Звук-Проблем

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 852
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Звук-Проблем

Мнение от PIPERKOV » 03 Мар 2018, 19:47

Днес докато си карах колата Х5 Е53 слушах си един диск и както свиреше звука изчезна.Копчето за усилване и намаляне не работи не работи също като го натискаш.Оранжевото доидче също не работи при натискане на копчето за спиране и пускане на звука.Копчето mode за смяна между сиди касета и радио също не регира.Всички останали менюта и бутони по монитора си работят нормално.
Някой имал ли е подобен проблем.Четох че често проблема е в радио модула но никъде не срещнах проблем с нереагиращи копчета.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 15.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е53 06'

Re: Звук-Проблем

Мнение от kerpicha » 03 Мар 2018, 20:41

Пробвай да разкачиш радиомодула в багажника и пак да го закачиш, един вид ресет да му направиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 852
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Re: Звук-Проблем

Мнение от PIPERKOV » 03 Мар 2018, 20:50

.ще пробвам.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 22.02.2017
Местоположение: Brussels
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: space shuttle

Re: Звук-Проблем

Мнение от BMWAudioLab » 03 Мар 2018, 21:25

PIPERKOV написа:.ще пробвам.

Добре дошъл в клуба на дефектиралите радиомодули.
С разкачане на буксата я стане, я не. Дори и да стане това е временно решение и идва момент, в който радиомодулът изцяло ще спре да работи. Причините за това поведение на радиомодула са много, казано на картко дошло му е времето за профилактика и ремонт.
Диагностика, кодиране, ремонт на ВМ24/ВМ54, МК3/МК4, ASK-CD и Logic7
Цифрова телевизия за моделите с iBus комуникация

http://bmwaudiolab.com/
https://www.facebook.com/BMWAudioLab/
viewtopic.php?f=63&t=426879

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Звук-Проблем

Мнение от gentata » 03 Мар 2018, 23:04

BMWAudioLab написа:Добре дошъл в клуба на дефектиралите радиомодули.
С разкачане на буксата я стане, я не. Дори и да стане това е временно решение и идва момент, в който радиомодулът изцяло ще спре да работи. Причините за това поведение на радиомодула са много, казано на картко дошло му е времето за профилактика и ремонт.

И в какво се състои "профилактиката", ремонта е ясен. Може да е полезна информация.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 22.02.2017
Местоположение: Brussels
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: space shuttle

Re: Звук-Проблем

Мнение от BMWAudioLab » 04 Мар 2018, 2:50

gentata написа:
BMWAudioLab написа:Добре дошъл в клуба на дефектиралите радиомодули.
С разкачане на буксата я стане, я не. Дори и да стане това е временно решение и идва момент, в който радиомодулът изцяло ще спре да работи. Причините за това поведение на радиомодула са много, казано на картко дошло му е времето за профилактика и ремонт.

И в какво се състои "профилактиката", ремонта е ясен. Може да е полезна информация.

Едва ли е ясен ремонтът докато не се замерят някои параметри на модула, но да предположим, че всичко по хардуера е проверено и няма дефекти. Тогава какво да му ремонтираме, ако той продължава да не реагира на команди, "забива", рестартира се или изобщо отказва да стартира?
Относно профилактитака, предполагам всяка информация ще полезна, но се чудя от къде да подхвана обяснението и колко време ще ми отнеме да го завърша напълно. На пръв поглед не е сложно, има два процесора и четири памети. Ако добавим процесора на самия тунер, то стават общо три, но там по-добре да не се пипа, защото става повече от интересно. Добър мултицет, компютър, интерфейс за комуникация с модула, но не става въпрос за комуникация по iBus, за тази комункация е по-добре да има изграден отделен стенд, програматор и добри познания по елетроника са необходими като начало. Търпение и време също са необходими, защото внимателно трябва да се проверят комуникациите на ниско ниво, а единият процесор има 84 крака и на някой от тях трабва да има определни сигнали. Не ги помня наизуст за целта си има дейташийт.
Диагностика, кодиране, ремонт на ВМ24/ВМ54, МК3/МК4, ASK-CD и Logic7
Цифрова телевизия за моделите с iBus комуникация

http://bmwaudiolab.com/
https://www.facebook.com/BMWAudioLab/
viewtopic.php?f=63&t=426879

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Звук-Проблем

Мнение от gentata » 04 Мар 2018, 12:54

BMWAudioLab написа:Едва ли е ясен ремонтът докато не се замерят някои параметри на модула, но да предположим, че всичко по хардуера е проверено и няма дефекти. Тогава какво да му ремонтираме, ако той продължава да не реагира на команди, "забива", рестартира се или изобщо отказва да стартира?
Относно профилактитака, предполагам всяка информация ще полезна, но се чудя от къде да подхвана обяснението и колко време ще ми отнеме да го завърша напълно. На пръв поглед не е сложно, има два процесора и четири памети. Ако добавим процесора на самия тунер, то стават общо три, но там по-добре да не се пипа, защото става повече от интересно. Добър мултицет, компютър, интерфейс за комуникация с модула, но не става въпрос за комуникация по iBus, за тази комункация е по-добре да има изграден отделен стенд, програматор и добри познания по елетроника са необходими като начало. Търпение и време също са необходими, защото внимателно трябва да се проверят комуникациите на ниско ниво, а единият процесор има 84 крака и на някой от тях трабва да има определни сигнали. Не ги помня наизуст за целта си има дейташийт.


Диагностика и ремонт. Това е последователността от действия необходими за отстраняването на каквато и да е повреда по каквото и да било електронно устрийство.
Профилактиката е пожелателно действие което в повечето случаи не довежда до промяна на състоянието на устройството и преди тази операция. Това е действие, което в общия случай ако няма видимо спукани спойки не е свързано с работа с поялник и уред по платката. Ако има видими замърсявания (окиси) най-много да се почистят платката и елементите й и контактните повърхности на пинове и букси. И с това се изчерпва "профилактиката". В много от случаите няма видими замърсявания и "профилактиката" се обезсмисля. Ако въпреки това се извършат тези действия и не доведат до положителни резултати то се пристъпва към диагностиката.
Чрез диагностиката с последователност от действия се локализира точно причината за повредата. За да се извърши процеса на диагностика трябва човек да има определени знания и да познава структурата на устройството. Действията могат да бъдат измервания с "добър мултицет", наблюдение на токове и напрежения чрез осцилоскоп, който всъщност пак трябва да е добър защото в противен случай може да убегне някой сигнал замасен от ниско входно съпротивление или пък прекалено голям входен капацитет на осцилоскопа. Също така и следене на комуникация между модули по платката с подходящ интерфейс и софтуер. Не случайно в този етап се вижда способността на "ремонтиращия" да прави това за което претендира че може да прави, или иначе казано различават се майсторите от пишман-майсторите :mhihi: .След като е ясна причината за повредата се пристъпва към отстраняването им, а именно ремонта.
Ремонта е подмяна на дефктирала част и/или да речем препрограмиране.

И какво излиза че диагностиката е определящия етап за ремонта а профилактиката може единствено да подобри нещата но не и да отстрани повредата, в общия случай.Та за това попитах за профилактиката в предния си пост но предполагам си имал предвит диагностиката.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 22.02.2017
Местоположение: Brussels
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: space shuttle

Re: Звук-Проблем

Мнение от BMWAudioLab » 04 Мар 2018, 14:52

gentata написа:
BMWAudioLab написа:Едва ли е ясен ремонтът докато не се замерят някои параметри на модула, но да предположим, че всичко по хардуера е проверено и няма дефекти. Тогава какво да му ремонтираме, ако той продължава да не реагира на команди, "забива", рестартира се или изобщо отказва да стартира?
Относно профилактитака, предполагам всяка информация ще полезна, но се чудя от къде да подхвана обяснението и колко време ще ми отнеме да го завърша напълно. На пръв поглед не е сложно, има два процесора и четири памети. Ако добавим процесора на самия тунер, то стават общо три, но там по-добре да не се пипа, защото става повече от интересно. Добър мултицет, компютър, интерфейс за комуникация с модула, но не става въпрос за комуникация по iBus, за тази комункация е по-добре да има изграден отделен стенд, програматор и добри познания по елетроника са необходими като начало. Търпение и време също са необходими, защото внимателно трябва да се проверят комуникациите на ниско ниво, а единият процесор има 84 крака и на някой от тях трабва да има определни сигнали. Не ги помня наизуст за целта си има дейташийт.


Диагностика и ремонт. Това е последователността от действия необходими за отстраняването на каквато и да е повреда по каквото и да било електронно устрийство.
Профилактиката е пожелателно действие което в повечето случаи не довежда до промяна на състоянието на устройството и преди тази операция. Това е действие, което в общия случай ако няма видимо спукани спойки не е свързано с работа с поялник и уред по платката. Ако има видими замърсявания (окиси) най-много да се почистят платката и елементите й и контактните повърхности на пинове и букси. И с това се изчерпва "профилактиката". В много от случаите няма видими замърсявания и "профилактиката" се обезсмисля. Ако въпреки това се извършат тези действия и не доведат до положителни резултати то се пристъпва към диагностиката.
Чрез диагностиката с последователност от действия се локализира точно причината за повредата. За да се извърши процеса на диагностика трябва човек да има определени знания и да познава структурата на устройството. Действията могат да бъдат измервания с "добър мултицет", наблюдение на токове и напрежения чрез осцилоскоп, който всъщност пак трябва да е добър защото в противен случай може да убегне някой сигнал замасен от ниско входно съпротивление или пък прекалено голям входен капацитет на осцилоскопа. Също така и следене на комуникация между модули по платката с подходящ интерфейс и софтуер. Не случайно в този етап се вижда способността на "ремонтиращия" да прави това за което претендира че може да прави, или иначе казано различават се майсторите от пишман-майсторите :mhihi: .След като е ясна причината за повредата се пристъпва към отстраняването им, а именно ремонта.
Ремонта е подмяна на дефктирала част и/или да речем препрограмиране.

И какво излиза че диагностиката е определящия етап за ремонта а профилактиката може единствено да подобри нещата но не и да отстрани повредата, в общия случай.Та за това попитах за профилактиката в предния си пост но предполагам си имал предвит диагностиката.

Без диагностика не може, обаче софтуерните проблеми не са точно ремонт, реално те са си чиста профилактика. За коректна работа на софтуерът обаче се правят някои неща, които наистина са си елемент на проверката на състоянието на модула или т.н. диагностика. Обикновено така се подхожда - първо се прави диагностика. Профилактика се прави на нещо, което работи или при работата му се наблюдават отклонения, които по принцип не пречат на нормалното функциониране на устройството, тук визирам електонни устройства със софтуер. Типичн пример за това са компютрите.
Използвам терминът "профилактика" за нещо, което не ремонт, но пък стабилизира работата на модула и реално дейността не е рутиина и не включва 1,2 ... 10 поседователни неща, след които всичко е наред както се прави с един вентилатор. Може да се помъчим да измислим термин, който да е приложим, но едвали ще е от полза на колегите, които просто искат музиката им да свири.
Диагностика, кодиране, ремонт на ВМ24/ВМ54, МК3/МК4, ASK-CD и Logic7
Цифрова телевизия за моделите с iBus комуникация

http://bmwaudiolab.com/
https://www.facebook.com/BMWAudioLab/
viewtopic.php?f=63&t=426879

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook