Поведение на ZF8
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Поведение на ZF8
xexoral написа:Е добре де, като видя светофара пред мен, че светва червено вместо да отнема газта трябва да се силя до последно и накрая да бия яки спирачки?Emooo написа:xexoral написа:Друго питане имам и аз във връзка с торк конвертора евентуално.
Аз рядко ползвам спирачка и обикновено пускам колата да си спира сама с двигателна спирачка и си реди скоростите надолу - първо, това вредно ли е?
Та, докато го правя това при сваляне от 2ра към първа например малко преди да смени докато е около 1000 оборота има като бучене и напрежение и нали като "разкачи" всичко утихва. Това нормално ли е? Заминаващ си торк конвертор? Дифове?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Аз лично не бих го правил това. Част от енергията от спирането се превръща в топлина в скоростната кутия поради разликата в скоростта на двигателя и торк конв. на ск. кутия. (преди да "заключи" торка). Някак си не ме кефи това, предпочитам да прегрявам нещо по-евтино като спирачките
Другата ситуация е като съм на стръмно спускане където колата си е на 8ма и си ускорява леко дори, не мога да си я пусна да си се търкаля сама надолу без газ?
Тоест изобщо моторна спирачка - НЕ?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Ако си на една скорост торка е заключен и няма приплъзване между вала на двигателя и вала на скоростната кутия, съответно няма загряване на маслото в кутия. Ако при спускане минеш на 3та на 2ра разликата в скороста на валовете е голяма и докато заключи торка имаш загряване на маслото в скоростната кутия. Това е същото като да си спрял с натисната спирачка и да даваш газ. Ск. кутия го позволява но за кратко време около 1-3 сек иначе можеш да я прегрееш, защото вала на гумите ти стои и не се върти а вала на двигателя се върти и това генерира много топлина в кутия. Аз си го представям същото при спускане, торка заключва когато се изравнят скоростите на двата вала. Докато не са изравнени и заключени и разликата в скоростите е голяма се отделя много топлина. Ако спускаш и много често правиш моторна спирчка от 3та на 2ра примерно може да не успееш охлаждащата система да извади тази топлина.
Tool - Fear Inoculum
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Благодаря за разяснението, разбрах те. Принудително не и свалям скорости, но иначе на равното като си намалява сякаш няма големи сили и не би трябвало да се натоварва като си сваля сама предавка, защото оборотите много са се понижили.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- A9A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 216
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: G20
- Мечтае да кара: V12
Re: Поведение на ZF8
Някой има ли xHP на 8 степенният ZF? Много ме изнервя, че връща на първа под 15 км/ч и действа като моторна спирачка до 10 км/ч. Има ли начин да тръгва от втора предавка? Другият вариант е да тръгва на първа и чак когато автомобила спре напълно, тогава да включва пак на първа. Ако някой е карал 7G-TRONIC Plus от последните години 2014-2015 ще ме разбере
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Поведение на ZF8
A9A написа:Някой има ли xHP на 8 степенният ZF? Много ме изнервя, че връща на първа под 15 км/ч и действа като моторна спирачка до 10 км/ч. Има ли начин да тръгва от втора предавка? Другият вариант е да тръгва на първа и чак когато автомобила спре напълно, тогава да включва пак на първа. Ако някой е карал 7G-TRONIC Plus от последните години 2014-2015 ще ме разбере
Карал съм въпросния 7G и не бих казал, че е по-хубав от 8ZF. При xHP може да настроиш на какви КМ/ч коя предавка да държи
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Поведение на ZF8
Софтуер за подобрение/къстъмизация поведението на 6HP/8ZF кутии.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Re: Поведение на ZF8
Относно спирането със скорости - https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=637609
Tool - Fear Inoculum
Re: Поведение на ZF8
Аз все съм си мислел,че разходът зависи от оборотите. Ако караш на 6-та скорост със 100 км, може да ти дава 5/100 моментен/Но на 4-та скорост със 100 , моментния ще ти е 7 примерно. Не е ли така , колеги?
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Поведение на ZF8
equipment написа:Аз все съм си мислел,че разходът зависи от оборотите. Ако караш на 6-та скорост със 100 км, може да ти дава 5/100 моментен/Но на 4-та скорост със 100 , моментния ще ти е 7 примерно. Не е ли така , колеги?
Това е абсолтно така (също и от научна гледна точка). Като в тази зависимост не влизат ситуациите, когато двигателят е пред угасване или под някаква нормална граница на оборотите (да кажем под 1000).
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Ами не е така. В конкретния ти пример може и да има разлика, но ще е 0,1-0,3 нещо малко. То от оборотите зависи броя на впръскванията на гориво, но сместа може да е богата или бедна. Като си със 100 на 6-та броя впръсквания е по-малък, но сместа е по-богата и дюзата вкарва повече гориво на всеки цикъл, на 4-та ще е обратното.equipment написа:Аз все съм си мислел,че разходът зависи от оборотите. Ако караш на 6-та скорост със 100 км, може да ти дава 5/100 моментен/Но на 4-та скорост със 100 , моментния ще ти е 7 примерно. Не е ли така , колеги?
И аз си държа на това, че НЕ винаги по-ниските обороти и по-висока предавка значи по-нисък разход. При определени обстоятелства е обратното.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Поведение на ZF8
xexoral написа:И аз си държа на това, че НЕ винаги по-ниските обороти и по-висока предавка значи по-нисък разход. При определени обстоятелства е обратното.
В масовия случай, ако си на равно и се поддържа дадена скорост (разбирай магистрала, извънградски път и прочее) - най-ефективно е по-висока предавка и по-ниски обороти. Двигателят си е една "помпа" и колкото повече обороти вдига - толкова повече загуби има (които трябва да се компенсират). Може да направиш и "полеви" тест на това като просто сравниш ускорението (негативното такова, т.е. забавянето) при една исъща начална скорост и съответно 8-ма и 6-та предавка.
Иначе има и по-специфични случаи когато е добре колата да е на по-ниска предавка и по-високи обороти (по-точно около пика на въртящия момент) за по-добра икономия. Това обикновено са ситуациите когато дивгателят се натоварва повече, за да поддържа дадена скорост (например ако се кара по баир).
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Да, аз това имам предвид, че почти винаги е по-добре по-високата предавка, но НЕ винагиdrago9205 написа:xexoral написа:И аз си държа на това, че НЕ винаги по-ниските обороти и по-висока предавка значи по-нисък разход. При определени обстоятелства е обратното.
В масовия случай, ако си на равно и се поддържа дадена скорост (разбирай магистрала, извънградски път и прочее) - най-ефективно е по-висока предавка и по-ниски обороти. Двигателят си е една "помпа" и колкото повече обороти вдига - толкова повече загуби има (които трябва да се компенсират). Може да направиш и "полеви" тест на това като просто сравниш ускорението (негативното такова, т.е. забавянето) при една исъща начална скорост и съответно 8-ма и 6-та предавка.
Иначе има и по-специфични случаи когато е добре колата да е на по-ниска предавка и по-високи обороти (по-точно около пика на въртящия момент) за по-добра икономия. Това обикновено са ситуациите когато дивгателят се натоварва повече, за да поддържа дадена скорост (например ако се кара по баир).
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Поведение на ZF8
атоматика в manual mode не ви ли решават проблема бе колеги? На спорт+ няма автоматично превключване на скоростите и си караш на каквато скорост искаш.
Tool - Fear Inoculum
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани