Подръжка F10 vs e60
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Подръжка F10 vs e60
Започна спор в една друга тема viewtopic.php?f=128&t=434126&start=15 нека го продължим тук. Според мен въпроса е интересен. Някой хора твърдят че F10 ще стане масова като е60, аз не смятам така.
Може някой части да са на близки цени, просто много неща по F10 са много по-сложни и с повече части които могат да се повредят и въпреки че някой части са на сходни цени като е60 цялостно подръжката на F10 ще е много по-скъпа от на е60 когато колите станат по на 10 години.
Ето няколко фактора които смятам, че няма да позволят да стане масов.
1. По-скъпо окачване, масово колите са със адаптивно.
2. Почти всички на пазара коли са хдрайв, съответно раздатки, полуоски и други.
3. Проблеми с веригите - сваляне на двигател за смяна на верига при покупка на стара кола
4. Завиващи задни колела - 2ра рейка която се чупи.
5. Като цяло - ненадежни двигатели сравнено с M57 при е60. Да не забравяме, че всеки който купува стара кола първо се интересува дали са проблемни двигатели. Всички знаем за здравината на М57 и това привлича много купувачи 2ра ръка. Моя опит с търсене на автомобил показва, че 1/2 от колите f10, които гледах бяха със сменен двигател (не съм гледам само 550д). Такова нещо при е60 нямаше на коли до 5 години.
Може някой части да са на близки цени, просто много неща по F10 са много по-сложни и с повече части които могат да се повредят и въпреки че някой части са на сходни цени като е60 цялостно подръжката на F10 ще е много по-скъпа от на е60 когато колите станат по на 10 години.
Ето няколко фактора които смятам, че няма да позволят да стане масов.
1. По-скъпо окачване, масово колите са със адаптивно.
2. Почти всички на пазара коли са хдрайв, съответно раздатки, полуоски и други.
3. Проблеми с веригите - сваляне на двигател за смяна на верига при покупка на стара кола
4. Завиващи задни колела - 2ра рейка която се чупи.
5. Като цяло - ненадежни двигатели сравнено с M57 при е60. Да не забравяме, че всеки който купува стара кола първо се интересува дали са проблемни двигатели. Всички знаем за здравината на М57 и това привлича много купувачи 2ра ръка. Моя опит с търсене на автомобил показва, че 1/2 от колите f10, които гледах бяха със сменен двигател (не съм гледам само 550д). Такова нещо при е60 нямаше на коли до 5 години.
Последна промяна Emooo на 18 Апр 2019, 10:15, променена общо 7 пъти
Tool - Fear Inoculum
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Подръжка F10 vs e60
Всичко с времето си. Общо взето е същото като преди години сравнението между Е39 и Е60
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Подръжка F10 vs e60
За това си взимаш 530 с М57, на задно, автомат без задно завиване и с нормално окачване и си пееш..
Освен М57 то и в е60 моторите не са много цвете, както и в е90..
Освен М57 то и в е60 моторите не са много цвете, както и в е90..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Подръжка F10 vs e60
Bexim написа:За това си взимаш 530 с М57, на задно, автомат без задно завиване и с нормално окачване и си пееш..
Освен М57 то и в е60 моторите не са много цвете, както и в е90..
А ти гледал ли си какъв е избора на коли само със задно? Защото аз съм - коли от европа на задно няма, само внос от САЩ, а повечето хора избягват вноса от САЩ по основателни причини. Такива постни коли само на задно без завиващ заден мост, сигурно са без кожа и други основни екстри - ако въобще може да намериш такава кола, защото ги няма.
Tool - Fear Inoculum
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Подръжка F10 vs e60
Дизел от САЩ - трудно, мен не ме плашат, такава и карам..
Освен Н57 други читави мотори според мен са Н55 и Н52, защото при Ф10 са само последните, но са само щатски и те.
Само не знам как се проверява за завиващия заден мост. Ако трябва да съм честен, тази екстра научих преди месец и нещо, че я имат.
Няма какво да се лъжем, новите БМВ-та са си пълен леш и трябва да са на малък пробег и с история, за да има поне някакъв шанс да не сме абонирани за сервизи, а сумите са огромни...
Има и друго, просто свикнахме да даваме луди пари за ремонти. Вече е нормално да смениш верига след покупка, да смениш дюзи или раздатка, или полуоски..
Освен Н57 други читави мотори според мен са Н55 и Н52, защото при Ф10 са само последните, но са само щатски и те.
Само не знам как се проверява за завиващия заден мост. Ако трябва да съм честен, тази екстра научих преди месец и нещо, че я имат.
Няма какво да се лъжем, новите БМВ-та са си пълен леш и трябва да са на малък пробег и с история, за да има поне някакъв шанс да не сме абонирани за сервизи, а сумите са огромни...
Има и друго, просто свикнахме да даваме луди пари за ремонти. Вече е нормално да смениш верига след покупка, да смениш дюзи или раздатка, или полуоски..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- terorero
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 26.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: M4 (F83)
Re: Подръжка F10 vs e60
Emooo написа:Започна спор в една друга тема viewtopic.php?f=128&t=434126&start=15 нека го продължим тук. Според мен въпроса е интересен. Някой хора твърдят че F10 ще стане масова като е60, аз не смятам така.
Може някой части да са на близки цени, просто много неща по F10 са много по-сложни и с повече части които могат да се повредят и въпреки че някой части са на сходни цени като е60 цялостно подръжката на F10 ще е много по-скъпа от на е60 когато колите станат по на 10 години.
Ето няколко фактора които смятам, че няма да позволят да стане масов.
1. По-скъпо окачване, масово колите са със адаптивно.
2. Почти всички на пазара коли са хдрайв, съответно раздатки, полуоски и други.
3. Проблеми с веригите - сваляне на двигател за смяна на верига при покупка на стара кола
4. Завиващи задни колела - 2ра рейка която се чупи.
5. Като цяло - ненадежни двигатели сравнено с M57 при е60. Да не забравяме, че всеки който купува стара кола първо се интересува дали са проблемни двигатели. Всички знаем за здравината на М57 и това привлича много купувачи 2ра ръка. Моя опит с търсене на автомобил показва, че 1/2 от колите f10, които гледах бяха със сменен двигател (не съм гледам само 550д). Такова нещо при е60 нямаше на коли до 5 години.
Масово водачите на Е60 не могат и тях да поддържат, защо си мислиш, че някаква си поддръжка ще ги отблъсне от F10, като се видят с малко пара да го закупят?
Просто е "петица", изглежда съвременно и ще стане достатъчно евтино, както всеки масов модел на марката - достатъчни причини F10 да стане новото E60...
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Подръжка F10 vs e60
Моята е със завиващи задни гуми, ако е с адаптивно окачване, електрическа рейка и без Х е завиващ задния мост
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Re: Подръжка F10 vs e60
Emooo написа:Bexim написа:За това си взимаш 530 с М57, на задно, автомат без задно завиване и с нормално окачване и си пееш..
Освен М57 то и в е60 моторите не са много цвете, както и в е90..
А ти гледал ли си какъв е избора на коли само със задно? Защото аз съм - коли от европа на задно няма, само внос от САЩ, а повечето хора избягват вноса от САЩ по основателни причини. Такива постни коли само на задно без завиващ заден мост, сигурно са без кожа и други основни екстри - ако въобще може да намериш такава кола, защото ги няма.
При Ф10 4х4 и завиващ заден мост - няма. Като цяло, при Ф10, избора на коли само на задно е доста голям при модели различни от 535д (550д е винаги 4х4).
По темата - според мен Ф10 абсолютно ще замести Е60. Колата е здрава и като изключим консуматива верига, ремонтите не са скъпи. Разбира се оригиналните части са солени, но в Дару кар вече дават 20% отстъпка от труд и части, така че и те стават все по-достъпни - например смяна на верига там е около 3к с ДДС, което е много близко, да не кажа дори и под, цената на кварталните майстори.
Сравнение с Е60, особено преди фейслифта, масово се правеха скоростни кутии за по 1500-2000лв. тук хората ще си направят едно обслужване на вериги.
Окачването на Ф10 също е на доста сносни цени, така че там също няма драма.
Главна драма, може би, ще дойдат амортисьорите, тъй като Ф10 са масово с ЕДЦ - там е скъпо, но при Е60 няма база за сравнение (освен М5), и като цяло, както горе колега спомена, когато хората се видят в пари за покупка ще купят Ф10 и след това, като нищо ЕДЦ-то ще бъде премахнато и заменено с обикновено окачване.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Подръжка F10 vs e60
Намирисва ми, че е време и за тема минимален доход за Ф10 530д
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Подръжка F10 vs e60
^ Даже малко закъсняваме
Като паднат под 30к масово Ф10тките, резко Е60 ще стане демоде и любимото ми "морално остаряла"...
Като паднат под 30к масово Ф10тките, резко Е60 ще стане демоде и любимото ми "морално остаряла"...
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Подръжка F10 vs e60
Тъй като съм имал и 530xd при Е60 и сега 530d при F10, за стандартното обслужване и поддръжка - дискове и накладки на еквивалентни модели в еднакъв размер т.е. 348х36 (тъй като за Е60 е 324х30 обикновения) са кажи речи на една цена, а ако се гледат алтернативни визирам АТЕ разликите стават смешни. Дюзите са на една цена. Активното окачване подлежи на цялостен ремонт без пълна замяна и цената пада в рамките на амортисьорите на Е60. Примери много тампоните за двигателя са 400 лв за Е60 толкова и за F10. Фрапантна разлика има в демферната шайба, която при Е90 е 950 лв при 10тката е 1400
И един доста важен момент - с изключение на някои определени двигатели F10 са по-здрави автомобили от лични наблюдения и мнения на няколко сервиза (сравняваме на еднакви километри).
Има го този момент, че от Е60 насам това са скъпи за поддръжка коли и не са на всеки по джоба, НО хората много им се иска да са. Лично мнение, но ако една кола започваш да я усещаш как натежава при поддръжка значи не е за теб.
Разликите в поддръжката на годишна база идват при каско: ~2к лв и нагоре спрямо застрахователната сума за F10 и до около 1200-1300 лв за Е60.
p.s. едно нещо Е МНОГО по-евтино на F10 и това е амортисоьрчетата на баганжника, 150 лв двата пред 280 за един и още 30 за пружината при Е60
И един доста важен момент - с изключение на някои определени двигатели F10 са по-здрави автомобили от лични наблюдения и мнения на няколко сервиза (сравняваме на еднакви километри).
Има го този момент, че от Е60 насам това са скъпи за поддръжка коли и не са на всеки по джоба, НО хората много им се иска да са. Лично мнение, но ако една кола започваш да я усещаш как натежава при поддръжка значи не е за теб.
Разликите в поддръжката на годишна база идват при каско: ~2к лв и нагоре спрямо застрахователната сума за F10 и до около 1200-1300 лв за Е60.
p.s. едно нещо Е МНОГО по-евтино на F10 и това е амортисоьрчетата на баганжника, 150 лв двата пред 280 за един и още 30 за пружината при Е60
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Подръжка F10 vs e60
Казваш, че се рециклират амортисьори. Къде?
Един приятел е с Мерцедес на въздух и му тропат отпред. Отвсякъде го отрязаха. Само възглавници правели, но не и амове...
Цената е излишно да казвам, че е над 6 бона за двата..
Един приятел е с Мерцедес на въздух и му тропат отпред. Отвсякъде го отрязаха. Само възглавници правели, но не и амове...
Цената е излишно да казвам, че е над 6 бона за двата..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Подръжка F10 vs e60
Правят всичко вече. В Пловдив има силна фирма. Аз лично ако имам проблем с амортесьор ще искам подарък от каското. Случва се, лоши пътища
"Чемодан, вокзал, Москва"
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Подръжка F10 vs e60
Според мен вече са масови ф10/11.
При Е60/61 и ф10/11 човек ако малко разбира и "ръцете не са му навряни в г.за", може да си ремонтира доста неща сам по колата.
При Е60/61 и ф10/11 човек ако малко разбира и "ръцете не са му навряни в г.за", може да си ремонтира доста неща сам по колата.
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани