BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отговори

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 535dA LCI

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от simeon » 09 Дек 2018, 11:48

най-лесно е, като закопчаеш колана, тогава си тръгва колата и на отворена врата, но гледай да не изпаднеш, ако все пак се отвори в движение...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 3.04.2018
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 535d xDrive

м-окачване

Мнение от torpedo » 14 Дек 2018, 11:40

Здравейте, колеги.
Предстои ми покупка на ф10 535д. Бих искал да ви питам как е м-окачването на родните пътища, дали като твърдост е като е60, което за мен е ок. Знам че е субективно, но се чудя между м спорт окачване и адаптив драйв. В западните форуми много хвалят адаптива, но като се има в предвид, че купувам кола на 180-200к и възможни бъдещи проблеми с тази система а и повечето с адаптив са и xdrive (което не ми трябва), още възможни проблеми.. Та кажете който кара/е карал с м ..
Мерси и лек ден :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 8.12.2007
Местоположение: Варна
Кара: F10 530 xDrive '13

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от piNky » 14 Дек 2018, 14:14

Има и друг вариянт, от който съм доста доволен - EDC. Проблемът е, че като стане време да сменяш амортисьори са по 1500лв парчето.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Дизел
Мечтае да кара: Бензин
Детайли за колата: Touring

Re: м-окачване

Мнение от tihomair » 14 Дек 2018, 15:04

torpedo написа:Здравейте, колеги.
Предстои ми покупка на ф10 535д. Бих искал да ви питам как е м-окачването на родните пътища, дали като твърдост е като е60, което за мен е ок. Знам че е субективно, но се чудя между м спорт окачване и адаптив драйв. В западните форуми много хвалят адаптива, но като се има в предвид, че купувам кола на 180-200к и възможни бъдещи проблеми с тази система а и повечето с адаптив са и xdrive (което не ми трябва), още възможни проблеми.. Та кажете който кара/е карал с м ..
Мерси и лек ден :)

Карам с М-спорт окачване (най-твърдото) вече четвърта година. Твърдата возия е субективно понятие - всеки го разбира различно. За мен беше неприемливо първоначално, защото бях с рънфлет гуми на 19 цола.
След като смених гумите и то само предните с нормални стана поносимо.
До сега само предни носачи и тампони по окачването в началото съм сменял.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 24.08.2011
Пол: Мъж

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от kolp » 14 Дек 2018, 15:42

Строго субективно е усещането. Аз съм с М-окачване и 19ки рънфлат лятото и колегата ми, който е с е90 на 16ки нормални твърди че при него е по-твърдо ;) важното е ти как ще го усещаш, иначе безспорно с рънфлат би трябвало да е по-твърдо

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 3.04.2018
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 535d xDrive

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от torpedo » 14 Дек 2018, 17:46

Благодаря за адекватните отговори.
Ясно е, че трябва да се пробва, да се види, но клоня към м-окачване, освен ако не изскочи нещо с адаптив на оферта. ДДК/едц? е също вариант, но без активен суей бар не мисля че има смисъл, така че или м-спорт или адаптив драйв.
Лека :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от bai_ILIA » 14 Дек 2018, 18:47

Има смисъл и без активните стаб. щанги - Dynamic Drive, но с Adaptive Drive :) М спорт нормалните амортесьори са в един режим - по-спортен. М Спорт окачването те сваля 10мм от нормалното, а ако е xDrive е 10мм над него. Adaptive Drive амортесьорите ти дават два/три вида кола в едно - много комфортна, лежерна и мазна возия (ако си със щангите) нормален комфортен режим и в същото време спортен режим, където окачването става доста по-твърдо и динамичното поведението на колата се променя осезаемо...

M Sport с рън флат може би няма да те дразни на хубави пътища, но за всичко останало Адаптив Драйв...
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 20.02.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535xd
Мечтае да кара: Ferrari

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от niki nikolov » 14 Дек 2018, 19:02

Много точно казано от колегат и аз съм на същото мнение. И на мен ми харесва спортното ама по- ми харесва комфорт+.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Дизел
Мечтае да кара: Бензин
Детайли за колата: Touring

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от tihomair » 14 Дек 2018, 19:54

kolp написа:Строго субективно е усещането. Аз съм с М-окачване и 19ки рънфлат лятото и колегата ми, който е с е90 на 16ки нормални твърди че при него е по-твърдо ;) важното е ти как ще го усещаш, иначе безспорно с рънфлат би трябвало да е по-твърдо

Така е - предишната ми кола беше Е91 (сега Ф11) отново с М-окачване, лятни 17 спорт пакет рънфлат, зимни 16-ки обикновени. Ф11-ката ми се струва по твърда с 19-ките(със 17-ки зимни обикновени бива)!

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 26.10.2018

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от lot » 16 Дек 2018, 1:16

bai_ILIA написа: Adaptive Drive амортесьорите ти дават два/три вида кола в едно...


това е отговора .... вероятно разхода за ремонти ще е по-голям .... но... голямото НО е, че караш 3 различни коли ... няма такъв кеф:
- в града на Comfort+ си в 7ца
- над 120 на Comfort си в 5ца
- над 160 на Sport си в залепнала за пътя 3ка
- Sport+ на хубав асфалт .... не е нужно да разяснявам


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от acho.rs » 17 Дек 2018, 9:15

bai_ILIA написа:Има смисъл и без активните стаб. щанги - Dynamic Drive, но с Adaptive Drive :) М спорт нормалните амортесьори са в един режим - по-спортен. М Спорт окачването те сваля 10мм от нормалното, а ако е xDrive е 10мм над него. Adaptive Drive амортесьорите ти дават два/три вида кола в едно - много комфортна, лежерна и мазна возия (ако си със щангите) нормален комфортен режим и в същото време спортен режим, където окачването става доста по-твърдо и динамичното поведението на колата се променя осезаемо...

M Sport с рън флат може би няма да те дразни на хубави пътища, но за всичко останало Адаптив Драйв...

Аз виждам режимите така
ЕКО шаренийка на таблото
КОМФОРТ + е като S класа от 80те
Комфорт - актуална E класа
СПОРТ - Е класа с развалено серво
Спорт + -
единствения адекватен режим, но кутията става много агресивна и трябва да превключваш ръчно, което не е много забавно в дизел с 8 скорости.
Явно си трябва дайнамик драйв и 19ки.
За мен адаптивните амортисьори не вършат достатъчно работа. В други модели на БМВ с 1, но достатъчно добре настроен режим са решили проблема.

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от Giorceto » 17 Дек 2018, 9:59

Някой имал ли е драма с Адаптив Драйв окачването досега? Всеки вика супер е ама 2000 лева амортесьор, аз от любопитство прегледах, ми с отстъпките, може да дойде доста по-изгодно.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 8.12.2007
Местоположение: Варна
Кара: F10 530 xDrive '13

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от piNky » 17 Дек 2018, 11:57

Giorceto написа:Някой имал ли е драма с Адаптив Драйв окачването досега? Всеки вика супер е ама 2000 лева амортесьор, аз от любопитство прегледах, ми с отстъпките, може да дойде доста по-изгодно.

Аз сменях задни EDC амртисьори на 165к, защото единия беше протекъл. Мина по гаранция като за последно и преди да изтече.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от bai_ILIA » 17 Дек 2018, 16:51

acho.rs написа:
bai_ILIA написа:Има смисъл и без активните стаб. щанги - Dynamic Drive, но с Adaptive Drive :) М спорт нормалните амортесьори са в един режим - по-спортен. М Спорт окачването те сваля 10мм от нормалното, а ако е xDrive е 10мм над него. Adaptive Drive амортесьорите ти дават два/три вида кола в едно - много комфортна, лежерна и мазна возия (ако си със щангите) нормален комфортен режим и в същото време спортен режим, където окачването става доста по-твърдо и динамичното поведението на колата се променя осезаемо...

Явно си трябва дайнамик драйв и 19ки.
За мен адаптивните амортисьори не вършат достатъчно работа. В други модели на БМВ с 1, но достатъчно добре настроен режим са решили проблема.


Дайнамик Драйва е от 6 цил. нагоре ако не бъркам. Да, колкото и втвърдиш амортесьорите винаги има повече body roll с нормална стаб. щанга спрямо надървена активна. И обратното Комфорт + с нормална щанга не може да се мери по возия както с омекнал Дайнамик Драйв...

Dynamic Drive reduces the lateral inclination of the vehicle that occurs during rapid driving in curves or during quick evasive maneuvers. Driving stability and driving comfort are increased under all driving conditions. The system utilizes active stabilizer bars on the front and rear axles that react immediately to all driving situations.

Най-хубавото в цялата работа е, че даже и на Комфорт + ако направиш рязка маневра да избегнеш нещо, колата си минава на по-спортен/твърд режим за милисекунди понеже сензорите засичат драмата...

piNky написа:
Giorceto написа:Някой имал ли е драма с Адаптив Драйв окачването досега? Всеки вика супер е ама 2000 лева амортесьор, аз от любопитство прегледах, ми с отстъпките, може да дойде доста по-изгодно.

Аз сменях задни EDC амртисьори на 165к, защото единия беше протекъл. Мина по гаранция като за последно и преди да изтече.


Колега, барали са цените на частите от БМВ. Моите предните бяха 1540лв на бройка, сега 1740лв. Одеве поръчах тампони на мотора по 214лв клиент (160лв намалени), а по спомен бяха по 190-200лв. Има си едни 10% завишение за Ф сериите, че стават масовка :mhihi: П@дали...Амортесорите вече ги правят има и втора ръка на малко км от тоталки по 400-500лв. Умират само в яки дупки...Аз затова по дупки не карам :ok: Рън флата, не мори само джантите...
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от Speed_Am_All » 17 Дек 2018, 18:12

bai_ILIA написа:...Колега, барали са цените на частите от БМВ. ... Има си едни 10% завишение за Ф сериите...


За съжаление не само на Ф-ките. При мен имаше 25% разлика в крайната цена на дюзите пролетта и есента.

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook