Как се справя XDrive през зимата?
Модератор: Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Как се справя XDrive през зимата?
dextuar написа:Драгослав написа:Че то на мен само оригиналното масло за ръчната кутия ми излезе по спомен към 90лв, а смяната направих сам, чак нереално евтино ми се струва това, което казваш.dextuar написа:Драгослав написа:Смяната на маслата в раздатка,скорости(ръчни) и двата дифа го направих при официлен дилър на бмв. Излезе ми някъде около 200лв.
////////////////////////////////////////////////////
Номенклатурен номер : 83222339219
Описание : BMW MTF LT-2 1L
Ед.цена (с ДДС) : 59.18 BGN
Има наличност
***********************
Номенклатурен номер : 83222365987
Описание : BMW МАСЛО ДИФЕРЕНЦИАЛ OSP 1L
Ед.цена (с ДДС) : 79.55 BGN
Има наличност
При положение ,че ползвам 20% отстъпка ,защото колата ми скоро ще става пълнолетна и ,че тази смяна я правих преди около 3 години си беше всичко около 200 лв, ако желаеш ще снимам фактурата.
Само където ръчната кутия събира НАД 1л масло или поне със сигурност помня, че ми трябваха 2 бутилки
Да ръчната ск. кутия + раздатаката 2 литра, двата дифа общо също два литра, по спомен предния 500мл задния 1,5л.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как се справя XDrive през зимата?
dextuar написа:Само където ръчната кутия събира НАД 1л масло или поне със сигурност помня, че ми трябваха 2 бутилки
Няма страшно, автоматикът събира 9 (девет) литра...
Е, остава ти половин бутилка да си доливаш...
Excellent! Steven is my name!
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Borymeckata написа:Грандът с каква трансмисия е, Колега: явно не е Селект-Трак, ами е другата... как беше... Честно, ако имах джип с 5 режима на трансмисията (Селект-Трак или Супер-Селект), не знам дали бих го сменил с друга система за 4х4 (Куатро, 4-матик, 4-моушън, разни торшъни, та дори и с Х-драйва...).
Моят Гранд е с най-масовата окомплектовка, така наречената QuadraDrive - виско в раздатката+лсд във всеки мост(нещо като блокаж, вие му викате шпер). Раздатката на практика плавно прехвърля от 0/100 и блокира на 50/50. Крайслер твърди, че може да прехвърля и до 100% отпред, а и до всяко колело, но това не е вярно. А скоростната кутия е широкоразпространената 5 степенна 722.6 на Мерцедес.
Иначе да....аз от както съм с Гранда(въпреки, че пак си карам доста пенсионерски) придобих пък едни такива навици, да не гледам колко са високи бюрдюрите или "легналите полицаи", да не заобикалям всяка дупка, в пикови часове редовно ходех и се прибирах от работа в поскока Практикер-Младост3 буквално направо. Като ходиме на палатки, риби, скари, бири ходенето за мъкнене на багаж отсъства....та малко ме е шубе ако мина на нещо по-рфинирано дали няма да му разкажа играта за една седмица....
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Ясно... Бих те посъветвал: намери една Х5-ца и я покарай малко, виж как ще се почувстваш в нея. Според мен, Х-драйвът ти дава много добра устойчивост, вече за проходимост... не знам какво очакваш. Ние с нашата Х3 редовно слизаме по черни пътища до Дунава, газил съм в кал и пясък, но все пак... не е кола за офроуд, това е ясно.
Excellent! Steven is my name!
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2379
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Как се справя XDrive през зимата?
"...Раздатката на практика плавно прехвърля от 0/100 и блокира на 50/50. Крайслер твърди, че може да прехвърля и до 100% отпред, а и до всяко колело, но това не е вярно..."
Същата раота и тук ще намериш...
Шпер нямаме, но имаме халф мод, с който излизам няколко пъти вече от кантар. Без него не се излиза, независимо какво пише и какво казват от бмв!
Колега, имам и черок kj с nv242 селект трак... ако не включвам бавните, с бмв-то ще ида до там, докъдето и с черока, даже с бмв-то съм се катерил повече, щот ми е по-приятно ... разликата идва на хубавия път
Същата раота и тук ще намериш...
Шпер нямаме, но имаме халф мод, с който излизам няколко пъти вече от кантар. Без него не се излиза, независимо какво пише и какво казват от бмв!
Колега, имам и черок kj с nv242 селект трак... ако не включвам бавните, с бмв-то ще ида до там, докъдето и с черока, даже с бмв-то съм се катерил повече, щот ми е по-приятно ... разликата идва на хубавия път
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Владо написа:"...Раздатката на практика плавно прехвърля от 0/100 и блокира на 50/50. Крайслер твърди, че може да прехвърля и до 100% отпред, а и до всяко колело, но това не е вярно..."
Същата раота и тук ще намериш...
Шпер нямаме, но имаме халф мод, с който излизам няколко пъти вече от кантар. Без него не се излиза, независимо какво пише и какво казват от бмв!
Колега, имам и черок kj с nv242 селект трак... ако не включвам бавните, с бмв-то ще ида до там, докъдето и с черока, даже с бмв-то съм се катерил повече, щот ми е по-приятно ... разликата идва на хубавия път
Имаше един такъв лаф, който си е и самата реалност според мен - Най-проходимата кола е най-прежалената ;-)
Та, много го жалиш тоя Черок ;-)
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Няма такова нещо, че xDrive може да прехвърли до 100% на едно колело. Задният мост е на твърда връзка, така че няма как да не се върти от изходящия вал на ск. кутия. Пише го дори в ISTA/TIS и т.н литература. Единственият начин е едното задно колело да е във въздухът, но тогава DSC-то ще щракне спирачките, за да изравни усилията в краищата на полуоските и задният диф ще завърти и другото задно колело, а след това и раздатката ще пусне върт. момент и към предния диф. Максът, който може да се постигне като реално разпределение е 50/50. С хубави гуми и адекватна преценка на обстоятелствата - нямаш никакви дертове с xDrive. Случвало се е неведнъж да я закопая, но си е от 100% моя грешка и неумение да карам на сняг - не съм зимен шофьор определено. От тук излезнах напред:
И след като се накефих върнах газта и колата пропадна по корем на мекият сняг. Добре, че бях с приятели с Hyundai Terracan.
И след като се накефих върнах газта и колата пропадна по корем на мекият сняг. Добре, че бях с приятели с Hyundai Terracan.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Как се справя XDrive през зимата?
svetoslavned написа:Всички Х3 са с X-drive...
Само при Е83 всички са Х-drive (с изключение на Х3-то на Боримечката ). F25 и G01 имат разновидности само на задно
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Не е вярно. И за е83 има само на задно. Луд късмет съм извадил, че не съм налетял само на задно. Гледах в конфигурациите в последствие, че един потенциален предишен избор е бил само на задно.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как се справя XDrive през зимата?
stocky написа:Няма такова нещо, че xDrive може да прехвърли до 100% на едно колело.
Всъщност може, даже имаше такъв клип в мрежата (не мога да го намеря от служебния комп). Качват коли с фул-тайм 4х4 на специална рампа - три от колелата (двете задни и едно предно) стъпват на свободно въртящи се валове и само едно предно - на "твърдо". МВ 4-матик и Ауди Куатро не можаха и само БМВ-то с Х-драйва успя да "слезе" от валовете - демек се изтегли само с едното предно колело.
Я вижте дали не е това (не мога да пускам клипове на служебния комп):
https://www.youtube.com/watch?v=U-FoUTPja4Y
https://www.youtube.com/watch?v=gEQbF5-H3T8
Абе просто напишете в Гугъл "X-drive quattro roller test" и гледайте клиповете...
Ще се удивите как нашите бидони издрапват само с едно колело... Е, тия клипове са рекламни, това е ясно.
На практика това кога може да стане - ако задният мост стъпи на лед, примерно. Тогава (почти) цялата мощност на двигателя ще иде към предния мост (ако актуатора натегне съединителя в раздатката, разбира се). Задният мост наистина е постоянно зацепен, но ако боскува - каква мощност ще иде в него - никаква...
Иначе моето Х3 наистина е повечето време на задно, но когато се наложи (в снега през зимата) си драпа уверено с четирите гуми...
Аз тия цигании (дето изключвам актуатора и карам само на задно) ги правя не за икономия, а за да "щадя" раздатката и да мога да разчитам на нея, когато наистина ми трябва. А през лятото, на сухия и горещ асфалт, за какво ми е това 4х4...
Excellent! Steven is my name!
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Borymeckata написа:Всъщност може, даже имаше такъв клип в мрежата (не мога да го намеря от служебния комп). Качват коли с фул-тайм 4х4 на специална рампа - три от колелата (двете задни и едно предно) стъпват на свободно въртящи се валове и само едно предно - на "твърдо". МВ 4-матик и Ауди Куатро не можаха и само БМВ-то с Х-драйва успя да "слезе" от валовете - демек се изтегли само с едното предно колело.
Това не значи, че към задният мост не отива мощност (по-точно въртящ момент).
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Само при Е53-ката прди фейса не е xDrive с раздатка ATC 500, a с NV125 с фиксирано разпределение на въртящия момент към заден/преден мост. А тук казват, че даже е имало и бройки Х5 с друг модел раздатки LWX-500 http://cobratransmission.blogspot.com/2012/04/differences-between-bmw-x5-transfer.html. Всички Х3 са xDrive, разбира се без Х3-ката на Боримечката, той си я е подготвил за дрифт шампионата
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как се справя XDrive през зимата?
stocky написа:Това не значи, че към задният мост не отива мощност (по-точно въртящ момент).
Еее... няма как да отива въртящ момент към мост, чиито колела боксуват (и двете)... Може - някакъв минимален, колкото да се преодолее съпротивлението...
Моментът нали е сила х рамо - а тук силата клони към 0. Все едно към свободно въртящ се вал - какъв момент ще предадеш?
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как се справя XDrive през зимата?
astrapower написа:Всички Х3 са xDrive, разбира се без Х3-ката на Боримечката, той си я е подготвил за дрифт шампионата
То да бях само аз...
А излиза, че всеки с Х-драйв само се чуди как да прецака системата:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=431535
Както казваше един приятел (по друг повод) - екип от талантливи инженери е работил упорито години наред, за да създаде... изключване на двойното при БМВ Х-драйв...
Excellent! Steven is my name!
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Абсолютно прав, казах го на шега разбира се
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани