смяна демпферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- violatorbg
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 28.06.2016
- Пол: Мъж
смяна демпферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
Здравейте, за много години, живи здрави както ние, всички около нас и колите които караме.
Имам един два проблема, разтрака ми се шайбата на коляновия вал и почна да бие на желязо и да играе ремъка. Понеже трябваше да пътувам майстора сряза ремъка и се кротна. Каза, че задвижвал само климатика и карах 500 км. без проблем. Сега ще сменям но не знам с каква, има два три варианта единият е Кортеко за повече пари и другият по евтините които са на едни и същи под различни имена. Някой сменял ли е с по евтината шайба и има ли проблеми. Говорих през това време с един колега който има трилитровия имал е същия проблем но неговата шайба задвижвала два ремъка, на климатик и още нещо. Така ли е? Той си я сменил с по скъпата защото майстора му казал, че евтината държи три месеца.
И вторият проблем ми е, че като ми изгори крушка я на стоп я на габарит не свети и някоия друга или се бъркат светлините. Сега ми е изгорял габарит и вместо нея като включа габаритите ми свети мигача.
Мерси предварително
Имам един два проблема, разтрака ми се шайбата на коляновия вал и почна да бие на желязо и да играе ремъка. Понеже трябваше да пътувам майстора сряза ремъка и се кротна. Каза, че задвижвал само климатика и карах 500 км. без проблем. Сега ще сменям но не знам с каква, има два три варианта единият е Кортеко за повече пари и другият по евтините които са на едни и същи под различни имена. Някой сменял ли е с по евтината шайба и има ли проблеми. Говорих през това време с един колега който има трилитровия имал е същия проблем но неговата шайба задвижвала два ремъка, на климатик и още нещо. Така ли е? Той си я сменил с по скъпата защото майстора му казал, че евтината държи три месеца.
И вторият проблем ми е, че като ми изгори крушка я на стоп я на габарит не свети и някоия друга или се бъркат светлините. Сега ми е изгорял габарит и вместо нея като включа габаритите ми свети мигача.
Мерси предварително
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: смяна демхферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
Честита нова година !!! Много здраве и щастие на всички колеги !!!
Демпферната шайба задвижва и основния ремък - не само климатичния . Голям риск е било тези киломентри с така разбита да се кара .
Задължително или бмв , или в краен случай кортеко - и нищо друго .
Демпферната шайба задвижва и основния ремък - не само климатичния . Голям риск е било тези киломентри с така разбита да се кара .
Задължително или бмв , или в краен случай кортеко - и нищо друго .
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- violatorbg
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 28.06.2016
- Пол: Мъж
Re: смяна демхферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
Сега погледнах, и са си два ремъка, но сряза този за климатика другия си върти но понеже е от вътрешната страна и вибрациите са по малки съвсем минимално вибрира, докато на климатика е от външната и много играеше. По принцип нали се износва гумата между двете шайби, на моята изглежда ок но просто вибрира и от там ремъка играе. Бъркам ли нещо?
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: смяна демхферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
Вътрешния ремък е по-опасен, защото задвижва важните агрегати. Отделно от това шайбата му е по-голяма и изнесена назад и създава по-голямо натоварване. Най-вероятно нямаш толкова вибрации, защото обтегачите успяват да обтегнат ремъка. Извадил си късмет. Шайбата може да се скъса в снадката между гума и метал и да не се вижда, но започне ли хлопането - работата е ясна
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: смяна демхферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
Зависи от конструкцията на шайбата. Моята превъртя и я смених, после старата (превъртялата) шайба я напъвахме с щанги, бихме я с чукове и забивахме отвертки между гумата и метала, но не успяхме да я разглобим... Изглежда, че металните части имат нещо като вътрешен реборд, който е залят в гумата, затова шайбата не може да се разпадне.
Но защо е трябвало "майсторът" да ти реже ремъка на климатика? Трябва само с един ключ обтягащата ролка да се натисне надолу (тя е на пружина) и ремъкът се сваля за секунди, просто с ръка...
Или пък този двигател няма обтягаща ролка на малкия ремък, а? Не знам как е на 4-цилиндровия...
Но защо е трябвало "майсторът" да ти реже ремъка на климатика? Трябва само с един ключ обтягащата ролка да се натисне надолу (тя е на пружина) и ремъкът се сваля за секунди, просто с ръка...
Или пък този двигател няма обтягаща ролка на малкия ремък, а? Не знам как е на 4-цилиндровия...
Excellent! Steven is my name!
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: смяна демхферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
4 цилиндровия няма обтяжна ролка
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: смяна демхферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
И не само 4-цилиндровия няма обтегач колеги, и при 6-така (M57N2) е така, няма обтегач а самия ремък е "ластичен". Гарантирано на 100% , преди няколко месеца го сменях, но изисква специален tool с който да се обтегне и постави на място.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: смяна демхферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
Моят 6-так M57TU има обтягаща ролка на ремъка на климатика и той (ремъкът) се сваля, като ролката се натисне надолу:
http://tis.bmwcats.com/doc1080558/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E83/Europe/X3_3.0d-M57N/jan2004/browse/engine/belt_drive_climate_compressor/
http://tis.bmwcats.com/doc1080558/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E83/Europe/X3_3.0d-M57N/jan2004/browse/engine/belt_drive_climate_compressor/
Excellent! Steven is my name!
- POL_Starshi
- Матрицата на SuPeR_FLY
- Мнения: 3637
- Регистриран на: 21.05.2007
- Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
- Пол: Мъж
- Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
- Мечтае да кара: и да е жив и здрав!
Re: смяна демпферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
Тука смених демхферната шайба с демпферна и дано колегата я е сменил, а да не предизвиква съдбата!
<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: смяна демпферна шайба на 2.0 150 HP Е83 и още нещо
На Е83 2 дизел М47 е с два ремъка , като климатичния е еласт и няма обтегач. Е83 с N47 е с един общ ремък и там има обтегач .
Е83 с 3 дизел има вариант с еласт ремък , има и вариант с обтяжна ролка на ремъка
Е83 с 3 дизел има вариант с еласт ремък , има и вариант с обтяжна ролка на ремъка
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани