BMW X3 (E83) не пали след смяна на дюзи

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 26.02.2018
Пол: Мъж

BMW X3 (E83) не пали след смяна на дюзи

Мнение от Borko2013 » 07 Авг 2018, 7:14

Колеги,

След смяна на дюзи колата не може да запали. Проблемът е, че след като се върнахме старите дюзи колата пак не иска да запали.
Беше направена и синхронизация между модулите. Интересното е, че на старите дюзи имаше маркировка от 1 до 3 (само 3 от тях), а на другите нямаше. Не знам дали има значение последователността

1. Всички маркучи и уплатнения са проверени.
2. Всички дюзи са добре сложени с уплатнения и дифтунги.
3. Всикчи букси за дачиците на ГНП-то и рейла са сменени и проверени (дали са щракнали добре). Смених датчика на ГНП-то, като няма разлика
4. На диагностиката показва че на ГНП-то има стойност от 4,5 бара непрекъснато и при палене трябва да стане 250 бара.

Имам следните въпроси:
1. Каква е вероятността ГНП-то в рамките на 1 ден да е сдало багажа и да не работи?
2. Има ли вероятност от това, че колата има премахнат DPF и EGR софтуерно преди месеци някои от модулите да е бъгнал?
3. Потърсих в интернет мнения по въпроса, но за съжаление английския ми не е добър. Някой може ли накратко да преведе как са запалили кола с подобен проблем:

Мнение 1:
After I swapped the injector, the documented fuel bleed procedure is to press start without pressing the brake. That will operate the low pressure fuel pump for about a minute. I initially did that twice. After it wouldn't start, I must have primed the pump 6-8 times when using INPA.

Rheingold also has a fuel pump priming procedure which runs the LPFP for about 3 minutes. I did that twice. No change.

Pulled out my manual bleeder, removed the HP feed line to the #1 injector and made an air tight connection to the bleeder. I pulled 25 in of hg and nothing came out. I cranked the motor for 5 seconds. A tiny amount trickled out. Did this four times (pumping as much vacuum as possible each time) and I pulled about 200ml of fuel out of the rail.

Feeling quite confident at this point, I reassembled it all and hit the start button. No fire after three 5 second cranks.

I connected Rheingold to read the rail pressure while cranking. 5 second crank I see a couple bar of pressure. Off for a couple seconds and cranked again for 15 seconds which registered a max pressure of 45 bar. Off for a couple seconds, cranked again and by 10 seconds, I was up over 200bar and it started!!!! At the beginning of each of these cycles, the rail pressure came up faster and faster.

I took it out and the engine runs super smooth at idle, cruising and WOT. It now starts right away as it did before. No DTCs set.

I wish BMW's bleed procedure would have documented a similar procedure instead of LPFP operation for 3 minutes.



Мнение 2:

Hi All,

Recently had engine rebuilt and had same issue during starting. Really thank for the experience and suggestion posted to guide for better solution. Did many searches and nothing could help for this specific problem.

Experienced no starting even many times of cranking 5-10 sec. for 3-4 times. Checked no fuel rail pressure and had no clues why no fuel pressure even though completed bleed by ISTA a few times.

I have added some steps for reference:
- Get battery fully charged.
- Scan tool to bleed the system for 3-4 times until no air shows on clear plastic fuel hose at connection.
- Then, remove glow plugs (so that it will not fight for the compression during cranking; to efficiently crank as well).
- Disconnect fuel injector connectors.
- Connect scan tool to display fuel pressure.
- Crank the engine for 3-4 times with 5-8 sec. each. Watch the pressure until it raises to at least 250 bar. (I got 300 bar). Then stop.
- Install back glow plugs, connects etc. to make sure a safe engine start.
- That's it. It shall crank and start.

I believe these steps can save a lot of effort and battery power. I was having too many cranks (unsuccessful engine start) with not efficient method and battery almost drained.

Hope that helps for others.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 4.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше AS71

Re: BMW X3 (E83) не пали след смяна на дюзи

Мнение от firetux » 07 Авг 2018, 20:31

Здравей, и моята трудно запали след рциклирането им, но чистих и нагар от портовете. Вероятно бяха паднали парчета нагар и са останали някои клапани частично отворени, въпреки че дърпах с прахосмукачка. В крайна сметка запали след дозареждане на акумулатора.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: BMW X3 (E83) не пали след смяна на дюзи

Мнение от Borymeckata » 08 Авг 2018, 6:39

И аз съм зле с английския, но тук пише за някаква процедура за обезвъздушаване на горивната система, ако разбирам правилно...
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: BMW X3 (E83) не пали след смяна на дюзи

Мнение от astrapower » 09 Авг 2018, 9:00

Колега, трябва да обезвъздушиш системата, както е описано и в мненията които си намерил по случая. Във второто добре е описана процедурата по обезвъздушаване. Най-общо докато не качи до към 250 бара налягането в рейл-а няма палене :). Зареди добре акумулатора и следвай препоръките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: BMW X3 (E83) не пали след смяна на дюзи

Мнение от vvasilev1 » 26 Авг 2018, 20:19

Запали ли?

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook