Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
Giorceto написа:zAcK написа:Да попитам, кой двигател на Ф10 е достатъчно корав и има ли такъв?
Също така ми е интересно какви са проблемите на 535d? Имаше нещо писано за лагерите на коляновия вал. Това от маслата ли е, или от нещо друго, например лагерите са кашкавалени?
Имам един счупен, мога да ти го дам да го изследваш ако искаш
Ти сериозно ли На кой цилиндър Аз питах сериозно. Това често срещан проблем ли е?
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
Да съвсем сериозно е и много често срещан проблем. Как разбрах ли? Пуснах моя мотор за части преди година и половина ще стане вече и на месец ми звънят пон по двама души да ме питат имам ли здрав колянов вал, иначе... всичко е ок, много са здрави
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
В България 90% от колите по автокъщите са на 500хил, превъртяни на 100хил, като сложиш и масовия чип тунинг и съвсем не може да имаш надеждна информация за надеждността.
Според мене логично най-надежден да е този с най-малко коне на 1 литър обем, който е 530д. Обаче без да му е правен чип тунинг от кварталния разбирач, който обещава 80 коня отгоре и 2 литра разход надолу.
zAcK написа:Да попитам, кой двигател на Ф10 е достатъчно корав и има ли такъв?
Според мене логично най-надежден да е този с най-малко коне на 1 литър обем, който е 530д. Обаче без да му е правен чип тунинг от кварталния разбирач, който обещава 80 коня отгоре и 2 литра разход надолу.
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
Emooo написа:zAcK написа:Да попитам, кой двигател на Ф10 е достатъчно корав и има ли такъв?
Според мене логично най-надежден да е този с най-малко коне на 1 литър обем, който е 530д. Обаче без да му е правен чип тунинг от кварталния разбирач, който обещава 80 коня отгоре и 2 литра разход надолу.
Има и доста по надежден и това е 528i, обаче не този 2.0 турбинирания а 3.0 атмосферния мотор който се слага в първите една или две години на 528i. Имаше даже тема тук колега питаше дали има Ф10 която става на газ или нещо подобно. Та повечето изказвания бяха негативни предвид че бил стара технология и доста муден и бавен но пък каквото съм чел по американските форуми няма никакви оплаквания.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
peshehodetz написа:Emooo написа:zAcK написа:Да попитам, кой двигател на Ф10 е достатъчно корав и има ли такъв?
Според мене логично най-надежден да е този с най-малко коне на 1 литър обем, който е 530д. Обаче без да му е правен чип тунинг от кварталния разбирач, който обещава 80 коня отгоре и 2 литра разход надолу.
Има и доста по надежден и това е 528i, обаче не този 2.0 турбинирания а 3.0 атмосферния мотор който се слага в първите една или две години на 528i. Имаше даже тема тук колега питаше дали има Ф10 която става на газ или нещо подобно. Та повечето изказвания бяха негативни предвид че бил стара технология и доста муден и бавен но пък каквото съм чел по американските форуми няма никакви оплаквания.
528i в Америка е с N52, при това преди LCI и до средата на 2011 г., затова става на газ. За Европа няма F10 с N52 двигател. Първите са с N53, след това са N20. Т.е. ако някой иска F10 на газ - трябва да вземе от първите американки.
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
https://www.bmwblog.com/2020/01/06/bmw- ... TDypr6HCXA
4-турбо дизела и V12 са на финала. Следва V8. Хората разработвали 6-так хибрид със 600 коня...Пустата Грета
Furthermore, it looks like the V8 might also face the same fate. BMW already has a working hybrid powertrain using a 3-liter straight six that offers more torque and power with less emissions:
“When it comes to the V8, it’s already difficult to create a strong business case to keep it alive given that we have a six-cylinder high-powered plug-in hybrid unit that delivers 441 kilowatts (600 hp) of power and enough torque to destroy many transmissions,” Froehlich also said during aforementioned interview.
4-турбо дизела и V12 са на финала. Следва V8. Хората разработвали 6-так хибрид със 600 коня...Пустата Грета
Furthermore, it looks like the V8 might also face the same fate. BMW already has a working hybrid powertrain using a 3-liter straight six that offers more torque and power with less emissions:
“When it comes to the V8, it’s already difficult to create a strong business case to keep it alive given that we have a six-cylinder high-powered plug-in hybrid unit that delivers 441 kilowatts (600 hp) of power and enough torque to destroy many transmissions,” Froehlich also said during aforementioned interview.
"Чемодан, вокзал, Москва"
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
Да ги спират и тия кашкавалени V8-ци Дреме ми на шмайзера. То след излагациите с толкова много мотори в кофата още от завода, поне няма да стават за смях. Цял свят разбра как БМВ не могат да правят V8 двигатели Уж хубави, ама счупени и за кофата. Да те е страх да им зададеш
Пълни боклуци са всички V8-ци след Е60...
Ей го, чисто нов и на пастет, а човекът тръгнал за Ринга С тая кашкавалена V8-ца къде върви
Wtf on our way to the ring. Am stuck in Wurtzburg waiting for the dealer to open tomorrow. Had to get fladbedded from the fwy. Driving an audi on my ED experience.
Any suggestions.......
Oh yes and driving totally within break-in guidelines
Update 9/3: Left cylinder bank problem so far. Still in Wurtzburg waiting to hear exactly what is going on. BMW is definitely on top of it. I got a call from Munich telling me what was wrong while I was still in the dealer.
Update 9/4: Still no new info. Still doing diagnostics. I think my engine is gone. It shouldn't take this long to "diagnose"? BMW is being very nice trying to help make the best of the situation. They gave me a frozen black M5 for the duration of my trip but I leave in the am. Bummer could of had a broken in M5 for 2 weeks.
Update 9/6: Need a new engine! Getting a new car. No details yet just waiting. Head if BMW ED is on vacation and it was a short week. I'm expecting BMW will make it right. There are several ways that could be accomplished.
Update 9/12: Things are starting to look up.....I got a new production # expecting mid Nov delivery in Ca.
Well I'm pretty much fucked. Had to leave my car and don't know exactly what is going on other than I was told to go back to Munich. Didn't plan a euro delivery to be at a BMW service dept and drive an Audi for 3 days!
I have a feeling there is more to the story. I just have to wait. Hopefully the guys at the M studio tomorrow can shed some light.
I'm bummed would have rather paid the 60euro, ledt the car at the Welt and flew straight back home than deal with this.
Very stressful and sorry for the rant .....
BMW AG has essentially recalled 2013m5/m6 due to loss of oil
Pressure issue!!!!!
Пълни боклуци са всички V8-ци след Е60...
Ей го, чисто нов и на пастет, а човекът тръгнал за Ринга С тая кашкавалена V8-ца къде върви
Wtf on our way to the ring. Am stuck in Wurtzburg waiting for the dealer to open tomorrow. Had to get fladbedded from the fwy. Driving an audi on my ED experience.
Any suggestions.......
Oh yes and driving totally within break-in guidelines
Update 9/3: Left cylinder bank problem so far. Still in Wurtzburg waiting to hear exactly what is going on. BMW is definitely on top of it. I got a call from Munich telling me what was wrong while I was still in the dealer.
Update 9/4: Still no new info. Still doing diagnostics. I think my engine is gone. It shouldn't take this long to "diagnose"? BMW is being very nice trying to help make the best of the situation. They gave me a frozen black M5 for the duration of my trip but I leave in the am. Bummer could of had a broken in M5 for 2 weeks.
Update 9/6: Need a new engine! Getting a new car. No details yet just waiting. Head if BMW ED is on vacation and it was a short week. I'm expecting BMW will make it right. There are several ways that could be accomplished.
Update 9/12: Things are starting to look up.....I got a new production # expecting mid Nov delivery in Ca.
Well I'm pretty much fucked. Had to leave my car and don't know exactly what is going on other than I was told to go back to Munich. Didn't plan a euro delivery to be at a BMW service dept and drive an Audi for 3 days!
I have a feeling there is more to the story. I just have to wait. Hopefully the guys at the M studio tomorrow can shed some light.
I'm bummed would have rather paid the 60euro, ledt the car at the Welt and flew straight back home than deal with this.
Very stressful and sorry for the rant .....
BMW AG has essentially recalled 2013m5/m6 due to loss of oil
Pressure issue!!!!!
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
zAcK написа:Да ги спират и тия кашкавалени V8-ци
Пълни боклуци са всички V8-ци след Е60...
M5 и Алпина В5/В7 ?
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
peshehodetz написа:zAcK написа:Да ги спират и тия кашкавалени V8-ци
Пълни боклуци са всички V8-ци след Е60...
M5 и Алпина В5/В7 ?
Цитатите горе са на собственик на М5, което се е разпаднало мисля на 300 мили пробег
За Алпина може би си прав. Те доста променят по двигателите и може би са по-корави. Ама са доста редки, което е нормално, като правят по 1000 коли на година
Новата B3 ще е брутална и вероятно ще е кораво животно, ама си е 6-так S58, т.е. назлобен Б58
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
Emooo написа:550д е направен от много по яки материали, блока е променен, специално глава, колянов вал, лагери, бутала и т.н.
Между другото май това е и основната причина за по-високия разход. На двигателя му се налага да върти по-тежки чарколяци вътре в себе си. + по-големите клапани и трите турбота и по-къси скорости
На другата крайност са 3 цилиндровите малолитражки дето всичко е изпилено и олекотено на макс с цел нисък разход.
Иначе по темата за спирането на мотора - противно на преобладаващото мнение, че е ненужен и не се продава, та затова го спират - точно обратното е
Още от 2018-та започват да бавят с месеци доставките на 550д, причината - заводът произвеждащ двигателя не може да смогне на поръчките, няма толкова капацитет. БМВ взимат решение тотално да отрежат м550д за сметка на 7, х5, х6, x7. Логично, по-добре да го слагат на по-скъпи коли. Така че не липсата на търсене е проблемът.
Всъщност основната причина да се откажат е, че производството му е много скъпо и маржът е нисък... ако изобщо има такъв особено като се сметне и RD.
За счупените мотори - аз все така и не мога да разбера - Как? От какво? Питайте ги тия приятели де. Мен живо ме вълнува.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
xexoral написа:Между другото май това е и основната причина за по-високия разход.
50d има по-ниска компресия от другите 3л дизели. Високата компресия дава по-добра thermal efficiency и съответно по-нисък разход на гориво, обаче не е добре да мощността, затова 30д и 35д имат по-добър разход на гориво. Затова Infinity направиха variable compression ratio двигател да могат да преключват между икономичност и мощност в движение.
Друг страничен ефект на по-ниската компресия на 50d е че генерира по-малко NOx и затова сигурно нямат adblue но това са мои догатки и може да не е вярно.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
ekalchev написа:xexoral написа:Между другото май това е и основната причина за по-високия разход.
50d има по-ниска компресия от другите 3л дизели. Високата компресия дава по-добра thermal efficiency и съответно по-нисък разход на гориво, обаче не е добре да мощността. Затова Infinity направиха variable compression ratio двигател да могат да преключват между икономичност и мощност в движение.
Друг страничен ефект на по-ниската компресия на 50d е че генерира по-малко NOx и затова сигурно нямат adblue но това са мои догатки и може да не е вярно.
Хм, да, доста интересно. На лаик като мен му звучи доста неинтуитивно по-високата компресия да води до по-ниска мощност... Можеш ли да обясниш защо се получава така?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
Не съм голям специалист, че чак да обяснявам. Това което зная е от интернет и навсякъде е написано връзката между ниска компресия и повече мощност и висока компресия и повече икономичност. Обясненията са сложни за мен и са свързани с ignition timing-a и температурата на сместа гориво въздух.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
Толкова ли е значима разликата между 16:1 и 16.5:1?
Любопитно е, че м57 при е39 530д е 18:1
То всъщност въздухът преди да влезе в цилиндъра е компресиран от турбините, така че в крайна сметка въпреки, че компресията на двигателя е по-ниска общата сгъстеност на въздуха преди впръскване на горивото при 50д ще е по-висока от на 30д да речем, защото ще идва по-компресиран от турботата. Нещо не е ми е съвсем ясно тук... По принцип на 50д дюзите също работят с по-високо налягане спрямо 30 и 35 и това не знам каква роля има.
...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Любопитно е, че м57 при е39 530д е 18:1
То всъщност въздухът преди да влезе в цилиндъра е компресиран от турбините, така че в крайна сметка въпреки, че компресията на двигателя е по-ниска общата сгъстеност на въздуха преди впръскване на горивото при 50д ще е по-висока от на 30д да речем, защото ще идва по-компресиран от турботата. Нещо не е ми е съвсем ясно тук... По принцип на 50д дюзите също работят с по-високо налягане спрямо 30 и 35 и това не знам каква роля има.
...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- sssssl
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 222
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi
- Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.
Re: Прекратяват производството на 50d двигателя от 2020г.
Най-голямо налягане на впръскване имаха помпа-дюза моторите, но май напоследък КР ги настигат.
По-голямото налягане дава по-голям дебит , при еднакъв р-р дюзи и еднакъв брой впръсквания на такт, а и по-добро разпръскване.
Колкото по-набримчен е един турбомотор, толкова по-ниска е степента на сгъстяване, за да може турбината да нагнетява повече въздух. Резултат - по-голяма литрова мощност.
По-голямото налягане дава по-голям дебит , при еднакъв р-р дюзи и еднакъв брой впръсквания на такт, а и по-добро разпръскване.
Колкото по-набримчен е един турбомотор, толкова по-ниска е степента на сгъстяване, за да може турбината да нагнетява повече въздух. Резултат - по-голяма литрова мощност.
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани