Много масло и син пушек от аспусите!

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от AlCapone » 07 Яну 2019, 15:46

Здравейте колеги,
днеска се оказа доста лош ден за мен...... Така е53 2001' 3.0i 231hp m54. Колата не беше карана от 2-3 дена днес паля колата седя на място 5-10мин. да позагрее и обърне на газ до тука всичко беше ОК тръгвам аз и след 500метра абе гледам в гледалото пушек (по скоро бял от колкото син) викам си сигурно защото е студено и за това ми изглежда, че е много пушека карам аз още 3-4км и пушека продължава да седи, а и като погледна назад виждам че тоя пушек не се разсеива както обикновения, а си остава дълго след колата викам чакай да спра да видя какво се случва и точно преди да спра колата на таблото ми светна лампата за маслото и на борда изписа нещо от сорта на Engine Oil Pressure........ и веднага изгасих колата. Слизам вдигам капака да видя нещо на пръв поглед но не няма нищо гледам под мотора няма да капе масло отивам ОТЗАД и гледам от аспусите буквално капе масло....... Викам си тука ще боли.....
Така обадих се на баща ми имах в нас 2л масло той го донесе налях го в двигателя той запали като малко претресе в началото и малко повече повъртя преди да запали но все пак запали от първия път. Отново пушеше като луда но само с газ на празен ходя нямаше пушек и мотора опеделено имаше по странен звук абе направо нещо си чукаше :| . По таблото изгаснаха всички лампи който светеха за маслото и т.н. и успях да прибера колата в гаража. Докато се прибера светна Engine Check веднага след като се прибрах закачих колата на един четец за грешки и беше записало 2 грешки едната от който не можеше да я прочете (N/A) а другата P0154: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1) която според мен е нормална предвид всичкото това масло в генерацията..... Да добавя само , че през това време наблюдавах температурата на охлаждането която през цялото време си беше нормална и за късмет точно преди да тръгна с колата бях проверил и маслото и то си беше 2-3мм под максимума.

Казвайте колеги, че съм в ШОК.......... от къде да я почвам, че тука работата ми се струва дебела лично аз си мисля за счупен сегмент или направо изгоряло бутало, а може би клапан, глава или просто издухан мотор той си гореше литър на 1000км горе долу? Знам, че при такъв проблем възможните причини са много и от форума е трдуно да се даде диагноза но все пак предположения какво се случи всяка помощ ще ми е от полза?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от zvetiko » 07 Яну 2019, 17:09

Аз бих започнал от клапан картерни газове- при определено бъгване прави връзка между картера и всмукателния колектор и се случва това, което описваш. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от AlCapone » 07 Яну 2019, 18:07

Клапана е сменен лятото и аз мислех някъде нещо от конденза да е замръзнало и да е направило налягане но то нещо чука в двигателя.....а и чак такова налягане да направи че да бутне почти 2литра масло в аспусите за 5км не се вързва по скоро ще избие някоя от тръбите на клапана на картерните газове. Немога да го изключа категорично но не мисля че е от него утре ще се ровя по колта и ще огледам преди да реша какво ще правя...
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от Top Gun Maverick » 07 Яну 2019, 20:28

Сегментите ти така или иначе са заминали, главата така или иначе ще е за ремонт, та вече дали ще има бутало, ще се види като го отвориш. Може и лагера така да чука, не се шашкай, отваряй и си прави ремонт, ако цилиндрите не са мръднали много(тоест са в допуските)не шлайфай блок, а си слагай твоите бутала с оригинални нови сегменти, ако вече е заминало бутало ще му мислиш. Ако няма да караш колата много време си купувай втора ръка двигател. Направи си една ценова листа на евентуални възможни проблеми и тогава я мисли. Според мен минимум сегменти, лагери(основни и биелни) и глава ще правиш. Може и биела да е заминала. Но всичкото може ще са само теории без да го отвориш. Успех и не се шашкай, част от играта е това. :yes: Пиши там като разрешиш проблема.
П.п: Ако не бе премерил маслото нямаше да стане нещо по-различно, просто по-рано щеше да ти светне лампата, тоест по-близо до гаража.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Яну 2019, 6:54

Аз така щях да отворя мотора заради замръзвал маркуч на картерните (понеже съм изолирал клапана)... Издумка 2л масло за 400м, а ситуацията бе точно като твоята - паля, всичко е ок и след 5-6мин тръгвам да карам, след още 1мин. почва да дими. Откачи маркуча от капака на главата, затапи го (да не смуче въздух към клапана на картерните), налей масло и покарай малко. Естествено ако нещо вземе да свети лампата за налягане на маслото проблема е друг... Ще отнеме малко километри да изчисти всичко от генерацията, но ако е от това ти ще си я усетиш, че вече не дими като преди.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от Borymeckata » 08 Яну 2019, 8:22

Аз бих започнал със сваляне на свещите и мерене на компресия на цилиндрите. Много неща ще се изяснят дори само като погледнеш свещите - ако всички са омазани, явно е някакъв общ проблем за целия мотор, например това с картерните газове. Ако е само една или две - ще се търси проблем на съответния цилиндър / цилиндри.

От клапан не се сещам как ще прогори толкова масло, от сегмент - също... Може наистина да е пробило бутало - маслото има ли дъх на бензин?
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от AlCapone » 08 Яну 2019, 8:54

Благодаря момчета дадохте ми насоки и надежда дори, че може да е малкия дявол. След 1 час отивам и почвам да преглеждам едно по едно след което ще пиша. Не бих казал че маслото има мирис на бензин но вчера бях малко в паника и не огледах нещата по обстойно реших да го премисля една нощ да пиша тук и днес на ведра глава да ходя да го оглеждам.

Само още нещо да питам, вместо да откачам тръбата към клапана и да я запушвам не може ли просто да отвия капачката за маслото и готово? И в нормално положение там трябва да се създава лек вакуум , а ако духа лошо нали така беше?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от AlCapone » 08 Яну 2019, 18:44

Момчета първо благодаря за съдействието!
Мисля ,че проблема е разрешен и за радост е малкия дявол! От това което установих и предвид това към което ме насочихте стигнах до извода че се е събрало много конденз в клапана за вентилация на картерните газове и след като не бях карал колата 3-4 дена и седеше в един студен гараж на течение този конденз вероятно е замръзнал и е блокирал мембраните на клапана от което се случи и тази аномалия която ми скъси живота с 1 година :cry:

Какво направих:
Първо видигнах щеката да видим маслото съответно тя беше суха след което налях 3 литра масло щеката си остана суха :lol: купих и налях още 2 литра масло и маслото дойде някъде в средата на нормата. Когато отвих капачката за маслото забелязах че тази жълтата пяна от конденза която беше на капачката отдоу също беше замръзнала като камък! След като налях масло откачих маркуча от капака на главата, затапих го в посока към клапана както ме посъветва колегата забелязах и че по стените му също има от този конденз/пяна който като го пипнах също беше замръзнал и вече ми беше ясно какво се е случило. И дойде ред на паленето..... прекръстих се отидох завъртях колата запали от раз имаше малко чукане и шумове от двигателя(което е нормално предвид липсата на масло)които изчезнаха след 10-15 секунди и мотора отново си работеше тихо и равномерно (камък ми падна от сърцето :bowdown: ). Мисля че силния шум които чувах вчера и който много ме изплаши е бил от хлабава верига като се има предвид, че в двигателя почти не е имало масло си мисля, че хидравличния обтегач на веригата не е могъл да я опъва както трябва. Изкарах колата покарах я около 10км отново пушеше много което също е нормално предвид всичкото масло в генерацията и всичко си беше нормално няма да светят лампи няма да е натрупала грешки върви си форсира се абе всичко си е нормално освен остатъчното пушене. Прибрах колата изгасих я и след 30-40мин вдигнах щеката и маслото си беше както си го бях оставил не беше го пипнало :bowdown: :bowdown: :bowdown: та така благодаря колеги :bchug: :bowdown: :yes:

Сега обаче излиза въпроса колко мога да карам с разкачен клапан, няма ли двигателя да губи вакуум от там и да създава проблеми? Ясно е, че трябва да изчакам малко да минат големите студове и да покарам колата за да се загрее хубаво клапана и да се размрази но понеже колата ми трябва ще има ли проблем да я карам така 10тина дена? Още нещо горе долу след какви километри ще издуха маслото от аспусите питам главно колегата на който се е случвало? И последно дали не съм задръстил пък катализатора сега с това масло или и той ще се издуха с времето?

П.П. От цялата работа поуката е че извадих късмет че ми е поиздухан двигателя защото ако не беше качило маслото по цилиндрите нагоре щяха да избият семеринги на колянов вал и кой знае още колко гарнитури и т.н. а пък и маслото ми беше за смяна та го смених и него само филтър ми остана :mhihi: :mhihi: :mhihi: сега ми е смешно ама вчера :kuku:
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Яну 2019, 19:59

Не е до издухан двигател работата. Винаги има хлабини, дори при по-новите двигатели са по-големи... и маслото си минава, когато налягането е толкова голямо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от Borymeckata » 09 Яну 2019, 8:03

AlCapone написа: От цялата работа поуката е че извадих късмет че ми е поиздухан двигателя защото ако не беше качило маслото по цилиндрите нагоре щяха да избият семеринги на колянов вал и кой знае още колко гарнитури и т.н. ...


Колега, ти смяташ, че маслото от картера е минало между буталата и цилиндрите и така е попаднало в ауспусите? А след като си затапил маркуча за вентилация на картерните газове - защо не става същото? Каква е разликата дали клапанът е замръзнал затворен или маркучът към него е затапен? А и чак толквоа да е издухан тоя двигател - за няколко минути да изхвърли почти цялото масло от картера през цилиндрите... не би трябвало да има компресия изобщо :dunno: :dunno:

Аз по-скоро бих предположил, че клапанът е замръзнал ОТВОРЕН и маслото е нинало през него в смукателния колектор и оттам - в цилиндрите. Просто разсъждавам...
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Яну 2019, 16:16

Ами в случай на изолиране на клапана отвора от капака на главата не се запушва, защото не може без никаква вентилация. Аз бях пуснал маркуч до шасито долу без да съобразя, че като в най-долната си част е направо хоризонтален може да събере дори и сняг и да се запуши... В момента, в който го издърпах от капака на главата всичко си дойде на място. И да - почти 2 литра масло отидоха за 400м пробег... Отзад беше димна завеса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от AlCapone » 09 Яну 2019, 17:31

Borymeckata написа:
AlCapone написа: От цялата работа поуката е че извадих късмет че ми е поиздухан двигателя защото ако не беше качило маслото по цилиндрите нагоре щяха да избият семеринги на колянов вал и кой знае още колко гарнитури и т.н. ...


Колега, ти смяташ, че маслото от картера е минало между буталата и цилиндрите и така е попаднало в ауспусите? А след като си затапил маркуча за вентилация на картерните газове - защо не става същото? Каква е разликата дали клапанът е замръзнал затворен или маркучът към него е затапен? А и чак толквоа да е издухан тоя двигател - за няколко минути да изхвърли почти цялото масло от картера през цилиндрите... не би трябвало да има компресия изобщо :dunno: :dunno:

Аз по-скоро бих предположил, че клапанът е замръзнал ОТВОРЕН и маслото е нинало през него в смукателния колектор и оттам - в цилиндрите. Просто разсъждавам...


Колега точно така смятам, че маслото е миналото между буталата и цилиндрите.

Първо в момента нещата при мен са точно така:
Изображение
Клапана е откачен от капака на клапаните като си седи така отворено и там където съм написал "запушено" демек в тръбата КЪМ клапана съм натъпкал едно парцалче. Тук ти отговарям защо не става същото и каква е разликата - разликата е че вече има от къде да излиза налягането от двигателя и по конкретно излиза от мястото което съм обозначил "Отворено" на снимката щуцера на капака на клапаните :yes:

И аз не вярвах че маслото е минало от там но вече съм убеден че точно така е станало. Като се замисли човек това е серизоно налягане и при 6 цилиндъра е напълно възможно да е го е дръпнало за това разтояние. А и след като четох и в други форуми на други марки, че точно това се е случвало + случая на колегата Dirty M5 driveR вече съм на 100% че станало точно това.

Сигурен съм и че няма как клапана да е замръзнал отворен. Защото гасиш колата поне 30мин след това всичко в двигателния отсек е топло през това време каквото и налягане да има в мотора то си намира път и излиза съответно клапана се затваря. Всички знаем какво представлява тоя клапан/сепаратор а именно мембрана подпряна с пружина която пружина при определено налагане върху мембраната поддава и налягането минава като формата на клапана сепарира газовете от маслените пари като ги отвежда съответно в всмукателния колектор и в щеката за маслото/картера. При условие че моя клапан е на 6 месеца горе долу и съм 100% сигиурен че е здрав и това което ти написах си мисля че няма шанс да замръзне в отворено положение! Друг признак че маслото НЕ е минало през клапана е че когато откчих тръбата от капака на клапаните и погледнах в нея вътре имаше от онази жълта пяна/конденз и ако 3-4литра масло бяха минали от там този конденз щеше да е изчистен/измит. Просто за мен логически няма как клапана да е замръзнал отворен защото и парите и двигателя са топли а и всички знаем къде се намира този клапан при М54 (на топло).

За момента ме е страх отново да закача маркуча към клапана защото не знам дали се е размръзнал и мисля известно време да си карам така поне докато температурите станат по нормални след което мисля да върна всичко на мястото му.
Днес минах 60км мале син пушек зад мен направо ме е срам да си карам колата ама няма как трябва да се почисти генерацията което явно ще отнеме време. След тези 60км оставих пак маслото да се стече 20-30мин вдигнах щеката и маслото си беше както го бях налял демек нещата за сега се нормализираха, шумове от двигателя и грешки също нямаше. Като спрях колата и от напечената генерация чувах маслото по тръбите и гърнетата как ври :mhihi: :mhihi: :mhihi: явно ще отнеме време да го изкарам оттам :)
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от dan-dam » 10 Яну 2019, 8:41

Нямаш ли под ръка някой топъл гараж. Да не е с минусови температури. Подземен паркинг, ако щеш и някой мол. Остави я за ден и трябва да се размрази всичко замръзнало.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от AlCapone » 10 Яну 2019, 14:32

dan-dam написа:Нямаш ли под ръка някой топъл гараж. Да не е с минусови температури. Подземен паркинг, ако щеш и някой мол. Остави я за ден и трябва да се размрази всичко замръзнало.



Нямам братле,
но аз си мисля, че всичко вече се е размразило защото и в гаража колата показва 0 градуса но все пак ще изчакам още някой ден докато върна маркуча на мястото му. Междувременно и днес минах 50-60км и определено синия пушек вече е в пъти по малко така като гледам още 150-200 километра и може би ще се изчисти всичко в генерацията.
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Много масло и син пушек от аспусите!

Мнение от Borymeckata » 10 Яну 2019, 16:22

Аха, сега разбрах - клапанът е замръзнал в затворено положение, парите са вдигнали налягане в двигателя и са изхвърлили маслото в цилиндрите... Добре, че няма трайни поражения. :yes: :yes:
Excellent! Steven is my name!

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook