BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.01.2020
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: X5 G05 M50i 2022

BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от mairomaster » 10 Яну 2020, 2:04

Здравейте,

За нещастие ми пречука двигателя на 250,000км. Щетите са прекалено големи за да се ремонтира (колянов вал, основни лагери, биелни лагери, биели и други неща). Поради това планът е да се смени двигателя.

До колкото разбрах от разговора със сервиза и проучване в интернет, хората най-често купуват втора ръка двигател и се надяват всичко с него да е добре (надежди говежди). Това и за мене е основният вариант но не ме радва много факта, че няма как да знам точно какво купувам и в какво състояние е двигателя.

Поразрових се в eBay и успях да намеря различни опции продавани най-често от различни немски продавачи на части. Опциите са следните:

1. Нов двигател (блок с глава, коляно-мотовилков механизъм и основните части, short engine на английски) само че успях да намеря единствено за F15. Въпросът ми е ще пасне ли този двигател с останалата периферия от Е70?
https://www.ebay.com/itm/BMW-N57D30B-Au ... ondition=3

2. Отремонтиран двигател със сменени редица основни части и приведен в перфектно състояние, с гаранция.
https://www.ebay.com/itm/BMW-F10-535d-F ... Swz39dy75J

3. Двигател втора употреба със всичката периферия по него.
https://www.ebay.co.uk/itm/N57D30B-Comp ... SwznZdzvSO

Какво мислите за различните опции?

Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от expl0de » 10 Яну 2020, 15:21

Не ти знам бюджета, но според мен търси евтин двигател от мегапартс или друга морга и продай колата. На тези километри скоро може да се обадят още неща и цената по поддръжката става космическа. А и тези двигатели от ибей са колкото половин кола.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от datchko » 10 Яну 2020, 16:15

Аз, доколкото виждам, колегата гледа двигатели за около 6 000 евро, което е доста, според мен. От чужбина ще платиш и голяма доставка, трябва да се провери с какви документи идва, за да можеш да го регистрираш в КАТ.
Ако няма надрани цилиндри, другото се сменя. За бюджет от 12 000лв частите ще са нови и оригинални и ще си направи неговия си двигател като нов.
Аз лично бих сметнал колко ще ми струва всичко и бих отремонтирал моя си двигател, при положение, че блокът не е засегнат.

П.С. - Какво е породило повредата - скъсана верига или?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от 3186 » 10 Яну 2020, 17:00

Залагам на крив тунел на колянов вал :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от ekalchev » 10 Яну 2020, 18:04

Колега, много съжалявам да чуя че поредния бмв двигател се е счупил. Можеш ли да споделиш дали тези 250хил са реални, сменяна ли е верига, имал ли е чип тунинг двигателя?
Последна промяна ekalchev на 10 Яну 2020, 19:01, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от iliew » 10 Яну 2020, 18:41

И без ремап тези двигатели са поредната боза сътворена от BMW.... Имах ф01.... 740д....Виждайки в сервиза, в който си обслужвам колата колко двг се смениха,качих колата веднага в мобиле.бг и за мое щастие успях бързо да я продам с минус 5к лв, но изключително радостен.... Колкото до автора на темата, станах свидетел и на няколко купени от Герма ния двигатели, уж на 50..60к км които не изкараха и 5к км....

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от sachs » 10 Яну 2020, 20:16

3186 написа:Залагам на крив тунел на колянов вал :banghead:

Винаги е точно това!Първият основен лагер (зад демпфера) излиза от леглото си.В следствие на това налягането на маслото пада и завлича биелен лагер.После щетите са ясни!
Прави се,но не съм сигурен дали си заслужава.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от msi200 » 10 Яну 2020, 20:51

Значи моя мотор на 300хиляди ще излезе некакъв нестандартен, в смисъл че отвътре е като нов.

По темата - слага се блок (и колянов вал, бутала и т.н. и от 3.0д), ама е скъпа процедура. Главата и периферията си я ползваш от твоя мотор.

И дето говорите че били боза - няма по-здрав дизел от на БМВ от тия години. Никой не е виновен, че внасят коли на половин милион км с 5-6 смени на масло.
I love the sound of V8 in the morning...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от ekalchev » 10 Яну 2020, 21:11

msi200 написа:Никой не е виновен, че внасят коли на половин милион км с 5-6 смени на масло.


Не е само това ами като дойдат в БГ превъртяни, им правят един чип тунинг и им дигат 100 коня отгоре.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.01.2020
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: X5 G05 M50i 2022

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от mairomaster » 11 Яну 2020, 1:39

Благодаря много за мненията! Сега да отговоря на всеки.

Колата не искам да я продавам в никакъв случай. Купих я преди 8 хиляди колометра. Това ми беше мечтата кола (или поне от тези които мога да си позволя). Супер доволен съм от нея, има почти всички ектри за модела и е в много добро състояние като цяло. Просто единствената ключова неслука (за момента поне де) беше че замина двигателя... Дори и да я продам няма какво да взема за тези пари които да ме кефи повече и да съм сигурен че ще е много по-сполучливо.

Ако можеше да се отремонира лесно двигателят и да има гаранция, че след ремонта ще работи гарантирано дълги години това и щях да направя. Но от сервиза в който я закарах (М Кар / Зара Кар - Стара Загора, "филиал" на Пловдивския М Кар по техни думи) ми казаха че има прекалено много повредени части и ремонта с оригинални гаранционни части от BMW ще излезе около 20,000 лв. Освен това поради мащаба на повредите монтьорите казаха че има твърде голям риск да не изкара много километри този двигател след ремонта. За това и ме посъветваха да търся двигател втора ръка или нов. Блокат казаха че не е засегнат, единствено има леки следи оставени от един от счупените основни лагери, които според монтьорите не са проблем. Разбира се не са мерили тунела на вала, но някак си бяха сигурни, че не е мръднал. Проблемът обаче е, че ще трябва да сменят колянов вал, 6 биели, всички основни и биелни лагери, смукателен колектор (по който са забелязали че има някакви странични проблеми), маслена помпа и още някакви части които не ми идват на ума в момента. Та поради голямата цена на ремонта и големият риск да се скапа двигателя отнова не препоръчват този вариант. От основните лагери мисля че най-зле беше 2/3, относно теорията че е мръднал първи, но не съм сигурен.

Проблема се появи като пътувах до Букурещ. Единият ден сякаш ми се причу, че двигателят работи леееко по-шумно, но не бях сигурен. На другият ден положението беше същото и тръгнах обратно към България. След 160 км спрях за почивка и като излязох от колата да се разтегна отвън ясно се чуваше тракане в двигателя - не много силно но не може да го пропусне човек. Не разбирам много от коли и помислих, че може да е или клапани или верига или нещо дребно. Продължих да карам внимателно без много газ в случай че е нещо по-сериозно. До като се прибера до нас карах още 100 км. и най-накрая пристихнах но тракането вече беше станало доста силно. На другия ден се обадих на сервиза и ми пратиха пътна помощ да вземе колата.

Проблема не е сигурно от какво е станал. Тяхната теза е монтиран на криво маслен филтър, които е довел до лошо смазване на двигателя. Никога не ми е светила лампа за масло и никога не ми е давала колата някаква подобна грешка. Ангренажна верига е сменяна преди 10,000 км и веригата беше добре като отвориха двигателя. Километрите на колата са както казах 250,000 реални - колата има пълна сервизна история карана в Италия и внесена в България преди 12,000 км. От сервизната история за която платих онлайн си личи, че колата е ходила в сервиз за профилактика средно на по около 15,000 км редовно, което звучи като да е била обслужвана добре. Нямам информация никакъв тунинг да е бил правен на колата.

Приказвах вече с няколко фирми от Германия които продават втора ръка или преработени двигатели на прилични километри. Всички дават гаранция от 1 до 2 години и на пръв поглед имат добро реноме. Питах ги за документи и казаха че единствено дават фактура, в която ще впишат номера на двигателя. Не съм сигурен дали ще мога да регистрирам двигателя в КАТ по този начин или ще се заядат. До колкото четох в интернет по принцип искат да имат талон или копие от талона да бракуваната кола от който е взет втора ръка двигателя. Ще се радвам да чуя мнения по въпроса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от drago9205 » 11 Яну 2020, 9:48

Защо не провериш някой друг сервиз, който да не е Мкар? Те обичат да застрелват хората с цени...

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.01.2020
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: X5 G05 M50i 2022

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от mairomaster » 11 Яну 2020, 14:26

drago9205 написа:Защо не провериш някой друг сервиз, който да не е Мкар? Те обичат да застрелват хората с цени...


В Стара Загора не мисля че имам много избор, по това което отркрих в интернет (може да греша). Все пак ми трябват оригинални части от BMW, които биха били прилично скъпи от всеки сервиз предполагам, въпреки че може различните сервизи да слагат прилично различни надценки. Но и както казах втората причина е риска, че някаде може да са останали стружки по системата, които да скапят двигателя отново.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от msi200 » 11 Яну 2020, 18:12

Наскоро един приятел прави мотор на 535д Ф11, подобно на твоя проблем. Както написах и по-нагоре, вземат се долната част от двигател 30d и върху тях се слага главата и периферията от твоя мотор.
Излезе му 10 хиляди лв, като донорът беше почти нов, от кола на много малко км. Стана добре и му дават 2г гаранция.
I love the sound of V8 in the morning...

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 9.04.2018
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 (E70)
Детайли за колата: BMW X5 (E70) 3.0SD

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от Infiltrat » 12 Яну 2020, 1:26

Подобно нещо ми се случи и на мен, преди година и половина. Купих Х5 3.5 дизел с голям ентусиазъм от първи собственик и на 156 000км. ми се прецака дюза, която от своя страна спука блока при един от цилиндрите. И тъй като бях карал колата само 4 000 км., бях пред същата дилема. В крайна сметка взех нов двигател. Ремонта го извършиха в Дару Кар.

Та, мисълта ми е да прецениш хубаво дали ще я караш колата, защото като се върна назад, колкото и да има плюсове този автомобил (това ми е първото и последно БМВ), поддръжката си е висока, а и не е като да не се разваля, особено електрониката.

Затова, ако имаш възможност и си решил да караш колата, определено нов. Има гаранция, няма да имаш проблем за регистрацията, вериги и т.н. и на практика колата си става нова. Имай предвид, че заедно с двигателя, нов или стар се сменят куп гарнитурки, маркучета, уплатненийца, болчета, течности и т.н., които не са голяма сума, но все пак трябва да ги имаш предвид като си смяташ общо колко ще ти излезе ремонта.

За стария двигател, по спомен, няма да стане само с фактура, искат документ от който да видят, че двигателя съответства на този който заменяш, ако не, трябва да се мине технотест.

Успех с ремонта!

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.01.2020
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: X5 G05 M50i 2022

Re: BMW BMW X5 E70 2011 Facelift 40D 306hp смяна на двигател

Мнение от mairomaster » 12 Яну 2020, 14:04

Това добре, но аз донор за моя двигател не успях да открия, особено в добро състояние. Има доста повече избор за F15, но от каквото знам до момента дивгателят има някакви разлики и не мога да го ползвам за моя E70.

Все повече се насочвам към варианта да купя този възтановен двигател:
https://www.ebay.de/itm/112898611047

Има 2 години гаранция което ми дава поне някаква сигурност, че трябва да е добре за дадено време. По мои впечатления продавачът има доста добро реноме и върши добра работа при възтановяване на двигателите.

Едно от последните ми притеснения е, че дават единствено фактура с двигателя и не съм сигурен дали ще може да се регистрира така в КАТ. Някой да има информация?


П.П. Защо все още мненията ми трябва да бъдат удобрени от модератор? Каква е нормата която трябва да направя за да ми е перманентно удобрен акаунта?

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook