Налягане на маслото 3.0D М57
Модератор: Технически модератори
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 152
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Налягане на маслото 3.0D М57
Здравейте, колеги,
Днес след 120 км пътуване ми се случи нещо странно. Спрях и преди да изгася колата светна червената лампа за маслото. При леко подаване на газ изгасна, но после пак светна. Изгасих мотора, час по-късно проверих маслото и всичко е ок с него. Запалих пак и поработи една минута като нищо не светна. Дайте насоки да се плаша ли и на къде да гледам. Преди 25к са сменени вериги, масло Кастрол 5/40 преди 5к.
Днес след 120 км пътуване ми се случи нещо странно. Спрях и преди да изгася колата светна червената лампа за маслото. При леко подаване на газ изгасна, но после пак светна. Изгасих мотора, час по-късно проверих маслото и всичко е ок с него. Запалих пак и поработи една минута като нищо не светна. Дайте насоки да се плаша ли и на къде да гледам. Преди 25к са сменени вериги, масло Кастрол 5/40 преди 5к.
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Аз миналата пролет имах същия случай, но само премигна няколко пъти, в рамкие на минута - две. Спрях и погледнах за течове - нямаше нищо. Нивото на маслото беше близко до минимума, но над него. Долях литър и след това, не съм имал проблеми.
Ultimate Riding Machine
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Ами закачи я тази кола на диагностика и ще покаже ,инак възможно е датчика да е на умирачка или буксата му да е разкачена ,патинясала или опечени кабели .Щом нивото е ОК и колата е обслужена проблема е в датчика или окабеляването му
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 152
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Далече съм от вкъщи, за съжаление. На диагностика ще я изчета, но ме притеснява по-скоро маслена помпа да не си прави майтап като е топло и рядко маслото...
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Малко вероятно е ,даже когато се стопли маслото помпата го движи много по-лесно по магистралата ако там е проблема ще се прояви сутрин на студено .Налягането което прави помпата се мери и почти всеки сервиз има подобен манометър ,откача се датчика и се измерва .
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 152
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
А какво налягане трябва да държи и при какви обороти?
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Е туй вече трябва да се види за конкретния двигател и маслена помпа .
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 152
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Ясно, ще се радвам ако има кой да сподели малко техническа литература. А сега се замислям, има ли вариант да е от маслото? Обикновено я карам с 5/30, но последната смяна сипах 5/40. Не бяхме догледали тубите в магазина и реших, че няма да е драма за една смяна да изкара с такова при положение, че го карам по макс 10к.
И ми е странно, че като преседя и я запалих после нямаше проблем, чеква и изгасва почти мигновено след запалване.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
И ми е странно, че като преседя и я запалих после нямаше проблем, чеква и изгасва почти мигновено след запалване.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Моя съвет е първо да смениш маслото с 5W30 BMW LL-04 и да мерите налягането на помпата ,да не би байпасния клапан да не сработва ,сега доколкото прочетох за този двигател максимума е 4.2 бара ,за минимума доста противоречиви данни от 0.6 бара до 1 .Дано някой колега има по-точни данни
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3919
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Ивайло Димов написа:Малко вероятно е ,даже когато се стопли маслото помпата го движи много по-лесно по магистралата ако там е проблема ще се прояви сутрин на студено .Налягането което прави помпата се мери и почти всеки сервиз има подобен манометър ,откача се датчика и се измерва .
Налягането на маслото е много по-голямо, като е студено. Разлика в маслото няма да намериш между 5-30 и 5-40, тъѝ като и двата визкозитета за студено са еднакви. Щом ти загасва и след това светва датчика, означава че работи. Щом при обороти, различни от празен ход не свети се прибирай смело. Според мен помпата е тръгнала да си заминава.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 152
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
За съжаление това заподозрях и аз, но на полеви условия няма как да проверя друго освен нивото на маслото и ми трябваше съвет. Насрочих вече час за сервиз да я замерят, лошото е, че заради тази помпа май се вади мотор, а и е само оригинална... Дано бъркам и поне мина без вадене на мотор ако се стигне до там.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Датчика най вероятно е в норма . Вероятните причини за такова присветване на загрял мотор са : калпаво масло , износени основни лагери на коляновия вал , износени разпределителни валове , проблем с маслената помпа , проблем с регулатора на налягане . Проблеми със всяка една система в двигателя през която циркулира масло . Ако помпата е в ред тоест подава нормалното количество масло в системата , има някъде по голям луфт от нормалното където се разтоварва налягането и маслото отива обратно в картера . Присветна на загрял мотор щото пада вискозитета , колегата е написал по горе .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 152
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Да, до тук ясно, но как е редно да действам? Меря налягане първо и сменям масло?
Лагерите да кажем ги изключвам смело защото са на 20-25к. Не помня само колбеншмит или глико слагах.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Лагерите да кажем ги изключвам смело защото са на 20-25к. Не помня само колбеншмит или глико слагах.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Първо маслото после замерване , в момента ясно че е ниско налягането .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1642
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Налягане на маслото 3.0D М57
Имал съм абсолютно същия проблем на М57 в е39. Тогава също имаше желаещи да отварят мотора, но се оказа проблем с датчита. Налягането по спомен в Аутодата е от 0.7 минималното на загрял мотор - моята даваше около 1.2 бара. На студено масло налягането може и над 2 бара да даде на празен ход. Според мен първо мериш налягането, след това смени и маслото и пак мери, и чак накрая с фините ремонти... Най-вероятно причината е в сензора според мен.
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани