Как се справя XDrive през зимата?

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Как се справя XDrive през зимата?

Мнение от b00st » 08 Фев 2019, 11:10

Може да прехвърли до 100% чисто теоретично ако DSC-ти забие спирачката на колелата отзад и раздатката е зацепила съединителя, тогава ще отиде всичкия въртящ момент отпред...това разбира се става за секунда и е по-скоро маркетиногово отколкото в реалността приложимо, но на практика е възможно когато се намесят системите за някакво отрицателно време.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Как се справя XDrive през зимата?

Мнение от stocky » 08 Фев 2019, 11:29

Borymeckata написа:
stocky написа:Това не значи, че към задният мост не отива мощност (по-точно въртящ момент).

Еее... няма как да отива въртящ момент към мост, чиито колела боксуват (и двете)... Може - някакъв минимален, колкото да се преодолее съпротивлението... :dunno: :dunno:

Моментът нали е сила х рамо - а тук силата клони към 0. Все едно към свободно въртящ се вал - какъв момент ще предадеш?


Задният мост не е свободно въртящ се никога. Затова ще се погрижи DSC-то, което при колите с xDrive е по-различно от на RWD вариантите и работи много тясно с актуатора на раздатката. И при най-малкото усетено приплъзване първо се играе със зацепването на съединителите на раздатката, след това се ограничава мощността, подавана от мотора и накрая DSC-то ще набие спирачките. За клипчетата, които споменаваш с roller test-овете, според мен DSC-то има доста по-голяма роля за издрапването, отколкото xDrive. На голяма част от тях се вижда как почва да буксува задният мост, след това и предния и накрая колата излиза от ролерите (когато DSC-то окаже спирачно усилие на въртящото се свободно колело). При Subaru Symmetrical AWD-то нещата стоят по сходен начин. Там обаче колите без умното им VTD (аналог на нашето DSC) често не могат да издрапат от ролките или от диагоналния тест, въпреки че са със сходно Symmetrical AWD, както и тези с VTD.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Как се справя XDrive през зимата?

Мнение от b00st » 08 Фев 2019, 11:35

И двамата сте прави, истината е, че 100% на предния мост може да се случи само когато колелата отзад нямат никакво сцепление (на лед или задницата се хлъзне някъде в снега).
Пишат си го и в техническото описание на ATC 400/500 раздатките.
Clipboard-1.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Как се справя XDrive през зимата?

Мнение от Borymeckata » 08 Фев 2019, 12:35

:yes: :yes: :yes:
Excellent! Steven is my name!

Предишна

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook