Загуба на осветление бутони мултиволан е53

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 27.02.2006
Местоположение: София
Кара: BMW E21

Загуба на осветление бутони мултиволан е53

Мнение от AUTOMAX » 16 Ное 2017, 17:39

Миналия ден взех колата от жената да мина каско, прегледи и т.н прибирах се по тъмно и забелязах че не светят бутоните на мултиволана, а преди светеха 100%. Питах жената, не знае и не помни кое кога светело?!?!?!!?!? Жена..... Питането ми е към какво да се насоча, бутоните са функционални. Волана е стария 4 лъчев.
Благодаря

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Загуба на осветление бутони мултиволан е53

Мнение от stony1 » 16 Ное 2017, 19:30

AUTOMAX написа:Миналия ден взех колата от жената да мина каско, прегледи и т.н прибирах се по тъмно и забелязах че не светят бутоните на мултиволана, а преди светеха 100%. Питах жената, не знае и не помни кое кога светело?!?!?!!?!? Жена..... Питането ми е към какво да се насоча, бутоните са функционални. Волана е стария 4 лъчев.
Благодаря


А работят ли?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Загуба на осветление бутони мултиволан е53

Мнение от racing_team_vidin » 16 Ное 2017, 21:18

Лентов кабел :mhihi:

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Загуба на осветление бутони мултиволан е53

Мнение от Atsalov » 17 Ное 2017, 8:54

Вероятно, лентов кабел на волана или запушване по I-bus шината. Сигурно не ти и работят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Загуба на осветление бутони мултиволан е53

Мнение от stony1 » 17 Ное 2017, 10:59

Atsalov написа:Вероятно, лентов кабел на волана или запушване по I-bus шината. Сигурно не ти и работят.

Ако има "запушване по I-bus шината" не само бутоните на волана няма да работя, за които колегата така и не каза, а ще има проблеми с елементарното включване и изключване на радиоро, ще има проблем с информацията от борда, че дори може и да не показва никави данни, ако пък е с навигация може да и гледа чения екран и да се чуди от какво е.
Има и една друга възможност, при която симтомите са абсолютно същите и много рядко в сервизите се сещат да я проверят - Клеморед.
Та понеже гадаем, защото колегата не се включва с допълнителна информация, аз му предлагам да си провери клемореда, защото при Е53 доста често се получава окисляване (нагар) на пластините, които са +12V на първо положение на ключа (кабелът там е лилав), при което съм замервал пад на напрежение от порядъка на 5V, колкото и невероятно да звучи. Интересното в случая беше, че навигационната система работеше, но бутоните на волана нито работеха, нито светеха.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 27.02.2006
Местоположение: София
Кара: BMW E21

Re: Загуба на осветление бутони мултиволан е53

Мнение от AUTOMAX » 17 Ное 2017, 13:02

Не съм казал, защото съм написал още във първото мнение "бутоните са функционални." само не светят което и мен ме озадачи. Навито си работи, всичко по колата си работи без проблем.Само осветлението липсва.... ще проверя и клемореда

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 6.12.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е53
Мечтае да кара: Боинг 777

Re: Загуба на осветление бутони мултиволан е53

Мнение от homey » 20 Ное 2017, 18:37

Пробвай да раздвижиш потенциометъра за силата на подсветката, в ляво от волана, до превключвателя за фаровете! :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 27.02.2006
Местоположение: София
Кара: BMW E21

Re: Загуба на осветление бутони мултиволан е53

Мнение от AUTOMAX » 28 Ное 2017, 9:19

Събота и неделя ми остана време да видя колата, оказа се окислена връзка на буксата с чистител и после контактен спрей сега всичко работи. Но явно си е някакъв проблем защото като го подкарах и бутнах лоста за дълги, но дълги нямаше, разбутах лоста напред назад около 10 пъти и тръгна, в неделя пробвах дългите работеха. Все едно ако не ползваш нещо дълго време и прави окис или нагар и отслабва връзката....даже като го запалих даде грешка във преден десен ксенон, естествено буксата имаше "зелено вътре" . Почистих и тръгна.
Благодаря на колегите които писаха и ми дадоха насока.

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook