5 години с Х3 (Е83)

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

5 години с Х3 (Е83)

Мнение от Borymeckata » 11 Мар 2017, 0:39

Този Великден с Руди правим 5 години "съвместен живот" - вече имам натрупани доста лични впечатления от колата. И си помислих, че може да е интересно и полезно за някой колега, ако й направя едно "ревю". Аз не се смятам за фен на марката, така че мнението ми е относително обективно. Разбира се, темата в никакъв случай не е "моя" и е отворена за всякакви мнения, въпроси и друга информация, която сметнете за полезна.

Както казах - имаме колата (смятам я за семейна) от 5 години, докарах я на Великден 2012 год. Взех я на бартер от един врачански джамбазин - дадох му Нисан Навара (кинг каб) и доплатих някакви левове. Всъщност, аз много си харесвах Навара-та, но жена ми е по-дребничка и просто не можеше да кара оня камион. Та се принудих да го сменя за нещо по-малко и за предпочитане - автоматик. Отидох с Навара-та във врачанската автокъща да гледам някаква РАВ-4, но не я харесах и вече си тръгвах, когато джамбазинът ме дръпна към една черна Х3 и започна да ме омайва... Всъщност, тогава разбрах, че такъв модел съществува, аз мислех всички "джипки" на БМВ за Х5... Колата била скоро свалена от автовоза, докарана беше от Италия. Оня я запали - хареса ми как работи. Не можах да я пробвам, защото нямаше номера и нищо по колата не съм гледал - нищо не разбирах тогава. Не знам как точно стана, но след час вече пътувах с БМВ-то към дома. Значи карам си по шосето и гледам на волана пред мен - синьо-бялата емблема. Викам си - какво направих, мамка му? БМВ ли си купих, егати?!? Отбих на банкета, слязох и обикалям колата - БМВ, няма грешка... Е, станалото - станало, ние да сме живи и здрави, пари се изкарват...

Аз никога не съм харесвал тази марка и не съм искал да имам БМВ. Чак после (доста по-късно) започнах да се интересувам и разбрах, че тези скоростни кутии (GM5) били проблемни, че колата е с някакво "спортно окачване" и вози като каруца, че километражът е "курдисван" и варелът реално е над 200 000 км., че можело да се правят някакви диагностики, че колата има навигация (но няма диск за нея) и много други неща... Също така съобразих (с голямо закъснение) че съм могъл да я закарам в някой сервиз да я погледнат или поне да взема със себе си някой приятел за морална подкрепа, а не да цъфна сам в автокъщата... Но мачът вече беше свирен.

Въпреки всичко, казано по-горе, колата се оказа читава... Служи ни вярно и безпроблемно вече 5 години. Ходили сме с нея на най-различни места, дори и в чужбина - при всякакви пътни и атмосферни условия. Веднага казвам - никакви сериозни проблеми не е показала до момента и не ме е вкарвала в някакви по-сериозни разходи. Винаги ми е вършила работа и съм стигал с нея до крайната дестинация. Ето го Руди, снимките са правени в различни години и сезони:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


По-натам ще опитам максимално обективно да оценя Х-тройката по различни показатели и критерии. Разбира се, ревюто е съвсем субективно - споделям своето лично мнение. Ще бъде интересно да чуем (прочетем) и други мнения по въпроса.
Последна промяна Borymeckata на 12 Мар 2017, 18:34, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от Borymeckata » 11 Мар 2017, 1:28

1. Поддръжка: Поддържам си колата сам, поне за това имам нужните инструменти и условия. Стремя се пипна навсякъде и да осигуря сравнително качествени консумативи, но без да се вманиачавам и да робувам на марки. Маслото в мотора сменявам максимум на 12 000 км., винаги заедно с масления филтър. По принцип гледам километрите, а не времето - затова го сменявам на различни периоди, според пробега. Когато имах служебна кола и не карах много БМВ-то, се е случвало да изкара и две пълни години с едно масло в двигателя. Знам, че се препоръчва смяна на една година, но не ми се занимаваше... Имам канал в единия гараж, но предпочитам да използвам канала в едно близко село, където имаме къща:
Изображение

Знаете дизеловото масло как цапа, а на селския канал не ми пука особено, ако омажа нещо. Пробвал съм различни марки и вискозитетни класове масла и честно казано, не съм забелязал някаква разлика в работата на двигателя. Може би единствено като разход на масло - някои ги гори повече. Последно съм се спрял на една марка Wolf и май натам ще карам само с това масло...

Разбира се, сменил съм също и маслото в раздатката, автоматика и диференциалите:
Изображение

Също и антифриза и хидравличната течност в сервотроника:
Изображение

Спирачна течност още не съм сменявал, а май не е лошо да го направя... Сменял съм също въздушен филтър (сложих някакъв "спортен" K&N), също и горивния. Този на купето само го изтупах от праха, но не съм го сменявал. Водя си нещо като дневник (журнал) на поддръжката в една тетрадка - записвам кога и на какви километри какво съм сменил. Когато се сетя - сипвам по някаква добавка в нафтата - правя го по-скоро за успокоение на съвестта, отколкото да очаквам някакъв реален ефект.


2. Ремонти: Нищо сериозно до момента, за около 40 000 км. пробег по "чудесните" северозападни пътища. Всички дребни ремонтчета съм си правил сам или "с малко помощ от приятели". Разбира се, купил съм си TIS и редовно си правя справки с него, дори за дребни неща и по въпроси, които ми изглеждат ясни:
Изображение

Инструменти си имам, но понякога се налага да попълвам работилницата с нещо необходимо. Всички съединения стягам с предписания в TIS-а затягащ момент, като за целта съм си набавил динамоментрични ключове с нужния диапазаон:
Изображение

Какво съм правил по колата до момента? По двигателя - смених двата термостата, след което закрепи идеално температурата и досега няма проблеми с това:
Изображение

Също и шайбата на коляновия вал - видях, че гумата е спукана и купих нова, но все отлагах смяната, докато... един ден шайбата превъртя на 2 километра от гаража. Докарах си колата на ход и за няма и час сменихме шайбите - никакви драми:
Изображение

Друго - смених някои от подгревателните свещи на двигателя, също четките и задния лагер на алтернатора. Когато свалях алтернатора - смених и двете ролки на ремъка - обръщащата и натягащата. Тогава си купих и нов ремък, че старият беше напукан. Но още не съм го сменил - карам си го в багажника и чакам стария да се скъса... Понякога закачвам колата на INPA-та и гледам живи данни за двигателя - дюзите са добре. Релето на свещите не работи откакто взех колата, купил съм ново, но все не намирам време да го сменя. Смених и масления сепаратор за картерните газове - сложих от новия модел и изхвърлих филтърчето от кече. Махнал съм вихровите клапи (пеперудките) и съм сложил тапи на смукателния колектор. Друго по мотора не се сещам.

Иначе по колата като цяло - предното стъкло в един горещ ден се спраска някак от самосебе си и се наложи да го сменявам. Чистил съм пръскачката на задното стъкло (беше запушена) и промивах казанчето за течността, за да махна евентуални боклуци от него. Спомням си, че смених една от трите помпички на казанчето, но вече не се сещам точно защо... Нищо не съм правил по трансмисията, нищо по окачването и нищо по спирачките. Когато сменявам гумите зимни/летни - проверявам дисковете и накладките, но те сякаш изобщо не мърдат, от 5 години са си все на същото положение. Иначе съм купил нови накладки и си ги държа в гаража - чакам да светне лампичката за спирачките. Всички амортисьори са си оригиналните - пише БМВ на тях. Окачването още не се е разтропало, но рано или късно ще се наложи да пипна нещо по него.
Последна промяна Borymeckata на 16 Мар 2017, 8:11, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 17.07.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: bmw x5
Мечтае да кара: същото
Детайли за колата: 3.0 д 218к.с

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от Georgi P Georgiev » 11 Мар 2017, 14:40

Поредната отлична тема колега, шапка ти свалям за ентусиазма :bowdown:, Следя с интерес всички твои теми. Аз от почти година карам е53 фейс 3.0д, и до голяма степен написаното от теб повлия на избора ми ( макар, че избрах по-големия брат :lol: ). Пожелавам ти още много километри да те слуша " Руди", и още веднъж благодарности за споделеното от теб за подръжката на автомобила :clap: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 809
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от hummer » 11 Мар 2017, 15:31

:yes:

За ремъка щом го имаш си го слагай ,че моя като я взех беше някаква скапана марка и познай къде се скъса :mhihi :
А да си сваляш корите и виското на пътя не е готино :lol:

Иначе с кеф ти чета темите ,особено за смяната на маслото в кутията много ми помогна. :bowdown:

Иначе за шайбата как се развива при автомат?

Държиш ли контра някъде ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от Borymeckata » 11 Мар 2017, 18:44

hummer написа::yes:
За ремъка щом го имаш си го слагай ,че моя като я взех беше някаква скапана марка и познай къде се скъса :mhihi :
А да си сваляш корите и виското на пътя не е готино :lol:

За корите съм съгласен, но "виско"... няма. Ако имаш предвид дифузьора на вентилатора - сваля се много лесно, има само един винт и едно "копче". За шайбата ще ви кажа, а сега - да продължа с оценката на колата:


3. Вървене: Тук нещата са много субективни... На комшията с Матиз-чето Х-тройката му изглежда като изтребител Ф-16. За друг рацер с някоя спортна бензинова резачка - си е спряла нафтова печка. Лично за мен мощност и въртящ момент си има предостатъчно. До момента никога не съм почувствал недостиг на мощност, но както казах - това е субективно. Относно динамиката (ускорение) - също нямам претенции към колата, като се има предвид, че от 30 години карам големи мотоциклети. Като казвам "големи" - разбирам литрови и нагоре. Разбира се, от дизела не може да се очакват чудеса в ускорението - дръпва яко в началото и след 3000 оборота започва да "тъпче". Но (пак казвам), за мен моторът има достатъчно сила.

За скорост - два или три пъти съм я пробвал колко ще вдигне. С летните гуми, напомпани на макс, на равен път с газ до дупка успяваше да направи между 210 и 215 по километража. Това - преди 3 години, скоро не съм я пробвал. Нещо с годините започнах да губя вкус към високите скорости... Пък и по нашият край просто няма подходящи пътища за такива тестове:
Изображение


4. Проходимост: И тук чудеса на бива да се очакват. Х3 не е "джип", не е дори и SUV. За мен това е доста сполучлива кръстоска между SUV и лека кола. Конструкторите са се опитали да съчетаят проходимост на "джип", практичността на комби и вървенето и комфорта на лека кола. Пак казвам - сполучлива комбинация, но постигната с цената на редица компромиси. Получило се е нещо като патицата, която може да бяга, да плува и да лети, но не е особено добра в нито едно от трите... Та за всички е ясно - Х3 е доста далеч от възможностите на истинските оф-роуд машини (ниска е, тежка е, няма демултипликатор, няма блокаж на осевите диференциали, автоматик е и изобщо...). Но с добри гуми и ако всички системи работят нормално - можеш да прегазиш някоя кална локва, да минеш по черен път в гората, да преодолееш някой бордюр или пясъка на плажа. Повече от това - вече на собствен риск и отговорност.
Изображение


5. Комфорт: Тук отново нещата са субективни. Някои колеги се оплакват от калпави и шумни пластмаси в купето. Лично за мен колата си е достатъчно добре оборудвана - кожен салон, кожен волан, скоростен лост и други детайли. Возията... много е зле. Моята се случи с някакво "спортно окачване" и нископрофилни 18-ки. Понякога имам чувството, че мога да преброя паветата, по които минавам. Иначе пък на хубав асфалт колата направо "заспива". Абе няма пълно щастие...


6. Устойчивост: Тук съм направо очарован! Колата "стъпва като котка" според джамбазкия жаргон. Няма никакво неприятно клякане, клатене или "танцуване" в завоя, направо "рисува" кривите и ги минава като по релси (доста съм напред с жаргона, а?). С хубави зимни гуми и работещи всички системи си карам по снега без никакви притеснения - ускорявам, завивам и спирам, сякаш съм стъпил на асфалта.
Изображение

Толкова стабилна и сигурна чувствам колата на снега, че чак е притеснително - често си мисля, че това чувство за сигурност е лъжливо и варелът ще се изпързаля точно в най-неподходящия и опасен момент. Но до момента не ми се е случвало. Дори нарочно съм се мъчил да я завъртя на някой широк паркинг, като навивам волана и подавам рязко газ. Очаквам някакви опасни "метли" и дрифове, но няма нищо такова... Само лампичката на DSC-то премигва няколко пъти, автоматиката се задейства, отнема ми газта (въпреки педала до ламарината), сякаш "пипва" някоя от спирачките и веднага укротява колата. Доста е успокояващо да знаеш, че имаш такава умна система, която следи ситуацията и е готова във всеки миг да ти спаси задника...
Последна промяна Borymeckata на 13 Мар 2017, 11:55, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!

Матрицата на SuPeR_FLY
Аватар
Мнения: 3637
Регистриран на: 21.05.2007
Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
Пол: Мъж
Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
Мечтае да кара: и да е жив и здрав!

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от POL_Starshi » 12 Мар 2017, 7:17

Отново браво на Borymeckata за труда който е положил! :clap: Закачам темата като важна за да не се загуби във времето! Може и други колеги да споделят тук за модела или да пуснат нови теми за съответните Х модели! :yes:
<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от Borymeckata » 12 Мар 2017, 18:16

Благодаря за оценката, но не смятам тази тема за "важна"... Освен ако не я направим тема за ревюта, където собствениците споделят лични впечатления? Имаше една подобна тема за Е70, ето:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=413192&hilit=%D0%B570

И така, стигаме до един важен за мен критерий:

7. Практичност: Не съм вярвал, че някога ще го кажа / напиша, но БМВ са успели да направят ПРАКТИЧНА кола! В смисъл, че става за много и най-различни цели, върши ти работа, служи и ти улеснява живота. Като казах в първия пост, че не съм обичал марката - това се дължи на едно дизелово Е30, което доста отдавна имах две години. Знам, че феновете ще скочат срещу мен, но ще го кажа - това е анти-автомобил. Имам предвид, че в него са успели да съчетаят всичко, което един обикновен и практичен човек НЕ ИСКА в колата си. Няма да влизам в подробности, ще кажа само, че онова 324 ми донесе много разочарования. Затова със свито сърце седнах в Х-тройката и... останах приятно изненадан.

Макар и по-малка от Х5, вътре спокойно сядат 5 човека (стига да не са сумисти, разбира се). Багажникът е доста обемен и удобен, без да пипаш задните седалки (но след като свалиш щората) можеш да вкараш вътре 4 гуми, кухненска печка или фотьоил (правил съм и трите). Като свалиш задните облегалки - става като комби. Велосипедът ми влиза вътре както си е - без да свивам седалката или да извъртам рулето:
Изображение

Изображение

Има място в багажника за нужното зимно оборудване:
Изображение

А ето тук - жена ми след нощувка в колата, събужда се усмихната и то - без да й поднасям кафе:
Изображение


8. Общо впечатление: Лично на мен Х3 ми допадна много и не бих я сменил (ако не започне да ми създава проблеми, разбира се). Харесва ми най-вече нейната надеждност и практичност - че мога да разчитам на тази машина винаги, за всичко и при всякакви условия. Никога не съм се съобразявал с пътните и атмосферните условия, сезона на годината или друго - просто тръгвам накъдето искам да стигна и тя ме закарва дотам. Сменявам гумите, стелките в купето и течността за чистачките - и така за един час колата от "лятна" става "зимна" и обратно. Благодарение на тези й качества сме имали възможност да посетим интересни места, да изпълним важни и спешни задачи и да изживеем много приятни моменти заедно...

Ето тук сме на море, някъде около Созопол:
Изображение

На планинска хижа във Врачанския балкан през зимата:
Изображение

На брега на Дунава (доста често):
Изображение

След коледно пазаруване:
Изображение

Пред една крепост между Троян и Ловеч:
Изображение

На Рабишкото езеро:
Изображение

На заснежен междуселски път, някъде в пустошта:
Изображение

Пак на брега на Дунава...
Изображение

На покрива на един варненски МОЛ:
Изображение

И накрая - паркиран в селския двор под ореха...
Изображение
Последна промяна Borymeckata на 16 Мар 2017, 8:17, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от Borymeckata » 12 Мар 2017, 19:06

И да завърша ревюто с няколко думи... За да не оставям за накрая "лъжицата катран в бурето с меда", първо:

Недостатъците: Веднага казвам - много малко са нещата в тази кола, които ме дразнят и се чудя защо е направено така, мамка му... Ясно е, че има различни опции и конфигурации на същия автомобил, с най-различни екстри за всеки вкус и желания. Но при кола на старо нямаш голям избор - взимаш каквото ти се падне. Та конкретно за моята кола:

- Бих предпочел да не е черна, а някаква по-светла, примерно сива;
- Музиката се случи най-евтиното изпълнение, с два средни говорителя в предните врати и два басака под седалките - звучи доста посредствено;
- Въпреки големия дисплей, индикацията на него е доста "дървена" и малко разочароваща, например - няма индикация за силата на звука;
- Прекалено много електроника и автоматика има. Което е ОК, когато всичко работи, но е потенциален източник на проблеми. Аз лично бих предпочел да имам повече контрол върху колата - аз да взимам решенията, а не някаква черна кутия някъде в багажника;
- Нещо, което може би е субективно - воланът, седалката и педалите сякаш не са в една линия... Като седна, имам чувството, че воланът ми е леко в ляво, а педалите - леко в дясно. Не знам, може да си въобразявам...


Какво ми харесва:
- Двигателят направо ме изпълва - мощен и с голям въртящ момент, равномерна работа и плътен, бучащ звук... Нямам никакви забележки по мотора;
- Фаровете са страхотни, случиха се някакъв адаптивен ксенон (не знам какво точно значи), но нощем осветяват пътя идеално, карам си все едно е ден... Не знам новите LED-фарове как са, казват, че били още по-добри (как е възможно...??);
- Спирачките - като фаровете...
- Знам, че 5-степения автоматик GM5 се смята за проблемен и трошлив, но аз до момента (с ръка на сърцето ви казвам) - НИКАКВИ проблеми с трансмисията не съм имал. Никога не съм усетил придърпване, ритане, тласъци и каквито да е други аномалии в работата му... Нещо повече - нито една грешка записана в модула на кутията, за тези 5 години каране! Всеки път като закача диагностиката, за EGS - no errors. Ако искате - вярвайте...
- Окачването излезе доста здраво и надеждно, не можа да се разтропа за 40 000 км по скапаните северозападни пътища;
- За 12 години експлоатация - никакви ръжди, никъде;
- Седалките са удобни - твърди и с много възможности за регулиране. Кожата лесно се почиства и поддържа;
- Лично за мен, Х3 е удобна за дълъг път. Автоматът много сполучиливо се съчетава с темпомата - колата сама си подава газ и си превключва скоростите. Като добавим и автоматичните режими на фаровете и чистачите - на дългите прави участъци имам чувството че не карам автомобил, а по-скоро че гледам телевизия... Чак ми става скучно да пътувам така и затова започвам да ръчкам по радиото и навигацията... Дори след 500 км. не усещам никаква умора от пътуването.


Ами това ми хрумва за момента, нека и други колеги със същия модел да споделят лични впечатления.
Последна промяна Borymeckata на 14 Мар 2017, 10:46, променена общо 4 пъти
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от astrapower » 13 Мар 2017, 9:24

Чудесна тема Боримечка! Малко по-късно ще споделя и аз впечатления макар и за по-кратък период на притежание :) Мисля че темата би била подходяща за настоящи и бъдещи собственици на модела, предвид очакваните обективни мнения от собственици базирани на реална експлоатация.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 10.01.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW X3 3.0D

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от iee » 14 Мар 2017, 22:04

Респект! Аз имам колата от малко повече от година, но съм насъбрал впечатления. Ще се опитам в скоро време, когато съм в подходящо състояние на духа да ги споделя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от MMG » 15 Мар 2017, 0:05

Темата е хубава и аз като собственик от няма 2 години мога нещо да споделя.

Дизайн:
Тук е много субективно. На мен лично винаги ми е харесвала. Има хора и на другата крайност. Като цяло или ти допада или не. Дизайна е такъв, че те оставя без мнение.

Задвижване:
3.0d мотора с 204/218 к.с.(преди/след фейслифта) е достатъчно динамичен за нелекото купе. Не очаквайте изтребител, но колата върви прилично за размерите и тежестта си. Силата идва от многото нютонметри на разположение още от ниски обороти. Автомата на GM също не е никак лош за времето си. Има стептроник, т.е. подредено превключване нагоре/надолу на предавките в ръчен режим. Можеше да е малко по бърз, но и колата не е нова. Общото мнение е да не се ремапва. На кикдаун колата се изстрелва и доставя удоволствие.

Окачване:
Колата е със спорт пакет и споделям мнението на Боримечката изцяло. Вози доста твърдо с 18-ките, но на хубав път твърдостта не се усеща. Със 17" джанти и малко по-високи гуми е една идея по-добре.
Поведението на пътя от друга страна е големият плюс. Няма СУВ от това време, а и доста по-съвременен, който да го стигне. Завива и се кара почти като лека кола. Особено с гуми 255 отзад е като залепена на пътя.

Багажник: достатъчно обемен :)

Интериор:
Моята е преди фейса и лично на мен интериора ми беше някак си сив. Говоря за цветове и материали на таблото и корите. Не ми харесваха сивите пластмасови вътрешни дръжки на вратите (как така не са хромирани?!). По- късно ги смених с никелирани такива. :)
Не ми харесва, че няма мрежи за вещи на гърба на предните седалки, също и това, че джобовете в предните кори са решени с мрежа, която провисва с времето, ако се слагат по-тежки предмети, като ботилки например. Това е оправно във фейслифта. Липсва ми малката жабка отляво, като на Е46.

Това са минусите на интериора, сега за плюсовете - достатъчно практичен е - има държачи за чаши - 2бр и стандартните отделения за вещи. Кожата (стига да не сте с онова недоразумение, което уж лесно се чисти и поддържа, но се нацепва и къса- говоря за някой Х3-кои оборудвани със салон от изкуствена кожа) е здрава и има вид дори след толкова години. Спорният волан е страхотен. Аз моя преди седмица го смених с М-ков, който също е много хубав, кожата му е по-мека и пак си е с одобеления за пръстите. Другите волани слагани на Х3 не струват. Спортните седалки дават достатъчна странична опора, жалко само, че при мен не са ел.


Ъпгрейди:
Освен двата ъпгрейда по-горе съм добавил ТВ тунер, камера за задно виждане, led стопове от феслифт, М пак джанти, AUX in, led интериорни крушки.

Обслужване и ремонти:
Всички филтри, течности и масла, без това на сервотроника. В Дунев като бях ми предложиха да го сменят, но не бях сигурен какво масло ще сложат и отказах. Карам си така и нямам проблем. Дискове, накладки, клапан картерни газове, един носач, датчик накладки, всички подгрени свещи, тампони на стабилизиращата щанга, АUC сензор (така ли беше), ремонт на стартера, термостати и антифриз, оптика на навигацията, обслужване на климатика и допълване с фреон, маркуч на турбото, вакумен резервоар, демонтаж на вихрови клапи. Влизаше вода при дъжд в някои от корите на вратите, та и това оправях - презалепване на мембраната.
Може да има още дреболии, за които сега не се сещам.
P.S. Демпферна шайба забравих да добавя. Също и тампони на двигател.
Последна промяна MMG на 16 Мар 2017, 21:11, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от Borymeckata » 15 Мар 2017, 8:24

Да, Колегата ме подсети за "пазарските мрежи" в предните врати - наистина са дразнещи. Жена ми непрекъснато слага в тях бутилки с вода и те провисват. Виждал съм интересно решение на проблема - човекът беше изрязал плоскости от някаква тънка прозрачна пластмаса и ги беше закрепил отвътре на джобовете - зад мрежичките.

Малко неща съм монтирал допълнително по колата - само MP3 "чейнджър" Dension (много доволен останах) и LED-светлини в салона (като Колегата), и на задния номер също.
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 10.01.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW X3 3.0D

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от iee » 15 Мар 2017, 16:20

Да се включва и аз: с предварителната уговорка, че не съм фен на БМВ. Не, че не ми харесва марката, а по-скоро съм безразличен. Колата попадна при мен малко случайно, продадох си Гранда и трябваше да вземем нещо друго сравнително бързо, защото моята госпожа без кола не може :) Един приятел я продаваше и така...
Като визия ми харесва, още повече, че конкретно моята почти няма забележки, както екстериорно, така и интериорно. Карам я с 17 джанти, защото с 19-ките беше бетер лагерна количка. И аз съм със спортно окачване и не е много приятно по неравен път. Колата е изпълнение с доста екстри и всъщност това ми допада много. Навигация, добро озвучаване, спортни седалки, спортен волан, черен панорамен таван, дъра-бъра, още доста неща.
Двигателя 3.0d-204кс.: върви нормално, не ме впечатлява с кой знае какво, освен с харча в градски условия( баси ламята) :) Пътното поведение наистина е доста добро за сув и на хубав извънградски път си е удоволствие.
За малко повече от година по колата съм сменил масла и филтри, махнах вихровите клапи, двата термостата, смених изпускателен колектор(че се беше нацепил), всички подгревни свещи и релето, помпичка за пръскалката на задното стъкло, маслата в раздатката и диференциалите, наскоро демпферна шайба, ремък и някакви ролки наоколо, led интериорни крушки, миналото лято затъмних леко задните прозорци и сложих безцветно ув фолио на предните. Най-вероятно има и друго, но не се сещам. Не съм сменял маслото в кутията, че работи добре и ме е страх да не прецакам нещо :) Предстои ми да сменя предни дискове и накладки, че при спиране от по-висока скорост ми тресе. Ааа донесох си от Германия още един комплект джанти, да си ги ползвам за летни. Всъщност бяха подарък за жената, ама що така не й хареса? :kuku:
Като цяло колата не е върха на сладоледа, ама нещо не ми се разделя с нея, пък и с госпожата свикнаха една с друга, а основно тя я кара.
Относно led крушките на номера: не дава ли индикация на таблото за изгоряла крушка? Веднъж ми изгоря единия габарит и имах една led крушка под ръка, но с нея даваше индикация на таблото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от MMG » 15 Мар 2017, 23:21

Не дават грешки. И аз съм с такива - даже пробвах 2 вида - едни, които са заедно с капака на плафона и само лед крушки. Важното е да са canbus съвместими.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: 5 години с Х3 (Е83)

Мнение от Borymeckata » 16 Мар 2017, 7:56

С обикновените LED-ове за осветяване на номера наистина при мен даваше грешка. Имаш две възможни решения - можеш да купиш LED-крушки с някакъв "компенсатор", които "лъжат" електрониката, че са обникновени (сулфидни) - за които казва Колегата. Или просто влизаш със Скенера в лайт-модула на колата и изключваш проверката на точно тези крушки (най-долния ред, картинката е от мрежата).
Изображение


За "икономичността" на този двигател наистина не сме писали. Колегата го определя като "ламя" - наистина, ако се кара студен в града... Докато загрее разходът си е ужасяващ. Аз зимата като тръгвам на работа (работя в друг град), паля го сутрин студен и тръгвам веднага. Трябва да изкача един доста стръмен баир с много завои - докато изляза до горе се стремя да не поглеждам разхода на дисплея, защото ми се насълзяват очите... Но като стъпя на шосето (междуградско) с вече загрял двигател - не е толкова страшно. Всъщност, средният ми разход (на колонка) е около 8 - 8,5 /100 нафта, което за мен си е напълно нормално (тежка кола с широки гуми, постоянно 4х4, автоматик и с не най-добрата възможна аеродинамика).
Excellent! Steven is my name!

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook