M550d

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

M550d

Мнение от Emooo » 22 Май 2019, 19:22

Много хора ми пишат на лично да ме питат за двигателя на M550d и ми омръзна да отговорям на лични затова правя тази тема за да напиша какво знам за м550д, а то не е много :)

В този форум почти нищо няма като информация. Единственото което има са мнения на kolp който казва че повечето които е провевявал са със сменен двигател. На базата на тези мнения бях останал с впечатлението, че 550д е чуплив и трябва да се сменя често :). Така се развиха нещата, че взех 550д без да го искам (колата отговаряше на другите критерии). В последствие четох немските форуми и там пише "че може би" 550д е по надежден от 535д защото е различен двигател от този на 530д и 535д. 535д просто е 530д с 2 турбота и повече коне и въртящ момент. Съответно е по-малко надежден от 530д. 550д е различен двигател, подсилена глава, различен колянов вал, допълнително охлаждане и може би различен картер защото гледам че събира по-малко масло от 530д. Съответно тези неща повишават надежността. Дали е по-надежден от 535д - няма данни.

Това което се пише като минус е че турботата се чупят но ако се сменя масло на по-малък интервал може да се удължи живота им (всяко турбо е 4000лв). Вероятно могат да се ремонтират.

Конкретно за моята кола - 117 хил в момента, няма проблеми с двигател, ск. кутия или турбота за сега. Има скъсано гумено каре на кардана което струва ~500лв. Според М Кар Варна - тези коли ги късали бързо "защото са много яки", така че това явно е консуматив който се смена на 100хил км.
на 117 хил смених предни сп. дискове. 1300лв комплекта с накладки в Дару. Предполагам че дисковете се износват по-бързо от на 530д, защото колата е по-тежка.

Плюсове: освен че върви добре съм приятно изненадан от изкуствения звук на V8 двигател в купето. Това го има само 550д и много ме кефи и прави впечатление на всеки който се вози в колата. На клипчетат в youtube неможе да се чуе както ако си в колата.

Минуси: тежи много, гори с +1,2 литра отгоре на спрямо 530д и 535д (на мен ми дава средно 9.5/100). Няма халогени.

Особенности:
педала на газта и спирачката са доста чуствителни. На мен ми е трудно да карам в задръствания защото трудно дозирам газта и ме заболява крака да галя педала на газта. Като пусна еко про режима обаче чуствителноста изчезва и педала има доста ход, така че това ползвам в задръствания. Извънградско е перфектно.
Волана е учудващо тежък. Свикнах му но е осезаемо по-тежък от е60 525д което карах преди (въпреки че беше леко натегната рейката). Спрямо мерцедес е клас си е направо все едно няма хидравлика :)

Моля другия колега с 550д да допише :)
Моля не ме питайте на лично, пишете в тая тема.
Последна промяна Emooo на 22 Май 2019, 21:39, променена общо 4 пъти
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: M550d

Мнение от Nickelback » 22 Май 2019, 19:40

Emooo написа:Има скъсано гумено каре на кардана което струва ~500лв. Според М Кар Варна - тези коли ги късали бързо "защото са много яки", така че това явно е консуматив който се смена на 100хил км.

З@еби ги какво разправят М Кар :ok: Не че са кой знае колко "много яки", просто нарочно е направено да е консуматив карето именно при тези коли ;) А и ако е на 100к км. не бих го определил като консуматив чак :)
Иначе хубаво и интересно ревю си направил :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: M550d

Мнение от iceblast » 22 Май 2019, 20:30

:yes:

Пуснах клипче да чуя звука, че ми стана интересно и колата, която е на клипа е с дистроник - явно имат.

Справка: https://www.youtube.com/watch?v=Wj8F-xLVKeo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: M550d

Мнение от Emooo » 22 Май 2019, 20:37

iceblast написа::yes:

Пуснах клипче да чуя звука, че ми стана интересно и колата, която е на клипа е с дистроник - явно имат.

Справка: https://www.youtube.com/watch?v=Wj8F-xLVKeo

Да явно имат. Поправих го. Сега ме е яд, защото това е нещо което исках като екстра и се успокоявах че всички 550д го нямат :)
Последна промяна Emooo на 22 Май 2019, 20:38, променена общо 1 път
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: M550d

Мнение от bai_ILIA » 22 Май 2019, 20:38

Emooo написа:
Минуси:. Няма халогени.



Това е огромен плюс за визията, колега. Едно от първите неща, които направих като я купих беше да прехвърля халогените от колата в гаража :mhihi: Хубавите коли нямат халогени. Доста Ф10/11 от късните години се поръчват така с М Спорт модификациите без да са М550д. М550д няма заради радиаторите...Гуменото каре на задния кардан пред дифа на Лемфьордер е 100 и някой лев. Ако дадеш 500лв за него не си ми приятел :mhihi:

Моторът е известен с това, че като пръдне малкото турбо и не го хванеш веднага, след това тотализираш останалите, а те целия мотор...Верижна реакция :ok: Иначе други проблеми няма до колкото знам :yes:
"Чемодан, вокзал, Москва"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: M550d

Мнение от Emooo » 22 Май 2019, 20:45

Какви са признаците за проблем с малкото турбо?
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: M550d

Мнение от bai_ILIA » 22 Май 2019, 20:47

Emooo написа:Какви са признаците за проблем с малкото турбо?


Прдполагам общите за турбо - виене, консумация на масло и т.н.
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: M550d

Мнение от xexoral » 22 Май 2019, 21:44

Най-интересното и ценно нещо на което съм попадал търсейки инфо за 550д преди да си купя такова, дойде от братята руси, като линка дойде от немски форум :lol:

Ето го:

https://www.bimmerfest.ru/dvigatel-bmw- ... etry-foto/

Това, което излиза е резюме - за подробности натиснете на "СТРУКТУРА ДВИГАТЕЛЯ" излизат графики, картинки и описания страници, страници, страници.... :shock:

За който разбира руски - супер, иначе внимателно! с гугле преводач, по-скоро на английски го превеждайте.

И все пак: главата е различна както структурно, така и като материал, прави се чрез HIP технология, самият блок е различен, колянов вал, по-големи клапани, бутала, картер и още куп други неща са по-различни от 530д и 535д. Много различен двигател е това. Който казва, че 550д е 530д, но с 3 турбини - просто нищо не знае, това е положението.

Доколкото и аз знам най-важно е да не се изпуснат турбините - те не са нещо кой знае колко специфично, рециклират се разбира се, просто тръгне ли едната - рециклират се и 3те задължително.

Самият двигател всъщност би трябвало да е здрав и да носи доста на зор, мислен е за това, стига да загрее, разбира се.

Лично моите впечатления:

Плюсове:
- много плавно предаване на мощността, нулева турбо дупка, малко наподобява бензинов двигател като усещане. (за доста хора това е минус, при минусите ще спомена защо)
- фалшивият звук вътре - бях много скептичен към него, но наистина е направен добре, всички много се учудват като им кажа, че е фалшив... Вече спрях да им обяснявам :)
- реакцията на педала на газта - колата просто тръгва от всякакви обороти с едно много приятно усещане за лекота. Като цяло върви много приятно колата.
Това са плюсовете, които виждам спрямо да речем 530д. Иначе F1x сериите имат още един куп други плюсве, но те си важат за всички двигатели.

Минуси:
-Харчи.... сега тази тема е много интересна, тъй като из motor-talk има доста сериозен спор по въпроса, имаше и човек, който качи данни от 535д и 550д, които е имал и бил карал по подобни маршрути и скорости и т.н. средният разход беше 9.3 за 535д и 9.5 за 550д с доста магистрално каране. Ставаше въпрос за изминати десетки хиляди километри и с двете коли, по спомен около и над 100х. км. с всяка. НО преобладават мненията, че 550д харчи значително повече от 530д и 535д. Затова си го слагам в минусите. На мен колата ми харчи 8-8.5 извън града ако съм със жената, 9-9.5 без жената и около 12-14 в София, но за градското предполагам знаете колко е относително... Към момента средния ми разход е 10. Много ми е любопитно да пътувам за някъде с друго ф11 535д да речем и да караме заедно, за да видя колко точно е тази разлика, но явно я има затова големият разход е минус на този мотор.
- По-скъпа поддръжка. Поради различията изброени по-горе много неща по-двигателя са по-скъпи, а и липсват алтернативни(неоригинални) части.
- Колата не се усеща бърза(?) За мен не е минус, но май за много хора е. Поради въпросната плавност, която съм добавил при плюсовете колата просто не се усеща като бърза. Няма типичния за дизелите ритник, колата тегли много последователно някакси, разгръщайки плавно мощността си, не знам как да го опиша... Но бях чел ревю на някакъв холандец и той каза, че майка му е мислила, че си е купил доста по-бавна кола от 335д, което е карал преди това... Това се оказва голям недостатък при излизането на модела и много хора са разочаровани поради липсата на спортно усещане. Колата ускорява без драма и може би без емоция... :confused: Общо взето докато не погледнат километража, хората грам не се впечатляват :D Мен лично това много ми харесва, но... :dunno:
- Колата си е тежичка и това си се усеща и в завоите, определено не е като тройка да я мяташ в завоите с лекота.
- Колата не изпълнява обещанията си за ускорение до заветните 100км/ч. Това също е голям недостатък, макар да е доста бърза, седанът не прави 100 за 4.7, а турингът не прави за 4.9. Също така ранните модели до юли 2012-та имат проблем с намалена мощност, впоследствие го оправят, но това допринася за голямата вълна на недоволство в началото и така и поради гореописаното моделът по-скоро се запомня като разочароващ, особено предвид големите очаквания за дизелово М и т.н.

В крайна сметка на мен си ми харесва и засега съм доволен, но аз и не съм имал очаквания, че ще карам Мка, проучил си бях какво да очаквам и съоетветно съм доволен.

Това е каквото се сещам на първо време, ако се сетя нещо друго важно, ще си допълня поста.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: M550d

Мнение от Emooo » 22 Май 2019, 22:15

Забелязах нa диаграмите, че входящия колектор е от алуминий а не от пластмаса като при 530д и 535д. Според дару кар и 2та са на една цена 2235лв.
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: M550d

Мнение от andy » 23 Май 2019, 8:14

От алуминий е защото кулера е там и е воден.



п.с. турбините не се рециклират все още. Това важи дори от 306 коня мотора нагоре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: M550d

Мнение от xexoral » 23 Май 2019, 13:41

andy написа:От алуминий е защото кулера е там и е воден.



п.с. турбините не се рециклират все още. Това важи дори от 306 коня мотора нагоре.


Как така не се рециклират? Моите са рециклирани...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: M550d

Мнение от andy » 23 Май 2019, 14:21

Лобопитно ми е наистина къде и коя турбина от трите си рециклирал

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: M550d

Мнение от xexoral » 23 Май 2019, 14:26

И трите наведнъж в София. Ако искаш пиши ми на лични и ще ти дам подробности за да не спамим темата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 411
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: M550d

Мнение от equipment » 23 Май 2019, 18:36

Прочетох всички коментари за 550 d и останах с впечатление,че тази кола превъзхожда 530 и 535 като вървеж и динамика, визията също й е много яка . НО в крайна сметка , купетата са еднакви , оборудването вътре също. Различията са в двигателите ,турбините и частите около тях. На клипчето вероятно това 550 D може да не е в оптималното си състояние ,но ускорението му до 100 е като на Една 530 D stage 1 или 535 D . А до 200 , вероятно е със 1 секунда разлика. И си задавам въпроса - какъв е смисълът да си купиш 550 D : )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: M550d

Мнение от adovet » 23 Май 2019, 19:57

Не мисля че 550д ще върви на равно с 530 или 535д ако всички са си стокови без модификации

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook