Поведение на ZF8

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 20 Фев 2020, 14:19

От 1-ва към 2-ра и от 2-ра към 3-та винаги мога да кажа кога превключва колата. Тоест усещам го. Ако е студено макар и много минимално усещам и 3-4, 4-5. Не знам дали имам проблем, давал съм на различни хора да пробват и всеки е казвал, че добре, но знам ли... Интересното е, че ако не съм на шофьорското място не усещам с изключение на превключването от 1-ва към 2-ра, където поне при мен има едно характерно приплъзване дето няма как да не го усетя. Пак казвам - не знам дали е нормално, но ми интересна темата.

По принцип минавам за “чувствителен” в смисъл такъв, че усещам неща, дето повечето хора не ги забелязват изобщо.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kraska » 20 Фев 2020, 14:25

Нормално е. Карал съм всякакви варианти на бмв с тази кутия и винаги така се усеща, вкл. едната беше на 15 000 км само. Така,че всичко е ок.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от acho.rs » 20 Фев 2020, 22:28

Tocka написа:Здравейте колеги, имам едно питане относно 8 степенния автомат. Става въпрос за F11 2011г. , 3.0d 204 КС. При смяна от R на D ск блъска. Автомобила е в спряно положение и е след като е позагорял без наклон. Маслото е сменено и тн. Някакви идеи..?

Чува ли се изтракване, при превключване на задна?

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.02.2020
Кара: F11 525

Re: Поведение на ZF8

Мнение от Tocka » 20 Фев 2020, 22:57

Не няма никакви шумове, само яко блъска и то при включване на D от R иначе няма други проблеми ... :|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 08 Мар 2020, 10:41

Въпрос: дали проблемите с колянов вал, които има ф10 не идват от прекалено ниските обороти, които държи зф8 дори при напън?

Гледах руски блогър, който обясняваше точно това, че настройките на съвременните кутии са с направени да давар минимален разход без оглед да се пазят агрегатите. Преди докато карах ръчка гледах да не давам газ докато е в ниски обороти точно затова, основно заради демфера.

На мен ми звучи логично, ако си много тежък и силен и караш колело то ако ще трошиш педал или късаш верига ще е точно ако тръгнеш да катериш баир на най-тежката предавка и се изправиш да напъваш на макс. Няма да е като си се засилил вече.

То затова и 535 имало най-много пробеми, че повече въртящ момент и...

Този блогър обясняваше как на съвременните коли заради изолацията и по-добрите тампони на двигател и т.н. не се усещат вибрациите.

При мен при 80км/ч слага 8-ма и круизва с 1150 оборота. Между другото при такова каране разходът е смешен. 5л на 100 на равно реален разход. Въпреки характерните за тежки машини обороти колата се усеща все едно спи. Движи с лекота всичко точно. НО идва наклон, започваме да катерим - предавка не се сваля, наклонът се усилва, вече звукът от мотора се променя - предавка не се сваля, още се увеличава наклонът, боботенето от мотора става осезаемо - все още сме на 8-ма и 1150 оборота въпреки, че разходомерът е на макс. Чак ако стане много стръмно, наистина стръмно - тогава ще свали. Според мен още при първоначалното увеличение трябва да свали на 7-ма, която е също доста дълга така или иначе и ще сме 1300-1400 оборота.

Предвид, че на 35д и на 30д предавките са още по-дълги сигурно още по-ниски обороти държи, ако включиш еко-про отива на ужас - почва да си мисли, че корабен двигател.




Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 10.01.2014
Кара: 530d F10

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kodomir » 08 Мар 2020, 13:06

Аз понякога карам на спортен режим на ск. кутия (бутнат наляво ск.лост). Тогава не стига въобще до 8 предавка. Разхода най-много с 0.5л да е повече, а и подаването на газ става по-чувствително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 411
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: Поведение на ZF8

Мнение от equipment » 08 Мар 2020, 14:14

xexoral написа:
Предвид, че на 35д и на 30д предавките са още по-дълги сигурно още по-ниски обороти държи, ако включиш еко-про отива на ужас - почва да си мисли, че корабен двигател.

Sent from my iPhone using Tapatalk


Хексоралентен, не е ли обратното - при 535d предавките са по-къси от 550d, а при 530 d са още по-къси, защото двигателите не са толкова мощни, Nm са по-малко.... Аз съм с 530d и никога за тия години не съм имал такъв случай колата да стои на 1150 оборота на равно, камо ли по изкачване да е. НА която и скорост да карам , под 1400 оборота никога не е падал оборотомера. Ако карам на автопилот и дойде изкачване, колата сама си сваля предавка като оборотите паднат на 1500. Но при теб не сваля, защото си много Nm и коне, поне аз така си го обяснявам : ) Ти вероятно можеш да тръгнеш и от трета скорост ,ако поискаш :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 08 Мар 2020, 14:33

equipment написа:
xexoral написа:
Предвид, че на 35д и на 30д предавките са още по-дълги сигурно още по-ниски обороти държи, ако включиш еко-про отива на ужас - почва да си мисли, че корабен двигател.

Sent from my iPhone using Tapatalk


Хексоралентен, не е ли обратното - при 535d предавките са по-къси от 550d, а при 530 d са още по-къси, защото двигателите не са толкова мощни, Nm са по-малко.... Аз съм с 530d и никога за тия години не съм имал такъв случай колата да стои на 1150 оборота на равно, камо ли по изкачване да е. НА която и скорост да карам , под 1400 оборота никога не е падал оборотомера. Ако карам на автопилот и дойде изкачване, колата сама си сваля предавка като оборотите паднат на 1500. Но при теб не сваля, защото си много Nm и коне, поне аз така си го обяснявам : ) Ти вероятно можеш да тръгнеш и от трета скорост ,ако поискаш :roll:


Изненадващо, но най-дългите предавки са на 530д, на 535д са малко по-къси, на 550д най-къси. Коментирано е и преди.
Идеята май е, че 550д не гони макс икономия по подразбиране, а по-голямото число на дифа дава малко повече динамика уж... освен това максималния въртящ момент е малко по-нагоре, което също предразполага към по-къси предавки. На 8ма при 120 съм на 1850 оборота, 530д е на 1550 (за 258коня със сиг, за 245 не съм проверявал).
Възможно е заради повечето въртящ момент да държи по-ниски предавки 50д, той руският блогър това обясняваше, че по-големите мотори са по-засегнати.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от ekalchev » 08 Мар 2020, 15:24

Така като слушам обясненията на xexoral си спомням нещо което ме много ме дразни. Като карам на ниски обороти и дам леко газ не връща предавка и се усеща как двигателя има повече вибрации от нормалното, все едно се мъчи въпреки, че ускорявам много бавно. Усеща се точно като все едно си вкарал твърде голяма предавка и даваш газ с тази разлика че 50д си ускорява добре ако натиснеш повече (без да връщаш предавка) но както казва xeroral може би не е добре за двигателя. Интересно ми е дали при 530д и 535д го има това?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 08 Мар 2020, 15:39

kodomir написа:Аз понякога карам на спортен режим на ск. кутия (бутнат наляво ск.лост). Тогава не стига въобще до 8 предавка. Разхода най-много с 0.5л да е повече, а и подаването на газ става по-чувствително.


Не знам дали и при теб е така, но при мен спортния режим е много спортен. Държи доста високо оборотите и при слаб натиск на газта колата скача.
Липсва ми вариант между комфорт и спорт. И един холандец бях чел да обяснява същото за 50д, че искал междинен режим.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 08 Мар 2020, 16:01

ekalchev написа:и се усеща как двигателя има повече вибрации от нормалното?


По принцип 50д не страда от колянов вал, но според въпросния руснак е напълно излишно да се напъва един мотор на ниски обороти дори да е мощен и привидно “да не му е проблем”. Много по-добре е да си свали предавка и да го направи с пълна лекота. Та според него единствената причина е евентуално мааалко по-ниския разход и по-малко вредни емисии, пък дали има малко повече изнасяне на двигателя - все тая. В случая най-много го отнася коляновия вал и веригата и тампоните на двигателя де.
С дългите препоръчвани смени на масла мисля, че производителите така или иначе са доказали, че не им пука грам за ресурса на мотора, особено в дългосрочен план. Също и старт стопа е бавен убиец :)
Японците препоръчват смени на масло меду 5-10к км в зависимост от експлотационнитв условия. Но това е само в японските книжки. В европейските е 15-30к км.... много интересно


Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна xexoral на 08 Мар 2020, 16:03, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Поведение на ZF8

Мнение от Dextuar » 08 Мар 2020, 16:02

Имате опция, сложете си xHP и си коригирайте shiftpoint-ите ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 411
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: Поведение на ZF8

Мнение от equipment » 08 Мар 2020, 16:08

[quote="xexoral"

Изненадващо, но най-дългите предавки са на 530д, на 535д са малко по-къси, на 550д най-къси. Коментирано е и преди.
Идеята май е, че 550д не гони макс икономия по подразбиране, а по-голямото число на дифа дава малко повече динамика уж... освен това максималния въртящ момент е малко по-нагоре, което също предразполага към по-къси предавки. На 8ма при 120 съм на 1850 оборота, 530д е на 1550 (за 258коня със сиг, за 245 не съм проверявал).
Възможно е заради повечето въртящ момент да държи по-ниски предавки 50д, той руският блогър това обясняваше, че по-големите мотори са по-засегнати.


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Добре де, как тогава на мой приятел с 535 Е60 автоматик втората скорост му е до 90 км..3-та скорост му е почти 150 км. и т.н.... Принципът не е ли същия и при ZF8 автоматите - големите кубатури да са с дълги предавки ?! Явно се оказва точно обратното.... Хексорал, ти на 200 км.на какви обороти си ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от ekalchev » 08 Мар 2020, 16:08

xexoral написа:
kodomir написа:Аз понякога карам на спортен режим на ск. кутия (бутнат наляво ск.лост). Тогава не стига въобще до 8 предавка. Разхода най-много с 0.5л да е повече, а и подаването на газ става по-чувствително.


Не знам дали и при теб е така, но при мен спортния режим е много спортен. Държи доста високо оборотите и при слаб натиск на газта колата скача.
Липсва ми вариант между комфорт и спорт. И един холандец бях чел да обяснява същото за 50д, че искал междинен режим.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Да за съжаление е така и на мен са ми много високи оборотите на спорт. Сега като ги чета тея работи се замислям да тествам само ск. кутия на спорт да видя какви обороти държи - имам някакви спомени че са по-ниски от спорт режима или да се пробвам само на ръчни да карам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 08 Мар 2020, 16:21

equipment написа:[quote="xexoral"

Sent from my iPhone using Tapatalk

Явно се оказва точно обратното.... Хексорал, ти на 200 км.на какви обороти си ?[/quote]

Мисля, че почти точно 3000. За да съм по прецизен по сметки е 3050-3100 някъде. Ти би трябвало да си около и дори под 2700 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook