Счупен мотор или? F10 525д 204кс

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от toncho83 » 20 Мар 2019, 8:52

Zubcho написа:Няма как да не затегне при смени на маслото на 30К км и средна ръка масло предлагано от БМВ.


Това с маслото взе да става "мантра" в този форум... :banghead: :banghead:

Аз сменям винаги, когато каже колата.535хд, където бях 2-ри собственик, вече се кара от 4-ти и е над 300 К, може и 400 К да е вече....Масло на скорости не съм сменял (след мен човека също), а двигателно на 25-30 000 км.Да не говорим, че 4-тия смени оригиналната верига над 300 К км.Същото правех и на 520 д, което се караше 90% градско и интервала ми го изчисляваше колата на 20-22 000 км.Същото правех и с е60 535 с чип и с мерцедес е-класа бензин и с колите на жена ми (ц-класа, е81, ф20...)Единствената разлика е че си купувам маслото от Германия - "Castrol edge 5w30".Имам поглед на колите си и след като ги продам, защото ги купуват приятели...

Не мисля, че маслото е виновно.Според мен става дума за кофти избор на кола изначално...Я ще е най-евтината, я някаква далавера много на сметка с прикрит дефект и т.н....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от kraska » 20 Мар 2019, 9:18

toncho83 написа:
Zubcho написа:Няма как да не затегне при смени на маслото на 30К км и средна ръка масло предлагано от БМВ.


Това с маслото взе да става "мантра" в този форум... :banghead: :banghead:

Аз сменям винаги, когато каже колата.535хд, където бях 2-ри собственик, вече се кара от 4-ти и е над 300 К, може и 400 К да е вече....Масло на скорости не съм сменял (след мен човека също), а двигателно на 25-30 000 км.Да не говорим, че 4-тия смени оригиналната верига над 300 К км.Същото правех и на 520 д, което се караше 90% градско и интервала ми го изчисляваше колата на 20-22 000 км.Същото правех и с е60 535 с чип и с мерцедес е-класа бензин и с колите на жена ми (ц-класа, е81, ф20...)Единствената разлика е че си купувам маслото от Германия - "Castrol edge 5w30".Имам поглед на колите си и след като ги продам, защото ги купуват приятели...

Не мисля, че маслото е виновно.Според мен става дума за кофти избор на кола изначално...Я ще е най-евтината, я някаква далавера много на сметка с прикрит дефект и т.н....


+ 1 :yes:

И каква е тази средна ръка масло слагано от БМВ ? Преди Castrol , сега Shell. Кое масло е по-добро и с какво, освен с реклама. Аз харесвам Mobil1 , ама вече няма сертифицирано LL-04. А към колегата с двигателя дето ще сменя, според мен не знам как ще стане, като дори скоростната кутия по таблицата се различава и екуто....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от Zubcho » 20 Мар 2019, 9:24

toncho83 написа:
Zubcho написа:Няма как да не затегне при смени на маслото на 30К км и средна ръка масло предлагано от БМВ.


Това с маслото взе да става "мантра" в този форум... :banghead: :banghead:

Аз сменям винаги, когато каже колата.535хд, където бях 2-ри собственик, вече се кара от 4-ти и е над 300 К, може и 400 К да е вече....Масло на скорости не съм сменял (след мен човека също), а двигателно на 25-30 000 км.Да не говорим, че 4-тия смени оригиналната верига над 300 К км.Същото правех и на 520 д, което се караше 90% градско и интервала ми го изчисляваше колата на 20-22 000 км.Същото правех и с е60 535 с чип и с мерцедес е-класа бензин и с колите на жена ми (ц-класа, е81, ф20...)Единствената разлика е че си купувам маслото от Германия - "Castrol edge 5w30".Имам поглед на колите си и след като ги продам, защото ги купуват приятели...

Не мисля, че маслото е виновно.Според мен става дума за кофти избор на кола изначално...Я ще е най-евтината, я някаква далавера много на сметка с прикрит дефект и т.н....


Сега ще ти онагледя какво се случва при смяна на маслото на 30К км., защото виждам, че имаш нужда. Не го правя с цел да се заяждам, а за да ти докажа, че на производителя, включително и БМВ му е през курец, за твоята кола и гледа да мине гаранцията, и след това не му дреме, а напротив иска да те вижда все по-често и за все по-скъпи ремонти по автомобилът ти.

https://www.youtube.com/watch?v=trrQtgWa-GQ

https://www.youtube.com/watch?v=LNtRTePSCN0

https://www.youtube.com/watch?v=RKhX_ul6C9k

Ти си прави сметката дали е правилно да се сменя масло на 30 000км или не. Както и, че пише на кутията, че маслото ѝ е Life Time, и на диференциала. Както казах, производителя и по-точно шефчетата, сядат и решават, че ще се прави обслужване на 30 000км и това ще спести на компанията 7 цифрена сума. След това същите тея си разделят едни пари бонуси и всички са щастливи. Това е грозната истина, а ти сменяй когато искаш маслото, но моля не давай мнението си на никой, защото следват скъпи ремонти.

Ако искаш още доказателства, можеш да намериш тестове на масла, както нови, така и на определен пробег на http://www.oil-club.de Хората там са се постарали да разделят форума на марки и типове масла, и можеш да прочетеш тестове за повечето известни марки масла. Надявам се спора да е приключен и да си разбрал, че не трябва да се вярва сляпо на всичко и всички. :)

П.П.
За скоростната кутия, пробегът за смяна от ZF, който е производител на повечето кутии на БМВ, е определен на 70 000км или не повече от 7 години. Ти си прави сметка, дали искаш да правиш кутия или можеш да си спестиш смяната на тази течност, която както знаем, губи своите качества след определен пробег или време.

Успех!
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от (h)aman » 20 Мар 2019, 9:31

Каква е логиката да спестят 7 цифрена сума, нали обслужването се заплаща от клиента, дори на гаранционна кола? Говорим без тия новите опции за "безплатно" обслужване еди си колко години.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от toncho83 » 20 Мар 2019, 10:03

Споделям опита ми колега "Zubcho"!Прегледах клипчетата на Мерцедес и Мазда мотори..Мерси

:OT: Спомням си, когато си търсех ф-серия и влезнах в темата за "мнения за обява" .Беше съвсем в началото-първите страници.Та, няколко активни потребители разсъждаваха за мотори и купета, после участваха активно и в дискусии...раздаваха мнения без дори да са имали досег с конкретен модел/двигател.Тогава ненаучих нищо полезно, даже се обърках повече.Направи ми впечатление обаче, че някои ако е казал нещо в този форум няколко пъти... и определени потребители са го сметнали за важно, то същите считат за непременно да го изказват където и както могат в нета, без дори да са проверили информацията...без дори да са имали личен опит..просто едни бдителни "ангели хранители", помагащи на неразбиращите....

Съжалявам за :OT: Нека споделяме опит и да даваме точна и проверена информация.Само така, можем да бъдем сигурни, че ще бъдем полезни едни на други :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от kraska » 20 Мар 2019, 10:10

Не знам откъде ги знаеш тези 70 000км като препоръчителни на ЗФ , а и да не забравяме че на ZF кутиите се сменя масло на ЗФ , произведено от Шел, които даваха гаранция 250 000км на издръжливост на маслото. Да не говорим, че смяната която масово се прави на кутиите в сервиза е само с източване на половината масло грубо. Така, че голямо освежаване, няма що. А и ZF може да са решили да печелят повечко от продажбата на масло. А доколкото помня интервала на смяна на маслото на двигателя е намален на 25хил. км или две години. И в повечето случаи се смяна доста преди 25, докато е в гаранция. Оригиналното на БМВ, старото и новото по тестове е много добро, колкото и другите марки. Че има някави разлики има , но говорим за пълна синтетика наблъскана с добавки, а не полусинтетики 10w40 на разни по-евтини марки. Много се рових наскоро за да разбера кое е най-доброто за сегашните дизели на F10..... и стигнах до извода ,че масово слагат новото на бмв, т.к. нито едно друго не го превъзхожда кой знае с какво, освен по реклама, например Бардал с вълшебните си извънземни уж присадки. :). А за дифа какво да кажа.... никога не сменян на 400 000км с неговото си масло в идеално състояние работеща на 10 години автомобил, и друг диф счупен на 50000км. Така, че там проблема не е маслото. Който иска да си сменя всичките масла през месец... едва ли ще постигне нещо повече, освен повече отпадък и хвърлени пари. Аз лично маслото на двигателя го сменям на 10-12 000км или до година, но карам предимно градско затова.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от Zubcho » 20 Мар 2019, 12:36

toncho83 написа:Споделям опита ми колега "Zubcho"!Прегледах клипчетата на Мерцедес и Мазда мотори..Мерси

:OT: Спомням си, когато си търсех ф-серия и влезнах в темата за "мнения за обява" .Беше съвсем в началото-първите страници.Та, няколко активни потребители разсъждаваха за мотори и купета, после участваха активно и в дискусии...раздаваха мнения без дори да са имали досег с конкретен модел/двигател.Тогава ненаучих нищо полезно, даже се обърках повече.Направи ми впечатление обаче, че някои ако е казал нещо в този форум няколко пъти... и определени потребители са го сметнали за важно, то същите считат за непременно да го изказват където и както могат в нета, без дори да са проверили информацията...без дори да са имали личен опит..просто едни бдителни "ангели хранители", помагащи на неразбиращите....

Съжалявам за :OT: Нека споделяме опит и да даваме точна и проверена информация.Само така, можем да бъдем сигурни, че ще бъдем полезни едни на други :bchug:


Мисля, че достатъчно добре и нагледно, подкрепих мнението си за това какво става, когато сменяш маслото на интервалите предвидени от производителя. И какво значи, нямал съм досег с тези автомобили? Колко голяма е разликата между m57d30tü и следващия агрегат m57d30tü2? Едни инжектори и лек софтуерен ъпдейт за да има 14 или 30 конски сили повече.

Link към PDF на ZF.

Гледаме първата страничка. Последните 8 реда. PDF е заключен и нямам време сега да се занимавам да отключа и да копирам тук, но вярвам, че всички са достатъчно грамотни.

Умишлено не съм написал каква кола карам.

Edit: Объркал съм леко интервалите, вече ги дават от 80 до 120 000 км или 8 г. според стила на каране и което се случи първо. Преди бяха по-малки, но е все тази. Не вреди ако смениш маслото малко по-рано.

Очаквам някой да ми каже колко съм тъп. Обикновено така завършва спора в БГ.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от Dextuar » 20 Мар 2019, 12:50

Zubcho написа:Очаквам някой да ми каже колко съм тъп. Обикновено така завършва спора в БГ.
Не бе, нали не караш F10, демек гроздето ти е кисело и затова ги приказваш такива. Като пораснеш и можеш да си позволиш да караш такива "нови" коли като тях, тогава ще си изказваш мнението. Тва, че да кажем можеш да си купиш примерно нова от представителството, не ги брига, щото в техните очи ти си оня с пред-пред последния модел в момента и ти просто няма как да знаеш и да философстваш, като не притежаваш автомобил от тяхното поколение ;)

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от MadChicken » 20 Мар 2019, 12:53

С това си мнение по какъв начин си полезен на дискусията и темата като цяло?
Only dead fish follow the stream...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от Zubcho » 20 Мар 2019, 12:55

Dextuar написа:
Zubcho написа:Очаквам някой да ми каже колко съм тъп. Обикновено така завършва спора в БГ.
Не бе, нали не караш F10, демек гроздето ти е кисело и затова ги приказваш такива. Като пораснеш и можеш да си позволиш да караш такива "нови" коли като тях, тогава ще си изказваш мнението. Тва, че да кажем можеш да си купиш примерно нова от представителството, не ги брига, щото в техните очи ти си оня с пред-пред последния модел в момента и ти просто няма как да знаеш и да философстваш, като не притежаваш автомобил от тяхното поколение ;)


Не, не искам да се заяждам с колегите. Въпросът е, че сме изначално преебани всички, защото вече се залага много по-малко здравина във всеки детайл, т.нар. запас. Примерно вместо двойна верига, слагат единична, удължени или никакви интервали за смяна на масла и още много примери мога да дам.

Исках да помогна на колегите, и да ги извадя от заблудата, в която ги вкарва производителя. Аз нямам комплекси. Мога да си позволя е61, карам такова. Признавам си нова от магазина нито ми е по джоба, нито ми е по вкуса (на външен вид).

Просто е тъпо да следваш сляпо една компания. Малко повече критично мисленен ние е нужно на всички. За жалост вече на никой не трябва да се доверяваме, защото се търси максимална изгода с минимум усилия.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от toncho83 » 20 Мар 2019, 14:18

Колега "Зъбчо" беше доста краен и категоричен в мнението си.Според теб предоставената ти информация (данни) достатъчна ли е да се направи такова генерално заключение по темата "Счупен мотор"?

от Zubcho » 19 Мар 2019, 22:17

Няма как да не затегне при смени на маслото на 30К км и средна ръка масло предлагано от БМВ.


Относно "кисело е гроздето"...Хайде да не го удряме на чувства и емоции..Пишем в техническата част на форума, а не в "бг мама " :lol: .Всяко обосновано и проверено мнение (опит) е важно и в помощ на някого. :yes:

Мене лично ме вълнува това, което чета тук доколко е истинно и проверено, а кой каква кола кара, харесва или какви финансови възможности има не ме занимава особено... :dunno: Не знам защо натам се измества фокуса... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от drago9205 » 20 Мар 2019, 14:36

По темата с двигателя - мисля, че колегата се вълнува дали може да ползва блока за основа и главата от 204 коньовата (неговата си), което изглежда е постижимо на хартия.

По темата с маслата - в някои случаи дори BMW препоръчват смяна на 12-15 хил км в държави с "лошо качество на горивото", това как точно се определя не знам, но общоприетото мнение е, че тук горивата не са много хубави.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10- ... e/F2Qypmgs
Преди време се пишеше и в други теми, че официално от БМВ са пуснали бюлетин за намаляване на сервизните интервали 10 хил мили. Това дали е така или не - не съм 100% сигурен.

До колко смяната на масло трябва да се извърши на 10 или на 20 хил. км - силно зависи и от навъртените моточасове, личната преценка, като цяло режим и стил на каране. При само извънградско - 20 хил. км може и да са ОК, но при 20-25 хил. км само градско ми е трудно да повярвам, че маслото си запазва свойствата. Моите субективни впечатления за BMW маслото са, че е средна работа и ако ще сменям на по-дълги интервали като цяло бих предпочел да ползвам продукти на Кастрол/Равенол или някои други.
На теория при една постоянна скорост от 100км/ч и интервал за смяна от 300 моточаса - няма драма маслото да изкара и 30 000км. За съжаление това е доста нереална ситуация на практика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Счупен мотор или? F10 525д 204кс

Мнение от Zubcho » 21 Мар 2019, 23:38

Не се изказвам крайно. Просто последните 20 години всички производители гледат да извадят продукт с максимум печалба и минимум живот, колкото да си изкара гаранцията. Във всичко е заложено това, включително и в автомобилите. Следователно купувайки кола на 2-ра ръка е ясно, че собственика я е продал поради някаква причина. Поне първите години е сменяно маслото според препоръчаното от производителя - 30 000км., а след това може и само да е доливано. Е да де, ама БМВ маслото е доставено от производител Х. Производителя също не съм много сигурен, че отчита моточасовете, а софтуера гледа показатели като изминати километри и време и калкулира. Та това масло вече над 10 или 12К км не запазва свойствата си. Още малко ще го опростя, при по-големи натоварвания то няма да маже както е предвидено и двигателя ще се износва в пъти.

Това се наблюдава при всички производители на автомобили с удължените интервали. Така автомобилът изглежда по-евтин за поддръжка. Прост маркетингов трик. Особено добре изглежда в очите на Гюнтер, който върти 50000км на година. При такъв пробег ще смени маслото 1 път и ще кара още малко във втората година до смяна, а ако трябва да го сменя както трябва на 10 000км ще го смени 5 пъти. Кое е по-изгодно?

Чак се чудя защо трябва да си обясняваме такива неща? Трендът е такъв от миналия век още. Режем производствените разходи и повишаваме печалбата.

Та идеята ми не беше да се заяждам, а да подчертая, че не трябва сляпо да се вярва на производителя, а да се търси информация от други източници.

Всеки има право да си прави с колата каквото си иска, това си е негово право. Според мен причината да затегне двигателя на колегата е кофти масло, което заради влошените си качества, е изтъняло, налягането му е намаляло поради този факт и пръц. Вярно, без да го отворим мотора и да разследваме + проба от маслото, няма как да го твърдя това на 100%, но според мен това е сценария. Кофти е, че го чака скъп ремонт.

Същите неща мога да ги спомена и за веригата и да пусна клипчета как вадят старата от ф10 530д и сравняват дължината с новата. Това автомобил на 320 000км. реални, автомобилът е на първи собственик. Още малко и е щял да прави капитални ремонти. Иначе верига не се сменя според някои хора.

Успех, и надявам се, да не ме приемате за някой, който ей така е дошъл да ака в темата и да ръси акъл на кило.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Предишна

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook