Профилактика/регенер на DPF филтър - какво и кога се прави?

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 6.04.2020
Пол: Мъж

Профилактика/регенер на DPF филтър - какво и кога се прави?

Мнение от Mozfet » 06 Апр 2020, 21:10

Здравейте,

Имам BMW X3, E83, 3.0D на 190хил. км от 1 година. На скоро разбрах, че и моята кола има DPF филтър.
Движа се почти само в града (само 2-3 пъти в годината илизам извън София). Кога и как да правя саморегенерация/профилактика на DPF-a.
До сега не ми е светвала лампа на таблото - трябва ли да светне нещо? Ако няма индикация от лампа, трябва ли да кажем веднъж месечно (или пък на определени км.) да излизам извън града и да карам със 120 км/ч? Колко време трябва да карам? Как мога да разбера, че е започнала и приключила програмата по регенерация на DPF-a (а не просто да си въртя километри).
Извинявам се за многото въпроси, но нямам опит, а пък ми казаха че мога да имам сериозни проблеми с DPF филтъра.

Благодаря предварително

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Профилактика/регенер на DPF филтър - какво и кога се пра

Мнение от vld » 07 Апр 2020, 8:23

viewtopic.php?f=116&t=438668
viewtopic.php?f=116&t=352270
в Е90 и Е60 разделите има много теми с подробна информация относно системата.
Мога да ти кажа само, че щом не си имал проблеми няма какво да се притесняваш карай си колата и я поддържай добре, другото не го мисли.
Проблеми имат коли които са на много километри или пък има технически неизправни части свързани със работата на ДПФ.
Прочети темите и ще ти се изясни всичко.
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Профилактика/регенер на DPF филтър - какво и кога се пра

Мнение от Mollov » 07 Апр 2020, 17:08

Това вече почнах да го цитирам, че ме мързи да пиша:


"За регенерация се иска двг да работи при МИНИМУМ 75С, като при падане под 75С регенерацията автоматично спира.

За да се получи регенерацията се иска следното:

- наличие на поне 1/2 гориво в резервоара.
- загряване на двг. до поне 75С (препоръчително е да е загрял оптимално т.е. 87С - 95С). Ако падне под 75С регенерацията спира.
- натоварване над двг. т.е. НЕ е важно да караш при високи обороти, важно е двигателя да се товари (например каране по баир нагоре), че да се отделя повече топлина и да се вдигне температурата в генерацията и да почне да гори саждите. Т.е. няма нужда двигателя да се гърчи над 3000RPM, защото тогава освен всичко друго е и в бууста на турбината и се олекотява натоварването. 2200-2500RPM са достатъчни, както и изкачване или поне сравнително равен път, без много спускания. 30 минути каране т.е. около 50км е напълно достатъчно. Това говорим за по-сериозна активна регенерация, при извънградски условия"

Ако колата е ОК, тя си регенерира.... дори в града... ако се кара повечко в градски условия е добре да се сипе добавка за DPF, като например Pro-Tec DPF Super Clean. Mного е ефективна за целта, подпомага дори пасивната регенерация. На всеки 2-3 резервоара по един с добавка ще е доволно.

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook