Спортна автоматична кутия
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Спортна автоматична кутия
Както казах малко по-рано, самата смяна е софтуерно реализирана с една идея по-бързо, но реално по-големия плюс е в това, че има една опция sport+, в която колата не превключва на следваща предавка, когато двигателя влезе в критични обороти. Също така и при изключен ДСЦ.
Ако си със стандартния автомат, то при влизане на двигателя в критични обороти, то скоростите се сменят автоматично въпреки, че е избран ръчен режим на смяната им.
Ако си със стандартния автомат, то при влизане на двигателя в критични обороти, то скоростите се сменят автоматично въпреки, че е избран ръчен режим на смяната им.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: Спортна автоматична кутия
JTD написа:има една опция sport+, в която колата не превключва на следваща предавка, когато двигателя влезе в критични обороти.
Това просто не е така Тази тема се напълни с доста погрешна информация. И после защо хората се смеят, че пишело глупости по форумите...
Only dead fish follow the stream...
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Спортна автоматична кутия
Аз съм по-склонен да вярвам на колегата MadChicken
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: Спортна автоматична кутия
Cinder написа:Аз съм по-склонен да вярвам на колегата MadChicken
Аз също
Re: Спортна автоматична кутия
Много ми е забавно, когато някой тръгне да спори с MadChicken на тема софтуер или мултимедия
- yordanovdir
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 52
- Регистриран на: 10.01.2013
- Пол: Мъж
Re: Спортна автоматична кутия
На мен пък ще ми е интересно Mad Chicken да каже, за колко време минава един цикъл на компютъра управляващ скоростната кутия.Нещо не хващам вяра, че на тоя компютър му трябват 200 мс да мисли.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Спортна автоматична кутия
Вероятно, колегата е някой Алфа Фен(с това JTD) и наистина не знае възможностите на MadChicken, а като гледам и как инато спори ...
- hahohi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 12.03.2014
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: само по хубави пътища
Re: Спортна автоматична кутия
Atsalov написа:Вероятно, колегата е някой Алфа Фен(с това JTD) и наистина не знае възможностите на MadChicken, а като гледам и как инато спори ...
От толкова спорове нищо не разбрах Каква е разликата в крайна сметка
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: Спортна автоматична кутия
Atsalov написа:Вероятно, колегата е някой Алфа Фен(с това JTD) и наистина не знае възможностите на MadChicken, а като гледам и как инато спори ...
абе в профила пише,че кара 330хд или е за заблуда на врагЪ
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- stasko5
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 11.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f80 M3 Competition Package
- Мечтае да кара: M6 GC
Re: Спортна автоматична кутия
Аз само да изкажа мнение, понеже карах кола с и без спортен автомат и да ви кажа разлика няма. Да на теория твърдят, че трябва да сменя по-бързо или да позволява на спорт+ да държи оборотите, но поведението е еднакво, аз разлика не усещам. Също така ако наистина е само софтуер и има разлика дайте да префлашваме, аз все още не съм намирал такава тема, но може и да има хора, които са го направили.
Re: Спортна автоматична кутия
Нали madchicken ви каза. Няма разлика, дори софтуерно. Само перата на волана и лоста. Аз съм склонен да му вярвам.
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: Спортна автоматична кутия
Въобще не става дума за вярване, а е въпрос на факти:
При Е-сериите (имам личен опит с Е60) SAT екстрата не беше достъпна с всички двигатели, а само с по-мощните и се предлагаше едва с фейслифта по обективни причини заради смяната на механичния с електрически лост. Софтуера на кутията, която ставаше за SAT имаше две различни версии - една за автомобил с нормален автомат и една за такъв със SAT. Естествено и кутията и още 2-3 модула си имаха кодинг параметри за целта. За да заработи трябваше да се сменя софтуера с такъв за SAT, и ако не се лъжа си искаше и перата освен задължителния SAT лост за да работи коректно, но тук може и да греша.
При Ф-сериите (личен опит с F10) SAT се предлага и с по-малките двигатели. И тук кутиите се окомплектоват спрямо мощността на двигателя, НО софтуера който ги управлява е универсален, т.е. е един и същ за версия без или със SAT. Тук е въпрос единствено на кодинг параметри в кутията за да знае тя, че има SAT периферия - скоростен лост и пера на волана. Възможна е работата и като SAT дори и без пера на волана, само с подмяна на лоста. Не се налага смяна на софтуера, а елементарно кодиране на кутия, арматурно табло, ICM модул и този на волана, ако ще има и пера.
Софтуера явно си има заложена програма за работа и в двата режима. БМВ твърдят, че превключва някакви милисекунди по-бързо, което по всеобщо мнение се отразява в комфорта при смяна на предавките, т.е. по-усезаемо и грубо. Останалото си е чиста реклама и псевдорейсърски мечти.
Спор няма че лоста си изглежда много по-добре и самия му ход е много по-кратък и прецизен, а перата създават илюзия за M5
Това е всичко приятели както се казва, за толкова пари си е предостатъчно даже.
P.S. По-голям ефект ще усетите, ако си смените маслото на кутията отколкото лоста
При Е-сериите (имам личен опит с Е60) SAT екстрата не беше достъпна с всички двигатели, а само с по-мощните и се предлагаше едва с фейслифта по обективни причини заради смяната на механичния с електрически лост. Софтуера на кутията, която ставаше за SAT имаше две различни версии - една за автомобил с нормален автомат и една за такъв със SAT. Естествено и кутията и още 2-3 модула си имаха кодинг параметри за целта. За да заработи трябваше да се сменя софтуера с такъв за SAT, и ако не се лъжа си искаше и перата освен задължителния SAT лост за да работи коректно, но тук може и да греша.
При Ф-сериите (личен опит с F10) SAT се предлага и с по-малките двигатели. И тук кутиите се окомплектоват спрямо мощността на двигателя, НО софтуера който ги управлява е универсален, т.е. е един и същ за версия без или със SAT. Тук е въпрос единствено на кодинг параметри в кутията за да знае тя, че има SAT периферия - скоростен лост и пера на волана. Възможна е работата и като SAT дори и без пера на волана, само с подмяна на лоста. Не се налага смяна на софтуера, а елементарно кодиране на кутия, арматурно табло, ICM модул и този на волана, ако ще има и пера.
Софтуера явно си има заложена програма за работа и в двата режима. БМВ твърдят, че превключва някакви милисекунди по-бързо, което по всеобщо мнение се отразява в комфорта при смяна на предавките, т.е. по-усезаемо и грубо. Останалото си е чиста реклама и псевдорейсърски мечти.
Спор няма че лоста си изглежда много по-добре и самия му ход е много по-кратък и прецизен, а перата създават илюзия за M5
Това е всичко приятели както се казва, за толкова пари си е предостатъчно даже.
P.S. По-голям ефект ще усетите, ако си смените маслото на кутията отколкото лоста
Only dead fish follow the stream...
Re: Спортна автоматична кутия
MadChicken написа:Въобще не става дума за вярване, а е въпрос на факти:
При Е-сериите (имам личен опит с Е60) SAT екстрата не беше достъпна с всички двигатели, а само с по-мощните и се предлагаше едва с фейслифта по обективни причини заради смяната на механичния с електрически лост. Софтуера на кутията, която ставаше за SAT имаше две различни версии - една за автомобил с нормален автомат и една за такъв със SAT. Естествено и кутията и още 2-3 модула си имаха кодинг параметри за целта. За да заработи трябваше да се сменя софтуера с такъв за SAT, и ако не се лъжа си искаше и перата освен задължителния SAT лост за да работи коректно, но тук може и да греша.
При Ф-сериите (личен опит с F10) SAT се предлага и с по-малките двигатели. И тук кутиите се окомплектоват спрямо мощността на двигателя, НО софтуера който ги управлява е универсален, т.е. е един и същ за версия без или със SAT. Тук е въпрос единствено на кодинг параметри в кутията за да знае тя, че има SAT периферия - скоростен лост и пера на волана. Възможна е работата и като SAT дори и без пера на волана, само с подмяна на лоста. Не се налага смяна на софтуера, а елементарно кодиране на кутия, арматурно табло, ICM модул и този на волана, ако ще има и пера.
Софтуера явно си има заложена програма за работа и в двата режима. БМВ твърдят, че превключва някакви милисекунди по-бързо, което по всеобщо мнение се отразява в комфорта при смяна на предавките, т.е. по-усезаемо и грубо. Останалото си е чиста реклама и псевдорейсърски мечти.
Спор няма че лоста си изглежда много по-добре и самия му ход е много по-кратък и прецизен, а перата създават илюзия за M5
Това е всичко приятели както се казва, за толкова пари си е предостатъчно даже.
P.S. По-голям ефект ще усетите, ако си смените маслото на кутията отколкото лоста
Точно така,
Имам само едно питане,след направена такава манипулация ,какво следва ако се наложи цялостно програмиране на колата ? Предполагам ,след него отново ще трябва да се кодира отделно кутията,таблото и ICM-а ?
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: Спортна автоматична кутия
Ако ретрофита е направен както трябва и в пълния му вид, т.е. с лостче и волан с пера с правилните за модела и годината на производство парт номера няма да има проблеми дори при дилър. Просто във VO ордера се слага 2TB и се маха 205, запазва се промяната във VCM контролерите и всичко става като от завода.
Това за гаранционни коли не е никак препоръчително, но за останалите няма никакъв проблем.
Това за гаранционни коли не е никак препоръчително, но за останалите няма никакъв проблем.
Only dead fish follow the stream...
Re: Спортна автоматична кутия
MadChicken написа:Просто във VO ордера се слага 2TB и се маха 205, запазва се промяната във VCM контролерите и всичко става като от завода.
Това за гаранционни коли не е никак препоръчително, но за останалите няма никакъв проблем.
Когато се направи това,екстрата 2TB минава в опция "допълнително оборудване" което се вижда веднага при дилър. И ако няма следа за направеното в офиц.дилър ,няма да е добре за гаранцията!
Но наистина сега се замислям,че няма да има никакъв проблем,ако се смени всичко във Vehicle ordera
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани