Бързи въпроси и отговори
Модератор: Технически модератори
Бързи въпроси и отговори
По подобие на другите раздели и за удобство слагам една такава тема в този раздел. Смятам, че ще е удобна, още повече, че раздела обхваща няколко поколения Х-ове и това може да спести създаването на други теми за отделни кратки въпроси. Ако модераторите преценят може да я закачат като важна.
И разбира се ще се възползвам веднага с един въпрос Тъй като това ми е първи автомат (Х6 Е71) тези дни си поиграх малко с лопатките на волана. Хареса ми и ми се струва удобно смяната на предавка от волана в някои ситуации, най-вече да се свали една предавка ако са ниски оборотите и трябва малко моментна динамика или ако искаш леко да убиеш скоростта. След като предавката се свали, няколко секунди след това колата отново се връща от М на Д режим. Това е супер, но ако намаля предавка/и от волана и не подам газ, а спирам до 0, колата остава на М2 (напр на червен светофар). Оттук има два варианта - или колата тръгва от М2, като тръгването става мудничко и не ми харесва или вариант две - при спряла кола връщам още една предавка от перата на М1. Тогава тръгването става от М1, но в този случай оборотите се форсират доста повече отколкото ако колата тръгва от Д и се получава нежелано форсиране до почти 3К оборора преди да зацепи на Д, което пак е ненужно и шумно, в случай на спокойно ускорение.
Та въпроса ми е има ли начин при спряла кола от М2 да се мине отново на Д с перата от волана? Четох в чуждите форуми и намерих, че при Ф моделите това става с кратко натискане и задържане на лопатката за качване на предавките към шофьора. Пробвах, но не става. Та някой ако знае дали това или друг метод работи, нека сподели. Дали гореописаното става с кодиране пък? Варианта с лоста да се бутне към С и после обратно към Д работи, но определено не е практичен, прекалено много ръчкане ми се струва.
И разбира се ще се възползвам веднага с един въпрос Тъй като това ми е първи автомат (Х6 Е71) тези дни си поиграх малко с лопатките на волана. Хареса ми и ми се струва удобно смяната на предавка от волана в някои ситуации, най-вече да се свали една предавка ако са ниски оборотите и трябва малко моментна динамика или ако искаш леко да убиеш скоростта. След като предавката се свали, няколко секунди след това колата отново се връща от М на Д режим. Това е супер, но ако намаля предавка/и от волана и не подам газ, а спирам до 0, колата остава на М2 (напр на червен светофар). Оттук има два варианта - или колата тръгва от М2, като тръгването става мудничко и не ми харесва или вариант две - при спряла кола връщам още една предавка от перата на М1. Тогава тръгването става от М1, но в този случай оборотите се форсират доста повече отколкото ако колата тръгва от Д и се получава нежелано форсиране до почти 3К оборора преди да зацепи на Д, което пак е ненужно и шумно, в случай на спокойно ускорение.
Та въпроса ми е има ли начин при спряла кола от М2 да се мине отново на Д с перата от волана? Четох в чуждите форуми и намерих, че при Ф моделите това става с кратко натискане и задържане на лопатката за качване на предавките към шофьора. Пробвах, но не става. Та някой ако знае дали това или друг метод работи, нека сподели. Дали гореописаното става с кодиране пък? Варианта с лоста да се бутне към С и после обратно към Д работи, но определено не е практичен, прекалено много ръчкане ми се струва.
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Бързи въпроси и отговори
Един приятелски съвет-карай колата на Д и не се занимавай с глупости. Как ли не ги мародерствате тия автоматици, после форума пълен с теми: "подритва", "причуква" и т.н. На тези шлепове по 2,5 тона, 4х4 и въртящ момент на камион, на автоматика и без това му се завива свят постоянно,не му помагай да се дочупи.
Последна промяна kikko на 16 Ное 2020, 14:04, променена общо 1 път
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Бързи въпроси и отговори
От перата на волана не можеш да минеш на D... автоматика (електрониката му) сам трябва да го направи...
Имай предвид, че разлика между M1 и 1-ва предавка на D и M2 и 2-ра предавка на D няма т.е. е едно и също... на M1 задържа повече в обороти, защото колата очаква, че искаш повече ряз, щом си минал на D...
Опитай да спреш да цъкаш перата малко по-рано, в сравнение с това, което правиш към момента... така има голям шанс автоматика да мине на D по времето, когато застанеш да чакаш светофара...
Но като цяло - по-добре направи xHP Flashtool ремап на кутията, отколкото да комбинираш D с M при градско шофиране между светофари
Имай предвид, че разлика между M1 и 1-ва предавка на D и M2 и 2-ра предавка на D няма т.е. е едно и също... на M1 задържа повече в обороти, защото колата очаква, че искаш повече ряз, щом си минал на D...
Опитай да спреш да цъкаш перата малко по-рано, в сравнение с това, което правиш към момента... така има голям шанс автоматика да мине на D по времето, когато застанеш да чакаш светофара...
Но като цяло - по-добре направи xHP Flashtool ремап на кутията, отколкото да комбинираш D с M при градско шофиране между светофари
Re: Бързи въпроси и отговори
Mollov написа:От перата на волана не можеш да минеш на D... автоматика (електрониката му) сам трябва да го направи...
Имай предвид, че разлика между M1 и 1-ва предавка на D и M2 и 2-ра предавка на D няма т.е. е едно и също... на M1 задържа повече в обороти, защото колата очаква, че искаш повече ряз, щом си минал на D...
Опитай да спреш да цъкаш перата малко по-рано, в сравнение с това, което правиш към момента... така има голям шанс автоматика да мине на D по времето, когато застанеш да чакаш светофара...
Но като цяло - по-добре направи xHP Flashtool ремап на кутията, отколкото да комбинираш D с M при градско шофиране между светофари
Мерси за инфото колега! Значи не може да се направи/кодира да е като при Ф сериите, както четох в друг форум.... Не ми е проблем да опитам да сменям предавка малко по-далече преди светофара, явно това е варианта, но аз и нямам голямо намерение постоянно да вкарвам по-ниска предавка преди светофари, по-скоро в движение ако вече не ми харесва колко са ниски оборотите или планувам да ускоря. Тогава не е проблем, защото колата ще си върне на Д сама....
Може ли малко пояснение за "разлика между M1 и 1-ва предавка на D и M2 и 2-ра предавка на D няма т.е. е едно и също... на M1 задържа повече в обороти, защото колата очаква, че искаш повече ряз, щом си минал на D..." По принцип тези коли когато са на Д, на каква скорост тръгват - на 1ва или на 2ра? По мое усещане тръгват на 1ва, но от години не съм се качвал на автомат и ми е трудно да преценя като нямам поле за сравнение. И ти казваш, че Д1=М1 и Д2=М2, правилно ли съм разбрал?
Re: Бързи въпроси и отговори
Колеги, бързо въпросче - подгрева на седалките на най-ниската степен подгрява ли ви постоянно или подгрява малко и после изстива? Не мога да установя дали работи на цикли (включва и изключва) или поради ниската степен ми се губи усещането, че грее... Иначе копчето си свети докато не го изключа. На втора степен си грее постоянно и по-силно иначе.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Бързи въпроси и отговори
Mollov написа:От перата на волана не можеш да минеш на D... автоматика (електрониката му) сам трябва да го направи...
Имай предвид, че разлика между M1 и 1-ва предавка на D и M2 и 2-ра предавка на D няма т.е. е едно и също... на M1 задържа повече в обороти, защото колата очаква, че искаш повече ряз, щом си минал на D...
Опитай да спреш да цъкаш перата малко по-рано, в сравнение с това, което правиш към момента... така има голям шанс автоматика да мине на D по времето, когато застанеш да чакаш светофара...
Но като цяло - по-добре направи xHP Flashtool ремап на кутията, отколкото да комбинираш D с M при градско шофиране между светофари
И аз това съм се чудел, но ако не ми се чака, включва лоста на :спорт" после пак в "драйв" и той си минава. Не мисля, че вреди по някакъв начин на кутията, но ако някой знае как по-лесно кутията да се върне от ръчен в автоматичен режим да сподели
Re: Бързи въпроси и отговори
Колега, виждам, че си с Ф серията. Пробва ли това, което съм писал в първия пост? При теб би трябвало да стане. Поразрови из чуждите форуми за този начин:
goppe написа:Четох в чуждите форуми и намерих, че при Ф моделите това става с кратко натискане и задържане на лопатката за качване на предавките към шофьора. Пробвах, но не става.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте. Един бърз въпрос. Бмв х3 е83 3.0д ръчна кутия къде в купето е кабела отиващ/идващ от датчика за задна светлина. Идеята е че приятел иска да му слагам китайски парктроник, но сигнала отиващ към крушките явно минава през модул и не е годен за задействане на парктроника. Та мисля да хвана 12волта от датчика директно, но за мое улеснение ще е добре ако знам от къде (в купето) минава въпросния кабел.
Re: Бързи въпроси и отговори
Привет, със навкодер мога ли да ъпдейтна софта на навигацията на е53 мк4? или да ресетна настройките?
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Бързи въпроси и отговори
goppe написа:Колега, виждам, че си с Ф серията. Пробва ли това, което съм писал в първия пост? При теб би трябвало да стане. Поразрови из чуждите форуми за този начин:goppe написа:Четох в чуждите форуми и намерих, че при Ф моделите това става с кратко натискане и задържане на лопатката за качване на предавките към шофьора. Пробвах, но не става.
Пробвах на Х6цата и работи - качва 1 предавка и след това минава в D. Интересно, че и на Ягуара работи по същия начин (ZF 6HP), a там ми е доста по-полезно, поради особените настройки на кутията.
Пробвах и да дръпна минуса -не става, връща ударно предавки и вкарва в лютеницата
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Бързи въпроси и отговори
При мен съм забелязал, че не задържа на предавката много време.... сравнително бързо минава на D, особено ако я оставиш да coast-ва... с xHP Flashtool ремап може и да е по-различно, в близко бъдеще обмислям да го пробвам това...
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Бързи въпроси и отговори
X3 e83 LCI, забелязах че когато оставя ключа на 1во положение, радиото да работи и таблото да е изключено, чат пат преден десен мигач свети постоянно. Ако изключа на 0 ключа или дам на контакт си изгасва. Лайт модула или някаква фукция за нещо? Иначе като мигач, няма проблеми. Не съм се заглеждал дали лоста, не в дясно положение.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Бързи въпроси и отговори
Mollov написа:При мен съм забелязал, че не задържа на предавката много време.... сравнително бързо минава на D, особено ако я оставиш да coast-ва... с xHP Flashtool ремап може и да е по-различно, в близко бъдеще обмислям да го пробвам това...
Не съм пипал настройките на никоя от кутите. На Джага имаше някакво опресняване на настройките, че нещо се беше разбазикал, но не е флаштуул. Не виждам никакъв смисъл градско да се барат 8те предавки, но 6стпенната работи в двете крайности - в спортен режим цеди докрай и под 4000б връща надолу със междинна газ. В режим Д ми включва топ гиър на 60км/ч, това са около 1100оборота, там пък си подава само газ за да не угасне мотора и така като пусна газта пред светофар, често колата се засилва сама Когато пък вляза в трафик (напоследък често) ми иска да мина на Д, но да не ръчкам патерицата наляво-надясно.
Re: Бързи въпроси и отговори
acho.rs написа:6стпенната работи в двете крайности - в спортен режим цеди докрай и под 4000б връща надолу със междинна газ. В режим Д ми включва топ гиър на 60км/ч, това са около 1100оборота, там пък си подава само газ за да не угасне мотора и така като пусна газта пред светофар, често колата се засилва сама Когато пък вляза в трафик (напоследък често) ми иска да мина на Д, но да не ръчкам патерицата наляво-надясно.
Абсолютно същото го усещам вече и аз (отварям скоба, че това ми е първи автомат и още му изучавам поведението) - спорта ми харесва, че е отзивчив, но изцежда малко повече от необходимото, а Д доста пъти ми държи прекалено ниски обороти и колата става тромава и се усеща все едно ще угасне.... Затова прочетох темите на xHP flash tool-a и може и да се реша да го направя. За спорт режима разбрах, че оборотите не се държат до толкова високо, но другото, което ме притеснява е, че колегите казват, че държи висока предавка на Д в градски режим и така се понижава разхода на гориво. Но ако се получава същото усещане за много ниски обороти и чувство за "гаснене" - това нещо не ме кефи като идея.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани