Вибрации при F10 530XD
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Вибрации при F10 530XD
Абе и при мен много леко дърпа надясно когато съм с 19-ките и карам с около 100км. Джантите са прави(проверени) баланса е добре и на стенд съм ходил. Зимата си бях взел едни джанти оригинални 17-ки за ф10. С тях нямах никакъв проблем и не ми дърпаше. Тази пролет пак сложих 19-ките и пак леко се усеща, минимално е но се усеща. Гумите са чисто нови не е и от тях.
- AbitpoweR
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 17.12.2015
- Местоположение: London - Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 520D F10
Re: Вибрации при F10 530XD
icog написа:100 лв ми струваше последният пълен ъпдейт и колицата стана нова.
Може ли някакви кординати къде е това моля?
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: Вибрации при F10 530XD
kodomir написа:Абе и при мен много леко дърпа надясно когато съм с 19-ките и карам с около 100км. Джантите са прави(проверени) баланса е добре и на стенд съм ходил. Зимата си бях взел едни джанти оригинални 17-ки за ф10. С тях нямах никакъв проблем и не ми дърпаше. Тази пролет пак сложих 19-ките и пак леко се усеща, минимално е но се усеща. Гумите са чисто нови не е и от тях.
Аз усешах такова дърпане не помня на къде, когато взех колата и още по пътя от Германия насам ми направи впечатление. След това смених гумите с не Рънфлет ( 19-ки ) и това беше с дърпането
- hahohi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 12.03.2014
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: само по хубави пътища
Re: Вибрации при F10 530XD
Chicho J написа:Колега,
Този въпрос също съм го виждал много по форумите и пак така е леко "въздушен".
За мен, дърпането се решава от:
1. Добър реглаж - на преден и заден мост, т.к тази кола е с независимо окачване и на двата;
2. Прави джанти, балансирани гуми - и най-вече хубави/ не криви или изядени на ръб гуми;
3?Софтуера, има логика да влияе само ако имаш активна рейка, активно окачване и т.н, които биха повлияли електро-механично с контрол на компютъра на колата.
Реглажа, който ти е основен, малко е игра - в официалния сервиз в цифра пари, направо боли глава... И пак може да не го уцелят. Въпросът е ако не там, не знам кой има точните параметри на тази кола, за да го направи като хората... В официалния ти вадят колата точно по VIN.
А софтуера винаги е по-добре да е по-нов - оптимизира се динамика, решават се проблеми на предишния и т.н. Само обърни, че някои модели от различни години им пипват софта и стават по-бързи, икономични и т.н.
Е, за Ф10 не омаквам, т.к повече от 258к официално не правят 3-ката дизел. Но все ще е за хубаво.
Иначе за адрес - колегата icog може да те насочи - беше много кооперативен по моите въпроси, за което още веднъж благодаря за помощта!
Успех
С активна рейка съм да.
Баланса и с 17 и с 18 цола го имам този проблем.. Гумите ги купувам нови винаги с пресен дот...
- Chicho J
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530xd
Re: Вибрации при F10 530XD
tihomair написа:kodomir написа:Абе и при мен много леко дърпа надясно когато съм с 19-ките и карам с около 100км. Джантите са прави(проверени) баланса е добре и на стенд съм ходил. Зимата си бях взел едни джанти оригинални 17-ки за ф10. С тях нямах никакъв проблем и не ми дърпаше. Тази пролет пак сложих 19-ките и пак леко се усеща, минимално е но се усеща. Гумите са чисто нови не е и от тях.
Аз усешах такова дърпане не помня на къде, когато взех колата и още по пътя от Германия насам ми направи впечатление. След това смених гумите с не Рънфлет ( 19-ки ) и това беше с дърпането
Aз отдавна си мисля, че ако мина на не-рън-флет, може и тази вибрация да избяга. Не знам дали не си е резонанс на материята - все пак е само на определена скорост, без връзка с обороти и т.н. Няма я нагоре, няма я надолу - пълен мит.
Но не мога да се прежаля да карам със спрейче за пълнене или с spare-tyre кит - гумата в калъф в багажника... Толкова ли не можаха да сложат една дупка... На някои Е60тки има дупка и можеш да решиш сам за рън-флата, а при Ф'10 си те ограничават напълно целево:)
Иначе уж има някаква полза откъм сигурност в ROF. А потребителския, че няма да ми се налага да сменям с крика - мен не ми е важен хич. Да не говорим, че не можеш да ги правиш във всеки сервиз, освен ако не искаш джантата на деруги после:)
- Chicho J
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530xd
Re: Вибрации при F10 530XD
hahohi написа:С активна рейка съм да.
Баланса и с 17 и с 18 цола го имам този проблем.. Гумите ги купувам нови винаги с пресен дот...
При това положение с рейката - виждам логика софтуера да влияе. Но подчертавам, че това е предположение и мнението ми не е меродавно, т.к. не го съм тествал лично.
За реглажа - за мен винаги на първо място е реглаж като манипулация ако има дърпане - без значение на коя кола. Сега, вярно, нашите са малко капризни и може да е от какво ли не... Толкова, че и по официалните сервизи се озадачават често и не намират решения.
Ако решиш да го правиш и не ти се дават около триста кинта в официалния , проучи добре къде могат на тази кола - т.е. имат точните изходни данни. Защото, в официалния я закачат по рама и излиза точната сглобка и точните стойности. Не знам дали е маркетинг или има значение:).
А реглажа, да знаеш, че после от няколко дупки мърда, рън-флат-а помага за което:). Така че и това трябва да се има предвид.
Още нещо, което се сещам е, че в нета пише за доста решения с някакво завъртане на пружината/амортесьора на окачването + софтуер. Това също звучи основателно. Ако се окаже масов дефект - може и това да е решението. Но кой знае точните стойности...
- sasho1bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Вибрации при F10 530XD
И аз имам същия проблем и направо си намразих колата Докато имах гаранция я карах в оторизирания сервиз но там ми отговаряха че проблема е в гуми или джанди.Смених гумите и изправих джантите и проблема си остана.На мен по гаранция ми сменяга полуоските и отново си тресе.Незнам и аз каде е проблема но е много дразнещо На е39 ката ми тресеше по подобен начин и там се оказа кардан.Няма да се очудя ако и тук това е проблема но колата е на малко километри и все го изключвам като вариянт Определено има проблем с колите ни но от бмв мълчат http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ost9668973
- vodkarulez
- младши ентусиаст
- Мнения: 454
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive
Re: Вибрации при F10 530XD
Kоментар от чужд форум за същия проблем:
Same problem with my 535i from 2011/ 70.000 miles
Changing tires and rims did not help to solve this issue.
The whole drive-train has been replaced, 'stolen' form a donor 535i and guess what ?
The problem was solved for my car, no vibrations at all at, wheels stayed unchanged.
I am extremely happy now with my car after having all these trouble and weekly visits to my dealer.
Решението на проблема е смяна на целия т.нар. drive train! Нищо друго не оправя проблема.
Same problem with my 535i from 2011/ 70.000 miles
Changing tires and rims did not help to solve this issue.
The whole drive-train has been replaced, 'stolen' form a donor 535i and guess what ?
The problem was solved for my car, no vibrations at all at, wheels stayed unchanged.
I am extremely happy now with my car after having all these trouble and weekly visits to my dealer.
Решението на проблема е смяна на целия т.нар. drive train! Нищо друго не оправя проблема.
Специалист-Икономист
- Chicho J
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530xd
Re: Вибрации при F10 530XD
sasho1bs написа:И аз имам същия проблем и направо си намразих колата Докато имах гаранция я карах в оторизирания сервиз но там ми отговаряха че проблема е в гуми или джанди.Смених гумите и изправих джантите и проблема си остана.На мен по гаранция ми сменяга полуоските и отново си тресе.Незнам и аз каде е проблема но е много дразнещо На е39 ката ми тресеше по подобен начин и там се оказа кардан.Няма да се очудя ако и тук това е проблема но колата е на малко километри и все го изключвам като вариянт Определено има проблем с колите ни но от бмв мълчат http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ost9668973
Kолега, ти ХД ли си? и Кой вариант на 525 - 2л или 3л?
- Chicho J
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530xd
Re: Вибрации при F10 530XD
vodkarulez написа:Kоментар от чужд форум за същия проблем:
Same problem with my 535i from 2011/ 70.000 miles
Changing tires and rims did not help to solve this issue.
The whole drive-train has been replaced, 'stolen' form a donor 535i and guess what ?
The problem was solved for my car, no vibrations at all at, wheels stayed unchanged.
I am extremely happy now with my car after having all these trouble and weekly visits to my dealer.
Решението на проблема е смяна на целия т.нар. drive train! Нищо друго не оправя проблема.
drive-train ще рече цялото задвижване на колата - диференциали, лагери, раздатки, полуоски, кардани?
Малиии... То нова кола направо:). А те ако всичките тресат, как са я оправили са прехвърляне от друга?
- sasho1bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Вибрации при F10 530XD
Моята е 530хд 258 к.с 2011.г
- hahohi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 12.03.2014
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: само по хубави пътища
Re: Вибрации при F10 530XD
Chicho J написа:hahohi написа:С активна рейка съм да.
Баланса и с 17 и с 18 цола го имам този проблем.. Гумите ги купувам нови винаги с пресен дот...
При това положение с рейката - виждам логика софтуера да влияе. Но подчертавам, че това е предположение и мнението ми не е меродавно, т.к. не го съм тествал лично.
За реглажа - за мен винаги на първо място е реглаж като манипулация ако има дърпане - без значение на коя кола. Сега, вярно, нашите са малко капризни и може да е от какво ли не... Толкова, че и по официалните сервизи се озадачават често и не намират решения.
Ако решиш да го правиш и не ти се дават около триста кинта в официалния , проучи добре къде могат на тази кола - т.е. имат точните изходни данни. Защото, в официалния я закачат по рама и излиза точната сглобка и точните стойности. Не знам дали е маркетинг или има значение:).
А реглажа, да знаеш, че после от няколко дупки мърда, рън-флат-а помага за което:). Така че и това трябва да се има предвид.
Още нещо, което се сещам е, че в нета пише за доста решения с някакво завъртане на пружината/амортесьора на окачването + софтуер. Това също звучи основателно. Ако се окаже масов дефект - може и това да е решението. Но кой знае точните стойности...
Амортисьорите мисля че ми са от обикновенните .. нямам режим комфорт, а само нормал, спорт и спорт +
Правил съм реглаж, се същата (не в официален сервиз) и се бях отказал , ама сега нещо пак се закелеших, ще пробвам с ъпдейт на софтуера, ако не , реглаж в Мкар и пак ако е същата ... Продължаваме напред не тегли много свикнал съм я ... и без друго я усещам само когато пусна волана..
- drianov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 53
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 530d, Qashqai 1.6dCi CVT
- Детайли за колата: BMW F10 530d
Nissan Qashqai 1.6dCi CVT
Re: Вибрации при F10 530XD
Когато сменям гуми се моля по 3 пъти да не случа на криви!
На предното ми Е90 докато не ми "наместиха" задните гуми спрямо джантите все тресеше. След това заспа. На F10 имам такъв проблем само със зимните гуми защото наиситна при 110-130 притриса - понеже ги карам малко не съм си играл да ги оправям, а и извънграда карам само със 140 км/ч.
Реално може и едно яйце да се балансира с тежести - това че на машината показва '0' - '0' не значи, че няма да тресе ако гумата има неравности в диаметъра. Така с повече усилие е възможно да се понамести спрямо джантата на цената на 4-5 монтирания и размонтирания. Но с ROF гумите не знам дали ще стане...
Коментара за смяна на цялото окачаване с друго е покъртителен
На предното ми Е90 докато не ми "наместиха" задните гуми спрямо джантите все тресеше. След това заспа. На F10 имам такъв проблем само със зимните гуми защото наиситна при 110-130 притриса - понеже ги карам малко не съм си играл да ги оправям, а и извънграда карам само със 140 км/ч.
Реално може и едно яйце да се балансира с тежести - това че на машината показва '0' - '0' не значи, че няма да тресе ако гумата има неравности в диаметъра. Така с повече усилие е възможно да се понамести спрямо джантата на цената на 4-5 монтирания и размонтирания. Но с ROF гумите не знам дали ще стане...
Коментара за смяна на цялото окачаване с друго е покъртителен
- Chicho J
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530xd
Re: Вибрации при F10 530XD
Това за гумите винаги е вярно. И доста често се оказва проблема.
Въпросът е, че в моя случай ходих на баланс поне 5 пъти. Дори и в официалния сервиз - защото те казаха: ти не ни обяснявай на нас, ние правим динамичен баланс, той е по-така.
Викам им - едва ли сте гумаджийница и това Ви е силата, ама хайде (защото за тези сервизи според мен това е комплиментарна функция и не хвърлят много усилия в гумите точно...). Та вземи тия 140 лв (не е евтино) - викат перфектна е! - 0 - лева промяна...
Та при мен го изолирам на 100%. Чисто нови летни гуми на оригиналните джанти 19'', чисто нови зимни с чисто нови оригинални 18'' - няма афтъри, втора ръка и т.н. - това го казвам, за да се махне от съмнение.
По отношение на баланса и монтажа им - след минаване през повечето "топ гумаджийници" и официалния сервиз, всякакви вип, динамични и т.н. баланси... - намерих с много питане перфектния експерт по гуми и джанти - скъпъчко е, но видях, че този човек е по-голям маниак от мен на прецизност - машините показват дори видео със състояние на грайфери, наклони, джантите се свалят само на работи (а не пича с чембера да й направи хубава деруга...), мият на машина гуми и джанти, балансират с фланец за самия автомобил...
Та гуми изключваме в моя случай. Единствено не съм карал колата никога с не-рън-флат гуми. Дали рън-флата има някакъв резонанс на тия километри (защото е леко като резонанс).... Знам ли. Мистерия...
Въпросът е, че в моя случай ходих на баланс поне 5 пъти. Дори и в официалния сервиз - защото те казаха: ти не ни обяснявай на нас, ние правим динамичен баланс, той е по-така.
Викам им - едва ли сте гумаджийница и това Ви е силата, ама хайде (защото за тези сервизи според мен това е комплиментарна функция и не хвърлят много усилия в гумите точно...). Та вземи тия 140 лв (не е евтино) - викат перфектна е! - 0 - лева промяна...
Та при мен го изолирам на 100%. Чисто нови летни гуми на оригиналните джанти 19'', чисто нови зимни с чисто нови оригинални 18'' - няма афтъри, втора ръка и т.н. - това го казвам, за да се махне от съмнение.
По отношение на баланса и монтажа им - след минаване през повечето "топ гумаджийници" и официалния сервиз, всякакви вип, динамични и т.н. баланси... - намерих с много питане перфектния експерт по гуми и джанти - скъпъчко е, но видях, че този човек е по-голям маниак от мен на прецизност - машините показват дори видео със състояние на грайфери, наклони, джантите се свалят само на работи (а не пича с чембера да й направи хубава деруга...), мият на машина гуми и джанти, балансират с фланец за самия автомобил...
Та гуми изключваме в моя случай. Единствено не съм карал колата никога с не-рън-флат гуми. Дали рън-флата има някакъв резонанс на тия километри (защото е леко като резонанс).... Знам ли. Мистерия...
- R_Lakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 31.05.2008
- Местоположение: Hull UK, Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Мечтата карах. Сега е ред на ГТ
- Мечтае да кара: F10
Re: Вибрации при F10 530XD
В една тема в чужд форум, мисля че беше биммера един колега беше написал че проблема му се е решил след подмяна на оригиналните болтове с обикновенни и без секретен. Как мислите има ли логика и вероятност да е от тях. Баи дъ уеи и моита има малки вибрации само около 70mph забележими само в подглавника на пътниковата седалка.
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани