дискусия Adaptive Drive
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
дискусия Adaptive Drive
Здравейте колеги,
В Е60-ката си имам Dynamic Drive и съм много доволен от тази система. В последната петица (F10) се монтира по-новата разновидност наречена Adaptive Drive (Адаптив Драйв). Като екстра във VO на колата се записва с код "2VA". Бих искал да науча повече подробности за нея, както на теория, така и на практика. Та ако има някой с директни впечатления, нека да сподели мнение и опит. Надявам се да се получи добра дискусия!
#
Аз започвам пръведин полезен линк за тази система:
Adaptive Drive von BMW (Deutsch)
Adaptive Drive from BMW (English)
Адаптив драйв.
Изключително приспособим (7-ма серия).
За преживяване с изключителна пъргавост и безкомпромисен комфорт: Адаптив драйв е пакет от интелигентни системи за контрол на шасито, обхващащи Динамик драйв и Електронен контрол на амортисьорите (EDC). Чрез електронен контрол върху всеки амортисьор EDC настройва твърдостта на окачването, за да отговори на текущите пътни условия, осигурявайки комфортно пътуване дори и по неравни повърхности, но предлагайки по-твърдо окачване за по-високи скорости и по-спортно шофиране.
източник bmw.bg
Най-доброто и от двете (Х6).
Adaptive Drive в BMW X6.
Удобство или спорт? BMW X6 не прави компромиси. С опцията Adaptive Drive, той Ви осигурява само най-доброто и от двете. На завоите, системата компенсира клатенето на купето, за по-бързо завиване, по-добро равновесие и баланс, и повече удобство за всички пътници.
източник bmw.bg
Забележима разлика (Х5).
Адаптив драйв.
Атлетичното представяне и комфорта вече не са две взаимно изключващи се понятия. Адаптив драйв предлага изключително динамично шофиране, оптимално завиване и гладко балансиране на тежестта. С натискането на един бутон окачването може да бъде направено по-твърдо, за осигуряване на по-голяма подвижност - чрез активно противодействие на автомобила да се накланя при завиване с висока скорост. Адаптив драйв означава отлично управление за водача и забележимо по-високо ниво на комфорт за пътниците на задната седалка.
източник bmw.bg
Доколкото съм запознат, системата извършва 400 замервания в секунда, четейки предните амортисьори и по този начин "знае" как да настрои окачването на автомобила. Така комфорта не страда, за сметка на стабилността и динамиката. Доста интелигентно решение. Nice, a?!
В Е60-ката си имам Dynamic Drive и съм много доволен от тази система. В последната петица (F10) се монтира по-новата разновидност наречена Adaptive Drive (Адаптив Драйв). Като екстра във VO на колата се записва с код "2VA". Бих искал да науча повече подробности за нея, както на теория, така и на практика. Та ако има някой с директни впечатления, нека да сподели мнение и опит. Надявам се да се получи добра дискусия!
#
Аз започвам пръведин полезен линк за тази система:
Adaptive Drive von BMW (Deutsch)
Adaptive Drive from BMW (English)
Адаптив драйв.
Изключително приспособим (7-ма серия).
За преживяване с изключителна пъргавост и безкомпромисен комфорт: Адаптив драйв е пакет от интелигентни системи за контрол на шасито, обхващащи Динамик драйв и Електронен контрол на амортисьорите (EDC). Чрез електронен контрол върху всеки амортисьор EDC настройва твърдостта на окачването, за да отговори на текущите пътни условия, осигурявайки комфортно пътуване дори и по неравни повърхности, но предлагайки по-твърдо окачване за по-високи скорости и по-спортно шофиране.
източник bmw.bg
Най-доброто и от двете (Х6).
Adaptive Drive в BMW X6.
Удобство или спорт? BMW X6 не прави компромиси. С опцията Adaptive Drive, той Ви осигурява само най-доброто и от двете. На завоите, системата компенсира клатенето на купето, за по-бързо завиване, по-добро равновесие и баланс, и повече удобство за всички пътници.
източник bmw.bg
Забележима разлика (Х5).
Адаптив драйв.
Атлетичното представяне и комфорта вече не са две взаимно изключващи се понятия. Адаптив драйв предлага изключително динамично шофиране, оптимално завиване и гладко балансиране на тежестта. С натискането на един бутон окачването може да бъде направено по-твърдо, за осигуряване на по-голяма подвижност - чрез активно противодействие на автомобила да се накланя при завиване с висока скорост. Адаптив драйв означава отлично управление за водача и забележимо по-високо ниво на комфорт за пътниците на задната седалка.
източник bmw.bg
Доколкото съм запознат, системата извършва 400 замервания в секунда, четейки предните амортисьори и по този начин "знае" как да настрои окачването на автомобила. Така комфорта не страда, за сметка на стабилността и динамиката. Доста интелигентно решение. Nice, a?!
Re: дискусия Adaptive Drive
На ф-10 530д от 2010 година имам адаптивно окачване и съм много доволен колега. Нямам много опит с други коли, преди това имах голф4. Но смея да твърдя че все едно съм с две коли (на комфорт вози по-меко, а на спорт става много агресивна на пътя даже и волана по-малко е нужно да се върти, отделно и по-твърдо вози супер стабилна става все едно е прегърнала пътя). Ако имаш път към Несебър ми пиши ще ти дам да я пробваш.
Re: дискусия Adaptive Drive
EDC е система позната ни още от 90-те години от модели като Е34.
Всички, шофирали с такова окачване изказват суперлативи за него. (Е34)
Предполагам, че с времето окачването е било подобрявано многократно - както като бързодействие с подобрен електромагнитен флуид, така и с по-бързи процесори и датчици за по-точна настройка спрямо пътните условия и стила на шофиране.
Всички, шофирали с такова окачване изказват суперлативи за него. (Е34)
Предполагам, че с времето окачването е било подобрявано многократно - както като бързодействие с подобрен електромагнитен флуид, така и с по-бързи процесори и датчици за по-точна настройка спрямо пътните условия и стила на шофиране.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: дискусия Adaptive Drive
Доколкото знам EDC е с амортисьори с въздух не с електромагнитен флуид(това е Magnaride в RR Evoge) при f10, което не е върха на технологията но пък е по-евтино. Даже гледах колко струва един амортисьор от EDC за f10 - 600-800лв което е нормална цена обикновения е 500лв. Аз държа следващата ми кола да е с адаптивно окачване, че сегашната е със спортно и направо не ми се качва в нея и жена ми ме вози с нейната форд фиеста от 1989г. а БМВ-то седи в гаража
Последна промяна Emooo на 29 Авг 2014, 10:15, променена общо 1 път
Tool - Fear Inoculum
- hamann25
- младши ентусиаст
- Мнения: 443
- Регистриран на: 15.11.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd LCI
Re: дискусия Adaptive Drive
На мен също ми е интересна да разбера какво точно е EDC защото скоро си купих е65 и има някакви букси на предните амортесиори и в менюто си има опция спорт и комфорт.
Re: дискусия Adaptive Drive
EDC - Electronic Damper Control
ако е с въздух, не съм сигурен как ще се променя твърдостта на амортисьора
кабелите, които влизат в амортисьора привличат стружки след определен пробег, така че ме навежда на мисълта, че е магнитно и вътре във флуида има магнитни частици и му се променя вискозитета по електромагнитен път, за да се регулира коефициента на демпфиране на амортисьора
ако е с въздух, не съм сигурен как ще се променя твърдостта на амортисьора
кабелите, които влизат в амортисьора привличат стружки след определен пробег, така че ме навежда на мисълта, че е магнитно и вътре във флуида има магнитни частици и му се променя вискозитета по електромагнитен път, за да се регулира коефициента на демпфиране на амортисьора
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- pavelsofia
- Потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 9.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 5er GT (F07) Facelift
- Детайли за колата: 530d xDrive 08.2013 (Facelift)
Re: дискусия Adaptive Drive
Имайте предвид, че има огромна разлика в комфорта между коли с adaptive drive без M-пакет и такива с adaptive drive + m-пакет. При вторите комфортът е като в картинг.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: дискусия Adaptive Drive
Чак пък като в картинг...
- pavelsofia
- Потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 9.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 5er GT (F07) Facelift
- Детайли за колата: 530d xDrive 08.2013 (Facelift)
Re: дискусия Adaptive Drive
Лично мое мнение. В кола с по-твърдо ш некомфортно окачване не се бях возил. Дори в режим Комфорт плюс нямаше никакъв комфорт.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- vesko4114
- младши ентусиаст
- Мнения: 315
- Регистриран на: 17.09.2005
- Местоположение: София
- Кара: турбото да му се завива свят....
Re: дискусия Adaptive Drive
При мен М пакет в комбинация с 19-ки РънФлет, Adaptive Drive и EDC, возията е страхотна. Знам как вози Е60 и повярвайте ми - няма място за сравнение!
...............................
Re: дискусия Adaptive Drive
Моята F10 е с Adaptive Drive / EDC. Изключително съм доволен от возията. В София малките улички са доста разбити и/или павирани - няма сравнение като комфорт с предишните ми коли. На магистрала ползвам режим Спорт - държи се страхотно. Джантите са ми 18-ки. Карал съм и F10 без Adaptive Drive (бях взел едно 525 за тест преди да си купя моята)- не вози лошо по павета, но дупките и неравностите ги минаваше бая твърдо. Като цяло доста по-дървено беше усещането. Според мен Adaptive drive си е задължителна екстра за да се оцени изцяло този страхотен модел на БМВ.
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: дискусия Adaptive Drive
По копчетата Comfort/Sport до скоростния лост АТ ли се познава, че има Adaptive drive?
Виждал съм коли на които пише М-спортно окачване (на немски в mobile.de) и нямат Comfort/Sport бутони, това означава ли че е със стоково окачване или наистина е М и има ли изобщо М-окачване?
Виждал съм коли на които пише М-спортно окачване (на немски в mobile.de) и нямат Comfort/Sport бутони, това означава ли че е със стоково окачване или наистина е М и има ли изобщо М-окачване?
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: дискусия Adaptive Drive
Направо ме кефите (всички, не само "Хаос"), като започнете да се правите на важни с тези чуждици, сякаш нашият език - Българският език, съдържа 200 думи и няма какво българско да употребите.Хаос написа:... за да се регулира коефициента на демпфиране на амортисьора
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: дискусия Adaptive Drive
tihomair написа:По копчетата Comfort/Sport до скоростния лост АТ ли се познава, че има Adaptive drive?
Виждал съм коли на които пише М-спортно окачване (на немски в mobile.de) и нямат Comfort/Sport бутони, това означава ли че е със стоково окачване или наистина е М и има ли изобщо М-окачване?
М окачването е една бира, EDC е друга бира!
- stankata777
- ентусиаст
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: дискусия Adaptive Drive
ICE написа:Направо ме кефите (всички, не само "Хаос"), като започнете да се правите на важни с тези чуждици, сякаш нашият език - Българският език, съдържа 200 думи и няма какво българско да употребите.Хаос написа:... за да се регулира коефициента на демпфиране на амортисьора
Направо ме кефи такава забележка да направи именно човек с "чуждица" за форумно име !
Нищо лично....АЙС,но не се чувствай задължен да важничиш и критикуваш зад клавиатурата някого ,особено когато имаш лош ден...Сякаш българският език,съдържа 200 думи и няма какво българско да употребиш!
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани