Термостат Е83 3.0d LCI

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от astrapower » 20 Фев 2019, 9:48

Да, има логика...моята е "италианка".

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от cfk » 20 Фев 2019, 10:54

Немска е да, няма и печка.. Но е все още с оригиталния акумулатор.
Така беше и 46цата. Смених й оригиналния акумулатор на 14 години, щото не искаше да върти, то се оказа че са втулки на стартера :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от Borymeckata » 20 Фев 2019, 11:26

И моята е от Италия - с двата термостата.

И какво излиза - големият термостат (на водната помпа) е за по-бързо загряване и поддържане на работната температура, а малкият (на ЕГР-а)... какво прави? Помага за охлаждането? Иначе защо малкият го няма на коли за по-студен климат? Слагат го в Италия (където е топло) и го няма в Германия (на студената зима) - значи помага за охлаждането... или поне - не помага за загряването и работната температура? Нали е такава логиката... разбира се - ако всичко друго по двигателите е еднакво... :dunno: :dunno:
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от andy » 20 Фев 2019, 12:38

Някъде бях чел че при неработещ (изключен) ЕГР мотора си загрява доказано по бързо (имаше тестове в други страни), което значи че с работещ и с термостат ще е още по бавно. И друго - при регенерация знам че ЕГР-а е затворен а дросела притворен, което пак означава че без ЕГР, мотора си загрява по бързо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от cfk » 20 Фев 2019, 13:56

Може и да се бъркам, но май тези варианти които нямат втори термостат, са с електрически подгрев на охладителната течност:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1405

При вас има ли го това
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от Borymeckata » 21 Фев 2019, 7:57

Не е точно същото, но го имам - до левия макферсон на снимката:
Изображение

Няколко пъти съм си горил ръцете на него... И двата термостата ги има също... :dunno: :dunno:
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от cfk » 24 Фев 2019, 19:18

Смених термостата. Стария видимо беше здрав, но явно не е работел, понеже сега с новия колата заргява нормално и стрелката си стои в средата.

Успях да разгледам топлообменника преди ЕГР-а, там където би трябвало да стои втория термостат. Самия топлообменник има клапа, която се движи от компютъра чрез вакумен клапан. Тази клапа играе ролята на втория термостат, но се управлява от бордовия комп, с което може би се постига някаква по-голяма ефективност...

Това е вариянта с вакумен клапан
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3884

Този е с термостат
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3597

Ето малко снимки на топлообменника и стария термостат
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от andy » 25 Фев 2019, 11:28

Това не е регулиращ се клапан. Той има само отворено и затворено. И като гледам снимката е на газовете, т.е. като допълнителен ЕГР

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от cfk » 25 Фев 2019, 14:14

Да, за газовете е. При този вариант на охладителя се спират изгорелите газове, които минават през него. А когато има термостат се спира охладителната течност, която също минава през него. До сега не видях вариант, който да има и двете системи.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 15.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е46/е39/е60/е83
Детайли за колата: е83 LCI, M57N2

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от lhmmik0 » 25 Фев 2019, 20:34

Имам същата кола е83, 3.0Д 218PS, има един термостат и електрически нагревател, който е вдясно на мотора под магнитният клапан и ел.помпата. Моята е немска, ако има някакво значение...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Термостат Е83 3.0d LCI

Мнение от astrapower » 26 Фев 2019, 8:45

lhmmik0 написа:Имам същата кола е83, 3.0Д 218PS, има един термостат и електрически нагревател, който е вдясно на мотора под магнитният клапан и ел.помпата. Моята е немска, ако има някакво значение...

Да разбра се, че има занчение от къде е внос колата :bchug: Явно за по студен климат са с по 1 основен термостат.

Предишна

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook