F10 550i - въпрос за инжектори

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от nthnl » 25 Фев 2019, 22:32

Здравейте колеги,

От скоро станах горд собственик на F10 550i. Колата ми харесва изключително много, но както предполагам става ясно и от заглавието има лек проблем. Миналата седмица колата изписа drivetrain malfunction и я закарах в Дарукар за диагностика. Диагнозата беше - missfire на 1ви и 3ти цилиндър, ниско налягане на бензина в рейката. Също така приемчика ми обясни, че са демонтирали свещите и те били потънали в бензин. Било се получило това поради детонации на неработещите цилиндри. Направиха ми оферта на стойно 5500лв (закръглил съм го малко) за подмняна на 4 инжектора, помпа за високо налягане, сензор за налягане и прилежащият маркуч. Тъй като двигателят и инжекторите са на има няма 40 000км реших, че преди да хвърля една торба с пари за части е по-добре да получа второ мнение.

Тук започва интересната част - в сервиза, в който закарах колата се оказа, че нищо по мотора не е разглобявано. По всички части имаше прилично количество прах и никакви следи за каквито и да било интервенции. След демонтаж на свещите се оказа, че са в перфектно здраве - нито бяха мокри нито имаха нагар. За всеки случай ги подменихме в нови. След това дойде ред на маслото, което по индикация на таблото беше на около 8000км. Повярвайте ми - аз толкова черно масло не бях виждал - беше по-зле от на дизелов автомобил след сериозен пробег. Другото, което ми направи впечатление е, че маслото не миришеше на бензин изобщо, а по принцип това се води признак за тръгнали ( пикаещи) инжектори. Сменихме маслото с Bardhal 5w30 (ако не ме лъже паметта), изчистихме грешките и автомобила си заработи отлично. За мометна не записва никакви грешки, няма прекъсвания, но има леки епизодични вибрации от мотора на празен ход. Четох по чуждите форуми, че се лекува точно със смяна на инжектори това но се чудя дали да не пробвам да ги занеса за почистване с ултразвук и да се тестват на стенд.

Някой има ли опит с подобно нещо?

Поздрави,
Михаил Великов

ПП1 Това с drivetrain malfunction ми го изписа 1 час и половина след като прехвърлихме колата при нотариус :ok:
ПП2 Автомобилът е на сравнително малко километри, поддържан само в официални сервизи до момента и беше premium selection от m car

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: f10 550 въпрос за инжектори

Мнение от Alek_SV » 26 Фев 2019, 0:19

Не си написал кой двигател си колега N63 или N63Т .
Ако си с първият по-добре търси ревизиран и направо да сменяш .
Тези 5500 само ще ги дадеш и относително скоро проблемите ще се появат пак . Това масло 5w-30 не е добре за бензинов мотор , а БМВ не слагат друго - сам разбираш дилемата . Трябва ти 5w-40 .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Re: f10 550 въпрос за инжектори

Мнение от nthnl » 26 Фев 2019, 1:25

Здравей колега,

Колата е преди фейс лифта, мотора е сменен преди около 3 години по гаранция в АутоБавария. Какъв точно са монтирали за съжаление нямам идея.

Относно подмяната на мотор - би ли се аргументирал? Колата не гори масло, не пуши, нищо не трака - защо би било наложителна смяната му? Освен това същите проблеми ги има дори при фейслифта а да не кажа и на почти нови автомобили.

Относно маслото - защо 5в30 да не става на бензинов мотор? Разликата е само във вискозитета при топло време.

Поздрави,
Михаил Великов

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: f10 550 въпрос за инжектори

Мнение от Alek_SV » 26 Фев 2019, 2:25

Аргументи за маслото - дълга тема . Зависи от много неща : как караш , колко често сменяш , каква климатична зона си и тн. По западните форуми хора сменят с 0в-40, 5в-40 , 10в-60 и други . Темата е дълга , ако искаш потърси информация . 5в -30 за бензин в Българиа за мен не е удачен подход .

За двигателя - според мен има доста сериозна разлика между ревизираният и не ревизираният двигател (инжектори , турбини и други разлики) . По западните форуми е също това мнението . Дилърът естевено , че ще ти каже ча разлика няма , за да те цеди до изтощение .

Фейслифтът е от 2014-та . Ревизраният двигател се слага от 8ми месец 2012-та. Така ,че зависи от точната ти дата на производство.
В крайна сметка парите са си твои . За мен колата ако е с не ревизираният двигател няма сми да се дават пари за поправки - караш до тотал и и сменяш с ревизиран - в ebay има оферти . Официален сервиз сменяне , ще е сериозно дране .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 24.08.2011
Пол: Мъж

Re: f10 550 въпрос за инжектори

Мнение от kolp » 26 Фев 2019, 5:53

11002296774 такъв е сложен 08.2015. Трета ревизия според реалоем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 21.11.2018
Кара: E60 535d LCI

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от kkashev » 26 Фев 2019, 10:10

Щом е premium selection от М-кар, няма ли някаква гаранция? Предполагам си дал доста повече пари от пазарната цена и да ти се случи това малко след като си я купил е нелепо, още повече на сменен двигател. Според мен трябва да си търсиш правата, дори да нямаш писмена гаранция, един скандал би им дошъл добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от nthnl » 26 Фев 2019, 11:29

Здравейте колеги,

Не закупих колата от М-кар а директно от собственик. По принцип гаранция не влиза в покупната цена а се заплаща допълнително. Отбелязох го просто поради факта, че уж би трябвало да е проверен автомобила и да отговаря на стандартите на БМВ.

За момента смятам да занеса инжекторите да ги проверят на стенд, след това ще го мисля. В случай, че проблема продължи просто ще си купя няколко броя нови и ще се реши проблема.

Поздрави,
Михаил Великов

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от kraska » 26 Фев 2019, 11:36

Да, за съжаление е точно така. Предлагат го с обява от БМВ , тестваш го с техен дилър, а всъщност гаранция никаква дори и за състоянието му. И аз моята новата наскоро от там е взех и излиза че полуоската е тръгнала, акумулатор за смяна и една две други грешчици и кат ходих пак след това да си я видят - отговора им е : те са така и нищо и няма :) . За съжаление използват имаето си за да правят услуга/продадат колите на техни си клиенти и хора от които имат изгода дали с покупка на нова кола или друго. За съжаление не е коректно, но това е положението.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 30.11.2016

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от Bojestven » 26 Фев 2019, 17:46

Предполагам става въпрос за бившата кола на kolp, след като си я купил директно от него а не през M Кар логично да няма гаранция. След такова "представление" от Дарукар обаче... евала че човека се е усетил и не са успели да изкарат едни лесни пари.

Михаил, преди да се свалят инжекторите за стенд според мен един преглед на живи данни, специално за fuel trim би трябвало да те насочат къде е проблема и да минеш и без стенд. Налягането на помпата може да се провери по същия начин.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от nthnl » 27 Фев 2019, 18:44

Здравейте колеги,

Да, закупих колата от колегата Колп. За него мога да кажа само положителни неща, беше изключително точен с демонстрацията на автомобила, документи, сервизно обслужване и тн. По никакъв начин не свързвам проблема, който се появи със скрит дефект или нещо подобно.

Сега обратно по темата - днес бях в сервиза на Prospeed за почистване на инжекторите и диагностика. Техниците ми обясниха, че наистина е имало леко прекъсване, което тотално се е премахнало след приключването на процедурата. Освен това бяха гледали налягането на помпите, закъснението на инжекторите (мисля 10 наносекунди ми казаха) и всичко било перфектно. Относно fuel trim-a едният банк работи на +2%, а другият на +3%, което са направо идеални показания. За сведение всичко под 5% се води отлично, под 10% е "ок", максимума за корекция е около 20-25%. Според техниците няма абсолютно никаква вибрация от мотора и колата работи отлично.

След като си тръгнах от сервиза дадох на мой колега да кара автомобила и по негови думи - имам нужда от психиатър а не от автотехник. Толкова била малка вибрацията, че вероятно е напълно нормална за работата но мотора на празен ход. Мен все пак си ме дразни и се чудя дали да не сменя тампоните на мотора за всеки случай.

В този ред на мисли, ако има някой от София с такъв автомобил с удоволствие бих тествал дали има разлика между автомобилите. Почерпката е от мен :)

Поздрави,
Михаил Великов

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 24.08.2011
Пол: Мъж

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от kolp » 27 Фев 2019, 19:08

И аз да отбележа пък, че се радвам че колата ми попадна на читав и грижовен стопанин :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от iceblast » 27 Фев 2019, 23:30

Леко встрани от темата... Дарукар чак такива мошеници ли са? Чувал съм от други познати, кола с диагноза скъп ремонт да се окаже, че няма нищо такова. Слушайки за М кар... на кой можеш да се довериш за нормална поддръжка?

Обмислям да сменя масло и спирачна течност при тях - какъв е варианта да си тръгна със старото и да олекна с някой лев?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от nthnl » 28 Фев 2019, 5:53

Честно казано не смятам Дарукар за мошеници. Във цената за диагностика на автомобила нямаше включена точка за демонтаж/монтаж на свещи. Това ме води на мисълта, че може приемчика да е омешил за коя кола става дума. Не че това го оправдава или е коректно - просто вероятно е възможно да се случи.

Относно ремонта, който предложиха - то си беше 1:1 от това което пишеше в сервизната им програма. Тоест грешка 1 - смени инжектори, грешка 2 - смени помпа и тн. Дори ми дадоха разпечат от ISTA, в която беше описано подробно какво да се подмени. Проблемът за мен е, че те не се задълбочават да разберат дали тези части наистина са дефектирали а просто подменят наред докато се оправи.

Поздрави,
Михаил Великов

ПП Интересен факт - помпите за високо налягане на тези коли се произвеждат от Bosh. Можете да видите разликата в цената на това да пише OEM или не на линка. Освен това дори пише из американските форуми, че за известно време е била на промоци за 90$
https://www.ecstuning.com/BMW-F10-550i- ... Fuel_Pump/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от adovet » 28 Фев 2019, 6:49

Хубаво, че в Дарукар не са ти и казали направо нов мотор, със сигурност проблема ще се оправи :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: F10 550i - въпрос за инжектори

Мнение от kraska » 28 Фев 2019, 8:28

iceblast написа:Леко встрани от темата... Дарукар чак такива мошеници ли са? Чувал съм от други познати, кола с диагноза скъп ремонт да се окаже, че няма нищо такова. Слушайки за М кар... на кой можеш да се довериш за нормална поддръжка?

Обмислям да сменя масло и спирачна течност при тях - какъв е варианта да си тръгна със старото и да олекна с някой лев?


За смяна на масло и спирачна течност не си струва да се ходи. Парите които ще им дадеш са безмислени. За смяна на маслото ми искаха 350лв ?!? Сам можеш да провериш че 7л. масло са 100-на-120 лв лева било оригинал или не, смяна в какъвто е да е сервиз ще е 20-30 лв. филтъра ти е 20-на лв. Спирачната течност може и да не ти е сменят. Последния път като ходих при тях да сменят карето отзад им казах да сменят течността. След като се прибрах вдигнах капачето да видя резервоара на спирачната течност как е ..... ами какво да ти кажа... цялато бе в прах и капачката също, не е развивана въобще ,само като я пипнах и останаха отпечатъци по нея от пръстите ми и нивото не бе на макс както се процедира при смяната. Нито пък бяха занулили показанията за смяна. Ама върви доказвай............ Това е за мкар-варна... Винаги ги сменям или сам или кой да е сервиз при който може да гледам докато работят и гледам какво наливат.

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook