Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин лампа
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- SNBRD
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29.12.2019
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 e83 2005
Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин лампа
Здравейте,
имам странен проблем с любимата количка х3 е83 /2005/, която винаги е била поддържана с грижа и за 2 години измина близо 80к км.
От лятото след смяна на верига, започна да свети чек енджин и дава грешка свързана с въздуха на компресиите / EGR/.
Смехихме ЕГР, почиститвахме го, сменихме всички маркучи по вакумите и ревизирахме турбо. От две години ползвам грижливо поддържан K&N въздушен филтър, редовно сменяно масло, дори понякога на около 9000км.
Колата върви страхотно, дава приличен разход, не харчи масло, но лампата все си свети и гасне. Сега се върнах от Австрия и изминах около 4500км, преди заминаването сменихме ЕГР, изчистихме грешките, но лампата светна на таблото на около 300км от София, но без промяна на мощност или каквито и да било проблеми.
Също там се появи и нов странен дефект, светна лампа за изгоряла крушка, но всички светлини работят, след ден изгасна лампата на таблото, но при изключване на фаровете, се отключва багажника, само той, след ден и това изчезна, но днес се появи отново.
Малко съм притеснен и вече дори и моя сервиз се хванаха за главата.....още не смея да им звънна за проблема с фаврове - багажник.
Акомулутора е на 2 години, но колата пали от раз във всякакви температури, а аз ходя много по планините.
Някой да е имал подобен проблем? Може ли да е компютър?
Миналата зима отново пътувах до Австрия и се случи нещо много странно, на една бензиностанзия до Белград, спряхме за кратка почивка. При опит за запалване колата не запали, а на таблото при местене на скоростния лост, си покачваше все D, до нас имаше пътна помощ, която за секунди се отзова и ни закара до сервиз буквално на гърба на бензиностанцията, там едва ли не още преди да погледнат колата казаха: Брате, компютър.....500евра и си готов....нямах много избор и те го откачиха и занесоха до някъде и след 40 мин го върнаха оправен, закачиха и прибрах колата безгрижно....предполагам, че се филмирам, но ми се строи много подозрителна цялата работа. Седящата до нас пътна помощ, сервиза отзад и мигновенното решение с компютъра....но на магистрала на 400км от вкъщи, нямаш много избор.....5000евро....
Това лято таблото на колата светна като коледна елха - скорости, 4х4, чек енджин, бях в Бургас и в Ауто Бавария ми смениха някакви маркучи на вакумите и колата се оправи. След прибирането ми в София направихме смяната на верига, масла и тн и започна проблема с чека.
Благодаря за помощта.
Весели празници
имам странен проблем с любимата количка х3 е83 /2005/, която винаги е била поддържана с грижа и за 2 години измина близо 80к км.
От лятото след смяна на верига, започна да свети чек енджин и дава грешка свързана с въздуха на компресиите / EGR/.
Смехихме ЕГР, почиститвахме го, сменихме всички маркучи по вакумите и ревизирахме турбо. От две години ползвам грижливо поддържан K&N въздушен филтър, редовно сменяно масло, дори понякога на около 9000км.
Колата върви страхотно, дава приличен разход, не харчи масло, но лампата все си свети и гасне. Сега се върнах от Австрия и изминах около 4500км, преди заминаването сменихме ЕГР, изчистихме грешките, но лампата светна на таблото на около 300км от София, но без промяна на мощност или каквито и да било проблеми.
Също там се появи и нов странен дефект, светна лампа за изгоряла крушка, но всички светлини работят, след ден изгасна лампата на таблото, но при изключване на фаровете, се отключва багажника, само той, след ден и това изчезна, но днес се появи отново.
Малко съм притеснен и вече дори и моя сервиз се хванаха за главата.....още не смея да им звънна за проблема с фаврове - багажник.
Акомулутора е на 2 години, но колата пали от раз във всякакви температури, а аз ходя много по планините.
Някой да е имал подобен проблем? Може ли да е компютър?
Миналата зима отново пътувах до Австрия и се случи нещо много странно, на една бензиностанзия до Белград, спряхме за кратка почивка. При опит за запалване колата не запали, а на таблото при местене на скоростния лост, си покачваше все D, до нас имаше пътна помощ, която за секунди се отзова и ни закара до сервиз буквално на гърба на бензиностанцията, там едва ли не още преди да погледнат колата казаха: Брате, компютър.....500евра и си готов....нямах много избор и те го откачиха и занесоха до някъде и след 40 мин го върнаха оправен, закачиха и прибрах колата безгрижно....предполагам, че се филмирам, но ми се строи много подозрителна цялата работа. Седящата до нас пътна помощ, сервиза отзад и мигновенното решение с компютъра....но на магистрала на 400км от вкъщи, нямаш много избор.....5000евро....
Това лято таблото на колата светна като коледна елха - скорости, 4х4, чек енджин, бях в Бургас и в Ауто Бавария ми смениха някакви маркучи на вакумите и колата се оправи. След прибирането ми в София направихме смяната на верига, масла и тн и започна проблема с чека.
Благодаря за помощта.
Весели празници
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
Колега с какъв мотор е колата?
И каква точно грешка дава като я четеш с диагностика ?
И каква точно грешка дава като я четеш с диагностика ?
- SNBRD
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29.12.2019
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 e83 2005
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
Двигателят е 3.0D, съвсем изключих .
Днес ще я прочетем отново и ще пиша.
Днес ще я прочетем отново и ще пиша.
- SNBRD
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29.12.2019
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 e83 2005
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
3.0d е мотора. Днес ще я разчетем и ще пиша веднага.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
Газовият поток за двигателя има две съставки- въздух през турбината и изгорели газове през EGR клапана, някъде там нещо не е наред. Нека видят дали EGR клапана работи- може управлението му да е проблемно.
За самоотключването на багажника- може би има оголени проводници в кабелния сноп на багажника.
За самоотключването на багажника- може би има оголени проводници в кабелния сноп на багажника.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
SNBRD написа:Това лято таблото на колата светна като коледна елха - скорости, 4х4, чек енджин, бях в Бургас и в Ауто Бавария ми смениха някакви маркучи на вакумите и колата се оправи. След прибирането ми в София направихме смяната на верига, масла и тн и започна проблема с чека.
Колега, за другите проблеми не знам, но едновременно да ти светнат различни лампи за системи, които сякаш нямат връзка помежду си (скорости, раздатка, двигател), също при включване на нещо да се задейства и друго... това МНОГО прилича на загуба на маса някъде. Като сте правили нещо по мотора, например при смяната на веригата, да не сте откачили някоя маса и да после да сте я забравили, или да сте я закачили небрежно? Двигателят с трансмисията е на гумени тампони и трябва да има връзка "на маса" към купето на автомобила някъде - аз бих я проверил. Успех!
Excellent! Steven is my name!
- SNBRD
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29.12.2019
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 e83 2005
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
Двигателя е 3.0д.
Днес разрешихме проблема с багажника, машинката и крушката при дръжката са се скапали от влага. Просто станах малко параноичен вече....
Грешките за check engin са:
3FF0 Air-mass flow sensor
4B10 Smooth running controller
4288 Oxygen sensor
След нова година ще влиза в бокса, че от лятото ми писна малко.
Днес разрешихме проблема с багажника, машинката и крушката при дръжката са се скапали от влага. Просто станах малко параноичен вече....
Грешките за check engin са:
3FF0 Air-mass flow sensor
4B10 Smooth running controller
4288 Oxygen sensor
След нова година ще влиза в бокса, че от лятото ми писна малко.
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
Веригата къде я сменяхте? Малко прилича на грешно зацепена верига. Защо не проверите белезите съвпадат ли?
Що се отнася до ремонта край Белград, може да са разкачили някоя букса отдолу. По твоите описания е много съмнителен.
Що се отнася до ремонта край Белград, може да са разкачили някоя букса отдолу. По твоите описания е много съмнителен.
- SNBRD
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29.12.2019
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 e83 2005
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
Borymeckata написа:SNBRD написа:Това лято таблото на колата светна като коледна елха - скорости, 4х4, чек енджин, бях в Бургас и в Ауто Бавария ми смениха някакви маркучи на вакумите и колата се оправи. След прибирането ми в София направихме смяната на верига, масла и тн и започна проблема с чека.
Колега, за другите проблеми не знам, но едновременно да ти светнат различни лампи за системи, които сякаш нямат връзка помежду си (скорости, раздатка, двигател), също при включване на нещо да се задейства и друго... това МНОГО прилича на загуба на маса някъде. Като сте правили нещо по мотора, например при смяната на веригата, да не сте откачили някоя маса и да после да сте я забравили, или да сте я закачили небрежно? Двигателят с трансмисията е на гумени тампони и трябва да има връзка "на маса" към купето на автомобила някъде - аз бих я проверил. Успех!
Това се случи преди ремонтите на мотора, ей така от нищото, бях в района на Царево и никой от местните сервизи не можа да разбере какво е, та стигнах до Бургас с рапатрак. От Ауто БАвариа, казаха, че са сменили маркучи на вакумите....взеха 250лв и всичко се оправи. След това сменях вериги и тн.
- SNBRD
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29.12.2019
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 e83 2005
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
ID A написа:Веригата къде я сменяхте? Малко прилича на грешно зацепена верига. Защо не проверите белезите съвпадат ли?
Що се отнася до ремонта край Белград, може да са разкачили някоя букса отдолу. По твоите описания е много съмнителен.
Ще проверим, благодаря за мнението. Странното е, че колата върви чудесно, дори и с тази грешка....с тази кола ходя вече трети път до едно и също място в Австрия на ски и за първи път стигнах с 2 резервоара и ми останаха 260км по компютър да въртя из селото, досега винаги сипвам в БГ, Хърватска и веднъж малко в Австрия преди да стигна. Явно турбото е било тотал щета преди ремонта.
- SNBRD
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29.12.2019
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 e83 2005
Re: Появи се странен проблем с любимата х3 е83- чек енджин л
ID A написа:Веригата къде я сменяхте? Малко прилича на грешно зацепена верига. Защо не проверите белезите съвпадат ли?
Що се отнася до ремонта край Белград, може да са разкачили някоя букса отдолу. По твоите описания е много съмнителен.
Колата си ремонтирам откакто съм я купил преди 2 години в един и същи сервиз, при познат, разбира си от работата и никога не съм имал проблеми.
Ремонта в Сърбия си беше съмнителен, но на път какво да правиш. Вече спирам само на големи бензиностанции, даже сега на една бензиностанция приятелката ми вика: Ооо, тук има спрял камион на пътна помощ....не спирай...хахаха
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани