Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при 3sd
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при 3sd
Колеги, търся дали някой се е сблъсквал с подобен проблем - колата е Х5, Е70, 3.0sd, M57N2 286 к.с. с двете турбини; за втори път ми се случва да започне да изпуска газове от гарнитурата на изпускателния колектор. Преди повече от година оправих проблема като се установи, че има скъсана шпилка на колектора. От сервиза извадиха старата, направи се нова резба и се сглоби всичко и спря да изпуска. Година по-късно отново започна да изпуска. Може пак да е скъсала шпилка. Изпускането е доста особено, защото е съпроводено с пищящ звук, идващ от завихрянето на изгорелите газове в топлата част на турбините, които газове частично излизат извън колектора през гарнитурите посредством дразнещо свистене. Да не говорим, че част от газовете ми влизат в купето през климатика.
Въпросът ми е на първо място някой сблъсквал ли се е с подобен проблем при този двигател? На второ място как е решен проблема? На трето място има ли някой разсъждения защо се получава това?
Очевидно ще я правя наново, но защо къса шпилките? Имам някои предположения:
1. например заради това, че са две турбини, свързани последователно, респективно има и голямо температурно натоварване, което кара колектора да се криви;
2. 2 турбини правят голямо натоварване с налягане в изпускателната система заради възпиращия ефект на DPF при излизане на газовете; отбелязвам, че DPFa ми работи ОК и в норма, на диагностика излиза, че регенерация протича нормално и обратното налягане е в рамките на нормите по показатели;
3. просто фабирично недомислие за натоварванията, които ще понася системата, свързано с горните предположения.
Кво мислите по тоя въпрос, някой има ли опит???
Въпросът ми е на първо място някой сблъсквал ли се е с подобен проблем при този двигател? На второ място как е решен проблема? На трето място има ли някой разсъждения защо се получава това?
Очевидно ще я правя наново, но защо къса шпилките? Имам някои предположения:
1. например заради това, че са две турбини, свързани последователно, респективно има и голямо температурно натоварване, което кара колектора да се криви;
2. 2 турбини правят голямо натоварване с налягане в изпускателната система заради възпиращия ефект на DPF при излизане на газовете; отбелязвам, че DPFa ми работи ОК и в норма, на диагностика излиза, че регенерация протича нормално и обратното налягане е в рамките на нормите по показатели;
3. просто фабирично недомислие за натоварванията, които ще понася системата, свързано с горните предположения.
Кво мислите по тоя въпрос, някой има ли опит???
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
Скъсаната шпилка е била по-скоро от предишен ремонт на стария собственик и нещо не е направено както трябва.
Огледайте хубаво дали самия колектор не е спукан, защото е от тънка ламарина и често се срещат спукани изпускателни колектори.
Огледайте хубаво дали самия колектор не е спукан, защото е от тънка ламарина и често се срещат спукани изпускателни колектори.
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
Колата е при мен малко след изтичането на гаранцията й в Италия, та 2 месеца преди да стане моя за последно е влизала в БМВ за подмяна на акумулатор по удължена гаранция. Няма информация за влизане за ремонт на колекторите. Колата има общо 2 гаранционни ремонта извън консумативите преди да стане моя - един ремонт за подмяна на възглавница на окачването и един ремонт за подмяна на акумулатор, както казах. След това става моя и аз за първи път съм ремонтирал колектора. Има някаква причина да къса шпилките, просто се чудя каква... Ще я оправя разбира се и специално ще обърна внимание на целия колектор, колега, за да видя кво му се случва и дали не епукнат... Ако някой има допълнителни идеи, с удоволствие ще го изслушам.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
Аз предполагам, че шпилката е била пренатегната при монтажа на колектора и после температурните разширения са я претоварили. Трябва да се види с какъв момент се затягат гайките на тези шпилки и монтажът да се прави с динамометричен ключ.
Ако се ориентирам правилно в TIS-a, на М57 шпилките са М8 и се натягат с 20 Nm - не е трудно да се пренатегнат.
https://tis.bmwcats.com/doc25025/
Ако се ориентирам правилно в TIS-a, на М57 шпилките са М8 и се натягат с 20 Nm - не е трудно да се пренатегнат.
https://tis.bmwcats.com/doc25025/
Excellent! Steven is my name!
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
Borymeckata написа:Аз предполагам, че шпилката е била пренатегната при монтажа на колектора и после температурните разширения са я претоварили. Трябва да се види с какъв момент се затягат гайките на тези шпилки и монтажът да се прави с динамометричен ключ.
Ако се ориентирам правилно в TIS-a, на М57 шпилките са М8 и се натягат с 20 Nm - не е трудно да се пренатегнат.
https://tis.bmwcats.com/doc25025/
Благодаря, колега, за ценния съвет!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
По моите наблюдения (в дълбоката провинция), повечето "сервизи" изобщо нямат динамометрични ключове за моменти под 35 - 40 Nm - това е минималния момент за ключовете на 1/2". За моменти от порядъка на 10 - 15 - 20 - 25 - 30 Nm трябва да се купи специален ключ на 3/8", който обикновено е доста по-скъп от масовия ключ на 1/2" и се явява непосилна инвестиция за махленския майстор... Изобщо, затягащият момент се контролира само при монтажа на главата, във всички останали случаи се стяга "по усет на майстора" и по правило съединенията се пренатягат, да не кажа голяма дума - двойно.
Малко снимки за илюстрация:
Малко снимки за илюстрация:
Excellent! Steven is my name!
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
E, все пак съм от София, надявам се в сервиза, дет ходя да имат ключ. На себе си съм обещал, че ще им светя като затягат и лично ще чакам да чуя щтракването на динамометъра!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
Е, в София трябва да имат...
И все пак не изключвай тази възможност - като питаш майторите (контролно) с какъв момент ще ти затегнат колектора, реакцията да бъде недоумяващи погледи, последвани от снизходителен смях. И кратка лекция как никакви динамометрични ключове не важат пред изключително прецизния и усъвършенстван с години "усет на майстора"...
И все пак не изключвай тази възможност - като питаш майторите (контролно) с какъв момент ще ти затегнат колектора, реакцията да бъде недоумяващи погледи, последвани от снизходителен смях. И кратка лекция как никакви динамометрични ключове не важат пред изключително прецизния и усъвършенстван с години "усет на майстора"...
Excellent! Steven is my name!
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
А освен, че трябва да бъдат затегнати с определена сила, има ли и последователност на затягането ?
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
Между другото някой има ли представа от къв материал е направен този колектор. Идва ми да го занеса на шлайф за прецизно изравняване в случай на установени кривини, та се чудя възможна ли е такава процедура?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
Изглежда, че да - има последователност... В този (руския) TIS пише да се затягат от средата към края, също да се заменят всички гайки и гарнитури:
https://tis.bmwcats.com/doc1089437/
Това с гайките ми се вижда малко прекалено, но де да знам...
За материала на колектора - нямам представа, моят (на двигател М57 204 к.с.) е от неръждаема ламарина (дето се пукат)... По-добрите били чугунени.
https://tis.bmwcats.com/doc1089437/
Това с гайките ми се вижда малко прекалено, но де да знам...
За материала на колектора - нямам представа, моят (на двигател М57 204 к.с.) е от неръждаема ламарина (дето се пукат)... По-добрите били чугунени.
Excellent! Steven is my name!
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
Borymeckata написа:За материала на колектора - нямам представа, моят (на двигател М57 204 к.с.) е от неръждаема ламарина (дето се пукат)... По-добрите били чугунени.
аха... начи е кат кюнец
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Свистене (изпускане) от гарнитурата на изп.колектор при
Затягането е по подобие на главата или капака на клапаните: от средата към краищата ("спираловидно")
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани