Проверка ниво на масло в автоматик
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Проверка ниво на масло в автоматик
Здравейте колеги,
Забелязах, че когато колата е паркирана върху водоравна повърхност, автоматичната скоростна кутия е леко наклонена напред. Меря я по ръбовете на капака на картера.
Не намерих някъде уточнено кое точно трябва да е нивелирано преди мерене на маслото - колата и кутията да е както дойде или кутията, измерена по нивото на картера й.
Питам защото се полувава разлика в количеството на маслото от порядъка на 4-500 мл.
По мое мнение трябва да се гледа кутията, но исках да питам дали някой има повече информация по въпроса.
Забелязах, че когато колата е паркирана върху водоравна повърхност, автоматичната скоростна кутия е леко наклонена напред. Меря я по ръбовете на капака на картера.
Не намерих някъде уточнено кое точно трябва да е нивелирано преди мерене на маслото - колата и кутията да е както дойде или кутията, измерена по нивото на картера й.
Питам защото се полувава разлика в количеството на маслото от порядъка на 4-500 мл.
По мое мнение трябва да се гледа кутията, но исках да питам дали някой има повече информация по въпроса.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проверка ниво на масло в автоматик
Ако намериш крик, който да ти вдигне колата и тя да не е равна, браво.
Има си процедури за пълнене на кутията. Спази ги и си карай.
Има си процедури за пълнене на кутията. Спази ги и си карай.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Проверка ниво на масло в автоматик
И ти си прав.
Пък и по-добре повече масло отколкото по-малко. Някъде четох, че ако има излишък се изхвърлял през отдушника на кутията...
Пък и по-добре повече масло отколкото по-малко. Някъде четох, че ако има излишък се изхвърлял през отдушника на кутията...
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проверка ниво на масло в автоматик
Обикновено автоматичните кутии (на ZF) се пълнят докато прелее. Автомобилът се пали, стига около 40С температурата на маслото (гледа се с диагностика), докато това се случва се минава през всички скорости и след това се допълва докато прелее.
След това се завива пробката и се излиза навън с автомобилът. Загрява се хубаво двигателя и кутията до работна температура и се връщаш да направиш един burnout пред сервиза, за да се разбере, че караш БМВ.
След това се завива пробката и се излиза навън с автомобилът. Загрява се хубаво двигателя и кутията до работна температура и се връщаш да направиш един burnout пред сервиза, за да се разбере, че караш БМВ.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Проверка ниво на масло в автоматик
cfk написа:И ти си прав.
Пък и по-добре повече масло отколкото по-малко. Някъде четох, че ако има излишък се изхвърлял през отдушника на кутията...
Това не е вярно. Препълнена кутия също не е добре. Трябва да си е точно на нивото маслото, това се прави като се налива два пъти, като втория път е след като си минал през режимите на кутията и маслото е загряло над 40 градуса, трябва да изтече от пробката и когато струята е аха да спре да тече, затягаш пробката.
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Проверка ниво на масло в автоматик
А има ли смисъл след смяна на маслото да се прави софтуерен ресет и обучение. Примерно след смяна на соленоиди знам че е задължително.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Проверка ниво на масло в автоматик
cfk написа:А има ли смисъл след смяна на маслото да се прави софтуерен ресет и обучение. Примерно след смяна на соленоиди знам че е задължително.
Има. Хубаво е да се ре-адаптира кутията след смяната на маслото, само ползи може да има от това.
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Проверка ниво на масло в автоматик
Измерих нивото и трябваше да допълня около 400 мл.
После ресетнах адаптациите и я обучих на ново. Долу се виждат разликите между стари и нови стойности. Новите са по близо до нула, което надявам се означава че соленоидите работят с по-малка корекция. Иначе разлика в превключването особена няма.
После ресетнах адаптациите и я обучих на ново. Долу се виждат разликите между стари и нови стойности. Новите са по близо до нула, което надявам се означава че соленоидите работят с по-малка корекция. Иначе разлика в превключването особена няма.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани