E53 и ел.перката на климатика
Модератор: Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- AlCapone
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
E53 и ел.перката на климатика
Здравейте колеги,
много изписано има по темата за тая тъпа ел.перка и много четох но така и не намерих отговор на това което се случва при мен.
Случая при мен е следния: Климатика работи духа студено едната тръба топла другата студена както си трябва да обаче перката на климатика от както имам тази кола 2г. никога не съм я виждал да върти. При пуснат климатик и работеща кола съм вадил буксата на датчика за налягане на тръбата на климатика и съм я връщал и перката пак не иска да върти.... Колата е Е53 2001' 3.0i перката е с трите жички(пина). Единственото което правеше моята перка при пуснат климатик е да "притреперва" все едно иска да завърти за части от секундата но до там..... Проверих всички бушони на климатичната система и всички са здрави! След което си казах някой елемент от електроника на перката е купих НЕ работеща перка втора ръка за да я дам на мой човек който има сервиз за електроника да я оправи и после директно да я монтирам на мястото на моята, човека веднага намери проблема един транзистор беше укасил и веднага го смени с друг оригинален от 3-та такава перка провери и другите елементи по платката и друг проблем не се откри. Викам си всичко е точно свалям мойта слагам тая и всичко ще е ок..... да ама не свалих мойта перка сложих отремонтираната запалих колата пуснах климатика и пак същата работа имам само едно "претреперване" опит на перката да завърти но само толкова....
1.И така някой да се е сблъсквал с подобен проблем или да се сеща още нещо което да пробвам?
2.Перката би трябвало да се включва винаги щом пуснеш климатика нали?
много изписано има по темата за тая тъпа ел.перка и много четох но така и не намерих отговор на това което се случва при мен.
Случая при мен е следния: Климатика работи духа студено едната тръба топла другата студена както си трябва да обаче перката на климатика от както имам тази кола 2г. никога не съм я виждал да върти. При пуснат климатик и работеща кола съм вадил буксата на датчика за налягане на тръбата на климатика и съм я връщал и перката пак не иска да върти.... Колата е Е53 2001' 3.0i перката е с трите жички(пина). Единственото което правеше моята перка при пуснат климатик е да "притреперва" все едно иска да завърти за части от секундата но до там..... Проверих всички бушони на климатичната система и всички са здрави! След което си казах някой елемент от електроника на перката е купих НЕ работеща перка втора ръка за да я дам на мой човек който има сервиз за електроника да я оправи и после директно да я монтирам на мястото на моята, човека веднага намери проблема един транзистор беше укасил и веднага го смени с друг оригинален от 3-та такава перка провери и другите елементи по платката и друг проблем не се откри. Викам си всичко е точно свалям мойта слагам тая и всичко ще е ок..... да ама не свалих мойта перка сложих отремонтираната запалих колата пуснах климатика и пак същата работа имам само едно "претреперване" опит на перката да завърти но само толкова....
1.И така някой да се е сблъсквал с подобен проблем или да се сеща още нещо което да пробвам?
2.Перката би трябвало да се включва винаги щом пуснеш климатика нали?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: E53 и ел.перката на климатика
Почти сигурно проблема е в перката. Да трябва да тръгва с компресора и тя. На всичките се скапва в един момент, моята не работеше, като си записваше и грешка AUX FAN на диагностика. Смених я с нова афтърмаркет (цената е неприятна) и всичко заспа. Не карай без нея на климатик в града, ще вдигне налягане по задръстванията, температурата отива над 100 градуса и може да гръмне казанчето или някой маркуч директно те оставя на пътя. Отделно има риск да ти изхвърли и фреона от клапана.
Дърпаш буксата на перката от ляво, има 3 пина, единия е постоянен + 12V, другото е маса и 3тото е ШИМ сигнал, с който компютъра управлява перката. Така може да се измери, ако имаш ток до буксата на плюсовия пин, почти сигурно проблема ти е в перката. Другия вариант е да се пусне през диагностика за тест. Преди фейса ако е колата пишат за някакъв бушон в бушониерата 50 amp, но не съм сигурен може и да го провериш дали е здрав, моята го няма въобще тоя бушон.
http://bimmerboard.com/members/q/origin ... Engine.jpg
Дърпаш буксата на перката от ляво, има 3 пина, единия е постоянен + 12V, другото е маса и 3тото е ШИМ сигнал, с който компютъра управлява перката. Така може да се измери, ако имаш ток до буксата на плюсовия пин, почти сигурно проблема ти е в перката. Другия вариант е да се пусне през диагностика за тест. Преди фейса ако е колата пишат за някакъв бушон в бушониерата 50 amp, но не съм сигурен може и да го провериш дали е здрав, моята го няма въобще тоя бушон.
http://bimmerboard.com/members/q/origin ... Engine.jpg
- AlCapone
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
Re: E53 и ел.перката на климатика
Здрасти колега,
да да наясно съм и дори не пускам климатика защото знам че без перката може да стане беля. Моята е преди фейса и бушона 50 амперовия се намира в жабката проверил съм го здрав е. 400лв за перка няма да дам Сега ще замеря дали има ток към буксата на перката. Навяват ме обаче и други мисли дали пък не е някой сензор
AUC сензора или този за налягането на климатика който е монтиран на тръбата на климатика или пък температурния сензор на антифриза защото по схемата която ми даде явно и той играе роля?!?!?
да да наясно съм и дори не пускам климатика защото знам че без перката може да стане беля. Моята е преди фейса и бушона 50 амперовия се намира в жабката проверил съм го здрав е. 400лв за перка няма да дам Сега ще замеря дали има ток към буксата на перката. Навяват ме обаче и други мисли дали пък не е някой сензор
AUC сензора или този за налягането на климатика който е монтиран на тръбата на климатика или пък температурния сензор на антифриза защото по схемата която ми даде явно и той играе роля?!?!?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: E53 и ел.перката на климатика
AlCapone написа:Здрасти колега,
да да наясно съм и дори не пускам климатика защото знам че без перката може да стане беля. Моята е преди фейса и бушона 50 амперовия се намира в жабката проверил съм го здрав е. 400лв за перка няма да дам Сега ще замеря дали има ток към буксата на перката. Навяват ме обаче и други мисли дали пък не е някой сензор
AUC сензора или този за налягането на климатика който е монтиран на тръбата на климатика или пък температурния сензор на антифриза защото по схемата която ми даде явно и той играе роля?!?!?
AUC сензора няма никаква връзка, моя не работи и пак си има климатик и перка. Единствената връзка е управлението на климатика IHKA, коетоо подава сигнал на DME, като пуснеш снежинката от там DME обработва заявката и ако всичко като сензори му предоставя "благоприятна" информация, пуска компресора и духа студено. Т.е. ако климатика ти духа студено и не ти върти перката, както беше при мен, проблема не ти е в сензор
Според мен ремонта на тази перка е неуспешен и е хубаво да потърсиш здрава от кола, на която е работила, ако не ти се купува нова.
- AlCapone
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
Re: E53 и ел.перката на климатика
Благодаря колега за изчерпателната информация! Вчера замерих буксата и имаше ток както трябва да е според този клип https://youtu.be/blFTiVrWrFE и наистина се оказва че ремонта е неуспешен. Ще огледаме още веднъж платката и ако не се открие нещо друго ще търся и аз афтърмаркет.
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: E53 и ел.перката на климатика
Имам сходен проблем с е53 след фейслифта - версия 09_2005 според DIS ифевруари 2006 по VIN
На диагностика си изписва грешка, че перката е мехнично блокирана, но като и дам да направи тест на първоначално се мръщи(един път потрепва, дръг път не), след което в някакъв момент тръгва, изрежда си различните степени(перката върти от 20 до 100% скорост) и на края казва, че всичко е наред.
Гася, откачам диагностиката, паля колата, пускам климатика и отново не тръгва.
Някакво развитие има ли по темата с ремонта на такива перки?
На диагностика си изписва грешка, че перката е мехнично блокирана, но като и дам да направи тест на първоначално се мръщи(един път потрепва, дръг път не), след което в някакъв момент тръгва, изрежда си различните степени(перката върти от 20 до 100% скорост) и на края казва, че всичко е наред.
Гася, откачам диагностиката, паля колата, пускам климатика и отново не тръгва.
Някакво развитие има ли по темата с ремонта на такива перки?
- AlCapone
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
Re: E53 и ел.перката на климатика
Според мен ремонта на тези перки е ненадежден ако въобще някой я ремонтира решението е нова та било то афтърмаркет.
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: E53 и ел.перката на климатика
С нова афтърмаркет вече 1г си карам без проблеми. Климатика е лед и температурата е супер. Внимавайте с неработещите перки, може да се кара само извънградско, в града е много рисковано. Един колега така гръмна казанчето, което е известно слабо място на X5 и хвърли водата на границата с Гърция, като си стоял на опашките с пуснат климатик и после я връща на платформа.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: E53 и ел.перката на климатика
може ли да споделиш каква афтърмаркет си взел и от къде?
Иначе - да, когато колата е в движение може и без перка, при дижение с 30-40+ км/ч въдушния поток е пре-предостатъчен
Иначе - да, когато колата е в движение може и без перка, при дижение с 30-40+ км/ч въдушния поток е пре-предостатъчен
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: E53 и ел.перката на климатика
Cyberloner написа:може ли да споделиш каква афтърмаркет си взел и от къде?
Иначе - да, когато колата е в движение може и без перка, при дижение с 30-40+ км/ч въдушния поток е пре-предостатъчен
NRF сложих, от аутодока я взех. Към 500 кинта е.
- alabala1bg
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 1.07.2020
Re: E53 и ел.перката на климатика
Здравейте колеги. И аз влязох в клуба с е53 и първия ми неприятен момент от стягането на колата е въпросната перка. След изчитане на редица мнения по форуми стигнах до следните изводи:
1. Перката не подлежи ремонт и е слабо място на автомобила;
2. Дилемата е втора ръка или нова, като масово препоръчват нова.
Дават ми НРФ за около 440 лв. Втора ръка ми искат 300 кинта. Майсторът ми каза, че би сложил оригинална за 900, но това не подлежи на обсъждане...
1. Перката не подлежи ремонт и е слабо място на автомобила;
2. Дилемата е втора ръка или нова, като масово препоръчват нова.
Дават ми НРФ за около 440 лв. Втора ръка ми искат 300 кинта. Майсторът ми каза, че би сложил оригинална за 900, но това не подлежи на обсъждане...
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: E53 и ел.перката на климатика
Аз бих си сложил нова, честно казано, но преди това ми се иска да огледам внимателно неработещата и да опитам да я поправя.
Ако не ти представлява проблем и е свалена твоята, може да я закчим на моята кола и да пусна диагностиката да видим дали се държи по същия начин (първо не тръгва, после работи нормално).
Гледайки платките и снимките все си мисля, че тези кондензатори отдавна са заминали и вероятно това е основната част от проблема...
Ако не ти представлява проблем и е свалена твоята, може да я закчим на моята кола и да пусна диагностиката да видим дали се държи по същия начин (първо не тръгва, после работи нормално).
Гледайки платките и снимките все си мисля, че тези кондензатори отдавна са заминали и вероятно това е основната част от проблема...
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: E53 и ел.перката на климатика
Има едно момче, което ги ремонтира вече в София, Димитър 0896215044. Ако искате чуй го да ти каже и си преценете. Аз лично нямам впечатления, понеже преди никой не ги правеше и си взех нова. Колко време карат след ремонта не мога да кажа.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: E53 и ел.перката на климатика
Аз се чух с него преди около месец, когато беше в почивка, после аз излезнах почивка и така не сме свършили работата.
Странното при мен е че миналата седмица пътувайки към морето си бях пуснал климтика и всичко ок, спирам на 1 бензиностанция за кафе и от любопитство преди да изгася мотора реших да видя перката - въртеше....
Няколко дни по-късно пак погледнах, този път не въртеше. Утре пак имам пътуване и пак ще видя ама май, май перката си е ок сама по себе си.
Странното при мен е че миналата седмица пътувайки към морето си бях пуснал климтика и всичко ок, спирам на 1 бензиностанция за кафе и от любопитство преди да изгася мотора реших да видя перката - въртеше....
Няколко дни по-късно пак погледнах, този път не въртеше. Утре пак имам пътуване и пак ще видя ама май, май перката си е ок сама по себе си.
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани