Шум при крайно положение на волана?

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 2.07.2011
Местоположение: Белгия
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 520dA

Шум при крайно положение на волана?

Мнение от Breach » 28 Сеп 2019, 18:59

Колеги, молба за съвет, тъй-като от окачване както се оказва малко разбирам :-) От едно известно време наблюдавам, че когато на място или при бавна скорост завъртя волана до крайна позиция се чува един много неприятен звук като търкане на гума в гума, абе трудно се описва, но не е метален. И на двете страни е същото, няма значение ляво/дясно. На наклон е по-осезаемо, а като покарам и повъртя изчезва до следващия път.

Смених биалетки и долните носачи, но този проблем си остана. Тампоните на стабилизиращата щанга са за смяна, та съм поръчал нова (не ме се реже/лепи), но се чудя дали проблемът е от тях или пък от кормилната щанга/накрайници? Кормилната иначе изглежда в добро състояние, няма скъсани маншони/шарнири и видим луфт, ама знам ли? Колата е F10 с електрическо управление. Та въпросът ми според вас кое изглежда по-вероятно като причина? Мерси.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: Burgas
Кара: е39 525д exclusive and 530d f10

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от sasho1bs » 01 Окт 2019, 22:49

На какви км е колата че си сменил тези неща?Или ги смени заради този шум?

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 2.07.2011
Местоположение: Белгия
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 520dA

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от Breach » 02 Окт 2019, 0:22

sasho1bs написа:На какви км е колата че си сменил тези неща?Или ги смени заради този шум?


82 хил., главно градско. Не, носачите заради луфтове ги смених, което ме изненада де, очаквах повече. Шумът се надявах да е от тях, ама не...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: BMW and Toyota
Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от peshehodetz » 03 Окт 2019, 2:44

Щом колата ти е с електрическа рейка много вероятно там да е проблема. При имаше подобен проблем само че се появяваше само при завъртане на волана на ляво или при движение с много малка скорост. Чува се нещо като изпукване. Та ходих в местния БМВ официален сервиз понеже колата ми е гаранционна все още и нищо не откриха по тампони и носачи, колата ми е на около 50к км. Та отидох при един приятел който е бивш служител на БМВ, има сервиз и оправя БМВ, Мерцедес и всякакви други европейски марки. Та като му описах проблема само ме пита дали се появява когато колата е загряла и навън е също така горещо. Та ми каза че това е някакъв вътрешен дефект и после ходих отново до БМВ сервиза като първия път колата не е била загряла и затова не са го хванали проблема, та ми я смениха по гаранция и с новата рейка проблема изчезна.
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от bai_ILIA » 03 Окт 2019, 11:48

Рейката при някои двигатели е хидравлична със сервотроник. Имаше рев преди години, че Ф10 на задно са леко преее.ани с ел рейките и обратната връзка през волана. Учудих се за наличие на проблем при рейката на Ф10, но колегата с 20-ка на задно си е точно ел. рейка , която има 7-8 ревизии...Хидравличните рейки, към които се добавя и Dynamic Drive (друга хидравлична помпа), са безпроблемни в общия случай. Има и вариант 6-8 цилиндъра на задно с Dynamic Drive, което пак е нормална рейка със сервотроник.
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 411
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от equipment » 04 Окт 2019, 17:21

Колега, да не ти е тръгнал лентовия кабел...При мен така пукаше волана при въртене в крайно ляво или крайно дясно преди да ми се скъса : )

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 2.07.2011
Местоположение: Белгия
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 520dA

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от Breach » 05 Окт 2019, 23:38

Мерси. Не, със сигурност при мен поне проблемът не е при волана, а долу... Да, може и от рейката да е, ама там работата става дебела ;-) Ще почна със стабилизращата щанга да видим къде ще му излезе краят.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 2.07.2011
Местоположение: Белгия
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 520dA

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от Breach » 19 Ное 2019, 1:22

Така, смених стабилизиращата щанга. Абсолютно ненужно, тампоните бяха като нови. Няма да споменавам имена, ама аман от уж сериозни сервизи дето работят на % от части...

Както и да е, проблемът си остана, но има развитие. Без спирачка няма ни звук, ни стон. Но ако държа спирачката, завъртя волана до край и я пусна скърца като каруца:



Идеи? Следващата стъпка е да сваля дисковете, изчистя корозия и смажа всичко, плюс взех нови прахозащитни ламарини - и да не е от тях старите нямат лицеприятен вид вече. Единствено не знам как ще сваля тия залепнали дискове без да ги унищожа, че с почукване отпред май няма да стане...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от andy » 19 Ное 2019, 9:35

Това си е нормален звук, тъй като колелото мърда и звука идва от дисковете след освобождаване на спирачките. Същото се получава и при леко потегляне на спирачки, като сте на кръстовище.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от kraska » 19 Ное 2019, 9:57

И моята е така. Натисни по-здраво спирачките докато въртиш волана и изведнъж ги пусни да тръгнеш и виж разликата...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1906
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от boris » 19 Ное 2019, 14:26

Пробвай с раздвижване на буталото на спирачния апарат, нищо финансово няма да ти коства.
Свали апарата от съпорта,напомпи спирачката, после върни буталото, и така няколко пъти.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 2.11.2019
Пол: Мъж
Кара: E70 3.0D LCI
Мечтае да кара: M550D

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от Eliyan » 19 Ное 2019, 15:35

Колега при мен се оказа малък акумулатор - тъй като и аз съм с електрическа рейка, а малкия го нямаше никакъв, но моя проблем беше че като завия все едно гумата се удряше в калника... Ако си от Пловдив отиди при Ацалов, няма да сбъркаш :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 984
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от dido0o``` » 20 Ное 2019, 9:07

Eliyan написа:Колега при мен се оказа малък акумулатор - тъй като и аз съм с електрическа рейка, а малкия го нямаше никакъв, но моя проблем беше че като завия все едно гумата се удряше в калника... Ако си от Пловдив отиди при Ацалов, няма да сбъркаш :)

Това не е ли свързано и със светване на лампата за волана ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 2.11.2019
Пол: Мъж
Кара: E70 3.0D LCI
Мечтае да кара: M550D

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от Eliyan » 20 Ное 2019, 13:32

dido0o``` написа:
Eliyan написа:Колега при мен се оказа малък акумулатор - тъй като и аз съм с електрическа рейка, а малкия го нямаше никакъв, но моя проблем беше че като завия все едно гумата се удряше в калника... Ако си от Пловдив отиди при Ацалов, няма да сбъркаш :)

Това не е ли свързано и със светване на лампата за волана ?


Нямаше никаква лампа и никакви грешки, за това го хванахме едвам едвам... Но Ацалов си знае работата, наистина..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.12.2009
Местоположение: София, Плевен
Пол: Мъж
Кара: самолет
Мечтае да кара: Совалка

Re: Шум при крайно положение на волана?

Мнение от Koksan » 19 Дек 2019, 17:27

Breach написа:Така, смених стабилизиращата щанга. Абсолютно ненужно, тампоните бяха като нови. Няма да споменавам имена, ама аман от уж сериозни сервизи дето работят на % от части...

Както и да е, проблемът си остана, но има развитие. Без спирачка няма ни звук, ни стон. Но ако държа спирачката, завъртя волана до край и я пусна скърца като каруца:



Идеи? Следващата стъпка е да сваля дисковете, изчистя корозия и смажа всичко, плюс взех нови прахозащитни ламарини - и да не е от тях старите нямат лицеприятен вид вече. Единствено не знам как ще сваля тия залепнали дискове без да ги унищожа, че с почукване отпред май няма да стане...


Това не е ниаккъв проблем! Цялата работа със звука идва от спирачките според мен. При завиване геометрията на окачването не се променя само в една равнина - наляво надясно - движението е триизмерно, с накланяне на колелото и т.н. Затова като държиш натисната спирачката, не позволявайки на колелото да се завърти, се получава едно усукване на цялото окачване, което води до помръдването, след като пуснеш спирачката и от там звука. Карай и стига си сменял здравите оригинални части с боклуци, които ще ти създават проблеми след година.

Другото което исках да кажа е, че волана никога не трябва да се държи в опрян крайна положение .... при маневриране, когато стигнеш до крайното положение, просто върни 5мм назад ... :driving:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -Mario Andretti

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook