Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена помпа

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена помпа

Мнение от vld » 03 Юли 2023, 15:47

Здравейте колеги, реших да направя една тема в която да опиша какво направих миналата седмица на моята F11-ка 535d.
И така купих колата януари месец 2023г., автомобила тогава беше на 312 000км. Купих я от частно лице в Бъглария, момчето заминава за чужбина и просто няма какво да я прави и така, до този момент той си кара спокойно, защото хората които са му я внесли година по рано от швейцария са му казали, че е напълно обслужена в БМВ и има история и прочие неща които казват авто джамбазите ( във всяка втора обява пише че колите от тези години са със сменени вериги лагери и тн. :mhihi: ). При огледа и проверка на историята стана ясно, че всичко в моторния отсек е девствено, с изключение на дюзите, вероятно са сменяни, имаше следи от демонтаж.
Общо взето и аз като повечето хора като видя 300 000+ километри и се обръщам на другата страна, в случая на тази кола в обявата пишеше 280 000км. и някак си реших все пак да я погледна и без друго са редки 535д RWD, а тази е с приличен набор от екстри. На място баче останах впечатлен от състоянието на колата, интериор и екстериор почти без забележка, доста коли съм виждал как се износват от чисто нови, общо взето тази ако и пише че е на 150к на таблото няма да предизвика съмнение. И така взех я аз и почнах да карам, казах си: "ще покарам няколко месеца да се опознаем пък после ще видя". И така до миналата седмица в която се бях разбрал с моя приятел Симо Smoocki, да и направим обслужване.
Само да кажа мотора работеше изключително тихо и равномерно, без абсолютно никакви паразитни шумове. Аз съм отварял до сега два N47 с шум в ангренажа и знам как се чува когато се поразтегне веригата от ГНП до разпределителния вал.
Както може да се види на снимките всичко се прави без необходимост от сваляне на мотора, да определено за стягането на лагерите би било по удобно, но в крайна сметка решихме да го направим на място, тъй като има достатъчно място за действие, специално на тази кола дори моста не пречи, понеже има достатъчно отстояние от него.

Списък с необходими части:

11147797490 семеринг бр. 1
11317797898 Верижен обтегач бр. 1
11317797899 Релса бр. 1
11318490219 Chain tensioner бр. 1
11318509927 Camshaft sprocket бр. 1
11318570649 Timing chain бр. 1
11417797896 Верига маслена помпа бр. 1
11417823009 Маслена помпа бр. 1
11417823206 Ansaugrohr m бр. 1
11428516396 Gasket бр. 1
11428580680 Gasket set бр. 1
11428580681 Spare part бр. 1
11428580682 Gasket set бр. 1
13527797905 CHAIN TENSIONER бр. 1
13527797909 Маслена дюза бр. 1
13527800025 Зъбно колело ГНП бр. 1
13528490225 Timing chain бр. 1
13528515670 Водач верига бр. 1
13528515671 Обтегач верига бр. 1
13717810772 тръба бр. 1
13718596850 УПЛЪТНИТЕЛЕН ПРЪСТЕН - ЧЕРЕН бр. 2
11128515732 КОМПЛЕКТ ГАРНИТУРИ -КАПАК ЦИЛ.ГЛАВА бр. 1
11247589671 БОЛТ M9X47 Биела бр. 12
11118571560 ASA-БОЛТ M10X 85 бр. 14
83515A6CDD7 АНТИФРИЗ бр. 3
Биелни лагери - kolbenschmidt
Основни лагери - kolbenschmidt + Plasic Guage
Филтри:
Маслен knecht mahle 21
Въздушен knecht mahle 52
Климатик knecht mahle 59
Горивен knecht mahle 40
Силикон за гарнитури - Victor Reinz
Масло - Ravenol VMP 5w30 2 x 5 литра
Обезмаслител 1 кашон


Малко снимки от работата:

Изображение

Изображение

Подготовката, един багажник части:

Изображение

Сваляме дюзите, и капака на клапаните където виждаме колко е разтегната горната верига:

Клип

Сваляме скоростната кутия за да си открием ангренажния капак, демонтираме картера и вече се открива полето за основната задача - смяна на основни биелни лагери и маслена помпа:

Изображение

Състояние на основни лагери на 319 441км. със смяна на масло по предписание на БМВ - 30 000км. някой смени са били на 20 000км, други на 25 000км. според историята, колата е със средна скорост за пробега 70км/ч.

Този е на първи цилиндър първи основен, който е най далеч от маслената помпа и репективно има най голямо износване:

Изображение

Тук са всички останали подредени по ред на свалянето:

Изображение

Ето и биелните, както може да се види почти без износване, за разлика от основните:

Изображение

Тук вече основните са сменени:

Изображение

Нареждаме новия ангренаж и минаваме към подмяна на биелните лагери, на тази снимка може да видите разтягането на горната верига, почти цяло звено:

Изображение

При смяна на лагерите е силно препоръчително да се ползват нови болтове, старите болтове на коли до 2013та година са с шестограм, новите са с Е14.
От проучването което направих излезе, че е силно препорачително защото се стягат с много голяма сила и съотвено има умора на материала, освен това на новите болтове които се продават към момента е увеличена силата на затягане (явно матеряла е променен).
Има риск ако се ползват старите болтове и се затегнат по новото предписание да се скъса някой.
Знам, че някои хора ще кажат "ехе аз толкова мотори съм събрал със старите болтове пък един скъсан няма", аз обаче реших да заложа на сигурно, така и така изсипвам една шапка пари, 150лв няма да ме съборят :lalala:
Общо взето това е процедурата по затягане е прецизна и е хубаво да се прави от човек с опит, защото както знаете тези мотори са доста капризни, работят на много малка хлабина и ако нещо не се направи правилно, то риска от повреда после е много голям.
Още нещо, задължително е да се премери хлабината на вала спямо новите основни лагери с Plastic Guage за да се види каква е хлабината.
При тези мотори често се случва да има различен размер на лагерите на различните шийки на вала. Размерите на лагерите ги пише на блока от страната на турбините и на самия колянов вал от страната на маховика. В моя случай всики са 2222222К :)
След като сглобите всичко, преди стартиране задължително пуснете процедурата в ИСТА за обезвъздушаване на горивната система, за да не берете ядове със ГНП:

Изображение

След такъв ремонт следва поне 1000км. по леко каране и проверка на масления филтър за стружки.

Клип след сглобяването на всичко: https://youtu.be/TkagX7A40vU
Извода за мен е, че изобщо не е чак толкова кашкавален мотора колкото всички се опитват да го изкарат, Симо е отварял доста М57 и общо взето основните им лагери изглеждат по същия начин след 200-250к км.
Пак опираме до начин на експлоатация и обслужване. Този мотор можеше да изкара още поне 100 000км. без необходимост от смяна на лагерите, но както казват хората "страх лозе пази". :mhihi:
Това е от мен, успех на всички които ще се захванат с подобно обслужване, ако имате въпроси съм на разположение :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от barty » 03 Юли 2023, 16:03

Шапка долу колега за темата :yes:
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от ивчо » 03 Юли 2023, 16:32

Мотора си е много добре даже .
Това че БМВ (и не само) под еко натиск и разни други интереси минават на 30+ интервал, и този мотор си изкарва гаранцията е показателно . Голяма драма, че вече лагери и вериги са на интервал 1/2 от преди .
Даже мисля тук са доста ремонтопригодни :yes:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 31.03.2011
Пол: Мъж

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от big_dane » 03 Юли 2023, 19:10

Евала за подробното описание!

Като обмислящ покупка на кола с N57 имам един въпрос само: Горе долу каква сума излезе цялата процедура ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от ceco_kd » 03 Юли 2023, 22:18

Един от малко останалите колеги и теми заради които и аз не съм се самоизключил от форума. Вече за съжаление много от знаещите не искат да пишат образователни теми просто ей така за спорта както се казва. Колега .....със Здраве и благодаря! Тази вечер преди да легна прочетох нещо различно от обикновеното губи време в спам темата.

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от fitter » 03 Юли 2023, 23:21

Браво за добре написаната тема. И мен ме чака тази процедура. На 252к е моята. Не си писал, че си сменил маслената помпа. Проверихте ли я само?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от vld » 04 Юли 2023, 7:56

fitter написа:Браво за добре написаната тема. И мен ме чака тази процедура. На 252к е моята. Не си писал, че си сменил маслената помпа. Проверихте ли я само?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk


Смених я колега, при такъв капитален ремонт то е задължително.
Покрай всичко останало смених и всички уплътнения на маслената конзола, защото на тия години вече почват да се предават.
Освен това свалих и измих всички радиатори, като ефекта е поразителен, преди почистването колата с лекота особенно при регенерация достигаше до 110 градуса на антифриза, сега повече от 100 не съм видял за 3-4 дена каране.
Ще добавя и списък с частите необходими за това обслужване.
Единствено капака на клапаните не смених, просто ми дойде в повече и прецених, че ако случайно се разтече, него мога да го сменя на по късен етап, не е много труден и бързо става смяната.
Няколко месеца по рано свалях всмукателния колектор заради фланеца на антифтиза който влиза в главата, сцепи се една вечер точно докато си паркирах колата в гаража.
Тогава за да го сменя се наложи демонтаж на колектора и се възползвах да го почистя от нагара който събира.

Маслена конзола:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Малко ново масълце за кутията:

Изображение

Както и ОЕМ антифриз, а маслото което сипвам от няколко години в моторите е Ravenol VMP 5v30 :yes:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от vld » 04 Юли 2023, 8:50

big_dane написа:Евала за подробното описание!

Като обмислящ покупка на кола с N57 имам един въпрос само: Горе долу каква сума излезе цялата процедура ?

Цената зависи много от това какви отстъпки можеш да ползваш, както и цената за труд която ще платиш.
Също така има разлика в това дали ще се ползват ОЕМ части или автърмаркет.
Но да кажем, че около 5000-6000лв. са достатъчни за такъв ремонт.
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от Kroki » 04 Юли 2023, 9:19

Само защо колбеншмит лагери... :cry:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от vld » 04 Юли 2023, 12:51

Kroki написа:Само защо колбеншмит лагери... :cry:


Както писах и по-горе вероятно съм един от малкото късметлии, на който вала е с един размер основни лагери на ВСИЧКИ шийки, след като сме премерили хлабината и сме установили че е в допуск сме взели решение че няма смисъл да мятам 1600лв. излишно, така или иначе ремонта е достатъчно тежък финансово. 8)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от m.dimitrov1992 » 04 Юли 2023, 16:25

Е то къде е далаверата да караш дизел с тези суми за обслужване :mhihi: 5-6хил лв за обслужване са горивотo за година и половина в някой атмосферен V8 на мойто каране а на 2 години сменям колите :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от barty » 04 Юли 2023, 19:39

m.dimitrov1992 написа:Е то къде е далаверата да караш дизел с тези суми за обслужване :mhihi: 5-6хил лв за обслужване са горивотo за година и половина в някой атмосферен V8 на мойто каране а на 2 години сменям колите :ok:


Шшшштт тихо :mhihi: не настъпвай мазолите :mhihi:
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 646
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от ivanski_2 » 04 Юли 2023, 19:41

barty написа:
m.dimitrov1992 написа:Е то къде е далаверата да караш дизел с тези суми за обслужване :mhihi: 5-6хил лв за обслужване са горивотo за година и половина в някой атмосферен V8 на мойто каране а на 2 години сменям колите :ok:


Шшшштт тихо :mhihi: не настъпвай мазолите :mhihi:


5-6к, да не ти казвам колко налях по 2 m57-та за последните 2-3 години :mhihi:
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от awful » 04 Юли 2023, 19:49

Браво колега, наи важното е смяна на маслото, на моята го сменям на макс 8к км до 12к км, като сега е на реални 172к км като е купувана от бмв на 50к км от бмв Пловдив та идеята ми е като чукне 190к км и е продавам, не ми се занимава да наливам 5000 6000к лева за ремонт, за това ти свалям шапка за извършения ремонт. :clap:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Обслужване на N57z, смяна на ангрежаж, лагери, маслена п

Мнение от vld » 05 Юли 2023, 9:31

m.dimitrov1992 написа:Е то къде е далаверата да караш дизел с тези суми за обслужване :mhihi: 5-6хил лв за обслужване са горивотo за година и половина в някой атмосферен V8 на мойто каране а на 2 години сменям колите :ok:


Колега ако мислиш че на бензиновите обслужването е по малко пари си в жестока заблуда :mhihi:
Далаверата да караш дизел вместо бензин винаги е била в това, че караш кола която в дългосрочен план харчи малко, изминава много по голям пробег без необходимост от ремонт и тн и тн.
Алтернативите на бензинови двигатели в F1x в никакъв случай не са по евтини за поддръжка и експлоатация.
Вземи в предвид само цената на един бензинов инжектор, една водна помпа и един термостат, това са неща които сравнително често се налага да се подменят после добави това че цената за подобен ремонт на бензинов Н55 или Н20 е сходна, че дори и по висока в много от случаите... и то стана бахти и далаверата да караш бензин с разход на гориво +50% :mrgreen:

П.С. V8-ка в F10 изобщо няма да го коментирам, просто няма такъв счупеняк, това на всяко масло си за нов мотор :mhihi:
Изображение

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook