Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS
Модератор: Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS
Започна да захладнява и колата започна да прави номера сутрин.
Колата е е53 от февруари 2006, 3.0 Дизел M57N
Акумулаторът е Varta G14 95Ah AGM на 3-4 години(предния собственик го е слагал)
След четене и внимателен оглед видях, че колата няма IBS(нито по каталог излиза такова нещо, нито по схемата за окабеляване, нито има такъв в багажника) -> не би трябвало да се прави нищо при смяна на акумулатор ОБАЧЕ при мерене на напрежението на клемите на акумулатора, при работещ двигател, виждам, че подава 14,3 волта, което е зарядна напрежение за обикновен акумулатор, за AGM трябват 14,6-14,7.
Вчера през деня, заредих акумулатора през клемите в двигателния отсек. След като зареждането приключи и махнах на зарядното(имаше 5-6мин докато го прибера и т.н.) показваше 13,33V, няколко часа по-късно 13,29, на сутринта премерих пак на заспала кола - 13,24.
За мен това значи, че утечки няма, при положение, че 100% зареден агм алкумулатор трябва да дава 12,9 при покой.
Пробвах да запаля - без проблеми завъртя пъргаво и запали.
Изникват ми няколко въпроса в главата:
1. Защо този акумулатор се е предал толкова бързо - агм са по-устойчиви от обикновените и спкойно карат 6-9 години, особено в коли без старт/стоп. - Дали е заради по-ниското напрежение или нещо друго?
2. Има ли опция за задаване на типа акумулатор на колата, за да може да го зарежда с правилното напрежение?
3. Има ли как да проверя в какво състояние е акумулаторът(с други думи дали е спасяем)?
Някой да е брал подобни ядове и да сподели?
Колата е е53 от февруари 2006, 3.0 Дизел M57N
Акумулаторът е Varta G14 95Ah AGM на 3-4 години(предния собственик го е слагал)
След четене и внимателен оглед видях, че колата няма IBS(нито по каталог излиза такова нещо, нито по схемата за окабеляване, нито има такъв в багажника) -> не би трябвало да се прави нищо при смяна на акумулатор ОБАЧЕ при мерене на напрежението на клемите на акумулатора, при работещ двигател, виждам, че подава 14,3 волта, което е зарядна напрежение за обикновен акумулатор, за AGM трябват 14,6-14,7.
Вчера през деня, заредих акумулатора през клемите в двигателния отсек. След като зареждането приключи и махнах на зарядното(имаше 5-6мин докато го прибера и т.н.) показваше 13,33V, няколко часа по-късно 13,29, на сутринта премерих пак на заспала кола - 13,24.
За мен това значи, че утечки няма, при положение, че 100% зареден агм алкумулатор трябва да дава 12,9 при покой.
Пробвах да запаля - без проблеми завъртя пъргаво и запали.
Изникват ми няколко въпроса в главата:
1. Защо този акумулатор се е предал толкова бързо - агм са по-устойчиви от обикновените и спкойно карат 6-9 години, особено в коли без старт/стоп. - Дали е заради по-ниското напрежение или нещо друго?
2. Има ли опция за задаване на типа акумулатор на колата, за да може да го зарежда с правилното напрежение?
3. Има ли как да проверя в какво състояние е акумулаторът(с други думи дали е спасяем)?
Някой да е брал подобни ядове и да сподели?
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 464
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS
Това,че държи нарежение е добре,но трябва да го закараш някъде, където продават акумулатори да му закачат товарна вилка, т.е. да го натоварят, за да се провери как се държи тогава. Иначе,това колко време изкарва един акумулатор е много относително.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS
Най-голямата грешка е че си с AGM акумулатор .
Типа и алтернатора за зареждане и работа с такъв акумулатор няма нищо общо с другите .
Абсолютна глупост е, че AGM се зарежда 14.6-14.7 . AGM системата следи дали има или няма товар и регулира заряда, като при липса на товар подава 12.2-12.5 .
Махни акумулатора защото освен да го съсипваш друго не става .
Типа и алтернатора за зареждане и работа с такъв акумулатор няма нищо общо с другите .
Абсолютна глупост е, че AGM се зарежда 14.6-14.7 . AGM системата следи дали има или няма товар и регулира заряда, като при липса на товар подава 12.2-12.5 .
Махни акумулатора защото освен да го съсипваш друго не става .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS
AGM е типа на акумулатора, предполагам визираш функциите на системата при наличие на IBS?
Дали е глупост или не не зная, но така купих колата, а по каталог излизат няколко акумулатора с различен капацитет, като има и AGM сред тях, които се водят upgrade.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=61_1360
Относно напрежението си почти прав - може да бъде различно според температурата
Ето малко информация по въпроса:
https://www.varta-automotive.com/bg-bg/ ... ar-battery
http://support.rollsbattery.com/support/solutions/687
ако приемен температура на околната среда 25 градуса, за АГМ са си точно 14,7 волта за финалното дозареждане от 80 до 100%
В крайна сметка ще си взема обикновен акумулатор най-вероятно, но ме човъркаше любопитството
Относно товарната вилка - май натам наистина вървят нещата, че всички други методи са косвени.
Това, което в крайна сметка предполагам се е случило е сулфатизация по плочите/решетки на акумулатора, в резултата на това, че никога не се е зареждал до 100%. Реално има някакъв нищожен шанс да го вкарам в правия път ако му направя няколко "дълбоки" цикъла надявайки се програмата за десулфатизация на зарядното да поразбие натрупаните отлагания, ама колко ще е успешно и за колко време не е ясно
Дали е глупост или не не зная, но така купих колата, а по каталог излизат няколко акумулатора с различен капацитет, като има и AGM сред тях, които се водят upgrade.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=61_1360
Относно напрежението си почти прав - може да бъде различно според температурата
Ето малко информация по въпроса:
https://www.varta-automotive.com/bg-bg/ ... ar-battery
http://support.rollsbattery.com/support/solutions/687
ако приемен температура на околната среда 25 градуса, за АГМ са си точно 14,7 волта за финалното дозареждане от 80 до 100%
В крайна сметка ще си взема обикновен акумулатор най-вероятно, но ме човъркаше любопитството
Относно товарната вилка - май натам наистина вървят нещата, че всички други методи са косвени.
Това, което в крайна сметка предполагам се е случило е сулфатизация по плочите/решетки на акумулатора, в резултата на това, че никога не се е зареждал до 100%. Реално има някакъв нищожен шанс да го вкарам в правия път ако му направя няколко "дълбоки" цикъла надявайки се програмата за десулфатизация на зарядното да поразбие натрупаните отлагания, ама колко ще е успешно и за колко време не е ясно
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани