Принцип на работа на печката
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Принцип на работа на печката
Имам следната дилема, на предишните ми коли с печка- след като поработи 20 30 минути загряваше и антифриза съответно палиш колата при минимум 30/40 градуса на водата. Сега забелязвам, че вътре в колата е сауна, но като заплая колата температурата на антрифирза е 8/10 градуса, т.е. не е загряла. Има ли шанс да има някакъв друг кръг, който да върти печката и датчика да не го отчита, защото след като запаля и буквално за под минута става 30 градуса например? Печката си работи нормално и от менюто и от дистанционното.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Принцип на работа на печката
Малко шизофрения, няма да трия темата, че може да е полезна и на друг.
Hello, here is how it works: When you activate the heater it will only warm the cabin but when you start the engine a valve is activated and the webasto warms both the engine and the cabin (just like a normal heater).
I have made some research with my car and the valve controlling this is placed behind the left foglight. I am going to try and modify my heater in the winter so it warms both the cabin and the engine at the same time (Have heard of some workshops here in Sweden who have fixed this mod.)
Ето и едно видео как функционира.
https://www.youtube.com/embed/1KByh2nHq5c
Hello, here is how it works: When you activate the heater it will only warm the cabin but when you start the engine a valve is activated and the webasto warms both the engine and the cabin (just like a normal heater).
I have made some research with my car and the valve controlling this is placed behind the left foglight. I am going to try and modify my heater in the winter so it warms both the cabin and the engine at the same time (Have heard of some workshops here in Sweden who have fixed this mod.)
Ето и едно видео как функционира.
https://www.youtube.com/embed/1KByh2nHq5c
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Принцип на работа на печката
Има електромагнитни клапани, които работят точно по този начин. Като ползваш park heating функцията топли само кабината и клапаните държат отворен само малкия кръг. Идеята е да ти стопли бързо купето. Може да се кодира клапна според мен да отвори и големия кръг и да ти подгрява и целия антифриз, но е безпредметно. Първо ще падне ефективността на печката и няма да може да ти стопли за 15 мин купето, ами примерно трябва да я оставяш 30 минути. А това си е бая консумация за акумулатора, особено зимата на студа.
- sasho1bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Принцип на работа на печката
А как се активира през дистанционното?Пробвах миналата зима след 10 минути влязох в колата и нищо.До колкото помня задържах първото копче и после он. Помня че светна зелено на дистанционното но май вътре само въртеше въздуха.А през менюто какво има да се настройва?
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Принцип на работа на печката
b00st написа:Има електромагнитни клапани, които работят точно по този начин. Като ползваш park heating функцията топли само кабината и клапаните държат отворен само малкия кръг. Идеята е да ти стопли бързо купето. Може да се кодира клапна според мен да отвори и големия кръг и да ти подгрява и целия антифриз, но е безпредметно. Първо ще падне ефективността на печката и няма да може да ти стопли за 15 мин купето, ами примерно трябва да я оставяш 30 минути. А това си е бая консумация за акумулатора, особено зимата на студа.
Аз нямам против да ми е по-студено на мен, но да не я пали всеки път на толкова студено. Ако има как да се кодира, бих го направил, даже ако има как да го направя просто да духа 5 мин в купето и после 15 минути да отвори двата кръга.. все ми е тая.
sasho1bs написа:А как се активира през дистанционното?Пробвах миналата зима след 10 минути влязох в колата и нищо.До колкото помня задържах първото копче и после он. Помня че светна зелено на дистанционното но май вътре само въртеше въздуха.А през менюто какво има да се настройва?
Дистанционното държиш I/O докато светне зелено, после държип START мига няколко пъти и я активира. През менюто си я правя 20 мин преди да тръгна за работа да затопли и да разтопи каквото има.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Evgeni
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 3.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d LCI
Re: Принцип на работа на печката
Не знам дали при Ф-серийте може да се кодира, но при Е серийте се слага един 10 ватов резистор със съпротивление между 30 и50 ома и така лъжеш колата, че клапана е затворен и ти топли и двигателя . Имам едно diy , но е на немски ако искаш могада ти го пратя.
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Принцип на работа на печката
Ще съм ти благодарен.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Принцип на работа на печката
Мойта печка днес запали сама в подземния гараж понеже беше под 15 градуса, без да съм я пускал ръчно или с таймер. Паля, слизам от колата и смърди едно такова специфично на стара нафтова печка, а това е невъзможно с ДПФ ...Гася и печката се чува как фучи отпред Явно го прави да помага на загряването при определени температури. С нея колата загрява адски бързо, чак дразни като за дизел...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- sasho1bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Принцип на работа на печката
Задържам бутона за включване и светва зелено.После като натисна стар при мен не светва повече и съответно печката в колата не се активира:(
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Принцип на работа на печката
задържаш и старт и започва да мига... 3 4 пъти гасне и печката се е включила при мен.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Принцип на работа на печката
Evgeni написа:Не знам дали при Ф-серийте може да се кодира, но при Е серийте се слага един 10 ватов резистор със съпротивление между 30 и50 ома и така лъжеш колата, че клапана е затворен и ти топли и двигателя . Имам едно diy , но е на немски ако искаш могада ти го пратя.
Това е ако клапана го няма въобще и си отключил печката. Ако го има (фабрично отключена) няма какво да се направи мисля. На X5-цата ми е точно така, заводски отключена и топли само кабината щото над фара го има тоя клапан. Но пък почва да духа топло още на 2рата минута без двигателя да работи от печката и за 5-10 мин стапя лед и сняг по челното стъкло на -7 отвънка. После като я запаля доста бързо излиза от синьото като отвори клапана явно се смесва водата с нагрятата в малкия кръг и за под километър е излезнала от синьото на към 40 градуса.
Виждал съм допълнително отключена печка там няма клапан и го лъжеш щото си го търси иначе, мисля, че може да се кодира само IHKA да го няма за да не дава грешка, но при F серията нямам идея как е положението с печките. Предполагам си го има щото там е заводски винаги тая опция.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани