Причина за неравномерно износени гуми?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- icog
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
acho.rs написа:След като взех колата изхвърлих гумите, защото ми се виждаха изпечени от лятно каране. Задните отвътре нямаха грайфер никакъв, а отвън 4-5мм - това нормално ли е ?
При мен така бяха задните, респективно ги махнах. Хем бяха с ДОТ на 2 години а външната им част е даже по 6мм. Докато си псувах на Пирели като ми ги сменяха (все пак 275/18 са си по едни 500лв парчето) гумаджията каза, че сигурно са карани много напомпени за да се изтрият така. А аз се сетих, че като си я докарах от Германия друсаше като каручка и по някое време спадах гумите, бяха напомпени на 3+. Може и това да е фактор.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
piNky написа:Гледаха амортисьорите на стенд и нямаха отклонения. Шарката на грайфера е износена стъпаловидно - има участъци (да кажем от по 3см), който са по-износени през равни интервали и от вътрешната и от външната страна. В крайна сметка гумите се държат много добре на снях и реших да не ги сменям тази година.
Ти в крайна сметка направи ли реглаж на преден и заден мост ? От амортисьори няма как да е, още повече от лагер някой беше писал
това се получава от дебалансиранa на предницата(а и отзад може, но трудничко). Просто като влезеш в няколко по-големи дупки и предницата ти понякога става така: \----/ или /----\ и започва да яде гумите неравномерно, защото колата не стъпва по дължината на целия граифер на гумата, оттам може да ти се получи и "свирене" особено по завоите. От дебалансирани гуми/джанти също става, но щом си ходил на гумаджия значи го изключваме. Поне аз за друга евентуална причина не се сещам ?!
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
Повод за размисъл - на колко атмосфери карате гумите? Рънфлатките трябва ли да подържат по-високо налягане?
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
piNky написа:Колата е F10 530d xdrive 2012 година. Купих я преди около 10 дена и ми направи впечатление, че има "виене" от гумите. Днес я закарах в гумаджийницата и на предните 2 гуми през 6 секции на шарката имаше значинелно по-голямо износване на грайфера, а тази от пасажерската страна имаше и малка "вълна" (явно тя вие). Момчетата там ми каза, че според тях това може да е причинено от заминал амортисьор. Гумите, че ще се сменят е ясно, но искам да оправя и всичко друго нужно, за да не се прецакат и новите.
Възможно ли е амортисьорите да са причината за това неравномерно износване?
износване на "вълни" е точно от заминали амортисьори. Равномерно износване отвън и отвътре се получава от каране с по - ниско налягане от предписаното. Износване по средата се получава от каране с по - високо налягане от предписаното.
Освен всичко зависи и от гумите....при по - стари гуми - 3 или 4 сезона Dunlop Runflat започва да се износва външната страна на гумата (на предният мост), въпреки че всичко по окачването е наред.
- piNky
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 8.12.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: F10 530 xDrive '13
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
Grozdanoff написа:piNky написа:Гледаха амортисьорите на стенд и нямаха отклонения. Шарката на грайфера е износена стъпаловидно - има участъци (да кажем от по 3см), който са по-износени през равни интервали и от вътрешната и от външната страна. В крайна сметка гумите се държат много добре на снях и реших да не ги сменям тази година.
Ти в крайна сметка направи ли реглаж на преден и заден мост ? От амортисьори няма как да е, още повече от лагер някой беше писал
това се получава от дебалансиранa на предницата(а и отзад може, но трудничко). Просто като влезеш в няколко по-големи дупки и предницата ти понякога става така: \----/ или /----\ и започва да яде гумите неравномерно, защото колата не стъпва по дължината на целия граифер на гумата, оттам може да ти се получи и "свирене" особено по завоите. От дебалансирани гуми/джанти също става, но щом си ходил на гумаджия значи го изключваме. Поне аз за друга евентуална причина не се сещам ?!
Правих, но беше ОК. Износването при дебалансирана предница не е като на моите гуми - при мен е стъпаловидно, развномерно от двете страни. Май няма нищо нередно по окачването. Отдаваме го на RoF гуми + EDC + кофти пътища.
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
acho.rs написа:Повод за размисъл - на колко атмосфери карате гумите? Рънфлатките трябва ли да подържат по-високо налягане?
Летните 245/35/19 предни на 2.5бара, задните 275/30/19 на 2.8 бара - Мишлен
Зимните рънфлат 245/45/18 - предни и задни на 2.4 - Пирели (знам че моя размер е 245/40/18 но умишлено карам зимата с леко по високи)
http://www.michelin.bg/tyres/car-tyres#type=type_2&brand=bmw&range=%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F%205&model=(e60)%20%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BD&engine=535d%20(3.0%20d%20286)&year=2003%20-%202008&selectedFitment=245-35-19-93-Y&selectedFilter=winter&fronthighwaypressure=2.7&frontnormalpressure=2.4&rearhighwaypressure=3&rearnormalpressure=2.5&frontDimension=245-35-19-93-Y&rearDimension=275-30-19-96-Y&retainFitment=245-35-19-93-Y&usage=2
показва препоръчителното налягане според колата и гумата
- Chicho J
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530xd
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
kraska написа:Намерих фактурата................ 91лв без ддс са ми взели за реглаж преден и заден мост общо. Варна карс. (М кар Варна вече... )
Еххх, колеги - то по-добре да хвърля малко нафта и да дойда до Варна:). Тука в София тоя реглаж е направо златен в двата сервиза - на два реда, е съответно:
- реглаж за преден и заден мост = 72.17 лв без ДДСл
- Електронно измерване геометрия с KDS BMW = 115.47 лв без ДДС;
Тотал 225.17 с ДДС. Не знам какво е второто, ама толкова искат за реглаж... А то - по гаражите е 30-40 лева... Направо е космическа тази цена, а реглажът си е нещо хубаво да се прави поне веднъж годишно при смяната на гумите и си е като "консуматив" за добрата поддръжка на колата.
Явно цените са еднакви само в рамките на града, а на ниво страна варират...
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
силно износване само посредата на задните гуми от какво може да е,карам ги на 2.2 атм
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
djvice написа:силно износване само посредата на задните гуми от какво може да е,карам ги на 2.2 атм
Явно колата е все празна и резервоара е винаги немного пълен.Намалете налягането на 1.9а.
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
да,основно сам я карам и с някой на предната седалка,резервоара по принцип е все пълен.Вече е късно понеже посредата са с 2-3мм по малко но ще ги изпусна.
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
Не си правете свободни съчинения. Правете си гумите колкото е по предписание.
Как ще карате кола малко под 2т на налягане 2.2 или 1.9ата.
За да се износи гумата по средата е карана много напомпена. Ако не е при вас, най вероятно при предния собственик. Гумата тръгнала ли е да се износва някъде, както и да варирате с налягането вече е късно.
Как ще карате кола малко под 2т на налягане 2.2 или 1.9ата.
За да се износи гумата по средата е карана много напомпена. Ако не е при вас, най вероятно при предния собственик. Гумата тръгнала ли е да се износва някъде, както и да варирате с налягането вече е късно.
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
Помпане само по табелка! И да се предвижда, ако има повече хора/багаж - пише си го там.
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
И аз така мислех за табелката, но и при мен се забелязва износване по средата на задните гуми. По табелка е 2.5(3 с багаж) аз ги карам на 2.2 и пак са се поизносили. Сега ще ги пусна на 2. Колата почти никога няма хора от зад.
Иначе гумите са купувани от мен нови, така че е напълно възможно.
п.п Става въпрос за е65
Иначе гумите са купувани от мен нови, така че е напълно възможно.
п.п Става въпрос за е65
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
По табелка с 19-ките ми пише 2,2 предни - 2,7 задни(без товар и хора), днес ги сменях та ми е пресно. Гумаджията винаги ме пита втори път за задните.
Гумите нямат износване, каквото описвате, въпреки че почти се возя сам.
Гумите нямат износване, каквото описвате, въпреки че почти се возя сам.
Re: Причина за неравномерно износени гуми?
Странно, на моята предните ги дават 2.4, задните и те са 2.7, а Ф-та е по тежка от Е60.
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: mrwrong