Поведение на ZF8

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 30 Юли 2019, 9:28

Аз изобщо не се занимавам да превключвам ръчно скоростите, макар често ръчката да ми липсва, но ръчния режим не е като кола с ръчни скорости, просто не е същото и си карам само на Д. Понеже в момента съм в планински район и на места има мноого стръмни изкачвания, та там колата си сваля предавки на тях и гледа да е около и над 2000 оборота дори без да ускорява, та си е добре.
Иначе за това със скоростите, според мен една от големите причини 550д да е по-лакома е късата 8ма, колата си плаче за по-висока предавка при 140-150, ама няма...
Беше ми любопитно дали са променили числото на дифа при г30 550д, но не са, същото е.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Поведение на ZF8

Мнение от andy » 30 Юли 2019, 10:02

Преди да сложа xHP при планинско каране (особено из Алпите) ми се налагаше да минавам на ръчен режим, именно за да не паля спирачките, но след софтуера повече не е нужно. Кутията се държи много адекватно и сваля сама скорост при спускане, а при ползване на спирачка сваля още една само докато сработи стоп машинката. Дори и да подам газ при спускането не минава на горна предавка, както прави оригинални софт.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 30.06.2017

Re: Поведение на ZF8

Мнение от beyouu » 30 Юли 2019, 20:09

Някой може ли да обобщи, накратко., Аз се обърках малко. Значи не трябва да отпускаме по инерция и да оставаме колата да реди предавките надолу от 8ма към първа например? На баир нагоре е добре да караме по високи обороти и не е добре да ползваме ръчният режим или да сменяме от перата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 30 Юли 2019, 20:19

beyouu написа:Някой може ли да обобщи, накратко., Аз се обърках малко. Значи не трябва да отпускаме по инерция и да оставаме колата да реди предавките надолу от 8ма към първа например? На баир нагоре е добре да караме по високи обороти и не е добре да ползваме ръчният режим или да сменяме от перата?
Май е най-добре да си на Д и колата си знае. Иначе по първия въпрос в крайна сметка и аз не разбрах зле ли е да я пуснеш сама да си реди надолу скоростите.

+1 за някой да обобщи

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Поведение на ZF8

Мнение от datchko » 31 Юли 2019, 12:43

Кутията затова е автоматична, защото сама сменя предавките, спрямо различни фактори.
Карайте я на "D" и не се занимавайте. "Sport" е за магистралата, когато трябва да изпреварвате по-често и по-бързо.
Аз на моята (с пера на волана) ги сменям само и единствено, когато се опитва да държи около 1000 оборота с 40км/ч на трета, примерно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 30.06.2017

Re: Поведение на ZF8

Мнение от beyouu » 31 Юли 2019, 12:46

за карането на "Д" е ясно. За останалото по въпроса на автора малко не можах да схвана лично аз, здраве да за три години все още е здрава кутията, значи я експлоатирам правилно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от acho.rs » 31 Юли 2019, 20:55

Никой не може да каже със сигурност. Вижда се че се гадае. Но все пак, накратко
-кутия си има модул за обучение и като види, че връщаш предавки на спускане, след това сама държи лоу гиър. Което пък подсказва, че щом това го прави кутията, значи не е толкова вредно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Поведение на ZF8

Мнение от msi200 » 31 Юли 2019, 21:09

Аз при спускане я давам на Sport, тя си сваля 1 предавка надолу и така се ползва повече моторна спирачка. Ръчния режим не мога да разбера защо го има изобщо :)
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Поведение на ZF8

Мнение от ///M Power » 01 Авг 2019, 21:01

Спорта също е полезен при катерене с ниска скорост, вместо постоянно да сменя предвките просто държи по-дълго това което е включила (което удължава живота на кутията)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от Emooo » 01 Авг 2019, 21:06

Какво не ви харесва в ръчния режим на ZF8. Преключва доста бързо за разлика от 6HP.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 01 Авг 2019, 22:15

Може ли някой да каже нещо по оригиналния ми въорос: зле ли е като видя червен светофар в далечината да си махна крака от газта и да оставя колата сама да си намалява и сваля скоростите до 1-ва? Или трябва да си карам с газ до последно и след това да натискам спирачка в последния момент, за да избегна горното.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kraska » 01 Авг 2019, 22:43

Не е зле. Съвсем нормално е. Карайте си автоматите на D със спирачка или без, с наклон и без наклон , с попътен вятър или без, в дъжд или без дъжд... все тая . Автомата ви ще се амортизира толкова колкото и двигателя ако не го подгрявате по 5 мин преди тръгнете.... което е поредното безумие което виждам от един съсед да прави всеки път на съвременен автомобил..........
Последна промяна kraska на 02 Авг 2019, 7:32, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Поведение на ZF8

Мнение от ~Мишо~ » 01 Авг 2019, 22:48

Не знам от къде излезе тая глупост, но нормалния начин на каране е тоя, който описваш. Газ до последно и после бесни спирачки, освен че е глупаво, е и много опасно. Съвременните автомати са "умни" , и обикновено ги убива поддръжката и технологично заложения живот.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Дизел
Мечтае да кара: Бензин
Детайли за колата: Touring

Re: Поведение на ZF8

Мнение от tihomair » 02 Авг 2019, 7:42

xexoral написа:Може ли някой да каже нещо по оригиналния ми въорос: зле ли е като видя червен светофар в далечината да си махна крака от газта и да оставя колата сама да си намалява и сваля скоростите до 1-ва? Или трябва да си карам с газ до последно и след това да натискам спирачка в последния момент, за да избегна горното.


Това е едно от нещата, които много харесвам в тази кутия. Със сигурност не са го измислили, за да създава някакви проблеми, а напротив! Плюсовете са много, за минуси не се сещам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 03 Авг 2019, 7:21

Още нещо се сетих, което ме интересува при тази СК:
Когато е на комфорт и ускорявам нормално всичко е супер, обаче ако ускорям мнооого лежерно усещам превключването (любопитното е, че само ако аз карам, като са ме возили в моята кола, не го усещам превключването).
На еко-про обаче дори когато ускорявам много бавно смените са неусетни и се сливат изцяло. Само поради тази причина понякога карам на еко про, най-вече в задръствания. При вас така ли е? Всъщност трябва ли да е така? Торк конвертора ли работи по малко по-различен начин или каква е причината?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook