Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

7-ма серия (2009+)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 21.06.2014

Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Toshev01 » 12 Дек 2015, 23:45

Здравейте. Искам да попитам хората от форума сблъсвали се с настоящия проблем на моята кола.
Та историята започна преди няколко месеца. Сутрин започна едно странно тресене и люлеене на цялата кола откъм двигателя. И оттогава съм правил диагностики и куп ремонти и проблема все още не е решен и дори се задълбочава. На първата диагностика проблема беше сензора на dpf филтъра. Последва смяна с нов. После професионално почистване свеждащо филтъра до физически ново състояние със доказателство за преди и след. После са подгряващите свещи, като 6та е счупена вътре, но подозирам че колата ми е продадена така. Следва ново контролно реле за подгряващите свещи и нови кабели.
В момента пали много трудно, стартера върти доста, гасне, пробвам пак и пак докато запали. Като запали от ауспуха първоначално излиза димилка и започва да тресе здраво, на място може да тресе поне 10 минути, след това изчезва. Преди да чистя dpf филтъра имаше някаква загуба на мощност, след почистването и съответно регенерация и изчистване на всички грешки от компютъра и рестарт, се възстанови. Проблема с тресенето остава, но загуба на мощност няма и колата върви добре без промяна, стига да загрее. Докато тресе променя и оборотите, съответно премигват фарове и светлините в купето предполагам заради дисбаланса на двигателя.
Въпроса е, възможно ли е само една свещ да прави тия мизерии като всички други са нови със кабели и реле? Помпата я чувам като дам на контакт значи нея я изключвам. Предстои сервиз в понеделник за масло и нови филтри. Има ли как горивния филтър да се е задръстил и да прави тия чудеса. Както казах проблема е само при студен двигател. Загрее ли веднъж едва когато изстине примерно за час време при 3-4 градуса отвън, после пали без проблем, но тресе първите 30 секунди, и оставя ли я за по дълго си става същата простотия. Въздушния филтър също го смених преди седмици. Тука в Шотландия са много зле за намиране на проблема с тия диагностики, тука знаят само да сменяват наред с нови части докато проблема не изчезне. Скапа ми се термостата и колата грееше здраво, минаваше 100 градуса и перката полудяваше. Набедения за най добър диагностицик на бмв в града, несравнимо по добър от тия в локалните дилъри на бмв направи диагностика и вика мдаа, тука проблема е в наслагване на карбонови отлагания вътре във двигателя и грее поРади тази причина и вика трябва да отваряме двигателя, да вкарваме камера и да го чистим отвътре. Говорим за хиляди лири сметка. Писна ми от диагностики и се заех да чета из нета за проблема, така след два дни по форумите сам намерих термостата като само докоснах тръбата отиваща към радиатора откъм двигателя която беше лед студена а другия край пред кипене. И половината радиатор също студен, та сменихме термостата и перката не я чух повече. Тресенето не знам как се оправя и очевидно наоколо няма никой грамотен да установи проблема та да насоча парите за решаването му. Тука го играят повече гадатели дори със компютрите в ръцете без да проверят самите части за дефекти и окабеляването. На таблото не светят лампи за проблеми.
Някакви идеи къде и какво може да е да ходя да им показвам какво да проверяват?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от meha » 13 Дек 2015, 11:38

Като за начало може да споделиш още няколко неща :
- на колко км е колата
-в какъв режим я караш (градско,извън...при какви обороти)

Като за начало трябва да се провери DPF -колко милибара държи и съответно какво е неговота запушване! Ако той не е в норма,колата ще включва перката на охлаждането ,защото се опитва да регенерира(самопочисти) . 8 -степенния автоматик е с доста ниско ниво на превключване спрямо оборотите и ,не е изключено да се е задръстил (съдейки по думите ти,че вече "сте го прали" ) .Понякога за съжаление неизбежно се стига до смяна на този филтър(тук в БГ има и други варианти :D )

Относно загряването ,това което ти показва на таблото е температура на маслото-обърнал ли си внимание? Не е на охлаждащата течност :!:
И е нормално да стига 100 градуса,че дори и повече особенно лятото.

Относно тресенето.....като идея мога да ти дам следното!

1- разтеглена верига
2- запушен всмукателен колектор и портове на главата :!:

За второто свалете датчика на всм колектор и погледнете какво се случва вътре! Ако всичко е затлачено ,свалете и почистете обилно!
90% от случайте на N57 свързани със тресене на студено са по втората точка.
Всеки BMW сервиз има машина за почистване на нагари по глави,клапани и т.н Всичко става за един ден време :!:

Какво ти пречи да закараш колата в официален представител и да ти кажат точно какво и е,ами се занимаваш с пишман майстори,които е явно че не разбират от съответния модел :roll:

И последен съвет , пали колата и газ към България,хем ще изкараш едни хубави празници ,хем ще ти я оправиме за не чак толко хиляди лири ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от zvetiko » 13 Дек 2015, 12:20

Колега, нека проверят как работят дюзите- казвам проверят, а не сменят. ;)
Не е възможно една свещ да създава проблема, който описваш.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 21.06.2014

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Toshev01 » 13 Дек 2015, 13:56

meha написа:Като за начало може да споделиш още няколко неща :
- на колко км е колата
-в какъв режим я караш (градско,извън...при какви обороти)

Като за начало трябва да се провери DPF -колко милибара държи и съответно какво е неговота запушване! Ако той не е в норма,колата ще включва перката на охлаждането ,защото се опитва да регенерира(самопочисти) . 8 -степенния автоматик е с доста ниско ниво на превключване спрямо оборотите и ,не е изключено да се е задръстил (съдейки по думите ти,че вече "сте го прали" ) .Понякога за съжаление неизбежно се стига до смяна на този филтър(тук в БГ има и други варианти :D )

Относно загряването ,това което ти показва на таблото е температура на маслото-обърнал ли си внимание? Не е на охлаждащата течност :!:
И е нормално да стига 100 градуса,че дори и повече особенно лятото.

Относно тресенето.....като идея мога да ти дам следното!

1- разтеглена верига
2- запушен всмукателен колектор и портове на главата :!:

За второто свалете датчика на всм колектор и погледнете какво се случва вътре! Ако всичко е затлачено ,свалете и почистете обилно!
90% от случайте на N57 свързани със тресене на студено са по втората точка.
Всеки BMW сервиз има машина за почистване на нагари по глави,клапани и т.н Всичко става за един ден време :!:

Какво ти пречи да закараш колата в официален представител и да ти кажат точно какво и е,ами се занимаваш с пишман майстори,които е явно че не разбират от съответния модел :roll:

И последен съвет , пали колата и газ към България,хем ще изкараш едни хубави празници ,хем ще ти я оправиме за не чак толко хиляди лири ;)


Благодаря за отговора. Нека споделя някои данни.
Колата е 2010 на 104000 мили в момента, карам я предимно градско в диапазона от 2-3 хиляди оборота.
Преди да се почисти дпф филтъра стойностите бяха над 150 милибара след почистването под 20 милибара. Перката се включваше преди, заради термостата, след като го смених, дори не помня от тогава въобще да съм я чул да работи, а вярвай ми доста зверски работи. Както казах дпф е като нов, даже стойностите ги имам на снимка защото правят снимки с ултра не знам си какво. А преди това квартален "майстор" го изпра със водоструйката и никаква промяна във стойностите като проверихме на диагностиката. Така че наистина е почистен и лично човека ми показа данните и каза че след почистването всичко е в норма и наистина колата отново възвърна мощност.
И така остана проблема със тресенето и от няколко дни почти невъзможното палене сутрин.
Забелязах, че след като сменихме контролното реле и кабелите на подгряващите свещи, тресенето изчезна за няколко дни, като в тези дни при палене сутрин се случваше да разклати съвсем леко, и аз си помислих нормално заради 6та счупената свещ, и преди няколко дни почна отново да тресе здраво и вече на следващия ден едва запали и оттогава с всеки изминал ден паленето е все по трудно. Помпата качва гориво, акумулатора няма проблем алтернатора го мернах и прави 14,9-15,1 волта като запаля колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от adovet » 13 Дек 2015, 14:57

Да не си взел някое реле менте и да е заминало щом като си го сменил и се е оправило?

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 21.06.2014

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Toshev01 » 13 Дек 2015, 18:06

adovet написа:Да не си взел някое реле менте и да е заминало щом като си го сменил и се е оправило?


Не, релето е оригинално. Възможно ли е толкова бързо да се е прецакало. Това е за проблема с трудното палене.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от meha » 14 Дек 2015, 7:54

A колектора чист ли е ? Провери това ,звучи нереално за проблем ,но е факт ,още повече че караш колата в диапазон най-благоприятен за задръстване ( 2-3000 оборота)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Bavarishe » 14 Дек 2015, 11:48

Реле или Егр с кулер.С диагностика ще се разбере най-точно :winky:
ТДС - Турбо Див Селянин

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 21.06.2014

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Toshev01 » 14 Дек 2015, 20:54

Вчера се правих на майстор и по пътя на логиката реших да проверя кабелите на подгряващите свещи да са влезли хубаво, и въобще разни сензори и други. Помислих още да погледна релето на свещите да няма признаци че е заминало и с очудване открих, че плюсовия кабел се беше извадил почти целия. Така, набутнах го отново заедно с другия до него и колата запали от раз. Болтовете на релето явно са се разхлабили и оттам не знам как се е измъкнал кабела. Дсиреч колата е палила трудно защото няма какво да подгрее горивото. Има леки вибрации във работата на двигателя, почти незабележими за няколко секунди. Това да го отдам като проблем заради счупената свещ или да погледнем тия пеперудки или каквото е там? Днес правих диагностика поради друга причина и няма никакви грешки в тази връзка.
Днес беше сервиза и сигурно колата е надушила че ще има нови части и 3 минути преди сервиза светнаха и предните накладки. Сложихме нови брембо и сега се получава тая работа със потъналия педал на спирачната и трудното спиране. Майстора каза помпай на спирачката ще се нагласи. То аз това съм го чувал, също че трябва да се самонапаснат към дисковете. Шлайфнаха малко дисковете, че имаха малък ръб. Въпроса ми е при 7 серия не се ли обезвъздошават спирачките или действително се кара така докато се напаснат и после се оправят?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от adovet » 14 Дек 2015, 22:11

Toshev01 написа:Вчера се правих на майстор и по пътя на логиката реших да проверя кабелите на подгряващите свещи да са влезли хубаво, и въобще разни сензори и други. Помислих още да погледна релето на свещите да няма признаци че е заминало и с очудване открих, че плюсовия кабел се беше извадил почти целия. Така, набутнах го отново заедно с другия до него и колата запали от раз. Болтовете на релето явно са се разхлабили и оттам не знам как се е измъкнал кабела. Дсиреч колата е палила трудно защото няма какво да подгрее горивото. Има леки вибрации във работата на двигателя, почти незабележими за няколко секунди. Това да го отдам като проблем заради счупената свещ или да погледнем тия пеперудки или каквото е там? Днес правих диагностика поради друга причина и няма никакви грешки в тази връзка.
Днес беше сервиза и сигурно колата е надушила че ще има нови части и 3 минути преди сервиза светнаха и предните накладки. Сложихме нови брембо и сега се получава тая работа със потъналия педал на спирачната и трудното спиране. Майстора каза помпай на спирачката ще се нагласи. То аз това съм го чувал, също че трябва да се самонапаснат към дисковете. Шлайфнаха малко дисковете, че имаха малък ръб. Въпроса ми е при 7 серия не се ли обезвъздошават спирачките или действително се кара така докато се напаснат и после се оправят?

Ако си сменял само накладки и датчик няма какво да се обезвъздушава. Най вероятно трябва малко да се изтъркат накладките та да се напаснат към дисковете.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Bavarishe » 15 Дек 2015, 15:52

Пак да отбележа с притрисането на студен старт ЕГР и Кулера му ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 21.06.2014

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Toshev01 » 16 Дек 2015, 0:11

Bavarishe написа:Пак да отбележа с притрисането на студен старт ЕГР и Кулера му ;)


Това ми е идеята за тия дни.
Демонтаж, проверка, почистване и монтаж на кулера.
Има голяма вероятност на тия километри, и повечко градско да се е задръстил. Сутрин също на студен старт има черни сажди откъм ауспуха като запали и при положение че дпф е чист остава егр-а и кулера. Никакви грешки не показва на диагностиката в смисъл откъм тоя проблем и доколкото разбрах от хора сменявали пеперудките това не е било засичано като проблем на много поредни диагностики като са сменявали чаркове наред докато са го открили проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 21.06.2014

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Toshev01 » 17 Дек 2015, 17:24

Така. Значи говорих с един приятел, който работи в сервиз. Говорих с него да почистим егр-а и кулера. Това ще е след Коледа, та той предложи да закачим компютъра да видим данните. Понеже колата беше загряла и не трепереше. След бърз тест драйв данните показват че егр-а работи, air mass сензора също, на диаграмата показва че всичко работи но дали се отваря/затваря както трябва ще погледнем след като го отворим. Видео от сутринта студен старт: https://youtu.be/_ATLaCZXkWE

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Bavarishe » 11 Яну 2016, 11:36

Нов егр кулер комплект е към 1000 и малко лева.Ако успеете да го изчистите добре.Свалете колектора и вижте как му е положението със замърсяването :yes:
ТДС - Турбо Див Селянин

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 21.06.2014

Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене

Мнение от Toshev01 » 14 Яну 2016, 14:22

Bavarishe написа:Нов егр кулер комплект е към 1000 и малко лева.Ако успеете да го изчистите добре.Свалете колектора и вижте как му е положението със замърсяването :yes:


Ще пробвам тоя уикенд да свърша тази работа и ще пиша как са се развили нещата.

Следваща

Назад към F01/F02/F03/F04

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook