Поведение на ZF8
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Аз изобщо не се занимавам да превключвам ръчно скоростите, макар често ръчката да ми липсва, но ръчния режим не е като кола с ръчни скорости, просто не е същото и си карам само на Д. Понеже в момента съм в планински район и на места има мноого стръмни изкачвания, та там колата си сваля предавки на тях и гледа да е около и над 2000 оборота дори без да ускорява, та си е добре.
Иначе за това със скоростите, според мен една от големите причини 550д да е по-лакома е късата 8ма, колата си плаче за по-висока предавка при 140-150, ама няма...
Беше ми любопитно дали са променили числото на дифа при г30 550д, но не са, същото е.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Иначе за това със скоростите, според мен една от големите причини 550д да е по-лакома е късата 8ма, колата си плаче за по-висока предавка при 140-150, ама няма...
Беше ми любопитно дали са променили числото на дифа при г30 550д, но не са, същото е.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Re: Поведение на ZF8
Преди да сложа xHP при планинско каране (особено из Алпите) ми се налагаше да минавам на ръчен режим, именно за да не паля спирачките, но след софтуера повече не е нужно. Кутията се държи много адекватно и сваля сама скорост при спускане, а при ползване на спирачка сваля още една само докато сработи стоп машинката. Дори и да подам газ при спускането не минава на горна предавка, както прави оригинални софт.
Re: Поведение на ZF8
Някой може ли да обобщи, накратко., Аз се обърках малко. Значи не трябва да отпускаме по инерция и да оставаме колата да реди предавките надолу от 8ма към първа например? На баир нагоре е добре да караме по високи обороти и не е добре да ползваме ръчният режим или да сменяме от перата?
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Май е най-добре да си на Д и колата си знае. Иначе по първия въпрос в крайна сметка и аз не разбрах зле ли е да я пуснеш сама да си реди надолу скоростите.beyouu написа:Някой може ли да обобщи, накратко., Аз се обърках малко. Значи не трябва да отпускаме по инерция и да оставаме колата да реди предавките надолу от 8ма към първа например? На баир нагоре е добре да караме по високи обороти и не е добре да ползваме ръчният режим или да сменяме от перата?
+1 за някой да обобщи
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Поведение на ZF8
Кутията затова е автоматична, защото сама сменя предавките, спрямо различни фактори.
Карайте я на "D" и не се занимавайте. "Sport" е за магистралата, когато трябва да изпреварвате по-често и по-бързо.
Аз на моята (с пера на волана) ги сменям само и единствено, когато се опитва да държи около 1000 оборота с 40км/ч на трета, примерно.
Карайте я на "D" и не се занимавайте. "Sport" е за магистралата, когато трябва да изпреварвате по-често и по-бързо.
Аз на моята (с пера на волана) ги сменям само и единствено, когато се опитва да държи около 1000 оборота с 40км/ч на трета, примерно.
Re: Поведение на ZF8
за карането на "Д" е ясно. За останалото по въпроса на автора малко не можах да схвана лично аз, здраве да за три години все още е здрава кутията, значи я експлоатирам правилно.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Поведение на ZF8
Никой не може да каже със сигурност. Вижда се че се гадае. Но все пак, накратко
-кутия си има модул за обучение и като види, че връщаш предавки на спускане, след това сама държи лоу гиър. Което пък подсказва, че щом това го прави кутията, значи не е толкова вредно.
-кутия си има модул за обучение и като види, че връщаш предавки на спускане, след това сама държи лоу гиър. Което пък подсказва, че щом това го прави кутията, значи не е толкова вредно.
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: Поведение на ZF8
Аз при спускане я давам на Sport, тя си сваля 1 предавка надолу и така се ползва повече моторна спирачка. Ръчния режим не мога да разбера защо го има изобщо
I love the sound of V8 in the morning...
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Поведение на ZF8
Спорта също е полезен при катерене с ниска скорост, вместо постоянно да сменя предвките просто държи по-дълго това което е включила (което удължава живота на кутията)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Поведение на ZF8
Какво не ви харесва в ръчния режим на ZF8. Преключва доста бързо за разлика от 6HP.
Tool - Fear Inoculum
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Може ли някой да каже нещо по оригиналния ми въорос: зле ли е като видя червен светофар в далечината да си махна крака от газта и да оставя колата сама да си намалява и сваля скоростите до 1-ва? Или трябва да си карам с газ до последно и след това да натискам спирачка в последния момент, за да избегна горното.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Поведение на ZF8
Не е зле. Съвсем нормално е. Карайте си автоматите на D със спирачка или без, с наклон и без наклон , с попътен вятър или без, в дъжд или без дъжд... все тая . Автомата ви ще се амортизира толкова колкото и двигателя ако не го подгрявате по 5 мин преди тръгнете.... което е поредното безумие което виждам от един съсед да прави всеки път на съвременен автомобил..........
Последна промяна kraska на 02 Авг 2019, 7:32, променена общо 1 път
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Поведение на ZF8
Не знам от къде излезе тая глупост, но нормалния начин на каране е тоя, който описваш. Газ до последно и после бесни спирачки, освен че е глупаво, е и много опасно. Съвременните автомати са "умни" , и обикновено ги убива поддръжката и технологично заложения живот.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: Поведение на ZF8
xexoral написа:Може ли някой да каже нещо по оригиналния ми въорос: зле ли е като видя червен светофар в далечината да си махна крака от газта и да оставя колата сама да си намалява и сваля скоростите до 1-ва? Или трябва да си карам с газ до последно и след това да натискам спирачка в последния момент, за да избегна горното.
Това е едно от нещата, които много харесвам в тази кутия. Със сигурност не са го измислили, за да създава някакви проблеми, а напротив! Плюсовете са много, за минуси не се сещам.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Още нещо се сетих, което ме интересува при тази СК:
Когато е на комфорт и ускорявам нормално всичко е супер, обаче ако ускорям мнооого лежерно усещам превключването (любопитното е, че само ако аз карам, като са ме возили в моята кола, не го усещам превключването).
На еко-про обаче дори когато ускорявам много бавно смените са неусетни и се сливат изцяло. Само поради тази причина понякога карам на еко про, най-вече в задръствания. При вас така ли е? Всъщност трябва ли да е така? Торк конвертора ли работи по малко по-различен начин или каква е причината?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Когато е на комфорт и ускорявам нормално всичко е супер, обаче ако ускорям мнооого лежерно усещам превключването (любопитното е, че само ако аз карам, като са ме возили в моята кола, не го усещам превключването).
На еко-про обаче дори когато ускорявам много бавно смените са неусетни и се сливат изцяло. Само поради тази причина понякога карам на еко про, най-вече в задръствания. При вас така ли е? Всъщност трябва ли да е така? Торк конвертора ли работи по малко по-различен начин или каква е причината?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани