525d xDrive

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 15.10.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 525d xDrive

525d xDrive

Мнение от marinovl » 05 Ное 2017, 23:07

Здравейте,

С оглед на пренебрежението на 2 литровият битурбо мотор бих искал да споделя моите впечатления, както и Вие да споделите своите мнения относно обслужването на автомобилът - 525d xDrive, година на производство май 2012, пробег 83000км.
Първи впечатления - от гледна точка комфорт, на светлинни години от е60 3ка дизел. Относно вървеж съм много приятно изненадан, определено до 100-130 е много по-пъргава, над 160 не се усеща тази мощност на 6те цилиндъра, както и в определени ситуаци над 120 (на моменти усещам как автоматът сякаш не връща 2 предавки надолу, за да се усети ритник, може би след софтуерен ъпдейт ще се промени работата на автоматът?). Относно разход още не мога да споделя по-твърди цифри, на кратки разстояния градско предишната ми даваше 13 сега виждам разход 10 със старт-стоп, на магистрала 100км със сходно шофиране при 3 дизел 218кс 8, сега виждам 6.8.
Сега предстои обслужване и бих искал да получа Вашето мнение на кое да обърна внимание с оглед пробега и възрастта, цените са от много уважаван от мен сервиз:

- тампони носач 214лв - със сигурност е нужна смяна (първи ремонт по окачване)
- маслена конзола + гарнитури 660лв - със сигурност е нужна смяна (каква е тази пластмаса...)
- тампони двигател 550лв - омекнали са, но не е проблем още да подържат?
- пеперуди 100лв - комплект за смяна + труд, вярно ли, че вече се сменят?
- масло и всички филтри със труд 452лв - wtf? май ще се ходи при кварталният масладжия, има ли за какво да се притеснявам?
- смяна масло раздатка и диференциал 250лв - на 83к км?
- демпферна шайба 633лв кортеко с труд - е вярно ли на такива км трябва да я сменя?
- почистване на всмукателен колектор + портове глава 380 лв - това с оглед на качеството на родната нафта, ще трябва да се направи

И тук не е включено смяна масло на автомата, което явно ще се случи след 100к км. Моля споделяте Вашият опит какво трябва да се обслужи и кога, нещо липсва ли?
Поздрави! Автомобилът е фамозен! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: 525d xDrive

Мнение от skoti79 » 06 Ное 2017, 9:01

Тези неща скоро ги сменях и аз.
Зависи къде ще ги сменяш, какви части ще ползваш и какви отстъпки имаш.


тампони двигател 550лв - 400 лв с труд - оригинални
масло и всички филтри със труд 452лв - 290 лв филтри ман и бмв масло + труд
почистване на всмукателен колектор + портове глава 380 лв - 300 лв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 501
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Питане за 525 матор

Мнение от badjo E60 » 10 Юни 2018, 18:24

Колеги какви са плюсовете е минусите на двата модела : 525д 208 кс. и 525 д 218 кс. с двете турбини ?
Коя е за предпочитане ?
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 15.10.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 525d xDrive

Re: Питане за 525 матор

Мнение от marinovl » 12 Юни 2018, 23:24

Здравей, колега,

За съжаление не съм карал/поддържал 6 цилиндров 525 и не мога да дам конкретно мнение, това което мога да кажа е, че 4 цилиндровият битурбо ми е напълно приемлив за f10, 8 месеца и 15к км по-късно, нищо по мотора няма за ремонтиране при мен. От гледна точка на динамика може би при пълна кола и изкачване 6те цилиндъра ще имат някакво преимущество, но вероятно ще е непребрежимо. По-нов е мотора, вярно с по-малко кубатура, но според мен БМВ са го сметнали, за това и 6 цилиндровият 525 е заменен с 4 цилиндров. Та смятам, че разходите по 4 цилиндровият спрямо 6, са по-малки, а в динамиката вероятно няма съществена разлика, downsizing ftw.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4557
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F11 525d X-drive,

Re: 525d xDrive

Мнение от acho.rs » 14 Юни 2018, 17:14

Предвид че 6цилиндровия 25д има 20нм и 14кс по-малко, при 50ина кг повече не вярвам да катери по-добре. Аз се сещам единствено за по-малко вибрации и по-добър звук, доколкото печка може да има добър звук. Но както казахме има 525д 2.0 до 2016та, докато 525д са само 2010 и 2011, което е сериозния проблем
"Всеки БМВ ентусиаст рано или късно си купува немския еквивалент на лада 2106/1500"
Изображение

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook