BMW X3 - Утечка
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
BMW X3 - Утечка
Здравейте колеги,
Моля за помощ/идеи, изчетох целия свят,тонове литература... всички теми по наши и чужденстранни форуми, но без решение на моя проблем.
След обикаляне на четирима електричари и самостоятелно занимание с многочасово тестване, мисията остава невъзможна.
Акумулатора пада всеки ден, дори в студенто време за има-няма и 5-6 часа...
Показателите на амперметъра са 0.14-0.16A дори селд заспиване на всички модули (след 16мин.)
Какво опитахме:
1. След заспиване на колата, всички бушони бяха извадени един по един - няма резултат.
2. Откачали сме модули, като радио, навигация, GPS модул, Блуту, TV, DVD и въобще всичко, което може да се откачи - няма резултат.
3. Тествах да извадя и крушките по купето - няма резултат.
4. Final Stage Unit-a (таралежа беше откачен) - отново нищо
5. Сменихме акумулатора - Нищо
6. Проверка дали зарежа, всчико е ок - 14.3V
7. Тествахме да изключим имобилайзера, който е слаган от авто-каското и пак безусшено.
На диагностиакта си показва, че всички модули заспиват, до колтото разбах само динамото и стартера се захранват без бушон, но и с двете не намерихме проблем
Моля ако имате идеи, защото вече пръснах над 500лв и всичко това без резултат... разхождам се с едно портативно зарядно, временно решение за сега.
Колата е BMW X3 3.0 Дизел 2006г.
Благодаря предварително!
Моля за помощ/идеи, изчетох целия свят,тонове литература... всички теми по наши и чужденстранни форуми, но без решение на моя проблем.
След обикаляне на четирима електричари и самостоятелно занимание с многочасово тестване, мисията остава невъзможна.
Акумулатора пада всеки ден, дори в студенто време за има-няма и 5-6 часа...
Показателите на амперметъра са 0.14-0.16A дори селд заспиване на всички модули (след 16мин.)
Какво опитахме:
1. След заспиване на колата, всички бушони бяха извадени един по един - няма резултат.
2. Откачали сме модули, като радио, навигация, GPS модул, Блуту, TV, DVD и въобще всичко, което може да се откачи - няма резултат.
3. Тествах да извадя и крушките по купето - няма резултат.
4. Final Stage Unit-a (таралежа беше откачен) - отново нищо
5. Сменихме акумулатора - Нищо
6. Проверка дали зарежа, всчико е ок - 14.3V
7. Тествахме да изключим имобилайзера, който е слаган от авто-каското и пак безусшено.
На диагностиакта си показва, че всички модули заспиват, до колтото разбах само динамото и стартера се захранват без бушон, но и с двете не намерихме проблем
Моля ако имате идеи, защото вече пръснах над 500лв и всичко това без резултат... разхождам се с едно портативно зарядно, временно решение за сега.
Колата е BMW X3 3.0 Дизел 2006г.
Благодаря предварително!
Последна промяна Ican40 на 24 Яну 2018, 12:45, променена общо 1 път
Re: BMW X3 - Утечка
Сигурен ли си че показанията са 0.14-0.16ma ?
Според мен новия акумулатор е за контейнера !
Само за пример, крушка консумираща 100 мА (0.1А) може да свети захранена от батерия 1000 мАч около 10ч. (имай в предвид че такава батерия се побира в джоб)
Даже и заспали модулите във всяка кола имат консумация, но е микро ампери (0.16ma = 160 µA) и с читав акумулатор ще изкара години не часове.
И да знаеш че студа ''мори'' акумулатора
Според мен новия акумулатор е за контейнера !
Само за пример, крушка консумираща 100 мА (0.1А) може да свети захранена от батерия 1000 мАч около 10ч. (имай в предвид че такава батерия се побира в джоб)
Даже и заспали модулите във всяка кола имат консумация, но е микро ампери (0.16ma = 160 µA) и с читав акумулатор ще изкара години не часове.
И да знаеш че студа ''мори'' акумулатора
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: BMW X3 - Утечка
Нещо не разбирам... 0,16 МИЛИАМПЕРА консумация е 0,00016 АМПЕРА, което е практически 0 (нищо), сигурно повече ти дърпа часовника на таблото. Ако наистина имаш ТАКАВА оттечка - това изобщо не може да бъде проблем. Ако обаче говорим за 0,16 АМПЕРА - това е друг въпрос, тогава трябва да се търси проблема.
Ето тук сме писали за подобен проблем, може да намериш нещо полезно:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=403009&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE
Трябва да уточним колко е консумацията да кажем 20 минути след изваждане на ключа и тогава да мислим. Би трябвало с вадене на бушони да се разбере поне коя електрическа система прави проблем (пак казвам - ако реално има оттечка)...
Ето тук сме писали за подобен проблем, може да намериш нещо полезно:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=403009&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE
Трябва да уточним колко е консумацията да кажем 20 минути след изваждане на ключа и тогава да мислим. Би трябвало с вадене на бушони да се разбере поне коя електрическа система прави проблем (пак казвам - ако реално има оттечка)...
Excellent! Steven is my name!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: BMW X3 - Утечка
Borymeckata написа:Нещо не разбирам... 0,16 МИЛИАМПЕРА консумация е 0,00016 АМПЕРА, което е практически 0 (нищо), сигурно повече ти дърпа часовника на таблото. Ако наистина имаш ТАКАВА оттечка - това изобщо не може да бъде проблем. Ако обаче говорим за 0,16 АМПЕРА - това е друг въпрос, тогава трябва да се търси проблема.
Ето тук сме писали за подобен проблем, може да намериш нещо полезно:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=403009&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE
Трябва да уточним колко е консумацията да кажем 20 минути след изваждане на ключа и тогава да мислим. Би трябвало с вадене на бушони да се разбере поне коя електрическа система прави проблем (пак казвам - ако реално има оттечка)...
По-скоро 0,0016A, но идеята с неправилната дименсия, след толкова четене, е ясна- всичко трябва да се повтори отначало от някой, който знае какво прави. Консумация, която изтощава нов акумулатор за 5часа е направо огромна- да кажем по груби изчисления за описаният автомобил е около 200W, което е почти равно на колата да е оставена на къси и дълги светлини.
Re: BMW X3 - Утечка
Моя е грешката... прсто от нерви вече... 0.16А!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
- firetux
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 4.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше AS71
Re: BMW X3 - Утечка
Може да пробваш да откачиш + в двигателния отсег, така ще изключиш стартера и алтернатора. Другия вариант е да има окис по платката на 5-тата врата, тя е постоянно захранена, или има закъсани кабели в гофрата й, пробвай да разкачиш буксата й, но не я затваряй, че ще се заключи.
- julyan10
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 27.12.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535 D 272 hp 2005 г.
- Мечтае да кара: X5M5 5.0D
Re: BMW X3 - Утечка
При мен при утечка от 0.5 А, сваляше акумулатор от 100 А за два дни. Предпазителите се вадят един по един за да се види в коя верига е утечката. Гледам, че при Х3 има предпазители при двигателя и под жабката. Намери ел. схемата на колата и виж къде има предпазители. Успех.
Re: BMW X3 - Утечка
Преди млако проверих, цялата задна врата... откачих стоповете, осветлението на задния номер и моторчето на чистачаката... - ефект нулев
X3 нямат IBS сензор...
Днес извадих това от TIS-a предполагам, ще бъде полезно
X3 нямат IBS сензор...
Днес извадих това от TIS-a предполагам, ще бъде полезно
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW X3 - Утечка
Търсих подобна тема преди време.
Имам приятел, който не може да се оправи с една е90-тка вече 1 месец. Как точно става проверката с компютър, дали заспиват модулите ? От къде да се почне търсенето на проблема ? Акумулатора е 100А и пада за 6-8 часа до степен да не може да се отключи колата.
Имам приятел, който не може да се оправи с една е90-тка вече 1 месец. Как точно става проверката с компютър, дали заспиват модулите ? От къде да се почне търсенето на проблема ? Акумулатора е 100А и пада за 6-8 часа до степен да не може да се отключи колата.
Re: BMW X3 - Утечка
Автоматик ли е джипа?
Има ли фабричен модул за телефон(телефон между двете предни седалки)?
Има ли фабричен модул за телефон(телефон между двете предни седалки)?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: BMW X3 - Утечка
zvetiko написа:Borymeckata написа:Нещо не разбирам... 0,16 МИЛИАМПЕРА консумация е 0,00016 АМПЕРА, ...
По-скоро 0,0016A, ...
Не че е толкова важно в случая, но "мили" означава 1/1000 (една хилядна) или 0,001. Нали така? Значи 0,16 mA = 0,16 А / 1000 = 0,00016 А. Аз поне така го изкарвам, но пак казвам - това не е важно в конкретния случай.
Excellent! Steven is my name!
- julyan10
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 27.12.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535 D 272 hp 2005 г.
- Мечтае да кара: X5M5 5.0D
Re: BMW X3 - Утечка
BaDxBoY написа:Търсих подобна тема преди време.
Имам приятел, който не може да се оправи с една е90-тка вече 1 месец. Как точно става проверката с компютър, дали заспиват модулите ? От къде да се почне търсенето на проблема ? Акумулатора е 100А и пада за 6-8 часа до степен да не може да се отключи колата.
Напиши това в YOUTUBE Diagnosing a car battery that drains overnight. Има доста подробно обяснение как се прави този тест. При мен колата заспива на 16 мин., а на 30 мин минава в deep sleep, тогава ми гасне и диода на скоростите. След 30 мин при мен показанията на мултицета са 0.02 А. Във клипа обясняват, че за всяка кола е допустимо тази стойност да е 0.05 А. Ако след 30 мин. тази стойност е по-голяма от 0.05 А значи в някоя ел. верига има утечка. Започва да се вадят на принципа на изключването предпазителите един по един за да се види в коя верига е утечката. Оттам трябва да се почне.
Re: BMW X3 - Утечка
Не е от бушоните.... днес извадих абсолючтно всички.... падна до 0.09А ... може ли стъпалото на динамото да се бъгне.. ? Нямам идея вече, коя част от колата не минава през бушоните.
- shopa_bs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 22.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci
- Мечтае да кара: e92 m3
- Детайли за колата: Добра е , но има някои пропуски!
Re: BMW X3 - Утечка
Едно мнение и от мен. Бушоните може да не се вадят физически, а просто да им се измери пада на напрежение.
ASC off -> FUN on
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани