5 години с Х3 (Е83)
Модератор: Технически модератори
- Liverpool17
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 10.01.2018
- Пол: Мъж
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Здравейте
Писах по-рано в темата, но мнението не е публикувано. Нов съм във форума и може да съм объркал нещо. От известно време и аз се интересувам от Х3.Като цяло чета само хубави неща за модела. Разбрах за мотора 2d след 2007г,че не е сполучлив. Преди тази година кой мотор ще препоръчате?
Писах по-рано в темата, но мнението не е публикувано. Нов съм във форума и може да съм объркал нещо. От известно време и аз се интересувам от Х3.Като цяло чета само хубави неща за модела. Разбрах за мотора 2d след 2007г,че не е сполучлив. Преди тази година кой мотор ще препоръчате?
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: 5 години с Х3 (Е83)
2.0d 150hp(или така познатия 163коня)
- Liverpool17
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 10.01.2018
- Пол: Мъж
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Четох и за скоростната кутия на първите била проблемна. От коя година слагат по-добрата кутия?
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: 5 години с Х3 (Е83)
От когато излиза фейслифта, септември 2006 г.
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: 5 години с Х3 (Е83)
И то какво става, преди фейса джипката е с добър мотор и калпава кутия, а след фейса мотора брадясва лесно, докато кутията е здрава вече?
Ебаси патовата ситуация! А жената ми говори как да продаваме е46 330д-то и да се мятаме на Х3 2.0д, щото 3.0д-то е много пари...
Ебаси патовата ситуация! А жената ми говори как да продаваме е46 330д-то и да се мятаме на Х3 2.0д, щото 3.0д-то е много пари...
Последна промяна hitar_potar на 12 Яну 2018, 15:28, променена общо 1 път
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Е тъкмо си свикнал на 3.0д и сега хоп на 2.0д....Прехода от Е46 с 3.0 към Е83 с 2.0 ще бъде един компромис в динамичен план, и то по-скоро за теб. Имай предвид че Х3-ката е тежка кола и си иска по-сериозен мотор.
- Liverpool17
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 10.01.2018
- Пол: Мъж
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Значи трябва да е или фейслифт 3.0d или преди фейса ръчка
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Преди фейса ръчка е същия мотор, предполагам и със същата кутия като настоящата е46 - 204 коня с 6 скорости. Още при него ще се усети компромис. Наскоро пробвах Х3 дизел с 218 кончета - че то ми се стори компромис, сравнено с моята. После обаче го чипнаха и завъртях пак 1 кръгче из Русе - така и не съм го настъпвал, но е осезаемо по-живо и бягащо, колко точно: не знам. Но може и да е по-бързичко от е46-цата вече. Не съм сигурен дали и автомата не е пипан, щото и той далеч по-удачно включваше.
А за 2-литрово не ми се и мисли - само като прочетох днес темата за Х3-то с блокиралия мотор, дето му хвръкнали биелни и основни лагери, и ми се дорева. Нищо, че жената все ми приказва, че карам прекалено спокойно, като някоя бабичка, и не съм за 3 литра мотор, щото само съм го заносвал. А после като разтрия колата с 190-200 извън града и почва да ми дудне, че карам като изтърван и предприемам излишни рискове. Нямат угодия тия жени!
п.с. Лошото е, че аз паткам яко по фейслифтовите е91-ци с М-пакет и май за мен по-красиво комби на БМВ няма, ако изключим G31. Ама в същото време оттук нататък ще ми е нужна кола с мъничко по-голям просвет от на сегашното е46 комби с нормално окачване - ще имам вече редовно ходене по планините, където ми се налага да минавам по 1 черен път с търкалящи се камъни и от време на време някой и друг от тях задира леко по тумбака, а мен тва ме изприщва най-общо казано. И като си представя как задирам тумбака на е91-ца М-ка и почвам да кукам...
А за 2-литрово не ми се и мисли - само като прочетох днес темата за Х3-то с блокиралия мотор, дето му хвръкнали биелни и основни лагери, и ми се дорева. Нищо, че жената все ми приказва, че карам прекалено спокойно, като някоя бабичка, и не съм за 3 литра мотор, щото само съм го заносвал. А после като разтрия колата с 190-200 извън града и почва да ми дудне, че карам като изтърван и предприемам излишни рискове. Нямат угодия тия жени!
п.с. Лошото е, че аз паткам яко по фейслифтовите е91-ци с М-пакет и май за мен по-красиво комби на БМВ няма, ако изключим G31. Ама в същото време оттук нататък ще ми е нужна кола с мъничко по-голям просвет от на сегашното е46 комби с нормално окачване - ще имам вече редовно ходене по планините, където ми се налага да минавам по 1 черен път с търкалящи се камъни и от време на време някой и друг от тях задира леко по тумбака, а мен тва ме изприщва най-общо казано. И като си представя как задирам тумбака на е91-ца М-ка и почвам да кукам...
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 5 години с Х3 (Е83)
И годините станаха 6 - ето го Руди в селския двор, прясно измит (рядко му се случва, но все пак има РД):
Кратка равносметка за изминалата година - никакви проблеми и ядове. Като награда за 6-годишната безупречна служба му смених маслото в автоматика (за трети път) и в раздатката (за втори път). Като слагах летните гуми ми се стори, че задните накладки са "последна обиколка преди финала" и ги смених преди да е светнала лампата на таблото. Оставих стария датчик, защото не се бях подготвил с нов.
Все още нищо не съм пипал по окачването. Двигателят не създава проблеми, само от време на време се появява някаква вибрация - може би ще трябва да сменявам тампоните му. Никакви ядове с раздатка и скоростна кутия (от "калпавите" автоматици GM5). Изобщо - варелът се оказа удивително безпроблемен. Почти всички дефекти до момента съм си направил сам, от ръчкане където не ми е работа... Май само предното стъкло се спраска от самосебе си - без съдействие от моя страна .
Ще кажа (напиша) още нещо от личен опит, дано не го приемете за реклама. През годините пробвах различни марки и вискозитетни класове моторно масло, но винаги ми даваше някакъв разход - около литър от смяна до смяна (сменявам маслото на 12 хиляди км.). Най-сериозно "хапваше" синтетичния Castrol - до смяната го беше свалил на минимума... Според мен - маслото се губи от лагерите на турбината, натича се в интеркулера и оттам го издухва в смукателния колектор. Реших, че няма смисъл да купувам нова турбина, за да спестя ония 15 лева за 1 литър масло на година. Говорих за "проблема" с един приятел и той ми препоръча една непозната за мен марка масло - Wolf. Било белгийско и се оказа доста евтино. Купих 8 литра синтетика от тази марка - казваше се Vitalтech или нещо подобно.
Викам си: какво толкова, не пречи да го пробвам и него... Ще следя нивото и ако го издуха по-бързо от другите - ще доливам, маслото е евтино. Обаче познайте - нивото не мърда. Не става въпрос да го гори по-бавно, а ИЗОБЩО! Даже се притесних, че двигателят се е издухал и е започнал да вкарва нафта в маслото - но няма такава миризма, а и моторът пали "от зъб". С две думи - вече съм фен на това масълце, препоръчах го и на други мои познати и всички се хвалят, че вече не доливат... . Даже с двама приятели - дизелджии мислим да си купим едно бидонче 50 литра.
Кратка равносметка за изминалата година - никакви проблеми и ядове. Като награда за 6-годишната безупречна служба му смених маслото в автоматика (за трети път) и в раздатката (за втори път). Като слагах летните гуми ми се стори, че задните накладки са "последна обиколка преди финала" и ги смених преди да е светнала лампата на таблото. Оставих стария датчик, защото не се бях подготвил с нов.
Все още нищо не съм пипал по окачването. Двигателят не създава проблеми, само от време на време се появява някаква вибрация - може би ще трябва да сменявам тампоните му. Никакви ядове с раздатка и скоростна кутия (от "калпавите" автоматици GM5). Изобщо - варелът се оказа удивително безпроблемен. Почти всички дефекти до момента съм си направил сам, от ръчкане където не ми е работа... Май само предното стъкло се спраска от самосебе си - без съдействие от моя страна .
Ще кажа (напиша) още нещо от личен опит, дано не го приемете за реклама. През годините пробвах различни марки и вискозитетни класове моторно масло, но винаги ми даваше някакъв разход - около литър от смяна до смяна (сменявам маслото на 12 хиляди км.). Най-сериозно "хапваше" синтетичния Castrol - до смяната го беше свалил на минимума... Според мен - маслото се губи от лагерите на турбината, натича се в интеркулера и оттам го издухва в смукателния колектор. Реших, че няма смисъл да купувам нова турбина, за да спестя ония 15 лева за 1 литър масло на година. Говорих за "проблема" с един приятел и той ми препоръча една непозната за мен марка масло - Wolf. Било белгийско и се оказа доста евтино. Купих 8 литра синтетика от тази марка - казваше се Vitalтech или нещо подобно.
Викам си: какво толкова, не пречи да го пробвам и него... Ще следя нивото и ако го издуха по-бързо от другите - ще доливам, маслото е евтино. Обаче познайте - нивото не мърда. Не става въпрос да го гори по-бавно, а ИЗОБЩО! Даже се притесних, че двигателят се е издухал и е започнал да вкарва нафта в маслото - но няма такава миризма, а и моторът пали "от зъб". С две думи - вече съм фен на това масълце, препоръчах го и на други мои познати и всички се хвалят, че вече не доливат... . Даже с двама приятели - дизелджии мислим да си купим едно бидонче 50 литра.
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Колега, пробвай Волф-а на следващата смяна - нищо не губиш... Ще се учудиш колко е евтино това масло и ще споделиш впечатления за разхода .
Excellent! Steven is my name!
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Боримечка, ти си с 204 коня дизела, нали? Ако да, съответно това масълце ще става и за е46 дизел 204 коня, нали?
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Разбира се, мотора е един и същ, както и повече от полвината възли...все пак Е83 е на базата на Е46
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Да, 150 kW - 204 к.с., а колата като цяло е от първите бройки за модела (първа регистрация в Италия - януари 2004). Отначало ме беше яд, че се случи "преди фейса" - с по-умрелия дизел, "калпавия" 5-степенен автоматик и текезесарски салон, но след години експлоатация я оцених...
А, един интересен щрих се сетих... Преди седмица (както споменах по-горе) смених задните накладки и загледах дисковете - имаха по 1мм. ръб по външния периметър (това - определено на око, разбира се). Предложиха ми да остържат този ръб на струг, но не ми се рискуваше - притеснявах се след интервенцията да не излезе някакво биене и вибрации... Та като гледах дисковете ми направи впечатление, че са оригиналните - с които колата е излязла от завода. Съжалявам, че не снимах маркировката - имаха емблемата на BMW, дългия номер и годината - 2003. Накладките явно бяха сменявани - виждаше се надпис FERODO, но бяха доста мръсни и ме домързя да ги търкам, за да открия годината. Във всеки случай са сменявани преди 2012 год. - тогава купих колата.
А, един интересен щрих се сетих... Преди седмица (както споменах по-горе) смених задните накладки и загледах дисковете - имаха по 1мм. ръб по външния периметър (това - определено на око, разбира се). Предложиха ми да остържат този ръб на струг, но не ми се рискуваше - притеснявах се след интервенцията да не излезе някакво биене и вибрации... Та като гледах дисковете ми направи впечатление, че са оригиналните - с които колата е излязла от завода. Съжалявам, че не снимах маркировката - имаха емблемата на BMW, дългия номер и годината - 2003. Накладките явно бяха сменявани - виждаше се надпис FERODO, но бяха доста мръсни и ме домързя да ги търкам, за да открия годината. Във всеки случай са сменявани преди 2012 год. - тогава купих колата.
Последна промяна Borymeckata на 11 Апр 2018, 14:05, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Хммм, мислех, че на тоя мотор му препоръчват 5w30 масълце, 5 на 40 било алтернатива... или аз нещо греша? Мисля, че съм с 5 на 40 в момента, марка не помня, но не съм доволен - пипа го явно, щото намалява постоянно, а течове няма, турбото е проверявано и е обявено за ОК. Колата имаше и други проблеми, от които можеше и да е смукало, но бяха оправени и сега доколкото виждам продължава, макар и май по-малко...
Тоя мотор е много далече от "умрял" - който ги твърди тия работи, не е карал такъв редовак! Аз съм си влюбен в него и не ща и да чувам за V-образно или с по-малко от 6 цилиндъра. Да не говорим, че много държа и да си остане с тая марка.
Borymeckata написа:Да, 150 kW - 204 к.с., а колата като цяло е от първите бройки за модела (първа регистрация в Италия - януари 2004). Отначало ме беше яд, че се случи "преди фейса" - с по-умрелия дизел, "калпавия" 5-степенен автоматик и текезесарски салон, но след години експлоатация я оцених...
Тоя мотор е много далече от "умрял" - който ги твърди тия работи, не е карал такъв редовак! Аз съм си влюбен в него и не ща и да чувам за V-образно или с по-малко от 6 цилиндъра. Да не говорим, че много държа и да си остане с тая марка.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани