Масло m550d
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Масло m550d
Колеги,
имам няколко въпроса относно f10 ще ги събера в 1 тема.
1. Какво масло се препоръчва на двигателя na 550d след 100хил. км? Същото ли е като при другите 3 литрови (В realoem ми излиза двигател N57X докато за 535d илиза N57N)
2. Колата ми няма щека за проверка за маслото как да разбера дали сервиза е сменил наистина маслото, а не е ресетнал само интервала. (преди гледах цвета на маслото на щеката)
3. Интересно ми е как като няма щека за маслото ще разбереш, че са ти налели НАД максимума масло. В момента виждам на борд компютъра показва, че маслото е НА максимума, но неможе да видиш дали е НАД максимума.
4. Не съм правил до сега облужване с Дару кар - смятам там да сменя масло и настройка на преден и заден мост - дайте мнения колко е зле/добре там. Моля препоръчайте ми друг не-официален сервиз в София където имат техника за F10.
имам няколко въпроса относно f10 ще ги събера в 1 тема.
1. Какво масло се препоръчва на двигателя na 550d след 100хил. км? Същото ли е като при другите 3 литрови (В realoem ми излиза двигател N57X докато за 535d илиза N57N)
2. Колата ми няма щека за проверка за маслото как да разбера дали сервиза е сменил наистина маслото, а не е ресетнал само интервала. (преди гледах цвета на маслото на щеката)
3. Интересно ми е как като няма щека за маслото ще разбереш, че са ти налели НАД максимума масло. В момента виждам на борд компютъра показва, че маслото е НА максимума, но неможе да видиш дали е НАД максимума.
4. Не съм правил до сега облужване с Дару кар - смятам там да сменя масло и настройка на преден и заден мост - дайте мнения колко е зле/добре там. Моля препоръчайте ми друг не-официален сервиз в София където имат техника за F10.
Tool - Fear Inoculum
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Масло m550d
Ако толкова се притесняваш, вземи си един ден отпуска и с кафенцето отстрани ще наблюдаваш какво и как правят. Заставаш си зад стъклото и си гледаш и й се радваш
Аз от Дару съм доволен и като цени, и като отношение, и като качество.
Не съм ходил другаде, защото те са ми на пеша от работата и ми е удобно.
ПП Понеже и аз съм Тома неверни си имам ключ за масления филтър и съм проверявал веднъж, понеже колата от чужбина дойде от БМВ с току що сменено масло.. Но исках да проверя.. Беше си ново.
Аз от Дару съм доволен и като цени, и като отношение, и като качество.
Не съм ходил другаде, защото те са ми на пеша от работата и ми е удобно.
ПП Понеже и аз съм Тома неверни си имам ключ за масления филтър и съм проверявал веднъж, понеже колата от чужбина дойде от БМВ с току що сменено масло.. Но исках да проверя.. Беше си ново.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- 100imenov
- ентусиаст
- Мнения: 1242
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: Масло m550d
Маслото си е 5w30, щека на маслото трябва да имаш,поне според realoem, огледай внимателно.
Re: Масло m550d
Emooo написа:Колеги,
имам няколко въпроса относно f10 ще ги събера в 1 тема.
1. Какво масло се препоръчва на двигателя na 550d след 100хил. км? Същото ли е като при другите 3 литрови (В realoem ми излиза двигател N57X докато за 535d илиза N57N)
2. Колата ми няма щека за проверка за маслото как да разбера дали сервиза е сменил наистина маслото, а не е ресетнал само интервала. (преди гледах цвета на маслото на щеката)
3. Интересно ми е как като няма щека за маслото ще разбереш, че са ти налели НАД максимума масло. В момента виждам на борд компютъра показва, че маслото е НА максимума, но неможе да видиш дали е НАД максимума.
4. Не съм правил до сега облужване с Дару кар - смятам там да сменя масло и настройка на преден и заден мост - дайте мнения колко е зле/добре там. Моля препоръчайте ми друг не-официален сервиз в София където имат техника за F10.
1. 5W30
2. трябва да има, но е черна
3. вижда се и ако е над максимума - споко (още от Е серията се вижда )
4. места бол за стенд
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Масло m550d
За мен електронния нивомер е нещо, което не работи особено коректно- пробвал съм с един литър по-малко и пак показва максимум, за това е най-добре да се гледат стойности с интерфейс за диагностика.
Не съм убеден, че 5W30 e най-подходящия в случая вискозитетен клас- наистина е горивоспестяващо, допринася за по-малко вредни емисии, но дали изпълнява при двигател на 100хил. км и останалите си функции добре...
На дизелов двигател, ако след около 1000 км може да разбереш дали маслото е ново или старо означава, че с новото масло нещо не е наред- ако потъмнее почти веднага, това означава, че задържа в себе си веществата от работата на двигателя, вместо да се отлагат по стените му.
За гледането- ако не е коректен е без значение дали гледаш или не. Да кажем има сервизи, които обявяват, че масло на BMW се сменя през 30 000км и всички са доволни- отначало, собственика на колата, че е попаднал на толкова добър сервиз, който му спестява чести смени с уникално масло. След около 5 смени е доволен и сервиза, който прави основен ремонт на двигателя.
Не съм убеден, че 5W30 e най-подходящия в случая вискозитетен клас- наистина е горивоспестяващо, допринася за по-малко вредни емисии, но дали изпълнява при двигател на 100хил. км и останалите си функции добре...
На дизелов двигател, ако след около 1000 км може да разбереш дали маслото е ново или старо означава, че с новото масло нещо не е наред- ако потъмнее почти веднага, това означава, че задържа в себе си веществата от работата на двигателя, вместо да се отлагат по стените му.
За гледането- ако не е коректен е без значение дали гледаш или не. Да кажем има сервизи, които обявяват, че масло на BMW се сменя през 30 000км и всички са доволни- отначало, собственика на колата, че е попаднал на толкова добър сервиз, който му спестява чести смени с уникално масло. След около 5 смени е доволен и сервиза, който прави основен ремонт на двигателя.
- theraven_nz
- младши ентусиаст
- Мнения: 675
- Регистриран на: 25.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F15
Re: Масло m550d
zvetiko написа:за това е най-добре да се гледат стойности с интерфейс за диагностика.
Тези стойности дали пак няма да се четат от същия датчик, който дава показания и към цифровия нивомер? С други думи да видиш същата цифрова стойност, отговаряща на височината на нарисуваната скала?
---
- motor
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: Масло m550d
zvetiko написа:За мен електронния нивомер е нещо, което не работи особено коректно- пробвал съм с един литър по-малко и пак показва максимум, за това е най-добре да се гледат стойности с интерфейс за диагностика.
Не съм убеден, че 5W30 e най-подходящия в случая вискозитетен клас- наистина е горивоспестяващо, допринася за по-малко вредни емисии, но дали изпълнява при двигател на 100хил. км и останалите си функции добре...
На дизелов двигател, ако след около 1000 км може да разбереш дали маслото е ново или старо означава, че с новото масло нещо не е наред- ако потъмнее почти веднага, това означава, че задържа в себе си веществата от работата на двигателя, вместо да се отлагат по стените му.
За гледането- ако не е коректен е без значение дали гледаш или не. Да кажем има сервизи, които обявяват, че масло на BMW се сменя през 30 000км и всички са доволни- отначало, собственика на колата, че е попаднал на толкова добър сервиз, който му спестява чести смени с уникално масло. След около 5 смени е доволен и сервиза, който прави основен ремонт на двигателя.
аз от чисто любопитство да питам колегата какво масло препоръчва и на каква техническа обосновка?
Защото BMW казват за този мотор BMW Longlife-04.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: Масло m550d
Emooo написа:Намерих щеката - благодаря за информацията.
Съответства ли на измереното от сензора?
Re: Масло m550d
Teogop написа:Emooo написа:Намерих щеката - благодаря за информацията.
Съответства ли на измереното от сензора?
да
Tool - Fear Inoculum
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Масло m550d
zvetiko написа:За мен електронния нивомер е нещо, което не работи особено коректно- пробвал съм с един литър по-малко и пак показва максимум, за това е най-добре да се гледат стойности с интерфейс за диагностика.
Не съм убеден, че 5W30 e най-подходящия в случая вискозитетен клас- наистина е горивоспестяващо, допринася за по-малко вредни емисии, но дали изпълнява при двигател на 100хил. км и останалите си функции добре...
На дизелов двигател, ако след около 1000 км може да разбереш дали маслото е ново или старо означава, че с новото масло нещо не е наред- ако потъмнее почти веднага, това означава, че задържа в себе си веществата от работата на двигателя, вместо да се отлагат по стените му.
За гледането- ако не е коректен е без значение дали гледаш или не. Да кажем има сервизи, които обявяват, че масло на BMW се сменя през 30 000км и всички са доволни- отначало, собственика на колата, че е попаднал на толкова добър сервиз, който му спестява чести смени с уникално масло. След около 5 смени е доволен и сервиза, който прави основен ремонт на двигателя.
Без да отхвърлям или подкрепям твоето твърдение, ще кажа, че на предната кола - мерцедес дизел, комън рейл, купена на 160к км и карана 10 години до 340к км е сипвано само 5в30 масло титан фукс, което отговаря на бмв ll04 и e сменяно на 15к км. Карана е - палиш и тръгваш, без да се чака зимата да загрее. До последно нямаше нито един теч по двигателя и никакво масло не се долива между смените, двигателят не е ремонтиран. Карана е в България. Според мен е ок маслото.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Масло m550d
Аз имам наблюдения над няколко коли, на мои приятели, които аз поддържам.. N47, N57, M57... дори моят личен автомобил, закупен на 250К от мен, сега е на 600 000, без никакви ремонти, работещ и звучащ страхотно и се кара само и единствено с 5/30, сменя се на 10К ...винаги с промивка. Двигателите на БМВ са много по-капрзни на масло, отколкото тия на Бенц и ВаГ... заради изключително тесните си маслени магистрали. Промивките са задължителни и спазването на вискозитета също. Ако двигателя започне да работи шумно с маслото, предписано му от производителя или започне да го изгаря, то той е за ремонт, а не за слагане на по-гъсто масло.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Масло m550d
А на коя марка масло слагаш 5w30 и забелязал ли си разлика примерно в шума на двигателя при различните марки?
- sstancho89
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 17.06.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 525d
- Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI
Re: Масло m550d
Ненко Вранков написа:Аз имам наблюдения над няколко коли, на мои приятели, които аз поддържам.. N47, N57, M57... дори моят личен автомобил, закупен на 250К от мен, сега е на 600 000, без никакви ремонти, работещ и звучащ страхотно и се кара само и единствено с 5/30, сменя се на 10К ...винаги с промивка. Двигателите на БМВ са много по-капрзни на масло, отколкото тия на Бенц и ВаГ... заради изключително тесните си маслени магистрали. Промивките са задължителни и спазването на вискозитета също. Ако двигателя започне да работи шумно с маслото, предписано му от производителя или започне да го изгаря, то той е за ремонт, а не за слагане на по-гъсто масло.
Колега, маслата с вискозитети 5W30 и 5W40 трябва да имат еднаква течливост при ниски температури. Добре, съгласен съм, че при някои тестове маслото 5W30 е малко по-течливо пrи -25гр.Ц от 5W40. Сега имам въпрос към теб. Ако приемем, че 5W30 има същата течливост при -25гр.Ц като 5W40 при -20гр.Ц това означава ли, с тея средни зимни температури в БГ на моя двигател ще му е по-добре (карам с 5W40) от двигателите на БМВ в Русия (които карат с 5W30)? Казват, че 5W40 било гъсто и прецаквало двигателите....по тази логика в Русия въпреки, че карат с 5W30 трябва да сменят двигатели след всяка зима ли (понеже там средно зимните температури са много по-ниски от тея в БГ и маслото дори и 5W30 при студен старт е с много по-малка течливост от моето)?
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани