Саунд Е39-ка

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Саунд Е39-ка

Мнение от ja » 24 Окт 2008, 18:13

Възможно ли е, колеги, да сменя само колоните във вратите и в задната кора с някакви по-хубави от фабричните без да правя никакви допълнителни интервенции? Само вадя и слагам.

И ако е възможно, какви ще ми препоръчате като марка и модел?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от ja » 25 Окт 2008, 15:54

Ами всичко по-добро от фабричното, което става без преправяне е добре дошло. Нямам бюджет, колкото излезе, толкова...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 26 Окт 2008, 19:44

Mario Pankov написа:..... Усилватея е отзад в багажника от дясно.

колега, къде го намери тоя усилвател??? :roll:
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 26 Окт 2008, 19:57

Mario Pankov написа:Сложи такива, които слизат най-ниско, защото в тези обеми и по принцип в Е39 е много проблемно това с баса. Има хубави говорителчета, иди в магазините и чуй, така ще ги избереш. Всичките ще станат за директна подмяна. Напълни обемите с рехава вълна, така обема и начина по който го усеща говорителя ще стане малко по-голям. Вълна продават в един магазин на Пиротска, безистенче, има табела Visaton - аз също имам вълна и мога да ти дам, но трябва да се засечем някъде.
Колегата наистина знае какво пише и разбира много,спокоино можеш да се консултираш с него.Иначе аз ги смених в тояга отпред компонентна хеликс отзад също хеликс.По добре е от оргиналните,но не очакваи чудеса от тези 13см.
обичам BMW

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 21.12.2006
Местоположение: София

Мнение от ruskin » 27 Окт 2008, 18:05

Абе бас от 13 см може да се извади, но не трябва да се очакват некви безумия.
Освен ватата в обемите за говорителите, ще е добре да ги облепиш с битумна лента или STP/Dynamat, защото резонират криво. Наскоро слаган на един приятел в е39 звук, но въпреки добрите компоненти които подбрах, източника си остава насран въпреки чейнджъра, просто не са домислени за такова нещо тея коли. Смяна на плеар в е39 води до много главоболия и не си заслужава.
Просто е факт, че звука в е39 не струва и единственното което може да се прави е да се подбират максимално готини 13см компонентни системи, да се пълнят обемите с вата и да се уплътняват добре, да се укрепват стени за да не резонират, друго много много няма какво да направиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 28 Окт 2008, 18:43

мерси за всички ценни съвети колеги ...замислям и аз да правя подобрения по тоя въпрос и да видим какво ще излезе ;) ...после ще пиша!
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3925
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 28 Апр 2009, 11:55

Прочетох всичко. Последно не искам и аз като колегата нищо да променям.
Може ли просто да ми препоръчате добри 13-ки за смяната. Такива
които ще работят в този обем добре. Иначе другите процедури ще ги
изпълня. Имам усилвател оригиналния. Цената не е от особено значение
важно е да се получи добре и да не променя по колата

Гледах някой пишат DLS R5A и в спецификацията им дават 6-8 литра
обем. Не мога ли да увелича малко обема на тялото. Така или иначе ще
го модифицирам да не дрънчи :help:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 10 Юли 2015, 23:03

Някой да постигнал оптимален звук от компонентна система отпред във вратите на DLS R5A,защото търся оптималния обем за,да се доулови по-плътен звук.От полевите проби с преходнии от ПДЧ не стана това което при проба в затворен обем вади мидбаса на тази система.Единствено подобрение има ако захвана директно говорителя за кората.Идеята за директно за кората е взех от е46,защото техните говорители отпред във вратите няма затворен обем и са захванати директно за кората.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от ares2 » 20 Юли 2015, 13:45

а защо трябва да накарате тези говорители да станато толкова басови? не може ли да се ползва буфер, та дори и афтър маркет вариант...
каквото и да ги правите няма да прозвучат много плътно и ниско

и аз започнах с какви ли не интервенции.. то не бяха 40 ватовите нокиии допълнителни усилватели.. после оригиналната бас каса на Е39 със стъпало и какво ли не..

най накрая си сложих ДСП и всичко заспа..
хубавите неща са си хубави... дори и да са на 15 години

като противник на афтър маркет историите за мен това е оптималния вариант на Е39 за качество
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от stony1 » 20 Юли 2015, 15:16

Като чета тема, започвам да се чудя какво толкова им харесвате на DLS R5A? Ето схемата на филтъра:
dls r5a.jpg

С това изпълнение какъв бас ще "извади". Има един широколентов говорител и един високочестотен. Да не говорим, че разстоянието от менбраната на говорителя до най-близката преграда, стояща пред него е 1,5м, а при наличието на пътници в колата е почти двойно по-малко. При тези параметри на пространството, в което се разпространява звука, няма как да се "развие" нормално звук с честота по-ниска от 100 Hz. Проблем е и това, че голяма част от обертоновете ще останат "скрити" за пътниците в колата. При това положение субективното усещане за бас при подмяна на говорителите ще задоволи единствено егото на похарчилия пари за интервенцията.
Добър резултат може да се постигне с изработване на дървени кутии за доворителите, които да заменят пластмасовите, както и внимателно подбиране на звукоизточника. Различните плеари, били те ОЕМ свирят по абсолютно различен начин. Добър резултат показва CD53, произвеждано от Alpine.
На колегата успех с проекта!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от stony1 » 20 Юли 2015, 19:15

Mario Pankov написа:
stony1 написа:Като чета тема, започвам да се чудя какво толкова им харесвате на DLS R5A? Ето схемата на филтъра:
dls r5a.jpg

С това изпълнение какъв бас ще "извади". Има един широколентов говорител и един високочестотен. Да не говорим, че разстоянието от менбраната на говорителя до най-близката преграда, стояща пред него е 1,5м, а при наличието на пътници в колата е почти двойно по-малко. При тези параметри на пространството, в което се разпространява звука, няма как да се "развие" нормално звук с честота по-ниска от 100 Hz. Проблем е и това, че голяма част от обертоновете ще останат "скрити" за пътниците в колата. При това положение субективното усещане за бас при подмяна на говорителите ще задоволи единствено егото на похарчилия пари за интервенцията.
Добър резултат може да се постигне с изработване на дървени кутии за доворителите, които да заменят пластмасовите, както и внимателно подбиране на звукоизточника. Различните плеари, били те ОЕМ свирят по абсолютно различен начин. Добър резултат показва CD53, произвеждано от Alpine.
На колегата успех с проекта!


Разбра ли се сам какво се опита да кажеш? Каква връзка има този филтър специално с това колко ниско ще слезе мидбасовият високоговорител?

Това за субективното усещане го казваш като човек изградил системата си правилно, или просто като някой нахвърлял фаблично озвучаване и смятайки, че не може по-добре? Защото при подходящият мидбасов драйвер става много лесно. Р5А е много посредствена система, но сравнението и е на база останалите фирмени компоненти от DLS и конкурентни компании, като Hertz, Pioneer, Focal и прочие. Тази система в една и съща кола на една и съща инсталация изостава чувствително при възпроизвеждането на детайли и динамика спрямо Focal Polyglass 130 V2, а втората я имах и съм и пускал мидбасчето 5V2 на стенда ми за измерване и тестове на високоговорители, без филтър, и отстъпва чувствително в звуково отношение дори на евтини драйвери като OEM мидбасчето SB13PFC25 което струваше $19 на дребно в Madisound до скоро и STX 5.1.140.8.FSMC.X, който е около 30-на лева.


Винаги се разбирам какво точно казвам, а този филтър е това, което предлага производителя с DLS R5A. Относно това "колко ниско ще слезе" един мид-басов говорител, какво е субективното усещане на слушателя и посоченият по-горе филтър имат огромна връзка и тя се изразява в следното:
Възпроизвеждането на звук е свързано с честотно зависим минимален обем на изтласквания въздух за един цикъл на мембраната при дадено еднакво ниво. Разликите в изискванията за изтласкван обем за един цикъл нарастват още повече когато трябва да се поддържа еднаква субективна сила на звука в различните честоти, а това е така защото човешкият слух не е еднакво чувствителен във всички честоти.
Това означава, че докато при по-високи честоти необходимият изтласкван обем за един цикъл може да бъде пренебрежим - от порядъка на 5-10 см3 за цикъл, то при честотите от първите две октави за поддържане на тонален баланс в системата е необходимо говорителя да изтласква по няколко литра въздух за цикъл.
Проблемът в един автомобил обаче се явява вътрешното простанство и мястото за разпространение на звуковите вълни. Всичкия въздух истласкан от мембраните все трянва да се премести на някъде и ако няма достатъчно разстояние за неговото разпространение, колкото и "ниско да слезе мидбасчето", то слушателят няма да го чуе, но има вероятност да усети с тялото си звуковото налягане. На това обаче му се казва субективно усещане за бас.
По друг начин стоят нещата в домашни условия, а да не говорим за звукозаписно студио.
В моята кола съм изградил системата по моя слух и моите усещания без да робувам на марки и с ясното съзнание, че саунда в един автомобил е въпрос на компромис.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от stony1 » 20 Юли 2015, 21:30

Mario Pankov написа:Не ми отговори конкретно на въпроса:

"Каква връзка има този филтър специално с това колко ниско ще слезе мидбасовият високоговорител? "

Правиш ли разлика между чуваем спектър, който зависи от няколко фактора конкретно за индивида, който слуша, и наличие на бас? Това, че колата е малка и не предлага достатъчно пространство за една пълна дължина на вълната при 35Хц например не означава, че акустичната енергия на тази честота, която е възпроизведена от съответния суббасов високоговорител е изчезнала, напротив. Разлика има в това колко кохерентна е звуковата вълна като сума от произлязлата от високоговорителя и околните обекти, вкл. стени, но това е [url]съвсем различно[/url] от написаното от теб.

Интересното е, че съзнаваш до някаква степен, че за да достигне аналогично звуково ниво при една октава по-ниско спрямо базисната, един високоговорител трябва да измести повече въздух, т.е. да увеличи хода си около 4 пъти за да бъда по-прецизен, и същевременно ползваш заводските мидбасчета на BMW, които в предвид конструкцията на магнитната система и височина на междината, едва ли имат линеен ход над +/-2мм.


Отговорът е още в първия ми пост, защото визирам конкретна ситема със заложения за нея филтър и срязваща честота.
Определено правя разлика между чуваем спектър и наличие на бас, макар и басовият звук да е част от чуваемия спектър.
Относно акустичната енергия, аз никъде не казвам, че е изчезнала, но определено твърдя, че индивидът няма да чуе звук с честота по-ниска от около 100 Hz, защото както ти самият си написал, просто няма къде да се развие една пълна дължина на вълната при по-ниски честоти. При това положение слушателят ще усети звуковото налягане, но ще чуе звук с честоти от около 100 Hz нагоре. Само дето налягането, било то и звуково се усеща с цялото тяло, а честотите на звука в чуваемият спектър се чуват с ушите.
Усещане или чуване - с един много прост опит може да се обясни разликата. Пускате си музика в колата и поставяте ръка на разстояние 5-10 см пред мамбраната на басовия говорител. Лесно се усещат трептенията, предавани от говорителя на въздуха, а той на ръката ви. Докато ръката е пред говорителя, звукът е някак беден и му липсват някои честоти и колкото и да си напрягате слуха, просто няма да ги чуете, защото говорителят ги възпроизвежда, но ръката ви не позволява на звуковата вълна да се развие. Нещата се променят когато си дръпнете ръката - звукът става по-богат макар нищо да не е правено по ситемата и говорителя да продължава да създава същото налягане.
Ако се разгледат честотите на звука в чуваемия спектър, нещата изглеждат така:
Първа октава - между 40 и 80 Hz. Този честотен обхват се нарича нисък бас. Има звуци и диапазона между 20 и 40 Hz, но те не са от музикални инструменти. Най-ниските звуци на органа могат да достигнат тези честоти, но "по-обикновени" инструменти като бас китара, контрабас и каса на барабани не могат.
БАС - обхваща октава и половина от 80 до 250 Hz.
Висок бас/ Ниски среди - този диапазон покрива една октава от 250 до 500 Hz.
Средни честоти - покриват две октави от 500 Hz до 2 kHz.
Високи среди - от 2 до 4 kHz.
Ниските високи честоти - половин октава между 4 и 6 kHz.
Високи честоти - покриват ориентировъчно последните две октави на звука от 6 до 20 kHz.
За по-пълна картина би трябвало да спомена и за кривите на Fletcher-Munson, величината "Гръмкост" на звука, височина и тембър, но ще спра до тук.

П.П.
Осъзнавам много повече неща, отколкото можеш да си представиш и никъде на съм казал какви говорители съм монтирал в колата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 09 Авг 2015, 10:49

Интересен спор заформихте 2-мата колеги които вероятно сте доста на Ти с измерването на музиката в автомобил. В случая разбрах,че R5A общо взето не е кой знае какво и отделно в Е39 с 13 см отпред няма кой знае каква промяна на звука.В случая тази система е имам вече от доста време и вместо да ми стои предпочетох да е поставя в колата.Разглобил съм отвътре почти цялата кола, отзад в кутиите са сменени 13 ките с DLS ,на заводските места за мидбасчетата при DSP съм поставил 2 елипси на Pioneer модел на 6-7 години и от тях идва плътния басов звук и така оправя картината.В случая не търся същия ефект и от предните врати ,защото ми е ясно,че с 13 см немога да искарам плътен звук. Идеята ми е да стане или като от заводските или както е в e46 там пак от предните идва добър звук.Поставям 4 канален усилвател ,защото и него го имам наличен и ми стои от много време и задната линия ще я вържа за елипсите ,а предната за DLS компонентната.Просто искам съвет дали да им правя обем или да ги захвана за кората и така да използвам обема на цялата врата,както и да е облепа отзад с битум?


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от skimu4ka » 09 Авг 2015, 10:51

На кората.


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от skimu4ka » 09 Авг 2015, 18:24

Той пита за багажника.

Следваща

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook