И още една тема за "пеперудите"
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
И още една тема за "пеперудите"
Колата е Х6, с двигател N57S, на реални 107299км. Причината за сваляне на смукателният колектор, беше записана грешка за управлението на вихровите клапи. При провеждане на тест за функционирането им се виждаше, че изобщо не се завъртат. След сваляне на колектора се видя, че клапите стояха постоянно в затворено положение, защото задвижващата ос при шести цилиндър се беше изкривила и опираше в корпуса на колектора. Като най-вероятна причина за изкривяването е счупване на клапата, след което въздушната струя я е натискала към оста, която се върти от задвижващият я електрически двигател. В един момент е заклинила и оста се и изкривила. След, което е преминала и достигнала смукателният клапан. И тук става още по-интересно- колегата има невероятен късмет, защото най-вероятно смукателният клапан е започнал да отчупва малки парчета от вихровият, които са изгорели и може би частично преминали, без да нанесат щети, през горивната камера и двете турбини- компресията беше в норми, турбините работеха добре.
За съжаление, това са трето поколение вихрови клапи, които BMW не успя да конструира, изработи и монтира така, че да не създават проблеми- първите се чупеха, от вторите течеше масло и падаха парчета в цилиндрите колкото монета от 5 стотинки, за съжаление последните отново се чупят+ силно се замърсяват до степен запушване на колектора.
За съжаление, това са трето поколение вихрови клапи, които BMW не успя да конструира, изработи и монтира така, че да не създават проблеми- първите се чупеха, от вторите течеше масло и падаха парчета в цилиндрите колкото монета от 5 стотинки, за съжаление последните отново се чупят+ силно се замърсяват до степен запушване на колектора.
Re: И още една тема за "пеперудите"
Тази кола май не е виждала магистрала и обороти над 2500
Има си лек и за тези колектори,като цяло са много по-добре измислени от старите.
Същия колектор и на 403 000км ,светеше. Така че има начин.
За да се покрива Евро 5/6 категория ,трябва модификации-а не само софтуер като Голфовете
Има си лек и за тези колектори,като цяло са много по-добре измислени от старите.
Същия колектор и на 403 000км ,светеше. Така че има начин.
За да се покрива Евро 5/6 категория ,трябва модификации-а не само софтуер като Голфовете
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: И още една тема за "пеперудите"
meha написа:Тази кола май не е виждала магистрала и обороти над 2500
Има си лек и за тези колектори,като цяло са много по-добре измислени от старите.
Същия колектор и на 403 000км ,светеше. Така че има начин.
За да се покрива Евро 5/6 категория ,трябва модификации-а не само софтуер като Голфовете
Колата се кара повече на магистрала, отколкото на градско. По отношение на измислянето- след като е възможно да се отчупи детайл с подобни размери и да стигне до цилиндъра, значи, че в концепцията нещо куца.
Ето колектора на една 330xd N57- същата история.
Входа на колектора, след дроселовата клапа:
Между другото, поне според мен, ето къде е грешката- клапите, които са направени от доста мек материал- пластмаса или композитен, се въртят от ос от закалена стомана- поне в случая от снимката не успях да я изправя на място, когато свалих оста се огъваше с пружиниране. Ако въртенето е при перфектни условия- O.К.
Но от BMW не са предвидили отлаганията в смукателният колектор, които са неминуеми и не зависят толкова от начина на каране, колкото са комбинация от маслени изпарения от картерната вентилация и твърди частици от изгорелите газове през EGR.
Когато клапата се блокира от замърсяванията, многократно по-твърдата ос, която се завърта от електрически двигател, ще я раздроби до степен да се откъсне.
Последна промяна zvetiko на 31 Мар 2017, 10:24, променена общо 1 път
Re: И още една тема за "пеперудите"
Мда,случват се и такива ситуации.но пак ти казвам всичко е до начин на експлоатация.В най-голям процент оказва влияние лошото гориво. Знам как изглежда на 10-15-30-100...400 хил км колектора отвътре.
Направи му едно почистване на него и главата ,пипни малко ЕГР-а ,препоръчай един път месечно колата да се вкара като в режим за регенерация (демек 3500об/мин за 40-50 км) ,да се намали безмислената работа на празен ход на автомобила и всичко ще е песен
Направи му едно почистване на него и главата ,пипни малко ЕГР-а ,препоръчай един път месечно колата да се вкара като в режим за регенерация (демек 3500об/мин за 40-50 км) ,да се намали безмислената работа на празен ход на автомобила и всичко ще е песен
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: И още една тема за "пеперудите"
Нагарът го даваха като основна причина за повреди по тези клапи, говоря за по-старите "пеперудки" ф22мм. и ф33мм. Би трябвало вече да са конструирали по-здрави и безпроблемни клапи, или поне да се отказали от тях...
Excellent! Steven is my name!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: И още една тема за "пеперудите"
meha написа:Мда,случват се и такива ситуации.но пак ти казвам всичко е до начин на експлоатация.В най-голям процент оказва влияние лошото гориво. Знам как изглежда на 10-15-30-100...400 хил км колектора отвътре.
Направи му едно почистване на него и главата ,пипни малко ЕГР-а ,препоръчай един път месечно колата да се вкара като в режим за регенерация (демек 3500об/мин за 40-50 км) ,да се намали безмислената работа на празен ход на автомобила и всичко ще е песен
За съжаление не е толкова лесно- един вихров клапан липсва. Ясно е, че до около 2000 оборота пълненето в шести цилиндър ще е различно от останалите пет. Изкривената ос не може да се изправи на място, защото е прекалено твърда и ще се счупи колектора. Ако се среже, оста ще се извади от лостовият механизъм към двигателчето, което я върти. Както и да е- реших проблема, но решението е в експериментален стадий и за това няма да го коментирам, но засега отзивите са силно положителни. Е, по принцип винаги може да се потърси колектор втора ръка или вземе нов за 1800лв. и всичко да бъде оригинално.
- netbus
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-325xi , Е46-330xd
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: И още една тема за "пеперудите"
А ако се премахнат до какво би довело това действие?
На N47 съм виждал такова решение, но последствията незнам какви са.
На N47 съм виждал такова решение, но последствията незнам какви са.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: И още една тема за "пеперудите"
netbus написа:А ако се премахнат до какво би довело това действие?
На N47 съм виждал такова решение, но последствията незнам какви са.
В случая това беше решението. Информацията след първите няколко дни е, че всичко е О.К. Динамиката на колата се е подобрила осезаемо, но все пак са правени и други неща. Ще изчакам още известно време, ще закача колата, ще чуя мнението на колегата след по-продължителен период от време и ще пиша.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: И още една тема за "пеперудите"
Вече, почти два месеца след процедурата- колегата казва, че колата върви определено по-добре от преди.
- smeltera
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 5.09.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е70 35sd
- Мечтае да кара: x5 m50d
- Детайли за колата: много хубава,много гиздава
Re: И още една тема за "пеперудите"
Колеги, когато се затапват тези пеперудки след това софтуерно нещо трябва ли да се пипа по колата, или всичко е ок. е70 30sd
- smeltera
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 5.09.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е70 35sd
- Мечтае да кара: x5 m50d
- Детайли за колата: много хубава,много гиздава
Re: И още една тема за "пеперудите"
Колеги за информация махнах ги пеперудите, затапих отворите с тапи от ибей де, вече 4000 км джипа върви без никаква разлика отпреди.Разлика във вървежа няма в разхода също.Когато свалих колектора беше сравнително чист,карам смесено,грацко-извънграцко. Смених всички свещи релето и уплътненията на колектора.Карам в Германия в Бг за 3 седмици престой ауспусите ми почерняха,зареждам само на големи бензиностанций.Джипа е х5 е70 3.0сд 2009г на 156000км.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: И още една тема за "пеперудите"
Не се препоръчва премахване на ''вихровите клапи''. Производителя, не случайно е измислил бързи и бавни всмукателни пътища Да не говорим, че прекомерното пълнене на въздух(при премахването им), води до неправилното изгаряне в горивната камера, ограничава и вариантите за правилно достигане на така желана регенерация.
Да, знам, че ''бюджетен'' вариант няма, но цените на тези автомобили са доста над средностатистическите и за момента е смешно да се пести от важни компоненти по тях за да ограничим правилната им работа. За N47TU производителя предлага сервизен комплект клапи.
Почистил съм ''N''на брой колектори и съм сменил 7бр. нови(нямаше друг вариант) и от личен опит казвам, че по-хубаво от оригиналната част няма.
Да, знам, че ''бюджетен'' вариант няма, но цените на тези автомобили са доста над средностатистическите и за момента е смешно да се пести от важни компоненти по тях за да ограничим правилната им работа. За N47TU производителя предлага сервизен комплект клапи.
Почистил съм ''N''на брой колектори и съм сменил 7бр. нови(нямаше друг вариант) и от личен опит казвам, че по-хубаво от оригиналната част няма.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: И още една тема за "пеперудите"
Производителя неслучайно е измислил и DPF филтъра, но по спомен само на 1-2 колеги съм слагал нов, но зная N на брой, които са извършили така нареченото "изолиране", така, че финансовия фактор играе доста определяща роля.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: И още една тема за "пеперудите"
Преди две години потребители на тези автомобили можеха и си позволяваха да си обслужват правилно автомобилите, сега почти всеки потребител на въпросния модел си го ремонтира сам в гаража и разбира от всичко
А аз знам от опит, че няма да си ги премахна ...макар отдавна да нямам този култов модел.
А аз знам от опит, че няма да си ги премахна ...макар отдавна да нямам този култов модел.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: И още една тема за "пеперудите"
Китайците няма ли да започнат да правят тези клапи? Явно е, че могат да се сменят само те, без да се дават 700+ лв за цял колектор. Направо ми е странно, че ги нямат.Atsalov написа:Не се препоръчва премахване на ''вихровите клапи''. Производителя, не случайно е измислил бързи и бавни всмукателни пътища Да не говорим, че прекомерното пълнене на въздух(при премахването им), води до неправилното изгаряне в горивната камера, ограничава и вариантите за правилно достигане на така желана регенерация.
Да, знам, че ''бюджетен'' вариант няма, но цените на тези автомобили са доста над средностатистическите и за момента е смешно да се пести от важни компоненти по тях за да ограничим правилната им работа. За N47TU производителя предлага сервизен комплект клапи.
Почистил съм ''N''на брой колектори и съм сменил 7бр. нови(нямаше друг вариант) и от личен опит казвам, че по-хубаво от оригиналната част няма.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани