Как се справя XDrive през зимата?
Модератор: Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Как се справя XDrive през зимата?
Карам Гранд Чероки, което въпреки, че се води фултайм е основно на задно и при преплъзване предава въртящ момент отпред. Има плавно заключващи се преден и заден диференциал, вследствие на което си има своите спесифики при управление. Знам, че като артикулация на окачването и здравина мостовете нямат нищо общо и от X5 не мога да очаква същото представяне през големи камъни, по черно, в кал и пясък. Обаче по отношение на относително равен и заснежен път с натрупал сняг как се справя през зимата към Златните мостове например?
Последна промяна imarh на 08 Дек 2018, 17:46, променена общо 1 път
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10440
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Одобрих темата, но няма да толерирам спам и разправии. Само конструктивни мнения, моля.
Never mistake motion for action...
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Leon написа:Одобрих темата, но няма да толерирам спам и разправии. Само конструктивни мнения, моля.
Ама аз си питам абсолютно сериозно, защото се замислям за смяна, което даже би трябвало да прави чест ми се струва. Не се заяждам.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10440
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Аз предупреждавам превантивно тези, които ще ти отговорят Не мисля, че ще имаш проблеми с Х-драйв зимата по каквито и да е пътища. Извън тях вече не е за БМВ.
Never mistake motion for action...
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Ако е равно и твърдо отдолу няма проблеми!
Но кола на 4 бр. независимо окачване не е за картерене по камъни и тежък офф роуд..
Не очаквай чудеса
Но кола на 4 бр. независимо окачване не е за картерене по камъни и тежък офф роуд..
Не очаквай чудеса
Re: Как се справя XDrive през зимата?
А диаогонално окантарена може ли да се разчита на АБС-а да блокира свободните колела и да се измъкне?
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Да, може. xDrive може да прехвърля до 100% от въртящия момент на което и да е колело. С правилните гуми, зимни с рошав грайфер ще имаш предостатъчно възможности, но ако е с 20ки и носкопрофилни гуми не очаквай чудеса!
Re: Как се справя XDrive през зимата?
b00st написа:Да, може. xDrive може да прехвърля до 100% от въртящия момент на което и да е колело. С правилните гуми, зимни с рошав грайфер ще имаш предостатъчно възможности, но ако е с 20ки и носкопрофилни гуми не очаквай чудеса!
Мерсаж. Предполагам заден диференциал и раздатка се обслужват с по 1-2 литра. 80W90, 75W140? Някакви добавки?
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Как се справя XDrive през зимата?
imarh написа:b00st написа:Да, може. xDrive може да прехвърля до 100% от въртящия момент на което и да е колело. С правилните гуми, зимни с рошав грайфер ще имаш предостатъчно възможности, но ако е с 20ки и носкопрофилни гуми не очаквай чудеса!
Мерсаж. Предполагам заден диференциал и раздатка се обслужват с по 1-2 литра. 80W90, 75W140? Някакви добавки?
Преден и заден диф са по 1л, слагай само оригинално BMW масло, раздатката го дават 0.7, но по-добре си вземи направо 1л, там при дълър най-добре защото трябва да се занули и сервизния интервал на маслото на раздатката.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Смяната на маслата в раздатка,скорости(ръчни) и двата дифа го направих при официлен дилър на бмв. Излезе ми някъде около 200лв.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Че то на мен само оригиналното масло за ръчната кутия ми излезе по спомен към 90лв, а смяната направих сам, чак нереално евтино ми се струва това, което казваш.Драгослав написа:Смяната на маслата в раздатка,скорости(ръчни) и двата дифа го направих при официлен дилър на бмв. Излезе ми някъде около 200лв.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Как се справя XDrive през зимата?
dextuar написа:Че то на мен само оригиналното масло за ръчната кутия ми излезе по спомен към 90лв, а смяната направих сам, чак нереално евтино ми се струва това, което казваш.Драгослав написа:Смяната на маслата в раздатка,скорости(ръчни) и двата дифа го направих при официлен дилър на бмв. Излезе ми някъде около 200лв.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Абсолютно! Само консумативите за двата дифа, раздатка и скорости на Гранда са 90+100+150(филтър+масло+букса+гарнитура) и за труд още поне ~20% в кварталния сервиз!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Смяната на масло в двата дифа и раздатката на Х-са не е проблем за технически грамотен човек - трябва ти само хубав шприц и малко инструменти. Разбира се, трябва да се запасиш в парцали и да се приготвиш да се омажеш...
Маслото в раздатката е някакво специфично, продава се в дилърставата на БМВ и струва 80 лв. литъра (горе - долу толкова влиза в кутията и ти остават 200 грама за доливане):
Миналата смяна реших да експериментирам с друго масло и сложих някакъв Ravenol (малко по-евтин от "оригинала", но означението е същото - TF 0870):
От доста време се каня да пробвам как ще работи раздатката с мотоциклетна синтетика (синтетинчо двигателно масло за 4-тактови мотоциклети). Това масло по принцип вижда ГОЛЯМ ЗОР и има специална добавка за многодисковия съединител (муфата в раздатката на Х-са е много подобна на мотоциклетен съединител). Още не съм прежалил Х3-ката чак толкова, но някой ден ще пробвам...
По темата - мисля, че сме писали за Х-драйва, нека Колегата с Гранда погледне и тази тема:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=418255#p4282913
Грандът с каква трансмисия е, Колега: явно не е Селект-Трак, ами е другата... как беше... Честно, ако имах джип с 5 режима на трансмисията (Селект-Трак или Супер-Селект), не знам дали бих го сменил с друга система за 4х4 (Куатро, 4-матик, 4-моушън, разни торшъни, та дори и с Х-драйва...).
Маслото в раздатката е някакво специфично, продава се в дилърставата на БМВ и струва 80 лв. литъра (горе - долу толкова влиза в кутията и ти остават 200 грама за доливане):
Миналата смяна реших да експериментирам с друго масло и сложих някакъв Ravenol (малко по-евтин от "оригинала", но означението е същото - TF 0870):
От доста време се каня да пробвам как ще работи раздатката с мотоциклетна синтетика (синтетинчо двигателно масло за 4-тактови мотоциклети). Това масло по принцип вижда ГОЛЯМ ЗОР и има специална добавка за многодисковия съединител (муфата в раздатката на Х-са е много подобна на мотоциклетен съединител). Още не съм прежалил Х3-ката чак толкова, но някой ден ще пробвам...
По темата - мисля, че сме писали за Х-драйва, нека Колегата с Гранда погледне и тази тема:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=418255#p4282913
Грандът с каква трансмисия е, Колега: явно не е Селект-Трак, ами е другата... как беше... Честно, ако имах джип с 5 режима на трансмисията (Селект-Трак или Супер-Селект), не знам дали бих го сменил с друга система за 4х4 (Куатро, 4-матик, 4-моушън, разни торшъни, та дори и с Х-драйва...).
Excellent! Steven is my name!
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Че то на мен само оригиналното масло за ръчната кутия ми излезе по спомен към 90лв, а смяната направих сам, чак нереално евтино ми се струва това, което казваш.dextuar написа:Драгослав написа:Смяната на маслата в раздатка,скорости(ръчни) и двата дифа го направих при официлен дилър на бмв. Излезе ми някъде около 200лв.
////////////////////////////////////////////////////
Номенклатурен номер : 83222339219
Описание : BMW MTF LT-2 1L
Ед.цена (с ДДС) : 59.18 BGN
Има наличност
***********************
Номенклатурен номер : 83222365987
Описание : BMW МАСЛО ДИФЕРЕНЦИАЛ OSP 1L
Ед.цена (с ДДС) : 79.55 BGN
Има наличност
При положение ,че ползвам 20% отстъпка ,защото колата ми скоро ще става пълнолетна и ,че тази смяна я правих преди около 3 години си беше всичко около 200 лв, ако желаеш ще снимам фактурата.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Драгослав написа:Че то на мен само оригиналното масло за ръчната кутия ми излезе по спомен към 90лв, а смяната направих сам, чак нереално евтино ми се струва това, което казваш.dextuar написа:Драгослав написа:Смяната на маслата в раздатка,скорости(ръчни) и двата дифа го направих при официлен дилър на бмв. Излезе ми някъде около 200лв.
////////////////////////////////////////////////////
Номенклатурен номер : 83222339219
Описание : BMW MTF LT-2 1L
Ед.цена (с ДДС) : 59.18 BGN
Има наличност
***********************
Номенклатурен номер : 83222365987
Описание : BMW МАСЛО ДИФЕРЕНЦИАЛ OSP 1L
Ед.цена (с ДДС) : 79.55 BGN
Има наличност
При положение ,че ползвам 20% отстъпка ,защото колата ми скоро ще става пълнолетна и ,че тази смяна я правих преди около 3 години си беше всичко около 200 лв, ако желаеш ще снимам фактурата.
Само където ръчната кутия събира НАД 1л масло или поне със сигурност помня, че ми трябваха 2 бутилки
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани