F10 NBT Retrofit

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

F10 NBT Retrofit

Мнение от MadChicken » 14 Юни 2015, 21:00

Здравейте колеги. Време е за малко подобрения по новата играчка. Разбира се тъй като нямаше как да изтрая CIC-а в колата, при положение че Е60-то ми беше с NBT, реших че с това ще започна.
За тези от вас, които им е интересно, ето линк към старата ми тема за NBT retrofit в Е60 (viewtopic.php?f=116&t=368605). Сега ще го правим в F10 :)

NBT или още известно като Next Big Thing, е новото поколение мултимедийна система на BMW, вграждана от 2013г. до днес серийно във всички F-серии.

Накратко казано подобренията над CIC са следните:

- Значително по-бърз благодарения на двуядрен 1.3Ghz процесор с NVIDIA Tegra видео чип
- Черен фон, анимиран интерфейс с 3D елементи и менюта (при CIC е статичен)
- 200GB твърд диск
- 1GB RAM
- Нов i-Drive контролер с touch функция
- Вграден bluetooth, USB, Internet и BMW Live (Combox вече не е нужен и отпада)
- Подобрена изключително бърза навигация
- Вграден WEB браузър на базата на Google Chrome
- Подобрена информация за трафика в реално време
- Автоматичен дневен и нощен режим на навигацията
- Комбиниран CD/DVD плеър, който плейва CD, DVD, MP3, WMA, MP4
- Директно плейване на HD клипове от хард диска или от USB във FullHD mp4 формат
- Най-накрая има скала, показваща колко е увеличен звука

Официалният документ за NBT на BMW: http://galin.comnet.bg/NBT_Overview.pdf


Оказа се, че retrofit на NBT в F10 е една доста неприятна задача, свързана с много нерви и опити. Проблема идва основно при коли преди 2012г, въпреки че и за другите не е на 100% ясен резултата.

Важно за коли 2010-2011г- в периода от 09/2011 до 11/2011г. има значителни промени в електрониката на F10 (нещо като малкият фейслифт на Е60), които са нужни за ретрофит на NBT. За да работи NBT в F10 трябва задължително да бъде сменен gateway модула, който при по-старите години повлича и други модули със себе си. Проблемът обаче е, че на коли преди 09/2011г. въпросният gateway не се синхронизира с колата. От там последствията са следните: ако колата е от първите със стар CAS модул, въобще не запалва. В случай че все пак запали, скоростната кутия не сработва и лостчето не включва скорости, всички системи за стабилност са неактивни, също така хидравликата спира. Общо взето колата става труп.
Причината е т.нар. FlexRay протокол, използван в F-сериите. Той се използва за да се синхронизират помежду си всички критични модули в колата. Съответно новият gateway, който е нужен за NBT, не се разбира със старата генерация модули и протоколът не се инициализира. При коли с минимално количество екстри е възможно да стане, но шансът е нищожен и почти никой не е успял.

За мое щастие колата ми не попада в този период, иначе изобщо не бих се занимавал.


Какво е нужно:

- NBT head unit

Изображение

Изображение

Изображение


- Новият монитор - рамката вече е с две хромирани линии отстрани:

Изображение

Изображение


- Видео кабел между монитора и NBT-то:

Изображение


- Новият контролер с touch функция - не е задължителен, но за мен е много по-удобен от предния и нямаше как да минем без него:

Изображение


- Модул за touch функцията на контролера:

Изображение


- Емулатор:

Изображение


- Матов скрийн протектор за монитора, тъй като много лесно се драска:

Изображение


- Готовият вече монитор със залепен протектор:

Изображение


- Както и предния път, отново си сложих протектор и на контролера, тъй като е лъскав и се драска от нокти:

Изображение


- Готовият вече контролер със залепен протектор:

Изображение


И така...процедурата:

- Първоначалния вид на колата, преди да се намеся :)

Изображение

Изображение


- Сваляме дървената декорация със въздуховодите:

Изображение


- Сваляме монитора:

Изображение


- Сваля се климатичния панел с копчетата отгоре:

Изображение


- Махаме и CIC-а:

Изображение


- Сваляме дървената декорация с контролера - развива се един болт до закопчалката и после останалото се държи на щипки:

Изображение

Изображение


- Резултатът след разглабянето...Сваля се по желание и лостчето за скоростите, за да се отвори повече място за работа:

Изображение


- Монтираме модула за touch-а - аз си избрах да го поставя в една ниша в подлакътника под декорацията, за да не пречи:

Изображение


Следва преправяне на окабеляването - това е нещо сложно за описване, тъй като е свързано с много гледане на схеми, поръчване на кабелчета и конектори, изработване на собствени кабели и т.н. Премахва се стария кабел за връзка между монитора и CIC-а, който е изключително гадно пуснат, след което се прекарва новия. Монтираме емулатора на удобно място зад NBT-то.


- Окончателният вид преди затваряне:

Изображение


- И по обратния ред...монтираме дървената декорация с новия вече контролер на нея:

Изображение

Изображение


- Закачаме цялото окабеляване и монтираме NBT-то:

Изображение


- Монтира се новият монитор:

Изображение


- Слагаме обратно климатичния панел с копчетата отгоре:

Изображение


- Накрая се монтира дървената декорация със въздуховодите и получаваме завършен вид:

Изображение

Изображение

Оттук следва малко кодиране, ъпдейтване и т.н. Ще пусна снимки скоро с нещо работещо :)
Последна промяна MadChicken на 15 Юни 2015, 8:51, променена общо 1 път
Only dead fish follow the stream...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 13.07.2013
Пол: Мъж
Кара: AMG 560SEC WB 1990
Мечтае да кара: ... като горното,ама ново...
Детайли за колата: This AMG is a very special car in so many ways, the fact that this AMG is an authentic AMG Germany with proof of origin that the M117 / 9 motor was first developed in Germany not Japan. It is an AMG 6.0 DOHC wide body which is one of the most desirable and rarest cars in today's car collection market. The car was built during the final year of the AMG ERA during the merge with Mercedes Benz. This car is also equipped with the rarest engine AMG has ever built which is the M117-9 6.0 32v. There was a very limited number of these authentic AMG engines built in Germany and I would I estimate roughly around 5 or 6.

F10 NBT Retrofit

Мнение от VIKING_WARRIOR » 14 Юни 2015, 22:22

:clap: Уважаеми Колега MadChicken! Моите адмирации за труда и иновацията! :bowdown: Имам един въпрос ако можете да ме упътите: Новите F16 & F25 от 2015 година имат ли нужда от такъв ъпгрейд? Благодаря предварително!

N.B. Сега доразгледах и предната тема аналогична на тази и разбрах аз какво нямам. Нямам опцията за ДВД. Могат ли да се ъпгрейднат на такова ниво и моите коли? Има ли проблем със гаранцията на автомобила в такъв случай? Благодаря.
Последна промяна VIKING_WARRIOR на 16 Юни 2015, 5:33, променена общо 2 пъти
Dream as if you 'll live forever, live as if you'll die today.

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от Atsalov » 14 Юни 2015, 22:28

За поред път си ''пионера'' в ретрофита. :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от Taruno » 15 Юни 2015, 9:11

Ченето на земята и чакаме работещия резултат :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от Cinder » 15 Юни 2015, 9:14

:clap:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от Alek_SV » 15 Юни 2015, 12:31

Нямаш спирка , нямаш почивка ! :bchug: :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 657
Регистриран на: 9.06.2008

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от Koliu » 15 Юни 2015, 16:52

Евала, колега !!!!

FC BAYERN
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 17' 540 I
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от ivo1bg » 15 Юни 2015, 18:33

Браво Галине. Много желание, познание и усилие са необходими за това, което правиш. Свалям ти шапка :clap: .
За съжаление моята не подлежи на този ретрофит, та ще си карам с CIC-ите напред :mhihi: .

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от MadChicken » 15 Юни 2015, 19:27

Благодаря за положителните коментари и оценки :yes: :bowdown:

Малко снимки от резултата - няма да покажа нещо невиждано, има доста колеги с по-нови коли, които си излизат с NBT от завода, но все пак за да е пълна картинката... Вероятно доста от нещата си ги има и в CIC, но понеже си падам малко вманиачен по темата и толкова бързах да разкарам CIC-а, че не съм го разглеждал особено :)

Ето какво се получи:

Изображение

Изображение


Основното меню:

Изображение


Новия изглед на мултимедията - показва cover art ако е наличен, имената на песните се изписват целите, без да се режат

Изображение

Изображение

Изображение


Вече 20GB от хард диска са заделени за музика, която се импортира много по-бързо отколкото при CIC

Изображение


Новия изглед на радиото

Изображение

Изображение

Изображение


Видео плейване - FullHD в MP4 формат директно от флашка в USB-то, за съжаление на цял екран не го разпъва изцяло...

Изображение

Изображение

Изображение


Най-накрая графична скала, която показва колко е увеличен звука - показва различни скали за звук (на говора на навигацията, звука на парктроника, звука на voice командите и т.н)

Изображение

Изображение


Част от опциите - всичко идеално работещо

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Навигацията

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Сервизни документи - с картинки и видео

Изображение

Изображение

Изображение


Сервизни интервали и проверка за грешки - всичко работещо без грешка

Изображение

Изображение

Изображение


Различните режими на работа - Comfort, Comfort+, Sport, Sport+, Eco Pro - безпроблемно превключващи

Изображение

Изображение

Изображение


Конфигуриране на Sport-ния режим

Изображение


Sport Displays - готина екстра, показваща колко конски сили и колко Nm въртящ момент се използва при движение

Изображение

Изображение


Eco Pro режим - настройка и статистики за разход на гориво и икономия (EfficientDynamics)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Писане чрез touch-a - използва се навсякъде, където има текст - за преименуване, за въвеждане на адреси в навигацията, за движене на картата на навигацията, за мишка при използване на интернет. Учудващо безупречно разпознава грознопис, както се вижда на снимката :)

Изображение


Новия изглед на парктроника с асистент за паркиране

Изображение


Последната стъпка е да си оправя Bluetooth-а, тъй като в момента не работи, след което ще пусна и финални снимки с ConnectedDrive и да се свършва с тоя retrofit, че нервите ми заминаха :)
Only dead fish follow the stream...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 12.11.2007
Пол: Мъж
Кара: X7

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от dpetrov » 17 Юни 2015, 0:01

Top job!!! Евала за резултатите, но най-вече за документирането! Hats off!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

F07 535d
F07 530d
E60 530d

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от Trixster » 30 Юни 2015, 16:36

Браво Галине! :clap:
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от rafa224 » 05 Авг 2015, 13:33

Просто бях сигурен, че ще направиш този Retrofit :) Най-добрият си :yes: Честито.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 678
Регистриран на: 1.07.2006
Местоположение: Дъблин
Пол: Мъж
Кара: F10 525D
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от RIDDICK » 31 Мар 2016, 8:09

Красота, шапка ти свалям! :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 530d, Qashqai 1.6dCi CVT
Детайли за колата: BMW F10 530d
Nissan Qashqai 1.6dCi CVT

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от drianov » 10 Сеп 2016, 11:10

Оказа се че вече има емулатори с които и на 2010-2011 може да се постави NBT. Има ли някой запознат?

http://carsystems.com.ua/news-en/bmw-fx ... apter-news
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 24.08.2011
Пол: Мъж

Re: F10 NBT Retrofit

Мнение от kolp » 23 Сеп 2016, 12:29

Впечатляващо наистина, поздравления и от мен!

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook