Проблем след смяна на верига
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Breach
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: Белгия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Проблем след смяна на верига
insanity написа:Иначе адаптацийте на кутията ми се струва, че не са много в норма:
Clutch fill pressures:
Clutch A -126.0mbar
Clutch B -122.0mbar
Clutch C -410.0mbar
Clutch D -144.0mbar
Clutch E -700.0mbar
Rapid fill times:
Clutch A 36.0ms
Clutch B 54.0ms
Clutch C 18.0ms
Clutch D -3.0ms
Clutch E 2.0ms
Ресетнахме ги и след адаптацията са 99.9% идентични като тези преди ресета
Бе да не те плаша, ама май не са. По спомени мисля, че долната граница беше към -350mbar-а, ама може и да греша. Масло сменяно ли е на тази кутия?
kraska написа:защо се налага ъпдейт на dde след смяна на кулера на термостата някой може ли да каже и възможно ли да не го правят на всички. Гледам че programming date на ecu от rheingolda ми е 07.10.14 ? за това ли става въпрос или.... ?
За термостата ли говорим или за EGR охладителя? Така или иначе - не се налага. При смяна/чистене на EGR се резетват адаптациите, но това не е свързано с флашване/кодиране. Така или иначе поне за моята Ф10 ъпдейтите спряха някъде с последния ilevel от 2018-та. Та, ъпдейтвайте пък после мапвайте - съмнява ме да излезе нов софтуер за DME/DDE.
Re: Проблем след смяна на верига
Breach написа:insanity написа:Иначе адаптацийте на кутията ми се струва, че не са много в норма:
Clutch fill pressures:
Clutch A -126.0mbar
Clutch B -122.0mbar
Clutch C -410.0mbar
Clutch D -144.0mbar
Clutch E -700.0mbar
Rapid fill times:
Clutch A 36.0ms
Clutch B 54.0ms
Clutch C 18.0ms
Clutch D -3.0ms
Clutch E 2.0ms
Ресетнахме ги и след адаптацията са 99.9% идентични като тези преди ресета
Бе да не те плаша, ама май не са. По спомени мисля, че долната граница беше към -350mbar-а, ама може и да греша. Масло сменяно ли е на тази кутия?kraska написа:защо се налага ъпдейт на dde след смяна на кулера на термостата някой може ли да каже и възможно ли да не го правят на всички. Гледам че programming date на ecu от rheingolda ми е 07.10.14 ? за това ли става въпрос или.... ?
За термостата ли говорим или за EGR охладителя? Така или иначе - не се налага. При смяна/чистене на EGR се резетват адаптациите, но това не е свързано с флашване/кодиране. Така или иначе поне за моята Ф10 ъпдейтите спряха някъде с последния ilevel от 2018-та. Та, ъпдейтвайте пък после мапвайте - съмнява ме да излезе нов софтуер за DME/DDE.
Да маслото е сменено изцяло, защото се ремонтира хидротрансформатора. Сипано е ZF 8 Lifeguard. Иначе и аз четох в документацията на ZF, че е от -350 до + 350mbar и при по големи стойности пишат, че най-честата причина са соленоидите.
Сега ще отида да я ремапнат да видим дали ще си тръгне пак както преди и после и за ревизия (и най-вероятно ремонт) на кутията ще отиде
Иначе за ремап-а не съм сигурен дали е имала, но пък не беше ъпдейтвана откакто е станала на кола
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем след смяна на верига
kraska написа:защо се налага ъпдейт на dde след смяна на кулера на термостата някой може ли да каже и възможно ли да не го правят на всички. Гледам че programming date на ecu от rheingolda ми е 07.10.14 ? за това ли става въпрос или.... ?
За термостата ли говорим или за EGR охладителя? Така или иначе - не се налага. При смяна/чистене на EGR се резетват адаптациите, но това не е свързано с флашване/кодиране. Така или иначе поне за моята Ф10 ъпдейтите спряха някъде с последния ilevel от 2018-та. Та, ъпдейтвайте пък после мапвайте - съмнява ме да излезе нов софтуер за DME/DDE.
Честно казано ми искаха обд адаптера да закачат колата да и правят нещо след смяна на охладителя (по акция)
А според мой приятел в сервиза на бмв ми каза че би трябвало да се ъпдейтне колата след тази акция за смяна на егр кулера.
- Breach
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: Белгия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Проблем след смяна на верига
kraska написа:kraska написа:защо се налага ъпдейт на dde след смяна на кулера на термостата някой може ли да каже и възможно ли да не го правят на всички. Гледам че programming date на ecu от rheingolda ми е 07.10.14 ? за това ли става въпрос или.... ?
За термостата ли говорим или за EGR охладителя? Така или иначе - не се налага. При смяна/чистене на EGR се резетват адаптациите, но това не е свързано с флашване/кодиране. Така или иначе поне за моята Ф10 ъпдейтите спряха някъде с последния ilevel от 2018-та. Та, ъпдейтвайте пък после мапвайте - съмнява ме да излезе нов софтуер за DME/DDE.
Честно казано ми искаха обд адаптера да закачат колата да и правят нещо след смяна на охладителя (по акция)
А според мой приятел в сервиза на бмв ми каза че би трябвало да се ъпдейтне колата след тази акция за смяна на егр кулера.
Ако говорим за EGR cooler рикола (SIB 11 17 18), не, няма нужда от ъпдейт (виж приложението) - там има смяна на ЕГР охладител и колектор. Да, следва да се резетнат адаптации чрез сервизните функции, но няма програмиране/кодиране.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем след смяна на верига
Тук не виждам процедура за самата смяна , а само за проверка на кулера дали е за смяна. И по принцип се сменя само кулера, колектора не знам да се вади още по-малко пък да се сменя. Прави се ъпдейт при тази акция след смяната на кулера (охладителя), но не знам защо............
- Breach
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: Белгия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Проблем след смяна на верига
kraska написа:Тук не виждам процедура за самата смяна , а само за проверка на кулера дали е за смяна. И по принцип се сменя само кулера, колектора не знам да се вади още по-малко пък да се сменя. Прави се ъпдейт при тази акция след смяната на кулера (охладителя), но не знам защо............
Процедурата си е описана в ISTA, примерно: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10- ... n/1LDH9wjs
Не знам колектора защо се сменя - предполагам заради натрупани сажди и риск от пожар, ама не съм аз човекът да коментирам процедурите на БМВ или пък кой майстор какво е решил, че е редно да се прави.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем след смяна на верига
Стига писа глупости.... за какъв колктор ми говориш изобщо? При смяна на кулера нито се налага смяна на ЕГР още по-малко да се смени колектора. И къде от тук е видно , че се прави?
- Alben
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 12.08.2019
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d(140kW)F11,manual gears
Re: Проблем след смяна на верига
Защо не казваш името на сервиза, или викаш що само аз да съм се прееб...ал?
Re: Проблем след смяна на верига
Alben написа:Защо не казваш името на сервиза, или викаш що само аз да съм се прееб...ал?
Още в началото на темата написах, че ще спомена кой е сервиза в случай, че са си "оставили ръцете".
В крайна сметка, след всички интервенции, които се направиха по колата, имаше само един скъсан вакуум маркуч.
За това не смятам, че съм се прееб...ал и не е необходимо да споменавам името, за да им правя реклама/антиреклама.
- Breach
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: Белгия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Проблем след смяна на верига
kraska написа:Стига писа глупости.... за какъв колктор ми говориш изобщо? При смяна на кулера нито се налага смяна на ЕГР още по-малко да се смени колектора. И къде от тук е видно , че се прави?
Не знам с мен ли спориш или с БМВ бюлетина? :-) Цитирам SIB-a, за смяна на EGR клапана никой не говори. Ясно си пише, че при наличие на а) протекъл охладител или б) спадане на нивото на антифриза без да има течове се сменя и той и колектора. Всъщност дори си пише и защо - въпрос и отговор 3 от FAQ-то.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем след смяна на верига
Е, нормално да се смени ако се е поразтопил иначе не. Но има нещо свързано с акцията и след смяна на охладителя се прави ъпдейт на ДДЕ-то, но защо ?
Между другото моята кола още стои с акция за смяна въпреки, че го подмениха преди преди половин година...... да взема пак да отида да го сменят ли?!?
Между другото моята кола още стои с акция за смяна въпреки, че го подмениха преди преди половин година...... да взема пак да отида да го сменят ли?!?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем след смяна на верига
insanity написа:Благодаря на всички писали.
Малко ъпдейт: Центровката е проверена, там всичко е ок.
Сменихме всички вакуум маркучи и колата се раздвижи малко. На мен все още ми се струва, че е по-мудна от преди и започвам да се замислям дали не е била ремапвана и след ъпдейта на софтуера да е заминал ремапа.
За вибрациите, все още ги има. Тези дни ще проверим тампоните на двг и ск.
Иначе адаптацийте на кутията ми се струва, че не са много в норма:
Clutch fill pressures:
Clutch A -126.0mbar
Clutch B -122.0mbar
Clutch C -410.0mbar
Clutch D -144.0mbar
Clutch E -700.0mbar
Rapid fill times:
Clutch A 36.0ms
Clutch B 54.0ms
Clutch C 18.0ms
Clutch D -3.0ms
Clutch E 2.0ms
Ресетнахме ги и след адаптацията са 99.9% идентични като тези преди ресета
Колега как ти провериха центровкта?
Трябва да се свалят дюзите и да се махне капака на клапаните за да се види дали са зацепени на точното място разпределителните валове спрямо коляновия, това ли направиха?
По грубата работа може да е от повредени тампони на мотора, както и от разместени дюзи, ако са ги монтирали където им падне корекциите в ДДЕ зададени за конкретните им места вече не са коректи. Малко вероятно е но може и там да е проблема.
Иначе относно кутията няма смисъл да я сваляш цялата, можеш да свалиш само клапанното тяло и да го пратиш за ремонт.
За 6 степенните пълен ремонт е 900лв. на клапанното тяло, за 8 степенните не знам.
След ремонта му ресетни адаптациите, но после трябва да се изпълнят определени цикли за да се адаптира правилно кутията.
Потърси процедурата за 8 степенна кутия.
Re: Проблем след смяна на верига
Здравей,
Да, свалиха дюзи и капака. Докараха маркерите 1та точка на едното зъбно колело да застане м/у 2те точки на другото. Сложиха тази, планката за застопоряване на валовете и щифта на маховика. Всичко си "заспа".
Дюзите още при свалянето ги белязаха и са си на правилното място.
За вибрациите и аз имам съмнения за някой тампон, но не ми остава време да отида да ги прегледат.
Процедурата с резет-а на адаптацийте и адаптирането вече го минах.
А кутията освен адаптациите, които са извън нормите, не показва никакви признаци за проблем. Сменя гладко, няма удари, не приплъзва и за сега мисля да я покарам така докато не започне да има видими признаци за проблеми.
Да, свалиха дюзи и капака. Докараха маркерите 1та точка на едното зъбно колело да застане м/у 2те точки на другото. Сложиха тази, планката за застопоряване на валовете и щифта на маховика. Всичко си "заспа".
Дюзите още при свалянето ги белязаха и са си на правилното място.
За вибрациите и аз имам съмнения за някой тампон, но не ми остава време да отида да ги прегледат.
Процедурата с резет-а на адаптацийте и адаптирането вече го минах.
А кутията освен адаптациите, които са извън нормите, не показва никакви признаци за проблем. Сменя гладко, няма удари, не приплъзва и за сега мисля да я покарам така докато не започне да има видими признаци за проблеми.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем след смяна на верига
Остав тампоните да са здали багажа, просто няма какво друго.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Проблем след смяна на верига
След ремонта на хидросъединителя, е препоръчително да пуснете наново обучение на кутията, а не само да ресетнете адаптациите... тогава може и да се подобрят времената и наляганията.
Хубавото с тампоните при F сериите е, че поне се сменят за 5 минути .. не като при по-старите ...
Успех!
Хубавото с тампоните при F сериите е, че поне се сменят за 5 минути .. не като при по-старите ...
Успех!
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани