Пищялки задни врати е39

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 26 Сеп 2015, 14:16

Chapai написа:Питам от любопитство - защо са ти пищялки и на задните врати ? Ако бодниш освен тези на предният, задният прозорец и няколко по тавана звука по-качествен ли ще стане ?


Защото търся максимално близко звучене до Hi-fi пакет ,като използвам за целта местата където са проектирали заводско да има говорители.Ако не си бях разкостил колата отвътре можеше и да не се занимавам,но след като са изчислили ,че там трябва да има ВЧ говорител ,едвали би имало отрицателен ефект.Затова и слагам "по-тихите" заводски ВЧ в задната кора ,за да не се получава за мен да чувам само ВЧ от отпред и от отзад ;) . По-тава не бих си причинил такова изпълнение ,както примерно ме отвращава ,като гледам как "бодват" на задната кора ВЧ или субове или отпред на таблото афтърмаркет решения :X

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 26 Сеп 2015, 14:27

skimu4ka написа:Принципно не е редно, да се слагат много високоговорители в дадено помещение, кола и тн.
За мен целта в моите коли винаги е била, да се постигне на първо място балансиран звук, а на 2-ро равномерно усещане на точката на пълнител при шофьорското място, така наречената сцена. Това при SQL е доста друго. Аз винаги ползвам 4 точки на звуково излъчване, при което чрез промяна на насочеността, фазите на сигнала и времето за достигане до слушателя, постигам този ефекет.
При колегата е друго, до колкото разбирам търси съвсем нормално звучене, за всекидневна употреба и не претенциозни хора. Иска просто който седне отзад, да чува звук с изискания за обща култура от към звук. Тоест да има никаква степен на целия честотен спектър. Това добре но не ми харесва, начин по който го правиш, така много ще разграничаваш тембрално секциите. Може да се получи, слушателя с едното ухо да чува само високи а другото среди и бас. Това ми звучи като две колони, на които на едната са изгорели високи, а на другата средата и баса. Не знам дали се изказвам правилно...
А по твоят въпрос, не те съветвам да добавяш толкова много ВЧ говорители чак по тавана. Повечето случаи се слагат ВЧ до стъклото или по корите с цел да са максимално отдалечени от слушателя, за да има по-широк ъгъл на излъчване на ВЧ честоти както и по осезаемо стерео, но това не винаги се постига само с това.


Аз също на слух гледам да балансирам звука ,затова и правя решенията докато е разглобена колата и с проба.Затова решенията ми са така ,че винаги мога да си върна заводското звучене без много усилия. За отзад слушателите съм решил проблема с чистотното звучене и съм приключил с пасажерите оптимизирането да слушат нормална музика.При положение ,че избягва бас каси и прочие се преживяват ниските честоти от елипсите ,най-малкото ,че са под кората.ВЧ от задните врати се чуват най-изразително за шофъора и пасажера до него.Може би това е и целта на инженерите там да сложат само ВЧ ,ако беше правено за пасажерите отзад или щяха да сложат ВЧ отзад на кората или в говорителите или щяха да са по-назад на корите във задните врати :) .Такива замервания няма как да правя ,защото не се занимавам професионално с озвучаване,просто искам да подобря озвучаването и да приключа донякъде с тази тематика.То 1 Бмв винаги има какво да му се прави,все нещо си намираме :D.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Zlatiyan_Genchev на 27 Сеп 2015, 12:37, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 26 Сеп 2015, 14:32

Аз за начало бих почнал с модване на плеъра, след него смяна на усилвателя. Говорителите вече си сменил.
Предна и задна линия пуснати от към 35-40ц нагоре, отзад двете елипси пуснати от 20 до 40хц да кажем.
Това може би ще е най-доброто което може да се постигне със сравнително не много средства.


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 26 Сеп 2015, 14:44

А да, най-важното е да се оправят обемите на предните врати, но там е доста труд.
Реално не знам, как може да инженерите да са направили такъв скапан обем, ако мога да го нарека така. Конструкцията е толкова зле изработена, че говорителя направо си свири до някъде в фрииеър. Няма как с 5" във фрии да се изкара бас...
Аз с 6,5" на предните врати съм постигнал звучене с осезаеми честоти от да не кажа под 30хц, държащи с при мощности от над 100 вата на канал! Тогава определено няма нужда от съб. Това не е било в е39 но и там може да се получат нещата с нови обеми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 26 Сеп 2015, 14:57

20150925_074035.jpg
20150925_074217.jpg
Ivo_Borisov написа:Колегата е добавил само високи в задните врати, нищо друго. Отзад има само ниски и високи, така си е оригинално с 10 говорителя. Отпред има и средни.


Така е , през усилвателя свирят елиспите отзад за задните канали и за предните през филтъра на предната линия - мидбаса и пищялката в предната врата. Среди отпред немога да открия на 4 Ohm , повечето са от DSP на 8 Ohm. От плеъра който сложих на мястото на заводското радио останаха да свирят отзад 13 см DLS съответно тези ВЧ в тази кора ,като по този начин разпределям товара на плеъра.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Музикално деформиран
Аватар
Мнения: 2722
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330ci

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Icco » 26 Сеп 2015, 18:41

skimu4ka написа:.............................


Понеже пускаш разни доклади и много държиш на правилата във форума, искам да ти кажа че те важат и за теб и ако не знаеш какво си нарушил, вземи прочети правилата.
И това че се изказваш некопметентно и хората те вземат на подбив не е причина да им трия постовете или да ги наказвам, и ако обичаш не ми пиши лични съобщения по повода!!!
Към останалите в конфликта: Може да се докаже некомпетентност без сърказми нали ?


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 26 Сеп 2015, 18:55

Icco: Не ми влизай в обеснителен режим, приключи спора или ще го приключа аз!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 27 Сеп 2015, 13:03

skimu4ka написа:Ако не искаш да делиш предни и задни, защо не закачиш и задните през него?
Не е редно да имаш 4х60, отделно да имаш 2х20.
Предна линия 2х60 - ОК, свири колкото могат обемите.
Задната обаче е малко глупава, понеже имаш две елипси по 60 вата, са какво са ти още два говоритела по 20 вата? Ясно че ще вдигнат малко силата но,,, до там. Този варианти не е добър.
Аз се сещам за друго. Първо което е, на задните канали закачаш елипсите и ДЛС-а. Макар че са два различни говоритела в един обем, ефекта ще е положителен от към бас. Така ще имаш около 2х120 отзад. длс-а ще понесе 60 вата. Ако му идва в много баса, може да ги пуснеш през 220мф и да ги направиш само тях в затворен обем. Така ще изпъкне от тях мид баса и средата от която имаш реално нужда! Елипсите не са способни да изкарат добра среда, те ще свирят предимно в ниските. На ДЛС-а и на елипсите имаш високи, така стават общо 4 високи отзад, на вратите според мен са ти излишни. Но ако искаш добави като ти е мерак. Факта е че задната линия ще свири от - до честотно, коеот е важно!
На другите два канал свързваш предните.
Така ще имаш възможност да делиш предни и задни от баланса, ако някой качиш отзад и мрънка.

Другия вирнат е, на два от каналите да са елипсите, пуснати през LPF, от там ще ги ползваш като съб, а на другите два канала да само предни и задни. Така обаче няма да можеш да делиш предни и и задни, което за мен лично никога не е било проблем.
Също ще имаш осезаемо повече бас от елипсите.
Задните длс ги слагаш в затворен обем и от там както са успоредно с предните ги пускаш през HPF от към 50хц нагоре.


Аз не мисля,че отзад елипсите и Длс -ите в кутиите използват един и същ обем - елипсите използват обема на багажника и се получава идеално за тях, 13-ките отзад си използват фабричните кутии които,ако незнаеш изполват обем над металната кора над багажника -т.е пространството между металната кора и тази която е от смола със щората и плата. 13-ките се обезмисля да се свързват към усилвател - от тях ниски честоти почти неможе да се изкарат,така че отзад за пасажерите няма 4 ВЧ ,а само 2 от кутиите с ДЛС ите. Целта на тях да си сложа пак в заводските обеми е ,че от елипсите в купето влиза като звук само ниски честоти, защото са под кората,обезмисля се други говорители да се свързват към усилвателя за НЧ ,защото елипсите задоволяват това което ми трябва от отзад като ниски честоти, ако достигат някакви среди или високи и то само от отвора на щората и отдушниците към задния прозорец - те са само подчертаващи ,защото едвали като сила мога да изравнят това което си идват от кутиите с фабричния отвор към купето.За пасажерите има много вариянти ако им думка в главите много отзад да се оптимизира - чрез настройки на баланс или лоуднес от плеъра,намаляне на силата на звука :D ,от настройките на усилвателя или откачам 2 та кабела в багажника на елипсите и повече нямат проблем ако съм на дълъг път с ниските честоти ;)
Момент, не разбрах. На два от аналите си свързал двете елипси, а на другите два предната и задната линия на 2ома на канал?

Не, от усилвателя съм свързал на 4 Ohm всичко,защoто на толкова е и усилвателя - на задна линия елипсите ,на предна във вратите отпред предната линия. От плеъра си остават Длс -ите 13 см на задната кора ,а от тях сигнал отива и в задните врати за пищялките заради които живнах темата ,но се отклонихме в друга насока където е вече за темата със Саунд Е39-ка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 15 Окт 2015, 22:57

Zlatiyan_Genchev написа:Ето го въпросния кондензатор който закупих.Правих тест на оригиналната пищялка и тази която имам от предната компонентна система Dls T25 и оригиналната е в пъти по-тиха от тази на Dls ,като при теста и 2 те са свързани през заводския филтър от предната линия. Този който съм взел за задните врати ще ми свърши ли за заводските пищялки макар и по-тихи ще им умувам да ги захвана за задната кора колкото да има нещо да изкарва звук и от там?


Въпросната китайка кондензатор върши чудесна работа, благодарности за съвета на колегата Mario Pankov за параметри на кондензатора.Сега остана да измисля захващането на заводската пищялка в задните кори на вратите и тези на Dls T25 в предните врати зад огледалата.Заводската пищялка е свалих от заводската стойка с която се захваща на предните врати и остана малкото кръгло говорителче. Чудя се на какво да го захвана за да може да стой за кората на задните врати.Някои колеги лепят директно ама мен малко ме съмнява ,че ще стои. Отпред Т25 -ците пък има 2 вида стойки ,но с тях не влизат в обема зад огледалата и също трябва да им измисля някакъв държач подобен на заводските пластмасови ,за да влезнат точно където прави ъгъл/чупка вратата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 11 Ное 2015, 1:08

Заводските пищялки от предните врати успях да ги докарам до завършен вид в задните врати. Отделих ги от пластмасовата стойка, след това зад мрежичката на мястото където пищялките трябва да се поставят в корите извадих пластмасовата стойка която при моделите които нямаме пищялки в задните врати не са продупчени отвори за говорител,а има само очертание за пробиване.Тъй като аз използвам заводските пищялки от отпред които явно са с по-малък диаметър от тези които трябва да се слагат отзад ,това дори дойде добре,че си пробих отвор в пластмасовата стойка толкова колкото ми бе нужно за говорителчето. Пробих с фреза ф18 см ,а диаметъра на пищялката е 20 , донапасването го направих с макетен нож тъй като нямах друг размер фреза,затова малко от естетическа гледна точка не се получи перфектно ,но като се сложи мрежичката обратно всичко си остава в оригинален вид. Пищялката е залепих с лепило на Хенкел тип смола за по-добро захващане ,отделно със силикон подсигурих при вибрации и затваряне на вратите да се подсили захващането. На кабелите при пищялката и тези на кондензатора и масата свързката е направих чрез кабелни обувки,за да стане plug&play и да може да се маха свободно кората когато потрябва. Резултата е задоволителен за целта поради която ги слагах и се получи точно това което очаквах - е много натрапващи ясно изразени високи тонове.Останалите тонове не се изолират,а просто се подчертават,като дори съм изненадан ,че заводските са можели да свирят и по-отчетливо след като няма дунапрен пред тях и са на по-близко разстояние до ухото на шофъора - факта поради който са направили място в задните врати за високоговорител. Остава изработването за отпред на обеми от пяна или алтернативен материал на пищялките на Dls за местата на предните врати зад огледалата. Благодарности на колегата Mario Pankov за съветите и успешния резултат от насоките които дава :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от ares2 » 17 Ное 2015, 23:06

и аз ги направих така, но сега с ДСП нещо не се чуват достатъчно добре задните.. мисля да ги сменям с едни други пак от БМВ
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от ares2 » 18 Ное 2015, 10:58

голяма част от хората тук са ценители на ОЕМ визията и следователно няма ккаво по добро да сложим освен ДСП
имаше накъв М соунд но за това само съм чувал до сега..
:) да имаш БМВ е особен вид заболяване
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 19 Ное 2015, 23:46

ares2 написа:и аз ги направих така, но сега с ДСП нещо не се чуват достатъчно добре задните.. мисля да ги сменям с едни други пак от БМВ


Нормално ,тези си са вградени за стандартно озвучаване,ако не се лъжа за DSP май са други говорителите ,макар и пак да са на 8 Ohm. Отделно,че по останалите места се е засилил звука и тези са останали изолирани. Пищялката за задните врати е и по-голяма като размер.Окабеляването го пуснах от задната линия от стандартната инсталация , ти от усилвателя ли си си пуснал сигнал?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от ares2 » 20 Ное 2015, 21:26

Zlatiyan_Genchev написа:
ares2 написа:и аз ги направих така, но сега с ДСП нещо не се чуват достатъчно добре задните.. мисля да ги сменям с едни други пак от БМВ


Нормално ,тези си са вградени за стандартно озвучаване,ако не се лъжа за DSP май са други говорителите ,макар и пак да са на 8 Ohm. Отделно,че по останалите места се е засилил звука и тези са останали изолирани. Пищялката за задните врати е и по-голяма като размер.Окабеляването го пуснах от задната линия от стандартната инсталация , ти от усилвателя ли си си пуснал сигнал?


преди да сложа дсп ги бях направил към задната линия по схемата с която са направени предните пищялки с кондензатори
тогава си се чуваха добре.. но сега малко се губят и ще сложа едни които са средите на предните врати. тези за които във всички коли има мрежичка на предната врата до духалката...
с тях трябва да писне по добре
Изображение

Музикално деформиран
Аватар
Мнения: 2722
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330ci

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Icco » 23 Ное 2015, 14:40

skimu4ka Почини си, че си изнервен.

ПредишнаСледваща

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook