Ромолене от предницата
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- angelov_b
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 58
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Ф10 525D
Ромолене от предницата
Здравейте колеги,
две години вече притежавам F10 2010-та, 525d, и съм много доволен от возилото. От 6 месеца ме мъчи обаче едно много леко ромолене, идващо от предницата и се нуждая от мнение, как мога да процедирам (особено ако някой от вас вече се е сблъсквал с това).
Малко подробности за колата --> Купих я от Аутобавария и сега е на 181 000 км. По гаранция е сменяна рейката малко преди да я купя, за други смени по окачването не знам ( според мен си е оригинално всичко) В какво се състои проблемът ми:
Когато карам с по-ниска скорост по път с много леки неравности или при наличието на напречни леко издадени фуги се чува леко прихлопване на предницата (звучи като трополене). При висока скорост или при влизането в големи дупки всичко си е стабилно и колата звучи стегнато. Правих диагностика на окачването в един сервиз с много доверен човек, гледаха я много обстойнно и като цяло становището е че всичко отпред си е ОК. Единствено има много лек луфт на тампоните на амортисьорите (тези които са в горната им част ) но според майсторите това не би било причина да се чува в колата. Това дали е така не знам....но резултатът е че нищо не смених но досадния звук си остана и не съм много щастлив да си "живея" с него.
Имате ли подобни проблеми при вашите коли, и евентуално можете ли да ми дадете насока, какво да гледам, от какво може да се чува това ромолене. Ще ми е от ползва също ако ми препоръчате къде в София мога да отида за второ мнение. Не ми се иска да се сменят здрави части, със сигурност е нещо дребно и това е причината да се хване трудно. Въпреки това ми се иска да го оправя и затова ми трябва човек, който е запознат и ще му се занимава да я види обстойно.
Ще се радвам да споделите какво мислите по въпроса.
П.с.: Имам чувстовото че тоя проблем е температурно зависим...някой път е много силно, някоой път го няма...не мога да определя точно какви са условията.
две години вече притежавам F10 2010-та, 525d, и съм много доволен от возилото. От 6 месеца ме мъчи обаче едно много леко ромолене, идващо от предницата и се нуждая от мнение, как мога да процедирам (особено ако някой от вас вече се е сблъсквал с това).
Малко подробности за колата --> Купих я от Аутобавария и сега е на 181 000 км. По гаранция е сменяна рейката малко преди да я купя, за други смени по окачването не знам ( според мен си е оригинално всичко) В какво се състои проблемът ми:
Когато карам с по-ниска скорост по път с много леки неравности или при наличието на напречни леко издадени фуги се чува леко прихлопване на предницата (звучи като трополене). При висока скорост или при влизането в големи дупки всичко си е стабилно и колата звучи стегнато. Правих диагностика на окачването в един сервиз с много доверен човек, гледаха я много обстойнно и като цяло становището е че всичко отпред си е ОК. Единствено има много лек луфт на тампоните на амортисьорите (тези които са в горната им част ) но според майсторите това не би било причина да се чува в колата. Това дали е така не знам....но резултатът е че нищо не смених но досадния звук си остана и не съм много щастлив да си "живея" с него.
Имате ли подобни проблеми при вашите коли, и евентуално можете ли да ми дадете насока, какво да гледам, от какво може да се чува това ромолене. Ще ми е от ползва също ако ми препоръчате къде в София мога да отида за второ мнение. Не ми се иска да се сменят здрави части, със сигурност е нещо дребно и това е причината да се хване трудно. Въпреки това ми се иска да го оправя и затова ми трябва човек, който е запознат и ще му се занимава да я види обстойно.
Ще се радвам да споделите какво мислите по въпроса.
П.с.: Имам чувстовото че тоя проблем е температурно зависим...някой път е много силно, някоой път го няма...не мога да определя точно какви са условията.
Re: Ромолене от предницата
Аз имах подобен казус. Оказа се кофти гума (rof). Никога не бих повярвал, че е от това... звука беше подобен на това което описваш и изчезваше при висока скорост, нямаше никакви вибрации. Мен приемчика в Аутобавария ме светна, смених гумите и заспа.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ромолене от предницата
И аз имах подобен шум, но при мен се оказаха предните долни носачи. Щом на колегата са му ги проверявали значи при него е друго.
- angelov_b
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 58
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Ф10 525D
Re: Ромолене от предницата
Ами аз махнах ROF гумите, поради лош комфорт по нашите пътища, така че вероятността да е от там отпада. Колкото до долните носачи, все повече си мисля че може да е от тях. Особено като попаднах на една тема тук:
http://f10.5post.com/forums/showthread. ... 026&page=2
където се говори точно за моя проблем. Сега дали е това при мен, не мога да кажа, но звучи много вероятно. Друго интересно обаче ме интересува:
Споменава се, че има вариатн да се сменят само тези тампони:
http://f10.5post.com/forums/showthread. ... 026&page=2
които са част от долния преден носач. Въпросът ми е някой правил ли е това досега и какъв е ефектът?
http://f10.5post.com/forums/showthread. ... 026&page=2
където се говори точно за моя проблем. Сега дали е това при мен, не мога да кажа, но звучи много вероятно. Друго интересно обаче ме интересува:
Споменава се, че има вариатн да се сменят само тези тампони:
http://f10.5post.com/forums/showthread. ... 026&page=2
които са част от долния преден носач. Въпросът ми е някой правил ли е това досега и какъв е ефектът?
Re: Ромолене от предницата
При мен се оказа, че е от шарнирните болтове затова ги смених. Сега и аз имам проблем с тези тампони и ако мога ще сменя само тях.
- angelov_b
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 58
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Ф10 525D
Re: Ромолене от предницата
Сега гледам че съм объркал един от линковете. Имах предвид смяната на тази част:
http://www.ebay.com/itm/252562275817
Знаете ли добър сервиз, на който мога да се доверя в София, за да отида и да инспектирам колата все пак още веднъж?
Официалните не мисля че ще ми свършат работа в случая.
Четох че в тези тампони имало масло, и много често ако се увредени това е причина да се получават потропващи звуци. Но нека първо да я "прегледат" пак.
Така че ще съм много благодарен да споделите къде си оправяте колите (поне окачването) )))
http://www.ebay.com/itm/252562275817
Знаете ли добър сервиз, на който мога да се доверя в София, за да отида и да инспектирам колата все пак още веднъж?
Официалните не мисля че ще ми свършат работа в случая.
Четох че в тези тампони имало масло, и много често ако се увредени това е причина да се получават потропващи звуци. Но нека първо да я "прегледат" пак.
Така че ще съм много благодарен да споделите къде си оправяте колите (поне окачването) )))
Re: Ромолене от предницата
тампоните се сменят. и официалният сервиз ще ти свърши работа, само не знам дали цената е оправдана. ще искат една шапка пари и ако го правиш при тях, по - добре да смениш целият носач.
тампоните са хидравлични, т.е. пълни с масло. поне при мен съм забелязал, че като заминат започвам да усещам леки вибрации във волана (е39,е60) около 100км/ч. Предполагам, че и при F10 не е по - различно. Може и да има някаква промяна и в шумът, ама сигурно не става въпрос за високи скорости.
Утре съм панирал смяна точно на тези тампони (е60), ако ми остане време ще направя някоя друга снимка.
тампоните са хидравлични, т.е. пълни с масло. поне при мен съм забелязал, че като заминат започвам да усещам леки вибрации във волана (е39,е60) около 100км/ч. Предполагам, че и при F10 не е по - различно. Може и да има някаква промяна и в шумът, ама сигурно не става въпрос за високи скорости.
Утре съм панирал смяна точно на тези тампони (е60), ако ми остане време ще направя някоя друга снимка.
Re: Ромолене от предницата
ако някой го интересува:
тампоните ги смених днес - около 3 часа за двете страни (с кафетата и цигарите).
- вибрациите във волана изчезнаха (все пак ми е интересно, как ще е утре, когато външните температури са около 0 градуса.
- шумът при преминаване през релси, шахти, дупки (те тук не са кой знае колко много, но все пак) почти изчезна.
- шумът от търкаляне на колелата, който обикновенно може да се обърка с лагер, когато гумите са Runflat също доста намаля. До сега си мислех, че точно този шум се дължи на това, че гумите са Runflat и доста стари 4г., но бях приятно изненадан. До сега шумът от предните гуми (те са по - стари) беше доста по - силен от шумът от задните гуми (задните са отново Runflat 2016). Сега отпред почти изчезна и започнах да чувам шумът от задните гуми. Честно казано, за първи път карам Runflat гуми и то на 4 зими и то на BMW, и до сега си мислех, че шумът се дължи на това, че гумите са стари (в работата всичките гуми са винаги нови и големи разлики между Runflat и обикновенни гуми няма), но както казах, бях наистина приятно изненадан. С две думи - струва ше си.
- Воланът стана леко по - твърд (тук не трябва да се очакват чудеса).
Иначе смяната на тампоните става сравнително лесно - на снимката се вижда, че всичко е повече от примитивно (готови алуминиеви тръби, шайби и една шпилка). Ако човек се занимава професионално, си струва да се направи истински инструмент, но за "един път" е повече от достатъчно.
тампоните ги смених днес - около 3 часа за двете страни (с кафетата и цигарите).
- вибрациите във волана изчезнаха (все пак ми е интересно, как ще е утре, когато външните температури са около 0 градуса.
- шумът при преминаване през релси, шахти, дупки (те тук не са кой знае колко много, но все пак) почти изчезна.
- шумът от търкаляне на колелата, който обикновенно може да се обърка с лагер, когато гумите са Runflat също доста намаля. До сега си мислех, че точно този шум се дължи на това, че гумите са Runflat и доста стари 4г., но бях приятно изненадан. До сега шумът от предните гуми (те са по - стари) беше доста по - силен от шумът от задните гуми (задните са отново Runflat 2016). Сега отпред почти изчезна и започнах да чувам шумът от задните гуми. Честно казано, за първи път карам Runflat гуми и то на 4 зими и то на BMW, и до сега си мислех, че шумът се дължи на това, че гумите са стари (в работата всичките гуми са винаги нови и големи разлики между Runflat и обикновенни гуми няма), но както казах, бях наистина приятно изненадан. С две думи - струва ше си.
- Воланът стана леко по - твърд (тук не трябва да се очакват чудеса).
Иначе смяната на тампоните става сравнително лесно - на снимката се вижда, че всичко е повече от примитивно (готови алуминиеви тръби, шайби и една шпилка). Ако човек се занимава професионално, си струва да се направи истински инструмент, но за "един път" е повече от достатъчно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- angelov_b
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 58
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Ф10 525D
Re: Ромолене от предницата
Колега @2bar,
тия тампони на F10 ли ги сменя или E60. И друг въпрос: Защо казваш, че почти е изчезнал звука при преминаване на релси, шахти и т.н...да не би да не си доволен от крайния резултат или смяташ че има още нещо "тръгнало" по окачването?
тия тампони на F10 ли ги сменя или E60. И друг въпрос: Защо казваш, че почти е изчезнал звука при преминаване на релси, шахти и т.н...да не би да не си доволен от крайния резултат или смяташ че има още нещо "тръгнало" по окачването?
Re: Ромолене от предницата
angelov_b написа:Колега @2bar,
тия тампони на F10 ли ги сменя или E60. И друг въпрос: Защо казваш, че почти е изчезнал звука при преминаване на релси, шахти и т.н...да не би да не си доволен от крайния резултат или смяташ че има още нещо "тръгнало" по окачването?
на е60. Но и при F10 не е по - различно. Функцията на този носач (Zugstrebe) е една и съща и при e60 и F10, независимо, че при F10 окачването на предното колело е вече с 4 носача (единият го водят двоен). И компромисите, които трябва да се търсят при избора на този тампон са едни и същи.
Почти изчезнал, защото все още не ми харесва,т.е. може и да е по - добре. Не вярвам и някога да започне да ми харесва, но при една кола не е само шумът определящ фактор. Но истината е, че като караш най - доброто в тази дисциплина, после всичко ти се струва посредствено.
Re: Ромолене от предницата
angelov_b написа:Сега гледам че съм объркал един от линковете. Имах предвид смяната на тази част:
http://www.ebay.com/itm/252562275817
Знаете ли добър сервиз, на който мога да се доверя в София, за да отида и да инспектирам колата все пак още веднъж?
Официалните не мисля че ще ми свършат работа в случая.
Четох че в тези тампони имало масло, и много често ако се увредени това е причина да се получават потропващи звуци. Но нека първо да я "прегледат" пак.
Така че ще съм много благодарен да споделите къде си оправяте колите (поне окачването) )))
Колега да ме прощаваш но имам 2 такива тампона в багажника, поръчах ги от BMW в Мюнхен, мислех да ги сменям но смених целите носачи с Febi.
Гумени са тези тампони, не мисля че има масло в тях
- Chicho J
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530xd
Re: Ромолене от предницата
Koлеги,
При мен тази драма я има от доста време. Със сигурност я нямаше, като придобих колата. Във времето се развива, но много бавно и постепенно.
Обикновено винаги като тръгна с колата, след като е била паркирана. И основно на леки неравности (вълни, кръпки на асфалт), които са напречни на пътя и е по-осезаемо когато колата се пуска надолу. Така е 1-2 км. и после изчезва. Също, не се получава никога при големи неравности или дупки.
Не се бях сетил за думата "ромолене", но определено е по-различно нещо от остро "чукане". Все едно има нещо водно в цялата история - като бълбукане или нещо се чуква, но във водна среда и звукът не е остър или звънлив а седи все е дно е лигаво. Както казах, след малко каране се стяга. И после на следващото палене пак. Развива се от около 1.5 години.
Ходих при всякакви експерти, "врачки":) и други. Общо взето, предницата ми е прегледана осемнадесет пъти за това време, поне десет в официални сервизи и ... нищо... Надявам се да не е рейката, но тя би трябвало да може да се провери при ръчна проверка от компетентен майстор?
Тампоните на долните носачи - също са сменяни.
Та - изводът и заключението - от няколкото по-доверени места ми казаха, че това почти сигурно са амортисьори. Не са изтекли и т.н., но може вътре да се образува луфт или имало някакви елементи, дето като маслото се поразбие при каране ги оплътнявало и затова шумът изчезва. Още не съм събрал финансова смелост да ги сменя и го обмислям, за да не сменям само за лудо - така че, който открие разковничето да даде знак:)
колега, теб изчезва ли ти шумът след каране?
При мен тази драма я има от доста време. Със сигурност я нямаше, като придобих колата. Във времето се развива, но много бавно и постепенно.
Обикновено винаги като тръгна с колата, след като е била паркирана. И основно на леки неравности (вълни, кръпки на асфалт), които са напречни на пътя и е по-осезаемо когато колата се пуска надолу. Така е 1-2 км. и после изчезва. Също, не се получава никога при големи неравности или дупки.
Не се бях сетил за думата "ромолене", но определено е по-различно нещо от остро "чукане". Все едно има нещо водно в цялата история - като бълбукане или нещо се чуква, но във водна среда и звукът не е остър или звънлив а седи все е дно е лигаво. Както казах, след малко каране се стяга. И после на следващото палене пак. Развива се от около 1.5 години.
Ходих при всякакви експерти, "врачки":) и други. Общо взето, предницата ми е прегледана осемнадесет пъти за това време, поне десет в официални сервизи и ... нищо... Надявам се да не е рейката, но тя би трябвало да може да се провери при ръчна проверка от компетентен майстор?
Тампоните на долните носачи - също са сменяни.
Та - изводът и заключението - от няколкото по-доверени места ми казаха, че това почти сигурно са амортисьори. Не са изтекли и т.н., но може вътре да се образува луфт или имало някакви елементи, дето като маслото се поразбие при каране ги оплътнявало и затова шумът изчезва. Още не съм събрал финансова смелост да ги сменя и го обмислям, за да не сменям само за лудо - така че, който открие разковничето да даде знак:)
колега, теб изчезва ли ти шумът след каране?
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани