Термостат Е83 3.0d LCI
Модератор: Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
Да, има логика...моята е "италианка".
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
Немска е да, няма и печка.. Но е все още с оригиталния акумулатор.
Така беше и 46цата. Смених й оригиналния акумулатор на 14 години, щото не искаше да върти, то се оказа че са втулки на стартера
Така беше и 46цата. Смених й оригиналния акумулатор на 14 години, щото не искаше да върти, то се оказа че са втулки на стартера
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
И моята е от Италия - с двата термостата.
И какво излиза - големият термостат (на водната помпа) е за по-бързо загряване и поддържане на работната температура, а малкият (на ЕГР-а)... какво прави? Помага за охлаждането? Иначе защо малкият го няма на коли за по-студен климат? Слагат го в Италия (където е топло) и го няма в Германия (на студената зима) - значи помага за охлаждането... или поне - не помага за загряването и работната температура? Нали е такава логиката... разбира се - ако всичко друго по двигателите е еднакво...
И какво излиза - големият термостат (на водната помпа) е за по-бързо загряване и поддържане на работната температура, а малкият (на ЕГР-а)... какво прави? Помага за охлаждането? Иначе защо малкият го няма на коли за по-студен климат? Слагат го в Италия (където е топло) и го няма в Германия (на студената зима) - значи помага за охлаждането... или поне - не помага за загряването и работната температура? Нали е такава логиката... разбира се - ако всичко друго по двигателите е еднакво...
Excellent! Steven is my name!
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
Някъде бях чел че при неработещ (изключен) ЕГР мотора си загрява доказано по бързо (имаше тестове в други страни), което значи че с работещ и с термостат ще е още по бавно. И друго - при регенерация знам че ЕГР-а е затворен а дросела притворен, което пак означава че без ЕГР, мотора си загрява по бързо.
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
Може и да се бъркам, но май тези варианти които нямат втори термостат, са с електрически подгрев на охладителната течност:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1405
При вас има ли го това
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1405
При вас има ли го това
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
Не е точно същото, но го имам - до левия макферсон на снимката:
Няколко пъти съм си горил ръцете на него... И двата термостата ги има също...
Няколко пъти съм си горил ръцете на него... И двата термостата ги има също...
Excellent! Steven is my name!
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
Смених термостата. Стария видимо беше здрав, но явно не е работел, понеже сега с новия колата заргява нормално и стрелката си стои в средата.
Успях да разгледам топлообменника преди ЕГР-а, там където би трябвало да стои втория термостат. Самия топлообменник има клапа, която се движи от компютъра чрез вакумен клапан. Тази клапа играе ролята на втория термостат, но се управлява от бордовия комп, с което може би се постига някаква по-голяма ефективност...
Това е вариянта с вакумен клапан
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3884
Този е с термостат
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3597
Ето малко снимки на топлообменника и стария термостат
Успях да разгледам топлообменника преди ЕГР-а, там където би трябвало да стои втория термостат. Самия топлообменник има клапа, която се движи от компютъра чрез вакумен клапан. Тази клапа играе ролята на втория термостат, но се управлява от бордовия комп, с което може би се постига някаква по-голяма ефективност...
Това е вариянта с вакумен клапан
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3884
Този е с термостат
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3597
Ето малко снимки на топлообменника и стария термостат
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
Това не е регулиращ се клапан. Той има само отворено и затворено. И като гледам снимката е на газовете, т.е. като допълнителен ЕГР
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
Да, за газовете е. При този вариант на охладителя се спират изгорелите газове, които минават през него. А когато има термостат се спира охладителната течност, която също минава през него. До сега не видях вариант, който да има и двете системи.
- lhmmik0
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 15.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е46/е39/е60/е83
- Детайли за колата: е83 LCI, M57N2
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
Имам същата кола е83, 3.0Д 218PS, има един термостат и електрически нагревател, който е вдясно на мотора под магнитният клапан и ел.помпата. Моята е немска, ако има някакво значение...
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Термостат Е83 3.0d LCI
lhmmik0 написа:Имам същата кола е83, 3.0Д 218PS, има един термостат и електрически нагревател, който е вдясно на мотора под магнитният клапан и ел.помпата. Моята е немска, ако има някакво значение...
Да разбра се, че има занчение от къде е внос колата Явно за по студен климат са с по 1 основен термостат.
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани