X3 2.5 si -автомат в сервизен режим

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 6.02.2014
Пол: Мъж
Кара: e46 2.5i x3 2.5si
Мечтае да кара: Здрава кола

X3 2.5 si -автомат в сервизен режим

Мнение от pendjuv » 01 Юни 2018, 23:44

Здравейте колеги.
Споделям малко информация и и питания междувременно.
Ситуацията:
Както карах - колата спря да реагира на подаване на газ(автоматична скоростна кутия GA^L45R 4 wheel-според realoem).
Изгасих- запалих - никаква реакция и никаква индикация за проблем , няма ограничения в движението на лоста.
След минута и повечко газ светна зъбното колело индикиращо , че кутията е в авариен режим и се педвижих до сервиза на Коко.
Там на диагностиката им не отчита наличие на скоростна кутия(както каза другич Николай"Тази кола няма скорости, диагностиката не намира нищо.")
Измервания на буксата на входа на ск.к показа наличие на необходимите захранвания и напрежения.
Предположение: дефектирал мехатроник или поне сериозен елемент от него(на тази ск.к компютъра и клапанното тяло са заедно вътре в кутията ОЕ 24607623883 ), както и на всички които карат със ск.к GM 6l45 ,50,60,80, 90. Звънях на нмого места за да проверя дали могат да ремонтират този мехатроник ноооооо. май им идва прекалено сложен или много нов.
Дайте идея къде да опитвам ремонтиране или направо кутия втора ръка преди да скачам с нов мекатроник(2800Euro).

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 6.02.2014
Пол: Мъж
Кара: e46 2.5i x3 2.5si
Мечтае да кара: Здрава кола

Re: X3 2.5 si -автомат в сервизен режим

Мнение от pendjuv » 18 Юни 2018, 8:29

Здравейте отново.
Някой ума ли идея при смяна на мехатроник с нов или втора употреба от друг автомобил през каква процедура трябва да се премине за активация или софтуерно кодиране и къде?(офищиалните работят само с техни части на безумни цени).(ск.к. GA6L45R) и дали ск.к. от Х3 3.0si би паснала на Х3 2.5si ?

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 6.02.2014
Пол: Мъж
Кара: e46 2.5i x3 2.5si
Мечтае да кара: Здрава кола

Re: X3 2.5 si -автомат в сервизен режим

Мнение от pendjuv » 23 Окт 2018, 21:10

Здравейте колеги!
Имам окончателно решение на проблемите със скоростната кутия след много четене , перипетии и покупка на някои неща.
Какво омах :
- работеща кутия със силен тласък при ускорение между 2 и 3та и доста по-слаб м/у 4 и 5та.
Ходих при коко в Малинова долина София(умишлено с малка буква- ще разберете защо) - хвален майстор на скоростни кутии. Когато отидеш да говориш с него не се спира дълго да те изслуша, а трябва като кученце да ходиш след него и да му обясняваш без да знаеш дали изобщо те слуша(първо неприятно впечатление). Покарахме малко в разлияни режими- даде нежеланата от мен оценка за това колко не е добра тази кола с този слаб мотор.
Каза маслена помпа за смяна, а за тласъка се почеса по врета и каза , тези кутии са голяма рядкост и не си струва инвестиция в нещо(не разбрах какво) ще ми се обади да ми каже дали се наемат с ремонт и за евентуална цена. След седмица звъни и казва 2600лв. за всичко , питам ще се оправи ли ритането, каза това е наша работа. Отговорих ОК и след седмица дадох колата там.
- Отремонтираната кутия от сервиза на коко от Малинова долина- каза че чакали оригинална помпа от БМВ за това малко се забавили(ОК)
Ритането е без промяна, друг Ники от сервиза каза , че кутията е разглобявана и е ок.
2600лв. платени резултат 5% по-добро ускорение заради ппомпата предполагам.
След 4 месеца и 4000км. На Раковска колата спря.
По - горните пост е вследстви на това.
Отидох при коко и казвам ситуацията. Другия николай закачва компютър и казва колата ти нямя кутия, дано да не е електрониката , провери бушони и каза отиди при ел.диагностик....
Тук ще съм по-кратък. След ходене при различни диагностици и работа от мен(имам сервиз) всички кабели до буксата проверени и за всеки случай подменен power distribution modul. Се стигна до извода , че по ел системата всичко е ок. Грешка 1,2,3,4 клъч.
Предположих, че е изгорял компютъра на мехатроника(купих друг 1000лв втора употреба САЩ) беше необходимо прекодиране защото беше от Е91, на много места само вдигаха рамене(Иво от Волуяк) каза , че не може да се преинсталира софтуер(е МОЖЕ) Попаднах на скромен човек който знае как и го направи. Инсталирам на колата новопрекодирания мехатроник - никакъв ефект.
Решихм с колегата ми , че ще правим дисекция на кутията, вече нямах какво да губя. Купих кутия 1300лв но за кола само със задно БМВ130 от Англия.
Отваряме кутията:
- помпата не е нова (коко каза нова оригинална бмв) перата доста износени странично(лъснати) може би така са новите.
- отваряме по- навътре пакетите и още на първия пакет 1,2,3,4 открих , че от "сервиза на коко" не са сглобили при евентуалното разглобяване правилно една голяма зегерка което има точно определена позиция(дже са такива) а са я изперкали както им падне(колата се е движела на свети крепки около 4000км) та накрая зегерката беще изскочила от частичното си гнездо и този пакет фрикционни и дистанционни дискове беше практически опрял физически в по-горните 3,5 R и за това не направил цялята кутия на салата.
- --
- Сглобяваме всичко по надкежния ред след пълна проверка и препроверка.
- Поставих и новопрекодирания мехатроник.
- Монтиране на кутията
- Пълнене с масло
- Подкарване и Еврика- кутията е като нова без ритане и забавяне(ползвах помпата и комплектите пакети от другата кутия - видяха ми се малко по-добри).
Изводите за мен :
- никой не познава тези кутии или не им се занимава(питайте и ще видите)
- изхвърлени 2600лв при коко(беше ми подменил маслото на раздатката- когато закарах колата при него го бях сменил с ново оригинално- леко жълтеещо - преди него бях източил леко покафеняло - след коко източих почти яерно масло).
- добре похарчени 1000лв за мехатроник- и прекодиране
- частично добре похарчени 1300лв. за другата 6L45 - ползвах я за образец някои части.
Бях решил да се отървавам и да намразя марката, но се оказа, че тя не е за хулене , а пишман прехвалени ххххххххх.
Хатрупах много знания и опит(горчив) за тези 4 - 5 месеца, докато се борих с проблема.
Приятно каране и безаварийно на всички от мен.
Извинявам се за дългия пост , но нямаве как да го сбия повече. Спестил съм доста мили думи на много места. (Но да каже, че никой не е безгрешен, стига друг да не плаща за това.......)

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 6.02.2014
Пол: Мъж
Кара: e46 2.5i x3 2.5si
Мечтае да кара: Здрава кола

Re: X3 2.5 si -автомат в сервизен режим

Мнение от pendjuv » 23 Окт 2018, 21:17

Като добавка на поста ми под номер 3 добавям един линк който от 20 до 24 минута от него се описва точно възможността за вероятна грешка , ако не се знае...

https://www.youtube.com/watch?v=bD8f-inM0to

Дано администратора одобри линка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: X3 2.5 si -автомат в сервизен режим

Мнение от MMG » 27 Окт 2018, 16:43

Във какъв филм си влязъл, колега...нямам думи от свършеното от сервиза на коко. Единици са сервизите за АСК и си позволяват такива волности, а клиента няма идея правено ли е нещо и какви части са вложени в кутията му.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: X3 2.5 si -автомат в сервизен режим

Мнение от astrapower » 30 Окт 2018, 10:10

Поведението на сервизния специалист е меко казано безотговорно. Задавам си въпроса как може да има такива хора и да спят спокойно после, че са си свършили съвестно работата. "този" е за разходка в багажник... Взел една щайга пари и натворил куп простотии. Добре де, като ти излезе име какви ги дробиш, кой нормален ще дойде в този шибан сервиз да си остави парите. Случая на колега звучи като, "ако мине номера". Ами върни го по-добре и кажи че не можеш да помогнеш....нямам думи. Колега добе, че си се справил сам с проблема. Много безпроблемни километри!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: X3 2.5 si -автомат в сервизен режим

Мнение от Borymeckata » 31 Окт 2018, 9:03

За съжаление така става у нас - плащаме на разни прехвалени "майстори", после се оказва, че нищо не са направили, започваме да четем, купуваме си инструменти, опитваме сами и... ставаме спецове, всеки по "своя" проблем, с който му се е наложило да се справя. Аз съм строителен конструктор - питай ме кога в нормална ситуация ще лежа под колата си и ще се разправям с "пеперудки", термостати, демпферни шайби, мултимедии, дисплеи и други такива? Но явно се налага - при наличие на такива "майстори"... Хубаво е, че имаме такъв форум - да споделяме натрупания опит и информация помежду си. :yes: :yes:

Колега, погледни го от "светлата" страна - тия 2500 не си ги хвърлил на вятъра, един вид си ги инвестирал в образованието си. А алчното и некадърно копеле рано или късно ще пукне от глад, вервай ми... :mhihi: :mhihi:
Excellent! Steven is my name!

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook