M550d
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: M550d
Благодря на nero_ за интересното и полезно мнение.
Иначе малко лирично отклонение, което не е много по темата за 550д, но така и така темата малко се отклони.
Та, по въпроса за икономичността и оборотите.
Битува мнение, че колкото са по-ниски оборотите, толкова по-малко гори колата винаги. Според мен това не е точно така, защото разходът е функция от броя впръсквания (обороти) и колко е богата сместа, съответно има 2 променливи.
Аз с 330д с ръчни скорости съм си играл да тествам при каква скорост на коя предавка колко харчи на дълги равни магистрални участъци. И примерно 6-та правеше смисъл едва след 110-120 км/ч. При 100 на 5-та харчеше мааалко по-малко отколкото на 6-та, а при 130 пък разликата беше с малко в полза на 6-та. Ако пък е изкачване, нещата се влошават доста, в смисъл такъв, че е по-икономично да катери на 5-та при 120 да речем, отколкото на 6-та. Другото, което бях установил е, че ако ще се ускорява по-сериозно особено пък на баир, особено пък ако колата е натоварена, по-добре да става с по-високи обороти, на по-ниска предавка.
Знам, че доста хора гледат максимално рано да вкарат 6-та, ако може още на 70км/ч и да си катерят и изпреварват така, мислейки, че е много икономично. Най-шокиращия ми случай беше с една жена шофьор на такси, която при изкачването в на бул. Драган Цанков към тв кулата (в София) си вкара 6та при 50 км/ч и си катери така на 6-та при положение, че за мен очевидно двигателчето крещеше, че иска 3та или поне 4та пренасяйки вибрациии из цялото купе, дори погледнах жената въпросително, тя нищо...
Поради горното съм склонен да приема, че може би 535 и 550 са най-ефективни при малко по-високи обороти и затова да е така... Освен това предполагам, че се гони максимална икономичност при 120(130) колкото е там теста за разход на гориво дето се цитира после в книжките. Пък който иска да кара с повече, да се спасява (да си плаща горивото) .
Иначе малко лирично отклонение, което не е много по темата за 550д, но така и така темата малко се отклони.
Та, по въпроса за икономичността и оборотите.
Битува мнение, че колкото са по-ниски оборотите, толкова по-малко гори колата винаги. Според мен това не е точно така, защото разходът е функция от броя впръсквания (обороти) и колко е богата сместа, съответно има 2 променливи.
Аз с 330д с ръчни скорости съм си играл да тествам при каква скорост на коя предавка колко харчи на дълги равни магистрални участъци. И примерно 6-та правеше смисъл едва след 110-120 км/ч. При 100 на 5-та харчеше мааалко по-малко отколкото на 6-та, а при 130 пък разликата беше с малко в полза на 6-та. Ако пък е изкачване, нещата се влошават доста, в смисъл такъв, че е по-икономично да катери на 5-та при 120 да речем, отколкото на 6-та. Другото, което бях установил е, че ако ще се ускорява по-сериозно особено пък на баир, особено пък ако колата е натоварена, по-добре да става с по-високи обороти, на по-ниска предавка.
Знам, че доста хора гледат максимално рано да вкарат 6-та, ако може още на 70км/ч и да си катерят и изпреварват така, мислейки, че е много икономично. Най-шокиращия ми случай беше с една жена шофьор на такси, която при изкачването в на бул. Драган Цанков към тв кулата (в София) си вкара 6та при 50 км/ч и си катери така на 6-та при положение, че за мен очевидно двигателчето крещеше, че иска 3та или поне 4та пренасяйки вибрациии из цялото купе, дори погледнах жената въпросително, тя нищо...
Поради горното съм склонен да приема, че може би 535 и 550 са най-ефективни при малко по-високи обороти и затова да е така... Освен това предполагам, че се гони максимална икономичност при 120(130) колкото е там теста за разход на гориво дето се цитира после в книжките. Пък който иска да кара с повече, да се спасява (да си плаща горивото) .
Re: M550d
ето при 260 на 8-ма е на около 3400 оборота и разход почти 15/100 : )
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- niki nikolov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 87
- Регистриран на: 20.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd
- Мечтае да кара: Ferrari
Re: M550d
Карам 535хд(междиннка 2013) като цяло колата е невероятна, возия, екстри(няма обдухване, но не е проблем), абе яка машина. Върви много приятно, ускорението е ненормално ако я настъпиш, НО все пак мисля да си взема 50д. Следя темата от началотои и чета всяко мнение се питам да ли има смисъл да я сменям или не!? Държа да карам нещо мощно, но и надеждно. В обявите чета, че има доста със сменени двигатели, защо не се знае а е много любопитно защо се налага тази смяна. Някой ако знае да пише.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: M550d
По-скоро няма смисъл, но най-добре покарай и сам ще прецениш. Много е индивидуално.
За сменените двигатели е малко мистерия наистина. Тъй като не е супер разпространен модел, няма много инфо. Бричката казва 50д - много върви, ама много се троши. Ама как, ама защо, никаква информация, нищо не казва, защото и той така е чул. И на мен ми е много любопитно. Моята кола е на над 200 000 с оригиналния мотор, дано не разбирам как точно се троши...
Sent from my iPhone using Tapatalk
За сменените двигатели е малко мистерия наистина. Тъй като не е супер разпространен модел, няма много инфо. Бричката казва 50д - много върви, ама много се троши. Ама как, ама защо, никаква информация, нищо не казва, защото и той така е чул. И на мен ми е много любопитно. Моята кола е на над 200 000 с оригиналния мотор, дано не разбирам как точно се троши...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: M550d
niki nikolov написа:Карам 535хд(междиннка 2013) като цяло колата е невероятна, возия, екстри(няма обдухване, но не е проблем), абе яка машина. Върви много приятно, ускорението е ненормално ако я настъпиш, НО все пак мисля да си взема 50д. Следя темата от началотои и чета всяко мнение се питам да ли има смисъл да я сменям или не!? Държа да карам нещо мощно, но и надеждно. В обявите чета, че има доста със сменени двигатели, защо не се знае а е много любопитно защо се налага тази смяна. Някой ако знае да пише.
То 535 има значително повече със сменени двигатели
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: M550d
Не забелязах да е споменато по-твърдото окачване на м50д, а това също трябва да се има предвид при избора. Питал съм приятели, работещи в официален сервиз - мотора е здрав, но капризен. Трябва да се сменя често маслото, да не се дава газ на студено, да се чака да се охладят турбините и т.н.
....А и другото, което е вече споменато в темата - първите бройки 50д имаха някакви проблеми с мощността и вървяха горе-долу колкото 35д.
....А и другото, което е вече споменато в темата - първите бройки 50д имаха някакви проблеми с мощността и вървяха горе-долу колкото 35д.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: M550d
Сигурен ли си че е по-твърдо окачването, защото дори на спорт на мен ми се струва твърде меко с runflat. Може би ако не е adaptive drive само?
Tool - Fear Inoculum
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: M550d
Emooo написа:Сигурен ли си че е по-твърдо окачването, защото дори на спорт на мен ми се струва твърде меко с runflat. Може би ако не е adaptive drive само?
С по-ниски пружини е. Това е единствената модификация с xDrive, която не седи като щъркел Амортесьорите също са различни от другия модел, който става за всичко без М. Предполагам понеже колата най-тежкото Ф10/Ф11 Возията сигурно е една идея по-твърдо настроена спрямо останалите с идентично оборудване по окачването.
"Чемодан, вокзал, Москва"
Re: M550d
Относно 550и аз много исках V8 и даже се бях спрял на тази конкретно https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=b3zy3p.
общо взето е на цената която дадох за 550д а е на 20к км, не на 100к. Обаче след като проучиш каква трагедия са тези двигатели няма как да си купиш такъв. 550и извън гаранция е необоснован финансов риск - даже не е риск, а е гарантирано, че ще те издумка с 20-30хил за нов двигател в рамките на 5 години които смяташ да го караш. Няма как да се спори че V8 e много по голям кеф, а и върви доста над 550д. Надявам се сега новия 550и с 530 коня да са го оправили, че много ми се иска да се кача на V8 а G30 може би ще е последния.
общо взето е на цената която дадох за 550д а е на 20к км, не на 100к. Обаче след като проучиш каква трагедия са тези двигатели няма как да си купиш такъв. 550и извън гаранция е необоснован финансов риск - даже не е риск, а е гарантирано, че ще те издумка с 20-30хил за нов двигател в рамките на 5 години които смяташ да го караш. Няма как да се спори че V8 e много по голям кеф, а и върви доста над 550д. Надявам се сега новия 550и с 530 коня да са го оправили, че много ми се иска да се кача на V8 а G30 може би ще е последния.
Tool - Fear Inoculum
- Антон Дековски
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 23.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G30 530i
- Мечтае да кара: бмв г30 м5
Re: M550d
Имахме възможността с приятели да тестваме 550д и 550и(408 коня).
Уникални автомобили.По принцип наистина 5.0и ако е този с 450 коня върви много повече,но не останах с такова впечатление за 408коньовата модификация,пък да не говорим че точно тя е най-проблемната модификация на н63.
Повечето сайтове дават м550д по-бърз от 0-100 от 550и(408).
Това което ми направи впечстление(не знам дали колата имаше проблем)е че дори на този дизел с три турбини и 8 степенен автомат,при рязко подаване на газ от място(0км)има леко замисляне и тогава се изстрелва.Това при бензина го нямаше,още в мига в който натиснеш педала-излита.Когато ги тествахме по този начин бензина даде по-добро време от 0-100.
Когато обаче направихме няколко старта с лаунч контрол дизела даде по-добро време от бензина.Явно официалните данни от 0-100 са правен с лаунч контрол.
Уникални автомобили.По принцип наистина 5.0и ако е този с 450 коня върви много повече,но не останах с такова впечатление за 408коньовата модификация,пък да не говорим че точно тя е най-проблемната модификация на н63.
Повечето сайтове дават м550д по-бърз от 0-100 от 550и(408).
Това което ми направи впечстление(не знам дали колата имаше проблем)е че дори на този дизел с три турбини и 8 степенен автомат,при рязко подаване на газ от място(0км)има леко замисляне и тогава се изстрелва.Това при бензина го нямаше,още в мига в който натиснеш педала-излита.Когато ги тествахме по този начин бензина даде по-добро време от 0-100.
Когато обаче направихме няколко старта с лаунч контрол дизела даде по-добро време от бензина.Явно официалните данни от 0-100 са правен с лаунч контрол.
Re: M550d
Да, има такъв момент. Това замисляне, според мен е че трябва време на голямото турбо да се развърти за да ти даде макс мощност. Разликата в мощността от малкото турбо и голямото е твърде голяма и се усеща брутално ритане, което на мен не ми харесва много и чесно казано не бих искал да го причинявам на колата и на пътниците ми. Има го в комфортен режим когато държиш ниски обороти. Аз го избягвам с включване на спорт или преди да изпреваря се подготвям като сваля 2 предавки тогава предварително се ръзвърта голяма турбина. Това нещо се усеща само при кик-доун при ниски предавки. Вероятно при 550и го няма наистина, защото тубините са по-малки пък и V8 и без турбо си дърпа добре. Чесно казано послено време изпреварвам само с 1/2 натискане на педала, което е повече от достатъчно и не го усещам вече. С ланч контрол го няма сигурно, защото е дигнало оборотите на двигателя предварително.
Tool - Fear Inoculum
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: M550d
Истината е, че няма как от 3 литра дизел да свложиш 2/3 турбини и да няма проблеми. Всички 550 и 535 на над 200/250 км са или със сменен двигател или преди смяна. 299 коня 535д май е последния читав.
Наскоро на един приятел с X50D на 130 000км от нов, ми се счупи малкото турбо и после смени мотор, добре че от БМВ се съгласиха да мине по good will независимо, че не беше в гаранция.
Наскоро на един приятел с X50D на 130 000км от нов, ми се счупи малкото турбо и после смени мотор, добре че от БМВ се съгласиха да мине по good will независимо, че не беше в гаранция.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Re: M550d
Каква е причината за смяна на двигателя при 50д. Само чувам че сменят но така никой не каза каква е причината? Добре счупило се е малкото турбо и той го е сменил. След това е карал и са се появили други проблеми? Или като е влязло за ремонт на турбота са му казали, че трябва нов двигател?
Tool - Fear Inoculum
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани