Смяна масло автоматик
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Смяна масло автоматик
blagun написа:Да се включа и аз по темата....
На Е90ка го смених на 240 000км и нямаше никакви проблеми след това.
На Ф10ка на 200 000км в М-кар ми казаха абсолютно същото като на колегата:
"По добре не го пипай!", " БМВ препоръчват да не се сменя маслото" "Смениш ли го започва да придърпва и т.н."
На е91 - на 255 000км го смених за пръв път. Тогава проучвах много въпроса за тези кутии и маслото което е специално и струва ...... ... .не като на мерцедес .
Маслото е произведено специално от Shell. Производителя гарантира запазване качеството на маслото около 250 -280 000 км по спомен.
В последствие ЗФ като производител на кутиите препоръчваха да се смени на 180 000км. Последващата смяна на по-малко км.
При мен нямаше никаква разлика след смяната. Реално при смяната на маслото се сменя едва половината, т.че не мисля че ще е фатално "новото" масло да направи проблеми... Плюса е че сменяш филтъра, което си е хубаво като цяло.
А по отношение на раздатъчната кутия е задължително после да се "занули" с компютърната диагностика(прави едно първоначално замерване) след сипване на новото масло. То всичко си е описано в бмв литературата , ама кварталния майстор едва ли ги чете........
Последна промяна kraska на 31 Юли 2018, 10:41, променена общо 1 път
- Golden Boy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 14.05.2007
- Кара: G30 540 d, Е 93 320 d
Re: Смяна масло автоматик
Благодаря колеги, наистина чета, че цялото масло е невъзможно да се смени, колкото изтече-толкова.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Смяна масло автоматик
Golden Boy написа:Благодаря колеги, наистина чета, че цялото масло е невъзможно да се смени, колкото изтече-толкова.
Не е така има фирми и машини, с които се сменя цялото масло.
В София знам поне две, едните са джемини.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Смяна масло автоматик
Golden Boy написа:Благодаря колеги, наистина чета, че цялото масло е невъзможно да се смени, колкото изтече-толкова.
Отиди да ти го сменят с машина и няма да има проблем. Има друго нещо, което е много важно, но на много места не му обръщат внимание - НЕ Е НУЖНО и е силно препоръчително да НЕ СЕ ресетват адаптациите на кутията след смяна на масло.
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: Смяна масло автоматик
И защо да не се ресетват, я се аргументирай че ми стана рязко притеснено?
Аз съм сменял два пъти вече и явно много съм се прецакал с ресетите...
Аз съм сменял два пъти вече и явно много съм се прецакал с ресетите...
Only dead fish follow the stream...
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Смяна масло автоматик
Ако имаш прекалено голямо износване на някой пакет, което при твоята кола не мисля, че е възможно, защото ме съмнява да е на 400к, има реална възможност новата адаптация да не мине заради прекалено високи стойности и кутията да не иска да мине на D. Отделно според ZF има специален цикъл на шофиране, който първоначално се прави, за да се получи възможно най-добро напасване след самия ресет. Виждал съм случай при 6hp кутията да сменя сравнително добре за километрите си (350к) и след ресет на адаптация да почне да рита и да не може да се напасне хубаво отново. Всеки е свободен да прави каквото иска разбира се и въобще не целя да ти обяснявам какво да си правиш с колата, ако ти е мерак, може и всяка седмица да си ги ресетваш
- Golden Boy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 14.05.2007
- Кара: G30 540 d, Е 93 320 d
Re: Смяна масло автоматик
oci написа:Golden Boy написа:Благодаря колеги, наистина чета, че цялото масло е невъзможно да се смени, колкото изтече-толкова.
Не е така има фирми и машини, с които се сменя цялото масло.
В София знам поне две, едните са джемини.
Тея Джемини гледам, че не предлагат смяна за F10, поне не е в ценовата листа..Иначе наистина имат машина за пълна смяна.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Смяна масло автоматик
А защо не отидеш при Никола от Мопарт, знам, че с машина ги сменя?Golden Boy написа:oci написа:Golden Boy написа:Благодаря колеги, наистина чета, че цялото масло е невъзможно да се смени, колкото изтече-толкова.
Не е така има фирми и машини, с които се сменя цялото масло.
В София знам поне две, едните са джемини.
Тея Джемини гледам, че не предлагат смяна за F10, поне не е в ценовата листа..Иначе наистина имат машина за пълна смяна.
- Chicho J
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530xd
Re: Смяна масло автоматик
Колеги ето и едно мнение от мен. Аз маслото го смених на около 120-140к (не помня точно, но беше някъде там) и няма проблем. Относно смяната на масло:
1. БМВ го дават като life-time. Но да не забравяме , че обикновено гаранцията е около 100К км и 4г
2. ZF (производителят на кутията) - на официалния им сайт може да прочетете - "въпреки, че кутиите и маслото се водят life-time, ние препоръчваме смяна на 80к.
3. Коментарът от АБ - подкрепям го и го смятам за напълно релевантен. Масло и вериги не се сменят по график/предписание, но хората на база практика знаят кое е добре да се направи. В АБ има точен подаден инструктаж с визуализация от БМВ Груп и ЗФ, на който е описано да се огледа консистенцията на маслото при източване и да се сравни гъстота/цвят наличие на частици (тип стружки) - при дадени характеристики маслото се сменя, при дадени не. Т.е., при по-дълга експлоатация на колата и съответно кутията, има триене => стружки => отварят се "луфтове" и наличното вече "по-гъсто ' масло от примесите го компенсира. Като го източите и налеете ново чисто свежо масло - кутията почва да удря и заминава след някоя седмица. Хипотеза - но практиката има такива случаи. Лично мой приятел с Ауди А4 смени на 240к и след една седмица кутията му блокира.
Т.е. съветът - сменяй на 80-100 К км, но ако не е сменяно до 150 не барай - за мен е релевантен.
Изразявам свое мнение и убеждения, на база анализ на казус, който самият аз съм разглеждал. Надявам се това да е конкретно и да е полезно!
1. БМВ го дават като life-time. Но да не забравяме , че обикновено гаранцията е около 100К км и 4г
2. ZF (производителят на кутията) - на официалния им сайт може да прочетете - "въпреки, че кутиите и маслото се водят life-time, ние препоръчваме смяна на 80к.
3. Коментарът от АБ - подкрепям го и го смятам за напълно релевантен. Масло и вериги не се сменят по график/предписание, но хората на база практика знаят кое е добре да се направи. В АБ има точен подаден инструктаж с визуализация от БМВ Груп и ЗФ, на който е описано да се огледа консистенцията на маслото при източване и да се сравни гъстота/цвят наличие на частици (тип стружки) - при дадени характеристики маслото се сменя, при дадени не. Т.е., при по-дълга експлоатация на колата и съответно кутията, има триене => стружки => отварят се "луфтове" и наличното вече "по-гъсто ' масло от примесите го компенсира. Като го източите и налеете ново чисто свежо масло - кутията почва да удря и заминава след някоя седмица. Хипотеза - но практиката има такива случаи. Лично мой приятел с Ауди А4 смени на 240к и след една седмица кутията му блокира.
Т.е. съветът - сменяй на 80-100 К км, но ако не е сменяно до 150 не барай - за мен е релевантен.
Изразявам свое мнение и убеждения, на база анализ на казус, който самият аз съм разглеждал. Надявам се това да е конкретно и да е полезно!
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: Смяна масло автоматик
Колеги, понеже видях че коментирате смяната на трансмисионното масло с машина, да питам това включва ли смяната на картера на трансмисията. Замислих се над този въпрос понеже доколкото съм запознат филтъра е в самия картер, а ако се изсмуче старото масло и вкара ново, без да се смени филтъра, това нещо не ми се много харесва. Иначе в ю-туб има доста видеа за смяна масло на ZF трансмисия, където не ползват машина, а просто свалят картера да доизтече каквото има и после слагат новия и наливат маслото, като това:
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Смяна масло автоматик
peshehodetz написа:Колеги, понеже видях че коментирате смяната на трансмисионното масло с машина, да питам това включва ли смяната на картера на трансмисията. Замислих се над този въпрос понеже доколкото съм запознат филтъра е в самия картер, а ако се изсмуче старото масло и вкара ново, без да се смени филтъра, това нещо не ми се много харесва.
Gemini4 далеч не ми е любими сервиз, за да го рекламирам, но ето как се сменя с машина (дори машината си казва в кой момент да се смени филтъра/картера)
http://www.gemini4.com/atf.php
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: Смяна масло автоматик
На моята(8 скорости) го смених на 200х км и не усетих никаква разлика с новото масло.
I love the sound of V8 in the morning...
- Chicho J
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530xd
Re: Смяна масло автоматик
[quote="peshehodetz"]Колеги, понеже видях че коментирате смяната на трансмисионното масло с машина, да питам това включва ли смяната на картера на трансмисията. Замислих се над този въпрос понеже доколкото съм запознат филтъра е в самия картер, а ако се изсмуче старото масло и вкара ново, без да се смени филтъра, това нещо не ми се много харесва. Иначе в ю-туб има доста видеа за смяна масло на ZF трансмисия, където не ползват машина, а просто свалят картера да доизтече каквото има и после слагат новия и наливат маслото, като това:
Машината няма отношение - ти решаваш дали да сменяш филтъра.Но ако сменяш маслото - следва да смениш и филтъра. Все едно да си смениш маслото на двигателя, без да си смениш фълтъра=картерчето.
Машината няма отношение - ти решаваш дали да сменяш филтъра.Но ако сменяш маслото - следва да смениш и филтъра. Все едно да си смениш маслото на двигателя, без да си смениш фълтъра=картерчето.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Смяна масло автоматик
И аз да се разпиша: след кратка дилема смених маслото на кутията (заедно с филтър, ест). Кутията в момента е на 194к км и покарах около месец преди да пиша. Ами, започна леко да приритва. Не е постоянно, но когато искам леко да подам газ градско, понякога сменя с ритник. Надявах се да се "обучи" обаче все още прави магарии.
Като съвет мога да дам, при смяна на маслото на кутията да се сменят и тампоните - при мен доста намаляха вибрациите на D...
Като съвет мога да дам, при смяна на маслото на кутията да се сменят и тампоните - при мен доста намаляха вибрациите на D...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани