Вибрации при F10 530XD

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 10.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 530xd

Вибрации при F10 530XD

Мнение от Chicho J » 10 Май 2016, 14:34

Здравейте Колеги,

Искам да споделя дразнеща вибрация, която наблюдавам при моята F10 530xd '11 (258) и ако мога да получа съвет и други впечатления от Вас.

Колата е перфектна във всяко едно отношение (доколкото аз и сервизите можем да преценим). Изключително комфортна и спокойна (като усещане в купето). Но, при движение между 100/110 и 130 км/ч се усеща неприятна вибрация/резонанс в купето. А по-точно в педала на газта, волана, средната конзола и облегалката на дясната седалка. При движение под и над тези скорости, колата е изключително хармонична и спокойна.
Колата съм я закупил 2ра ръка и вече съм и навъртял близо 40К км за повече от година. Тази вибрация беше налична от самото начало и не се е изменила с времето в никакво отношение.Все ми се струва, че логиката е да е от въртящи се елементи по drive-train-а, но те обикновено биха се засилили/променили със скоростта. А в този случай има нещо, което е строго фиксирано и винаги на тази скорост.

Тъй като имах съмнения дали това е нормално за автомобила (за мен не, с оглед класа на колата), обиколих всички възможни официални и неофициални топ сервизи на територията на София (двата официални и трите популярни неофициални - тук няма да изброявам имена, за да не намесвам марки и т.н.). Навсякъде отговорът беше един и същ - не може да се диагностицира къде е причината и някои счетнаха, че е напълно наред, други, че го усещат и може би не трябва да е така, но не знаят каква е причината...

Така, това, което изолирам от потенциалните причини, за да мислим в други посоки:
- Почнах с гуми - купих чисто нови, перфеткно балансирани, а джантите са прави (оригинално вградените). Това, го изключваме, защото баланс правих сигурно четири пъти на всякакви места (дори и в официални сервиз, защото все техния бил по-добър и явно предния не е бил...). Факт е, че ROF гумите дават по-голяма чувствителност към пътната настилка и това също е взето под внимание. Но това ходене по мъките с тия баланси поне ме научи да си намеря майстора за изправяне и баланс на гуми и джанти ROF... :mhihi: Повече не бих отишъл на друго място - някой ако иска инфо, на лс.
- Гуми втори сложих - зимни чисто нови с чисто нови оригинални джанти на БМВ закупени от представителството (различни от първоначално оборудваните, но по спецификация за Ф10). Т.е., това беше абсолютната гаранция вече, че не е от гуми и джанти;
- скорости и двг - няма отношение и промяна при различни обороти/предавка
- Раздатка. не е - дори я смених, питайте защо :roll: ... Общо взето имаше евентуална хипотеза, малко вероятна, че може да е това. Оказа се, че промяна няма и всичко е било ОК. В този ред на мисли се продава другата - ако на някой му трябва оригинална раздатака за този модел (мисля, че за 535 xd e същата). Очевидно си е перфектна:)
- Окачване - гледано е няколко пъти - нищо видимо и т.н. Сменени тампони на големите носачи, промяна няма.
- лагери - по принцип би трябвало да вият (което не се наблюдава) и като завиваш ляво/дясно с по-висока скорост на дълъг път да променят усещането - също не се наблюдава.Даже в един от официалните сервизи качиха колата във въздуха и слушаха - нищо не чуха, уж...

Та колеги, моля за впечатления от Вашите коли и дали някой е имал/решил такъв проблем. Дали има сходни неща при предишния модел? Сами разбирате, че малко вгорчава кефа, от карането на иначе толкова добре замислен и изпълнен автомобил от БМВ. Инфо намерих малко във форумите по другите държави със сходни оплалквания, но решение не открих и не всички споделят този проблем. Или това може да се окаже типично за модела/сглобката и "нормално"? Единственото, което си мислех е да не идва от ROF гумите, чисто като материал да изпада в някакъв резонанс на тази скорост, но пък ми се види малко странно :dunno:

Предварително благодаря за времето и отговорите Ви и се извинявам ако темата е засегната подробно някъде във форума.

С пожелания за безаварийно и повече слънце!

J

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Re: Вибрации при F10 D XD

Мнение от icog » 10 Май 2016, 14:56

Същата колица странните претрисания при мен се решиха с последният ъпдейт на софта (цялостен). Това правил ли си го?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от Драгослав » 10 Май 2016, 15:05

Изказвам само предположение. Възможно е проблема да е от предни полуоски и по конкретно вътршно каре,което не подлежи на подмяна.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 16.10.2007

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от 6aibata » 10 Май 2016, 16:20

Щом вибрациите зависят само от скороста , а не от оборотите най-вероятно проблема идва от някой компонент от крайното предаване или гумите ( изпада в резонанс при определена честота на въртене). За да се усеща толкова осезаемо предполагам става въпрос за някой по голям (тежък) елемент. Обърнете внимание на карданите, по някаква причина може да са се разбалансирали. Ако може да се направи проба с такива от друга кола би било най лесно да се опита.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 10.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 530xd

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от Chicho J » 10 Май 2016, 17:19

Колеги,
Благодаря за първите и бързи отговори!
Интересни решения:

- За софтуера - последно правих ъпдейт при смяната на раздатката (защото казаха, че има някакво обучаване и уж се ъпдейтвал) та бая седя закачена на електрониката, преди по-малко от година. Дали това се има предвид?

- За полуоските - би могло да е вариант. Тестваха ми каретата - но с каране реално преценяват повече външните при навит волан (което знаем от колите с предно:)), които не пукат и са ОК. При вътрешните на ръка и на каране (уж вибрирало при ускорение към 60 км/ч съм чувал, което липсва) уж са ОК. Но там диагностиката е малко по-трудна. В същия момент, съм чувал, че слабите места на ф10 са именно предни полуоски, кормилен вал и раздатка.
Май само при сваляне има вариант да се оцени? Колега, мислиш ли, че има файда и някакъв вариант да го тествам интелигентно? Ча както каза, всичко е комплект цяла полуоска и да не го сменя за лудо, че цените са "вълнуващи" :shock: :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от icog » 10 Май 2016, 18:03

Относно софта, този, който са ти сложили миналото лято не реши проблема при мен! И аз се бях вкарал във филм с предположения от какво ли не естество, всичките четирицифрени (тампони на двигател, на скоростна кутия, раздатка и всичко това "може би"). Преди около месец ходих на ъпдейт и след последният софт нямам нито притрисането при пускане на газта и ниска скорост, нито вибрации в диапазона 120-80 при отнемане на газ. Това бяха моите проблеми и за щастие се оказаха чисто софтуерни.
Чест прави на един от форумните сервизи, че директно ми каза - "това е въпрос за 100 000 лв" :). Има няколко вероятности и нищо не мога да ти гарантирам, трябва да ги правим едно по едно. После някъде беше чел, че ХД-тата си го имали този проблем и бил нещо свързано с "омотаване на торка" или ако някой знае какво значи да ми корегира. 100 лв ми струваше последният пълен ъпдейт и колицата стана нова.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 16.09.2014
Пол: Мъж
Кара: 730D F01

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от mrlargo » 10 Май 2016, 19:59

Eто тук има дълга тема за вибрации -http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=609567. Оплакват се от вибрации при 70-80 mph, което си е точно 110 - 130 km/h.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 10.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 530xd

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от Chicho J » 10 Май 2016, 22:31

mrlargo написа:Eто тук има дълга тема за вибрации -http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=609567. Оплакват се от вибрации при 70-80 mph, което си е точно 110 - 130 km/h.


Мдам. Тези ги изчетох всички. Вече наизуст ги научих, а решение няма....
Ти си със същата 530 хд- наблюдавал ли си такова явление?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 10.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 530xd

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от Chicho J » 10 Май 2016, 22:42

icog написа:Относно софта, този, който са ти сложили миналото лято не реши проблема при мен! И аз се бях вкарал във филм с предположения от какво ли не естество, всичките четирицифрени (тампони на двигател, на скоростна кутия, раздатка и всичко това "може би"). Преди около месец ходих на ъпдейт и след последният софт нямам нито притрисането при пускане на газта и ниска скорост, нито вибрации в диапазона 120-80 при отнемане на газ. Това бяха моите проблеми и за щастие се оказаха чисто софтуерни.
Чест прави на един от форумните сервизи, че директно ми каза - "това е въпрос за 100 000 лв" :). Има няколко вероятности и нищо не мога да ти гарантирам, трябва да ги правим едно по едно. После някъде беше чел, че ХД-тата си го имали този проблем и бил нещо свързано с "омотаване на торка" или ако някой знае какво значи да ми корегира. 100 лв ми струваше последният пълен ъпдейт и колицата стана нова.


10х, това е много интересно и бих казал нетрадиционно решение - затова ще взема да го пробвам. А така или иначе, дадох толкова много по глупости, че този разход вече минсе струва приемлив:))) А тази цена за официалния говорим, нали?

За карданите - мислех го това, но нямам от кой да взема да тествам:(. И всеки твърди, че шансът е минимален да е от тях и че вибрациите били много по-яки - с шум и тресене. Честно казано мямам опит с тресящ кардан и не мога да дам становище, но всеки твърди, че при мен не било...
Няма ли друг вариант за замерване и тест? Без замяна с друг?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 16.09.2014
Пол: Мъж
Кара: 730D F01

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от mrlargo » 11 Май 2016, 8:35

Не, но при мен има лека вибрация във волана при над 140 км/ч, сменяха по гаранция кормилен прът, изправяне на джанти два пъти, един носач.
В интерес на истината на мен не ми беше направило особено впечатление, от Аутобавария я забелязаха, та и след намесата си я има още.
Мен не ме дразни та за това не се и занимавам. Mоже би ако сменя ROF гумите ще има някакво подобрение, ама и с това не ми се занимава, защото оставаш без резервна. Аз за първи път имам кола с ROF гуми, за в бъдеще ще избягвам такива модели без резервна гума и с ROF. Преди това си бях купувал нови коли, карам ги три години (50000 км), фабричните гуми и джанти са в супер състояние. Тука зимните с които дойде колата станаха целите на балони след 2 месеца, летните спуках 2 гуми и ги хвърлих, джантите криви - изобщо не особено добра комбинация с ROF.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от icog » 11 Май 2016, 8:51

Chicho J написа:
10х, това е много интересно и бих казал нетрадиционно решение - затова ще взема да го пробвам. А така или иначе, дадох толкова много по глупости, че този разход вече минсе струва приемлив:))) А тази цена за официалния говорим, нали?


Хич не е нетрадиционно, всичко в колите ни се управлява с електроника и най-малкото бъгче рефлектира върху нещо някъде. А и ти е най-лесната, бърза и евтина възможност в случая. Къде ще мериш смяна на кардан с ъпдейт на софта :).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 10.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 530xd

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от Chicho J » 11 Май 2016, 10:39

icog написа:
Chicho J написа:
10х, това е много интересно и бих казал нетрадиционно решение - затова ще взема да го пробвам. А така или иначе, дадох толкова много по глупости, че този разход вече минсе струва приемлив:))) А тази цена за официалния говорим, нали?


Хич не е нетрадиционно, всичко в колите ни се управлява с електроника и най-малкото бъгче рефлектира върху нещо някъде. А и ти е най-лесната, бърза и евтина възможност в случая. Къде ще мериш смяна на кардан с ъпдейт на софта :).


Вярно си е :) :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 10.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 530xd

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от Chicho J » 11 Май 2016, 10:43

mrlargo написа:Не, но при мен има лека вибрация във волана при над 140 км/ч, сменяха по гаранция кормилен прът, изправяне на джанти два пъти, един носач.
В интерес на истината на мен не ми беше направило особено впечатление, от Аутобавария я забелязаха, та и след намесата си я има още.
Мен не ме дразни та за това не се и занимавам. Mоже би ако сменя ROF гумите ще има някакво подобрение, ама и с това не ми се занимава, защото оставаш без резервна. Аз за първи път имам кола с ROF гуми, за в бъдеще ще избягвам такива модели без резервна гума и с ROF. Преди това си бях купувал нови коли, карам ги три години (50000 км), фабричните гуми и джанти са в супер състояние. Тука зимните с които дойде колата станаха целите на балони след 2 месеца, летните спуках 2 гуми и ги хвърлих, джантите криви - изобщо не особено добра комбинация с ROF.


Разбирам, явно проблемът не е типичен за модела и вероятно следва да може да се реши. Та трябва да продължавам да дерзая.
За гумите и колите - моята практика е доста сходна с твоята. И аз преди нови коли (по-простички и евтини:)) и сега с ROF и аз се нервя доста. Усещам как валяците са асфалтирали пътя (няма как да е съвършено) на 19ките...
Има оригинален кит "резервна гума" - една "патерица" в калъф, дето я мяташ в багажника и я захващаш с едни каиши за краищата... То като да вземеш да го обърнеш на сервиз в багажника...Зверски ужас:)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 12.03.2014
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: само по хубави пътища

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от hahohi » 11 Май 2016, 20:31

icog написа:Относно софта, този, който са ти сложили миналото лято не реши проблема при мен! И аз се бях вкарал във филм с предположения от какво ли не естество, всичките четирицифрени (тампони на двигател, на скоростна кутия, раздатка и всичко това "може би"). Преди около месец ходих на ъпдейт и след последният софт нямам нито притрисането при пускане на газта и ниска скорост, нито вибрации в диапазона 120-80 при отнемане на газ. Това бяха моите проблеми и за щастие се оказаха чисто софтуерни.
Чест прави на един от форумните сервизи, че директно ми каза - "това е въпрос за 100 000 лв" :). Има няколко вероятности и нищо не мога да ти гарантирам, трябва да ги правим едно по едно. После някъде беше чел, че ХД-тата си го имали този проблем и бил нещо свързано с "омотаване на торка" или ако някой знае какво значи да ми корегира. 100 лв ми струваше последният пълен ъпдейт и колицата стана нова.


Относно софта бях чел (мисля че беше тука в форума), че първите Ф10 т.е. от 2010 и началото на 2011, теглят надясно и проблема бил софтуерен,
мойта е 2010 и също ми тегли леко надясно, софтуера не ми е актуализиран сигурно от както е произведена колата, та питането ми е
1. Ако го актуализирам ще се махне ли този проблем(телгенето надясно)?
2. Дори и да не се махне, има ли някоя друга причина поради която да направя актуализация?
3. Ако е хубаво да се направи... да ми препоръчате някой ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 10.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 530xd

Re: Вибрации при F10 530XD

Мнение от Chicho J » 11 Май 2016, 22:19

Колега,
Този въпрос също съм го виждал много по форумите и пак така е леко "въздушен".
За мен, дърпането се решава от:
1. Добър реглаж - на преден и заден мост, т.к тази кола е с независимо окачване и на двата;
2. Прави джанти, балансирани гуми - и най-вече хубави/ не криви или изядени на ръб гуми;

3?Софтуера, има логика да влияе само ако имаш активна рейка, активно окачване и т.н, които биха повлияли електро-механично с контрол на компютъра на колата.

Реглажа, който ти е основен, малко е игра - в официалния сервиз в цифра пари, направо боли глава... И пак може да не го уцелят. Въпросът е ако не там, не знам кой има точните параметри на тази кола, за да го направи като хората... В официалния ти вадят колата точно по VIN.

А софтуера винаги е по-добре да е по-нов - оптимизира се динамика, решават се проблеми на предишния и т.н. Само обърни, че някои модели от различни години им пипват софта и стават по-бързи, икономични и т.н.
Е, за Ф10 не омаквам, т.к повече от 258к официално не правят 3-ката дизел. Но все ще е за хубаво.

Иначе за адрес - колегата icog може да те насочи - беше много кооперативен по моите въпроси, за което още веднъж благодаря за помощта! :)
Успех

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook