дискусия Adaptive Drive

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

дискусия Adaptive Drive

Мнение от ICE » 28 Авг 2014, 12:51

Здравейте колеги,
В Е60-ката си имам Dynamic Drive и съм много доволен от тази система. В последната петица (F10) се монтира по-новата разновидност наречена Adaptive Drive (Адаптив Драйв). Като екстра във VO на колата се записва с код "2VA". Бих искал да науча повече подробности за нея, както на теория, така и на практика. Та ако има някой с директни впечатления, нека да сподели мнение и опит. Надявам се да се получи добра дискусия!
#
Аз започвам пръведин полезен линк за тази система:
Adaptive Drive von BMW (Deutsch)
Adaptive Drive from BMW (English)
Адаптив драйв.

Изключително приспособим (7-ма серия).
За преживяване с изключителна пъргавост и безкомпромисен комфорт: Адаптив драйв е пакет от интелигентни системи за контрол на шасито, обхващащи Динамик драйв и Електронен контрол на амортисьорите (EDC). Чрез електронен контрол върху всеки амортисьор EDC настройва твърдостта на окачването, за да отговори на текущите пътни условия, осигурявайки комфортно пътуване дори и по неравни повърхности, но предлагайки по-твърдо окачване за по-високи скорости и по-спортно шофиране.

източник bmw.bg

Най-доброто и от двете (Х6).
Adaptive Drive в BMW X6.
Удобство или спорт? BMW X6 не прави компромиси. С опцията Adaptive Drive, той Ви осигурява само най-доброто и от двете. На завоите, системата компенсира клатенето на купето, за по-бързо завиване, по-добро равновесие и баланс, и повече удобство за всички пътници.

източник bmw.bg


Забележима разлика (Х5).
Адаптив драйв.
Атлетичното представяне и комфорта вече не са две взаимно изключващи се понятия. Адаптив драйв предлага изключително динамично шофиране, оптимално завиване и гладко балансиране на тежестта. С натискането на един бутон окачването може да бъде направено по-твърдо, за осигуряване на по-голяма подвижност - чрез активно противодействие на автомобила да се накланя при завиване с висока скорост. Адаптив драйв означава отлично управление за водача и забележимо по-високо ниво на комфорт за пътниците на задната седалка.
източник bmw.bg


Доколкото съм запознат, системата извършва 400 замервания в секунда, четейки предните амортисьори и по този начин "знае" как да настрои окачването на автомобила. Така комфорта не страда, за сметка на стабилността и динамиката. Доста интелигентно решение. Nice, a?!
:driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 10.01.2014
Кара: 530d F10

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от kodomir » 28 Авг 2014, 21:05

На ф-10 530д от 2010 година имам адаптивно окачване и съм много доволен колега. Нямам много опит с други коли, преди това имах голф4. Но смея да твърдя че все едно съм с две коли (на комфорт вози по-меко, а на спорт става много агресивна на пътя даже и волана по-малко е нужно да се върти, отделно и по-твърдо вози супер стабилна става все едно е прегърнала пътя). Ако имаш път към Несебър ми пиши ще ти дам да я пробваш.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от Хаос » 28 Авг 2014, 21:26

EDC е система позната ни още от 90-те години от модели като Е34.
Всички, шофирали с такова окачване изказват суперлативи за него. (Е34)
Предполагам, че с времето окачването е било подобрявано многократно - както като бързодействие с подобрен електромагнитен флуид, така и с по-бързи процесори и датчици за по-точна настройка спрямо пътните условия и стила на шофиране.
:bowdown:
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от Emooo » 29 Авг 2014, 9:25

Доколкото знам EDC е с амортисьори с въздух не с електромагнитен флуид(това е Magnaride в RR Evoge) при f10, което не е върха на технологията но пък е по-евтино. Даже гледах колко струва един амортисьор от EDC за f10 - 600-800лв което е нормална цена обикновения е 500лв. Аз държа следващата ми кола да е с адаптивно окачване, че сегашната е със спортно и направо не ми се качва в нея и жена ми ме вози с нейната форд фиеста от 1989г. а БМВ-то седи в гаража :)
Последна промяна Emooo на 29 Авг 2014, 10:15, променена общо 1 път
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 15.11.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: E91 330xd LCI

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от hamann25 » 29 Авг 2014, 9:47

На мен също ми е интересна да разбера какво точно е EDC защото скоро си купих е65 и има някакви букси на предните амортесиори и в менюто си има опция спорт и комфорт.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от Хаос » 29 Авг 2014, 20:29

EDC - Electronic Damper Control
ако е с въздух, не съм сигурен как ще се променя твърдостта на амортисьора
кабелите, които влизат в амортисьора привличат стружки след определен пробег, така че ме навежда на мисълта, че е магнитно и вътре във флуида има магнитни частици и му се променя вискозитета по електромагнитен път, за да се регулира коефициента на демпфиране на амортисьора
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 9.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2013 5er GT (F07) Facelift
Детайли за колата: 530d xDrive 08.2013 (Facelift)

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от pavelsofia » 02 Окт 2014, 22:31

Имайте предвид, че има огромна разлика в комфорта между коли с adaptive drive без M-пакет и такива с adaptive drive + m-пакет. При вторите комфортът е като в картинг.


Sent from my iPad using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от Cinder » 03 Окт 2014, 0:53

Чак пък като в картинг...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 9.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2013 5er GT (F07) Facelift
Детайли за колата: 530d xDrive 08.2013 (Facelift)

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от pavelsofia » 03 Окт 2014, 21:16

Лично мое мнение. В кола с по-твърдо ш некомфортно окачване не се бях возил. Дори в режим Комфорт плюс нямаше никакъв комфорт.


Sent from my iPad using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 17.09.2005
Местоположение: София
Кара: турбото да му се завива свят....

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от vesko4114 » 03 Окт 2014, 22:20

При мен М пакет в комбинация с 19-ки РънФлет, Adaptive Drive и EDC, возията е страхотна. Знам как вози Е60 и повярвайте ми - няма място за сравнение!
...............................

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 16.09.2014
Пол: Мъж
Кара: 730D F01

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от mrlargo » 04 Окт 2014, 5:53

Моята F10 е с Adaptive Drive / EDC. Изключително съм доволен от возията. В София малките улички са доста разбити и/или павирани - няма сравнение като комфорт с предишните ми коли. На магистрала ползвам режим Спорт - държи се страхотно. Джантите са ми 18-ки. Карал съм и F10 без Adaptive Drive (бях взел едно 525 за тест преди да си купя моята)- не вози лошо по павета, но дупките и неравностите ги минаваше бая твърдо. Като цяло доста по-дървено беше усещането. Според мен Adaptive drive си е задължителна екстра за да се оцени изцяло този страхотен модел на БМВ.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Дизел
Мечтае да кара: Бензин
Детайли за колата: Touring

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от tihomair » 11 Фев 2015, 16:47

По копчетата Comfort/Sport до скоростния лост АТ ли се познава, че има Adaptive drive?
Виждал съм коли на които пише М-спортно окачване (на немски в mobile.de) и нямат Comfort/Sport бутони, това означава ли че е със стоково окачване или наистина е М и има ли изобщо М-окачване?

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от ICE » 16 Фев 2015, 19:26

Хаос написа:... за да се регулира коефициента на демпфиране на амортисьора
Направо ме кефите (всички, не само "Хаос"), като започнете да се правите на важни с тези чуждици, сякаш нашият език - Българският език, съдържа 200 думи и няма какво българско да употребите. :clap:

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от ICE » 16 Фев 2015, 19:29

tihomair написа:По копчетата Comfort/Sport до скоростния лост АТ ли се познава, че има Adaptive drive?
Виждал съм коли на които пише М-спортно окачване (на немски в mobile.de) и нямат Comfort/Sport бутони, това означава ли че е със стоково окачване или наистина е М и има ли изобщо М-окачване?

М окачването е една бира, EDC е друга бира!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: дискусия Adaptive Drive

Мнение от stankata777 » 17 Фев 2015, 17:36

ICE написа:
Хаос написа:... за да се регулира коефициента на демпфиране на амортисьора
Направо ме кефите (всички, не само "Хаос"), като започнете да се правите на важни с тези чуждици, сякаш нашият език - Българският език, съдържа 200 думи и няма какво българско да употребите. :clap:


:no: Направо ме кефи такава забележка да направи именно човек с "чуждица" за форумно име !
Нищо лично....АЙС,но не се чувствай задължен да важничиш и критикуваш зад клавиатурата някого ,особено когато имаш лош ден...Сякаш българският език,съдържа 200 думи и няма какво българско да употребиш! :!:
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook